Bikecheck - Scott-ul Spark 900 Premium al lui Tudy Oprea
Olimpicul Tudy Oprea are mai multe titluri în mountainbiking decât îmi pot eu aduce aminte. Trebuia probabil să fi urmărit cu mai multă atenție ;) acest subiect. Dar nu despre titluri este vorba aici, cât despre biciclete, obiectele pasiunii noastre. De-a lungul anilor, Tudy a avut unele dintre cele mai faine biciclete de cross-country și maraton din România, iar cea care-mi va rămâne întotdeauna în memorie va fi Kestrel-ul CSX din carbon cu Marzocchi Z1 X-Fly, de la începutul anilor 2000, pe când Tudy alerga pentru Surmont Club.
Vremurile s-au schimbat însă, iar domnul Oprea s-a dat multă vreme pentru brand-ul grecesc Ideal, pe care l-a promovat intens și cu succes, mai ales către cei interesați de cross-country și maraton. Dar după mulți lauri sub egida Geiger/Ideal, anul acesta echipa Procycling condusă de Tudy a trecut la biciclete Scott, și ele distribuite tot de compania pe care o reprezintă. Nimic special, spuneți? Ei, ba bine că nu!
În mod obișnuit nu mă interesez prea tare după bicicletele de anduranță, fiind absorbit dintotdeauna de sfera gravity, dar cea de astăzi mi-a captat atenția. Și m-am oprit, și m-am uitat, și m-am uitat din nou, și m-am uitat la Tudy și am crezut că nu vedeam bine. Omul tocmai câștigase Avrig Mountain Bike Race, la el acasă, pe un Scott Spark 900 Premium. De ce e asta ieșit din comun? Mai întâi deoarece puțini rideri de la noi folosesc în cursele de anduranță biciclete cu suspensie spate, hardtail-ul ușurel fiind încă etalon. Iar apoi fiindcă Tudy este un concurent care excelează pe traseele tehnice, iar cel de la Avrig este conceput ceva mai lejer, un fel de appetizer, o deschidere neoficială de sezon de anduranță, iar full-ul nu ar fi părut prima opțiune.
Cu siguranță, însă, bicicleta aceasta ne-a captat atenția, drept urmare am stat puțin de vorbă cu Tudy, un personaj aproape etern în cursele de MTB de la noi, socotit de mult de cei mai proaspeți decât el drept vulpoi bătrân și experimentat. Voila:
DirtBike: Salut, Tudy! Cum de te-ai dat cu un full la concursul de azi?
Am îmbătrânit. :) Lasând gluma la o parte, cred că bicicletele full-suspension au reușit în ultima perioadă să ajungă la greutăți și performanțe compatibile cu competițiile de cross-country. Am la dispoziție anul acesta un Scott Spark 900 Premium de 29”, echipat cu Shimano XTR Di2, pe care îl testez de aproximativ o lună și pe care se pare că îl voi folosi în majoritatea concursurilor din acest an. Azi a fost prima oară în competiție și se pare că ne înțelegem foarte bine. Mi se pare o alegere bună inclusiv pentru zonele de plat cu multe denivelări, dacă ai suspensiile setate corect.
DB: Ce diferă la bicicleta ta față de modelul de serie?
Practic tot în afară de cadru. Am montat pe el un grup Shimano XTR Di2 1x11, roțile sunt custom built, perifericele (ghidon, pipă, tijă de șa) sunt Pro Tharsis, construite special pentru cablurile și bateria Di2, iar suspensiile le-am înlocuit cu unele Fox iRD (suspensiile cu blocaj electronic legate la sistemul Shimano Di2).
DB: Ai niște roți mai speciale pe bicicletă. Poți să ne spui ceva despre ele?
Așa este. Sunt roți construite manual de Haico, cu jante din carbon, butuci Shimano XTR și spițe Sapim CX-Ray. Sunt ușoare, rigide și au o construcție care îmi permite șă montez cu ușurință pe ele inclusiv anvelope normale transformate în tubeless. Dar, în ansamblu, nu e vorba doar de specificațiile tehnice ale acestor roți, ci mai ales de mâna care le construiește. Haico face roți pentru mai multe echipe de World Cup.
