Giant lansează două bijuterii de şosea ultra-performante

Giant lansează două bijuterii de şosea ultra-performante

Autor: Dan Mazilu | 21 ianuarie 2013

Vinerea trecută Giant a lansat în Australia, două modele de biciclete de şosea tip aero care bat concurenta la toate capitolele importante: aerodinamicitate, greutate, viteză: Propel Advanced SL şi Envie Andvanced, aceasta din urmă fiind din gama LIV/giant, special pentru femei.

Giant Propel Advanced SL este, la ora actuală, cea mai aerodinamică bicicletă de şosea din lume şi cea mai uşoară. Giant a rămas puţin în urmă la capitolul biciclete aero însă a făcut acest lucru intenţionat. Au aşteptat până când produsul lor a ieşit de pe planşa de proiectare mai bun decât orice altă bicicletă concurentă. Pentru Propel acest lucru a însemnat peste 2 ani de proiectări şi peste 88 de iteraţii de design. Propel Advanced SL a devenit astfel cea mai rapidă bicicletă măsurată în tunelul aerodinamic cu vânt din faţă şi până la 15 grade vânt lateral.

Giant lansează două bijuterii de şosea ultra-performante
Giant Propel Advanced SL 2013


Propel Advanced SL este însă o bicicletă scumpă iar clientul vizat este atletul cu performanţe deosebite pe sprinturile de mare viteză, evadări din pluton şi pentru pedalare solo (fără trenă) sau triatlon. Cel care va alege să cumpere o asemenea bicicletă este ciclistul orientat spre performanţă maximă, tehnologie de ultimă oră şi care ştie să exploateze caracteristicile aerodinamice ale unei astfel de biciclete.

Din testele realizate cu acest model a rezultat că pe o distanţă de 40 km parcursă cu viteza de 40 kmh Giant Propel Advanced SL a fost cu 12 până la 36 de secunde mai rapidă decât concurenţa, iar concurenţa nu a fost deloc mai prejos. Vorbim de Ridley Noah FAST, Specialized S-Works Venge Scott Foil (Team Issue) şi Cervelo S5. Pentru ca testele să fie relevante bicicletele au folosit aceleaşi componente cu excepţia situaţiilor când mărcile respective aveau componente proprii.

Greutatea totală a cadrului + furcă este de 1.675 grame, iar aceasta include: cadru mărime medie, furca, tija de şa integrată, sistemul de prindere a şeii, sistemul de frânare şi headset. La final Propel a reuşit să combine calităţile a două biciclete de top de la Giant: TCR Advanced SL - pentru calitatea desăvârşită a cursei pe care o are ciclistul când foloseşte această bicicletă, şi Trinity Advanced SL – pentru rafinamentul aerodinamic de care dispune.

Aerodinamica a fost testată în tunelul ACE din Magny-Cours, Franşa şi pentru a simula şi mai bine condiţiile de concurs din viaţa reală Giant a utilizat un manechin dinamic. Bicicleta a fost testată sub diferite unghiuri, de la 0 grade (vânt direct din faţă) până la vânt lateral venit sub un unghi de 15 grade. La toate valorile unghiului aerodinamica lui Propel a fost mai bună decât a oricărui alt model concurent testat. Cea mai bună valoare a fost înregistrată la vânt lateral venit la un unghi de 10 grade, valoare la care ciclistul utiliza cu 17,5 Watti mai puţin decât dacă ar fi folosit o bicicletă concurentă, la o viteză de 40 kmh.

La aerodinamică a contribuit şi noul sistem de frânare dezvoltat de Giant. Braţele frânelor sunt de tip V-brake, iar cea faţă este instalată în spatele furcii pentru a minimiza frecarea cu aerul. Tot pentru a reduce frecarea braţele frânelor au muchiile din spate proiectate în aşa fel încât aerodinamica să fie cât mai acută.

Giant lansează două bijuterii de şosea ultra-performante
Frânele SPEEDCONTROL SLR


Cât priveşte rigiditatea cadrului, aceasta a fost testată utilizând furca din dotare în comparaţie cu mulţi dintre concurenţi care în loc de furcă instalează o tijă metalică. La acest capitol Propel a fost depăşită doar de Scott Foil (Team Issue) (la rigiditatea furcii) şi de Specialized S-Works Venge şi Ridley Noah FAST (pentru rigiditatea la pedalare). Însă aceste biciclete sunt şi mai grele şi mai puţin aerodinamice faţă de Propel.