DB: Cum te înțelegi cu transmisia XTR electronică?
Am folosit deja în sezonul 2015 un grup similar pe hardtail. Îl consider o revoluție în domeniu și sunt foarte încântat de performanțe, ușurința în utilizare și posibilitățile de customizare, în funcție de preferințe. Au fost câteva bug-uri care au apărut anul trecut în vreo două competiții, dar cred că am reușit să le rezolvăm.
DB: Bicicleta are și un reglaj electronic corelat pentru suspensii. Cum funcționează?
Cu un efort minim poți să alegi 3 variante de setare a suspensiilor pe care în prealabil ți le-ai reglat din aplicația E-Tube. Practic, e un sistem CTD de la Fox, pentru cei care folosesc așa ceva, dar pe care ți-l poți seta în funcție de traseu sau preferințe. Cu acest sistem am ajuns să folosesc blocarea suspensiilor foarte mult (aproape dublu față de un sistem mecanic). La prima vedere mulți îmi spun că nu li se pare o mare diferență, dar eu am montat înclusiv pe hardtail acest sistem, chiar dacă acesta nu are XTR Di2, iar asta după ce am folosit pentru o scurtă perioadă o furcă cu blocaj CTD mecanic.
DB: Ce pneuri ai ales pentru cursa de azi și de ce?
Deși traseul era uscat, prognoza meteo a fost destul de pesimistă, așa că a trebuit să iau în calcul și varianta în care plouă în concurs. Am optat pentru modelul Karma de la Kenda, în varianta normală (care de obicei se folosește cu cameră) transformată tubeless. Este unul din cauciucurile cele mai rapide de la Kenda, care are performanțe acceptabile și pe noroi. Am ales varianta normală și nu KSCT (tubeless ready), pentru a fi cât mai ușoare și ținând cont că nici traseul nu era unul cu multe posibilități de a lovi sau tăia cauciucul. A fost o alegere câștigătoare, chiar dacă până la urmă nu a plouat, având în vedere că am fost suficient de rapid pe ultimii 10 km de plat, pentru a-mi păstra avansul luat pe zonele tehnice.
DB: Cheers! Mulțumim! Succes mai departe!
Multe mulțumiri bunului prieten Tibi Hila pentru găzduire și pentru fotografiile de excepție!
Mai multe imagini în albumul atașat!
![]() |
Scott Spark 700 Premium, măiestuos în ambientul Palatului Brukenthal - foto: Tibi Hila/hila.ro |
Vremurile s-au schimbat însă, iar domnul Oprea s-a dat multă vreme pentru brand-ul grecesc Ideal, pe care l-a promovat intens și cu succes, mai ales către cei interesați de cross-country și maraton. Dar după mulți lauri sub egida Geiger/Ideal, anul acesta echipa Procycling condusă de Tudy a trecut la biciclete Scott, și ele distribuite tot de compania pe care o reprezintă. Nimic special, spuneți? Ei, ba bine că nu!
În mod obișnuit nu mă interesez prea tare după bicicletele de anduranță, fiind absorbit dintotdeauna de sfera gravity, dar cea de astăzi mi-a captat atenția. Și m-am oprit, și m-am uitat, și m-am uitat din nou, și m-am uitat la Tudy și am crezut că nu vedeam bine. Omul tocmai câștigase Avrig Mountain Bike Race, la el acasă, pe un Scott Spark 900 Premium. De ce e asta ieșit din comun? Mai întâi deoarece puțini rideri de la noi folosesc în cursele de anduranță biciclete cu suspensie spate, hardtail-ul ușurel fiind încă etalon. Iar apoi fiindcă Tudy este un concurent care excelează pe traseele tehnice, iar cel de la Avrig este conceput ceva mai lejer, un fel de appetizer, o deschidere neoficială de sezon de anduranță, iar full-ul nu ar fi părut prima opțiune.
![]() |
Numărul 2 la start, dar numărul 1 la finish! - foto: Tibi Hila/hila.ro |
Cu siguranță, însă, bicicleta aceasta ne-a captat atenția, drept urmare am stat puțin de vorbă cu Tudy, un personaj aproape etern în cursele de MTB de la noi, socotit de mult de cei mai proaspeți decât el drept vulpoi bătrân și experimentat. Voila:
DirtBike: Salut, Tudy! Cum de te-ai dat cu un full la concursul de azi?
Am îmbătrânit. :) Lasând gluma la o parte, cred că bicicletele full-suspension au reușit în ultima perioadă să ajungă la greutăți și performanțe compatibile cu competițiile de cross-country. Am la dispoziție anul acesta un Scott Spark 900 Premium de 29”, echipat cu Shimano XTR Di2, pe care îl testez de aproximativ o lună și pe care se pare că îl voi folosi în majoritatea concursurilor din acest an. Azi a fost prima oară în competiție și se pare că ne înțelegem foarte bine. Mi se pare o alegere bună inclusiv pentru zonele de plat cu multe denivelări, dacă ai suspensiile setate corect.
![]() |
Chiar dacă la prima vedere pare apropiat de modelul de serie, nimic aici nu este lăsat la voia întâmplării! - foto: Tibi Hila/hila.ro |
DB: Ce diferă la bicicleta ta față de modelul de serie?
Practic tot în afară de cadru. Am montat pe el un grup Shimano XTR Di2 1x11, roțile sunt custom built, perifericele (ghidon, pipă, tijă de șa) sunt Pro Tharsis, construite special pentru cablurile și bateria Di2, iar suspensiile le-am înlocuit cu unele Fox iRD (suspensiile cu blocaj electronic legate la sistemul Shimano Di2).
![]() |
Un cockpit mai curat decât masa de lucru a unui bucătar cu pretenții - foto: Tibi Hila/hila.ro |
DB: Ai niște roți mai speciale pe bicicletă. Poți să ne spui ceva despre ele?
Așa este. Sunt roți construite manual de Haico, cu jante din carbon, butuci Shimano XTR și spițe Sapim CX-Ray. Sunt ușoare, rigide și au o construcție care îmi permite șă montez cu ușurință pe ele inclusiv anvelope normale transformate în tubeless. Dar, în ansamblu, nu e vorba doar de specificațiile tehnice ale acestor roți, ci mai ales de mâna care le construiește. Haico face roți pentru mai multe echipe de World Cup.
![]() |
Haico e un sinonim pentru calitate, dar nu la îndemâna oricui; prietenii primează! - foto: Tibi Hila/hila.ro |
DB: Cum te înțelegi cu transmisia XTR electronică?
Am folosit deja în sezonul 2015 un grup similar pe hardtail. Îl consider o revoluție în domeniu și sunt foarte încântat de performanțe, ușurința în utilizare și posibilitățile de customizare, în funcție de preferințe. Au fost câteva bug-uri care au apărut anul trecut în vreo două competiții, dar cred că am reușit să le rezolvăm.
![]() |
XTR-ul rămâne un vis pentru mulți, în varianta Di2 cu atât mai mult - foto: Tibi Hila/hila.ro |
DB: Bicicleta are și un reglaj electronic corelat pentru suspensii. Cum funcționează?
Cu un efort minim poți să alegi 3 variante de setare a suspensiilor pe care în prealabil ți le-ai reglat din aplicația E-Tube. Practic, e un sistem CTD de la Fox, pentru cei care folosesc așa ceva, dar pe care ți-l poți seta în funcție de traseu sau preferințe. Cu acest sistem am ajuns să folosesc blocarea suspensiilor foarte mult (aproape dublu față de un sistem mecanic). La prima vedere mulți îmi spun că nu li se pare o mare diferență, dar eu am montat înclusiv pe hardtail acest sistem, chiar dacă acesta nu are XTR Di2, iar asta după ce am folosit pentru o scurtă perioadă o furcă cu blocaj CTD mecanic.