Nu în ultimul rând o altă tehnologie utilizată de Propel Advanced SL este Ridesense. Mai exact Giant a integrat în ţeava stângă chain stay senzorul wireless pentru viteză şi cadenţă. Senzorul poate fi demontat şi este compatibil cu orice ciclocomputer ANT+.

Giant lansează două bijuterii de şosea ultra-performante
Senzorul RIDESENSE pentru viteză şi cadenţă integrat in chain stay-ul stâng


Cealaltă bicicletă care a fost lansată cu aceeaşi ocazie este Envie Advanced despre care Giant spune că este prima bicicletă cu adevărat aerodinamică destinată femeilor. Envie face parte din sub-brandul companiei taiwaneze LIV/giant, marcă destinată integral femeilor cicliste. Bicicleta este recomandată de Campioana Mondială şi medaliata cu aur la Olimpiada, Marianne Vos, care spune că bicicleta se adresează femeilor care au experienţă în competiţii, doresc performantă maximă cât şi triatlonistelor. Bicicleta este şi foarte uşoară, cadrul are doar 970 grame mărime S, iar rigiditatea la pedalare este de 59,65 N/mm, rigiditate gândită special pentru femei.

Giant lansează două bijuterii de şosea ultra-performante
Giant Envie Advanced 2013


Multe din tehnologiile folosite la Propel au fost importate şi aici, cum ar fi frânele aerodinamice, carbonul folosit T-700 Advanced-Grade Composite, OverDrive 2 pentru ţeava furcii şi PowerCore pentru zona rulmentului pedalier. A rezultat o bicicletă care nu este doar prima de acest gen dar şi cea mai rapidă. De asemenea Envie este şi suficient de versatilă pentru a face faţă pe căţărările abrupte, coborârile tehnice şi zilele lungi petrecute la competiţii.

Giant Envie Advanced va fi disponibilă pe piaţă începând cu luna martie a acestui an în Australia, SUA, Anglia, Germania şi alte ţări alese din Europa.

Giant Propel Advanced SL va fi disponibilă pe piaţă începând cu luna martie a acestui an în Australia, SUA, Anglia, Germania, Franţa şi alte ţări alese din Europa.

Reprezentant Giant în România – Sincron Performance
Raporteaza

12 Comentarii

Marcel Seliceanu
22 ianuarie 2013 la 15:29
hai sa-ti spun sincer cine are o asa bicicleta este pe masura ei adica extrem de antrenat. Daca vrei tu sa incerci pe aceeasi distanta cu curisera giant si tohanul tau clar ca vei scoate timp mai bun pe cursiera, deoarece forta de fracare este extrem de mica, este cea mai aerodinamica bicicleta plus unde mai pui acele 5-6 kg, cel mult jumate din cat are tohanul tau:)))
0
0
Adrian Radulescu
22 ianuarie 2013 la 16:09 (editat)
40 km parcursi cu 40 km/h se fac intr-o ora, indiferent de bicicleta ! Deci niciun miracol. Ca acest lucru e imposibil cu unele bicle oricat ai fi de antrenat, asta e altceva.
0
0
Alex Alex
22 ianuarie 2013 la 16:11
@Dan Mazilu, se pare ca Adrian Radulescu a prins ideea, nu? :)
0
0
Dan Mazilu
22 ianuarie 2013 la 16:45
e drept, dar nu ai calculat cati watti consumi pe Tohan pe aceeasi distanta si la aceeasi viteza :)
0
0
Max Junger
22 ianuarie 2013 la 20:20
Exact! Degeaba faci tu 40 km intro ora pe tohan daca cand ai terminat esti praf, competitile sunt mult mai lungi, bicicleta fiind destinata pentru competitii. Intradevar poti face 40 kmh cu tohanul dar asta obosind in termen de 2 minute pe cand cu Giantul vei putea continua
0
0

Scrie un comentariu

Dan Mazilu
Membru din: 12 septembrie 2012

Share

Promovarea ta aici!
Google Ads
Promovarea ta aici!
Google Ads
Promovarea ta aici!

Solicita acum promovarea afacerii tale pe platforma noastră. DirtBike.ro este site-ul comunităţii de cicliști și portalul numărul unu din România cu anunțuri de vânzare de biciclete, piese, accesorii si echipamente.

Google Ads