![]() |
Suspensii cu inteligență artificială, cum ar veni - foto: Tibi Hila/hila.ro |
DB: Ce pneuri ai ales pentru cursa de azi și de ce?
Deși traseul era uscat, prognoza meteo a fost destul de pesimistă, așa că a trebuit să iau în calcul și varianta în care plouă în concurs. Am optat pentru modelul Karma de la Kenda, în varianta normală (care de obicei se folosește cu cameră) transformată tubeless. Este unul din cauciucurile cele mai rapide de la Kenda, care are performanțe acceptabile și pe noroi. Am ales varianta normală și nu KSCT (tubeless ready), pentru a fi cât mai ușoare și ținând cont că nici traseul nu era unul cu multe posibilități de a lovi sau tăia cauciucul. A fost o alegere câștigătoare, chiar dacă până la urmă nu a plouat, având în vedere că am fost suficient de rapid pe ultimii 10 km de plat, pentru a-mi păstra avansul luat pe zonele tehnice.
DB: Cheers! Mulțumim! Succes mai departe!
![]() |
Astăzi, toți concurenții au văzut-o din spate - foto: Tibi Hila/hila.ro |
Multe mulțumiri bunului prieten Tibi Hila pentru găzduire și pentru fotografiile de excepție!
Mai multe imagini în albumul atașat!
Din aceeaşi categorie:
Comentarii (34)
Vezi toate cele 34 de comentarii
Valeriu Ionascu 10 Aprilie 2016 20:55
Caseta 11-40 si foaie de 34? (comentariu editat)
Votează:
Caseta 11-40 si foaie de 34?
Lucian Postolache 11 Aprilie 2016 04:30
Am avut si eu una. O bicicleta cu o geometrie foarte faina si foarte agila, dar aveam aceesi problema cu bidonul de apa :) (comentariu editat)
Am avut si eu una. O bicicleta cu o geometrie foarte faina si foarte agila, dar aveam aceesi problema cu bidonul de apa :)
George Alexandrii 11 Aprilie 2016 14:47
Eu am invatat un cuvant nou, "gazduinta". (comentariu editat)
Eu am invatat un cuvant nou, "gazduinta".
Maximilian Munteanu Editor in chief
11 Aprilie 2016 14:57
Greșeala mea, George! Nu știu ce era în capul meu aseară, că am mai făcut și alte greșeli și le-am tot corectat pe parcurs. (comentariu editat)
Greșeala mea, George! Nu știu ce era în capul meu aseară, că am mai făcut și alte greșeli și le-am tot corectat pe parcurs.
Acatrinei Lucian 12 Aprilie 2016 02:47
Am avut norocul sa ma dau pe bicicleta lui Tudy, putin, de curiozitate. E ceva special... functioneaza bestial, e foarte usoara, dar iti trebuie si picioarele aferente, altfel bicicleta nu va merge singura
(comentariu editat)

Am avut norocul sa ma dau pe bicicleta lui Tudy, putin, de curiozitate. E ceva special... functioneaza bestial, e foarte usoara, dar iti trebuie si picioarele aferente, altfel bicicleta nu va merge singura :D
Alexandru Danut Grozea 12 Aprilie 2016 08:37
God just f#cked me and now I'm in heaven riding this bike ! :) (comentariu editat)
God just f#cked me and now I'm in heaven riding this bike ! :)
Felix Stroescu 12 Aprilie 2016 08:46
Initial m-am frecat la ochi cand am vazut gumele alea pe bicicleta. Cea mai versatila guma pe care m-am dat ever desi toti prietenii mei rad de "ieftinaturile" alea. (comentariu editat)
Initial m-am frecat la ochi cand am vazut gumele alea pe bicicleta. Cea mai versatila guma pe care m-am dat ever desi toti prietenii mei rad de "ieftinaturile" alea.
George Alexandrii 12 Aprilie 2016 09:07
S-a transformat in slick guma cand ai intrat pe sosea? (comentariu editat)
S-a transformat in slick guma cand ai intrat pe sosea?
Maximilian Munteanu Editor in chief
12 Aprilie 2016 10:07
Haha, sigur George se referă la faptul că în limba română ”versatil” înseamnă ”schimbător” și nu ”polivalent”, cum vrea lumea să spună când îl folosește. :) (comentariu editat)
Haha, sigur George se referă la faptul că în limba română ”versatil” înseamnă ”schimbător” și nu ”polivalent”, cum vrea lumea să spună când îl folosește. :)
Alexandru Danut Grozea 12 Aprilie 2016 11:43
God just f#cked me and now I'm in heaven riding this bike ! :) (comentariu editat)
God just f#cked me and now I'm in heaven riding this bike ! :)
JDM Al Khalid 12 Aprilie 2016 12:05
De ce butuci XTR? Daca tot voia centerlock de ce nu a mers pe butuci DTSwiss? (comentariu editat)
De ce butuci XTR? Daca tot voia centerlock de ce nu a mers pe butuci DTSwiss?
Maximilian Munteanu Editor in chief
12 Aprilie 2016 12:41
Dar ce-au butucii XTR, om bun? Să nu-mi spui din nou duda aia gratuită cu conuri și rulmenți și și mai multe prejudecăți, te rog! Poate cel mai bine e să-l întrebăm pe el! ;) Dar oricum highlight-ul discret al bicicletei sunt roțile, fiindcă Haico e un wheelbuilder extraordinar cu niște conexiuni faine pe la noi, de care însă nu știe toată lumea. :) (comentariu editat)
Dar ce-au butucii XTR, om bun? Să nu-mi spui din nou duda aia gratuită cu conuri și rulmenți și și mai multe prejudecăți, te rog! Poate cel mai bine e să-l întrebăm pe el! ;) Dar oricum highlight-ul discret al bicicletei sunt roțile, fiindcă Haico e un wheelbuilder extraordinar cu niște conexiuni faine pe la noi, de care însă nu știe toată lumea. :)
JDM Al Khalid 12 Aprilie 2016 13:48
Pur si simplu nu vad de ce as folosi butuci Shimano. DTSwiss 240 sint tot CL si sint mai usori si mai fiabili.
Nu stiu cine face jantele pe Haico. Siteul lor e doar in germana. Poate ca nu stie multa lume de Haico, dar cita lume isi permite roti de 1000euro+ ? (comentariu editat)
Nu stiu cine face jantele pe Haico. Siteul lor e doar in germana. Poate ca nu stie multa lume de Haico, dar cita lume isi permite roti de 1000euro+ ? (comentariu editat)
Pur si simplu nu vad de ce as folosi butuci Shimano. DTSwiss 240 sint tot CL si sint mai usori si mai fiabili.
Nu stiu cine face jantele pe Haico. Siteul lor e doar in germana. Poate ca nu stie multa lume de Haico, dar cita lume isi permite roti de 1000euro+ ?
Maximilian Munteanu Editor in chief
12 Aprilie 2016 13:55
Pentru că XTR-ul rămâne de o calitate excelentă, indiferent de ce cred toți fanii butucilor pe rulmenți, doar de dagul de-a fi pe rulmenți. Am butuci XTR din mai multe generații și sunt de mare clasă, underrated good stuff. Sunt ușori și rulează bine. Treaba asta e valabilă și pentru generația actuală. I-am pipăit, nimic de reproșat, m-am dat cu biciclete cu XTR, rulează previzibil de fin. Până la urmă treaba asta e puțin ridicolă, cu noi, care nu concurăm în cursele ăstea de XC și maraton, dându-le sfaturi celor care o fac. Poți fi convins că Tudy își putea pune ce butuci avea chef pe bicicleta asta. Ce urmează? Sfaturi reproșuri către Valentino Rossi că nu și-a pus gumele pe care credeam noi că ar fi trebuit să le folosească? :)) (comentariu editat)
Pentru că XTR-ul rămâne de o calitate excelentă, indiferent de ce cred toți fanii butucilor pe rulmenți, doar de dagul de-a fi pe rulmenți. Am butuci XTR din mai multe generații și sunt de mare clasă, underrated good stuff. Sunt ușori și rulează bine. Treaba asta e valabilă și pentru generația actuală. I-am pipăit, nimic de reproșat, m-am dat cu biciclete cu XTR, rulează previzibil de fin. Până la urmă treaba asta e puțin ridicolă, cu noi, care nu concurăm în cursele ăstea de XC și maraton, dându-le sfaturi celor care o fac. Poți fi convins că Tudy își putea pune ce butuci avea chef pe bicicleta asta. Ce urmează? Sfaturi reproșuri către Valentino Rossi că nu și-a pus gumele pe care credeam noi că ar fi trebuit să le folosească? :))
Valeriu Ionascu 14 Aprilie 2016 10:55
Mai e un aspect, nu stiu cat de relevant: DT Swiss nu prea sunt prezenti pe piata de la noi, nu se gasesc in magazin produse DT Swiss, exceptand vechituri. La Shimano cred ca e implicat mai serios importatorul/sponsorul si e normal ca riderii sa foloseasca ce primesc prin sponsorizare sau pot accesa la pret de importator. (comentariu editat)
Mai e un aspect, nu stiu cat de relevant: DT Swiss nu prea sunt prezenti pe piata de la noi, nu se gasesc in magazin produse DT Swiss, exceptand vechituri. La Shimano cred ca e implicat mai serios importatorul/sponsorul si e normal ca riderii sa foloseasca ce primesc prin sponsorizare sau pot accesa la pret de importator.
Mladen Brașovan 15 Aprilie 2016 12:56
@ JDM Al Khalid, Tudor Oprea foloseşte butuci XTR deoarece are adânci legături cu Shimano. (comentariu editat)
@ JDM Al Khalid, Tudor Oprea foloseşte butuci XTR deoarece are adânci legături cu Shimano.
JDM Al Khalid 15 Aprilie 2016 17:45
Atunci are motive serioase. Atita timp cit este importator/distribuitor/sponsorizat pot intelege de ce ar folosi cineva butuci Shimani. Sa ii folosesti din proprie initiativa, e lipsit de logica. (comentariu editat)
Atunci are motive serioase. Atita timp cit este importator/distribuitor/sponsorizat pot intelege de ce ar folosi cineva butuci Shimani. Sa ii folosesti din proprie initiativa, e lipsit de logica.
Maximilian Munteanu Editor in chief
16 Aprilie 2016 08:11
JDM, să arunci vorbe în vânt, fără a argumenta punctual, și să evaluezi fără a avea experiență, doar în baza unor prejudecăți, e lipsit de logică, să mă ierți. Că dincolo de faptul că nu mai e la modă să-ți pui butuci Shimano, de fapt ei nu au nici o problemă și, cum am spus, gama XTR rămâne ireproșabilă. Te întreb: ai avut tu butuci XTR și nu au mers bine, sau de ce e așa o problemă că un atlet de top se dă cu ei? Și mai ales: de ce problema ta? ;)
Că tot ziceai de DT, a propos, îți spun o chestie: am vreo două seturi de butuci DT nu tocmai ieftini. Unii sunt DT Hügi FR, adică vârful de gamă la vremea lor și costau noi o gălăgie de bani. Acum ceva vreme croncăneau rulmenții de pe față, deci i-am scos să-i schimb. Nu mică mi-a fost mirarea când am găsit fix aceiași rulmenți chinezești ca în NukeProof-ul de față de mai demult. Și reține că DT e un brand care îmi place mai mult decât Shimano! Dar trebuie să fim fair. (comentariu editat)
Că tot ziceai de DT, a propos, îți spun o chestie: am vreo două seturi de butuci DT nu tocmai ieftini. Unii sunt DT Hügi FR, adică vârful de gamă la vremea lor și costau noi o gălăgie de bani. Acum ceva vreme croncăneau rulmenții de pe față, deci i-am scos să-i schimb. Nu mică mi-a fost mirarea când am găsit fix aceiași rulmenți chinezești ca în NukeProof-ul de față de mai demult. Și reține că DT e un brand care îmi place mai mult decât Shimano! Dar trebuie să fim fair. (comentariu editat)
JDM, să arunci vorbe în vânt, fără a argumenta punctual, și să evaluezi fără a avea experiență, doar în baza unor prejudecăți, e lipsit de logică, să mă ierți. Că dincolo de faptul că nu mai e la modă să-ți pui butuci Shimano, de fapt ei nu au nici o problemă și, cum am spus, gama XTR rămâne ireproșabilă. Te întreb: ai avut tu butuci XTR și nu au mers bine, sau de ce e așa o problemă că un atlet de top se dă cu ei? Și mai ales: de ce problema ta? ;)
Că tot ziceai de DT, a propos, îți spun o chestie: am vreo două seturi de butuci DT nu tocmai ieftini. Unii sunt DT Hügi FR, adică vârful de gamă la vremea lor și costau noi o gălăgie de bani. Acum ceva vreme croncăneau rulmenții de pe față, deci i-am scos să-i schimb. Nu mică mi-a fost mirarea când am găsit fix aceiași rulmenți chinezești ca în NukeProof-ul de față de mai demult. Și reține că DT e un brand care îmi place mai mult decât Shimano! Dar trebuie să fim fair.
JDM Al Khalid 16 Aprilie 2016 09:32
Chiar nu arunc cu vorbe in vint. Pur si simplu chestionam alegerile unora, atita tot. (comentariu editat)
Chiar nu arunc cu vorbe in vint. Pur si simplu chestionam alegerile unora, atita tot.
JDM Al Khalid 16 Aprilie 2016 09:40
Faptul ca Shimano nu ofera consumabile pentru butuci este din punctul meu de vedere cel mai mare dezavantaj. Ti-au sapat bilele in canal, adio butuc, cumperi altul. Sau cumperi butuc nou si muti doar partea cu canalul in vechiul butuc (ca sa scapi de respitat, centrat, etc).
Dupa cum ai spus si tu, nu toti rulmentii sint perfecti si nu a zis nimeni ca DtSwiss ar fi miezu. Dar atita timp cit poti cumpar rulmenti SKF sau NSK cu 15-20lei bucata si cu o simpla presa ii schimbi acasa, pentru utlizatorul normal avantajul rulmentului este evident.
Prefer rulmentii "sigilati" pentru ca sint maitenance free pentru mine.
Am avut Deore si nu am avut probleme cu ei. Dar simplul fapt ca EU nu am avut probleme cu ei nu nseamna ca ar fi ceva ce as cumpara voluntar. (comentariu editat)
Dupa cum ai spus si tu, nu toti rulmentii sint perfecti si nu a zis nimeni ca DtSwiss ar fi miezu. Dar atita timp cit poti cumpar rulmenti SKF sau NSK cu 15-20lei bucata si cu o simpla presa ii schimbi acasa, pentru utlizatorul normal avantajul rulmentului este evident.
Prefer rulmentii "sigilati" pentru ca sint maitenance free pentru mine.
Am avut Deore si nu am avut probleme cu ei. Dar simplul fapt ca EU nu am avut probleme cu ei nu nseamna ca ar fi ceva ce as cumpara voluntar. (comentariu editat)
Faptul ca Shimano nu ofera consumabile pentru butuci este din punctul meu de vedere cel mai mare dezavantaj. Ti-au sapat bilele in canal, adio butuc, cumperi altul. Sau cumperi butuc nou si muti doar partea cu canalul in vechiul butuc (ca sa scapi de respitat, centrat, etc).
Dupa cum ai spus si tu, nu toti rulmentii sint perfecti si nu a zis nimeni ca DtSwiss ar fi miezu. Dar atita timp cit poti cumpar rulmenti SKF sau NSK cu 15-20lei bucata si cu o simpla presa ii schimbi acasa, pentru utlizatorul normal avantajul rulmentului este evident.
Prefer rulmentii "sigilati" pentru ca sint maitenance free pentru mine.
Am avut Deore si nu am avut probleme cu ei. Dar simplul fapt ca EU nu am avut probleme cu ei nu nseamna ca ar fi ceva ce as cumpara voluntar.
Maximilian Munteanu Editor in chief
17 Aprilie 2016 00:17
Și revin și întreb: câți butuci XTR ai avut până acum și cum s-au comportat? Sau vorbim de cum ia un Lincoln Towncar curbele, fiindcă am avut și noi odată o Fiesta și e clar că e la fel???
Rulmenții sigilați nu sunt dedicați pentru uzul în butuci de bicicletă. Sunt rulmenți la normă industrială și de aia îi schimbi, uneori la foc automat. O singură companie face rulmenți exact pentru utilizare în produsele lor de biciclete. Te las să ghicești care. ;)
Concluzia mea, ca și în alte dăți, e că e prea mult hype gratuit pe treaba asta cu rulmenții industriali, la care mulți jusează dar puțini știu ce conțin și cât de buni sunt de fapt. Am avut și am mulți butuci și încă privesc ca pe un reper important butucii mei Deore XT M73X și M750.
Și mai e o întrebare evidentă: crezi că un racer de top care e atent la grame și-ar pune butuci nasoi pe bicicletă??? ;) (comentariu editat)
Rulmenții sigilați nu sunt dedicați pentru uzul în butuci de bicicletă. Sunt rulmenți la normă industrială și de aia îi schimbi, uneori la foc automat. O singură companie face rulmenți exact pentru utilizare în produsele lor de biciclete. Te las să ghicești care. ;)
Concluzia mea, ca și în alte dăți, e că e prea mult hype gratuit pe treaba asta cu rulmenții industriali, la care mulți jusează dar puțini știu ce conțin și cât de buni sunt de fapt. Am avut și am mulți butuci și încă privesc ca pe un reper important butucii mei Deore XT M73X și M750.
Și mai e o întrebare evidentă: crezi că un racer de top care e atent la grame și-ar pune butuci nasoi pe bicicletă??? ;) (comentariu editat)
Și revin și întreb: câți butuci XTR ai avut până acum și cum s-au comportat? Sau vorbim de cum ia un Lincoln Towncar curbele, fiindcă am avut și noi odată o Fiesta și e clar că e la fel???
Rulmenții sigilați nu sunt dedicați pentru uzul în butuci de bicicletă. Sunt rulmenți la normă industrială și de aia îi schimbi, uneori la foc automat. O singură companie face rulmenți exact pentru utilizare în produsele lor de biciclete. Te las să ghicești care. ;)
Concluzia mea, ca și în alte dăți, e că e prea mult hype gratuit pe treaba asta cu rulmenții industriali, la care mulți jusează dar puțini știu ce conțin și cât de buni sunt de fapt. Am avut și am mulți butuci și încă privesc ca pe un reper important butucii mei Deore XT M73X și M750.
Și mai e o întrebare evidentă: crezi că un racer de top care e atent la grame și-ar pune butuci nasoi pe bicicletă??? ;)
Calin Munteanu 18 Aprilie 2016 17:51
Am si eu o intrebare: cat costa bijuteria asta? Sper ca nu sunt indiscret. Multumesc! (comentariu editat)
Am si eu o intrebare: cat costa bijuteria asta? Sper ca nu sunt indiscret. Multumesc!
JDM Al Khalid 18 Aprilie 2016 18:11
In jur de 9-10k euro. Suficient de mult :) (comentariu editat)
In jur de 9-10k euro. Suficient de mult :)
ionut popescu 19 Aprilie 2016 10:11
treaba asta cu rulmenții industriali, la care mulți jusează dar puțini știu ce conțin și cât de buni sunt de fapt"" (comentariu editat)
treaba asta cu rulmenții industriali, la care mulți jusează dar puțini știu ce conțin și cât de buni sunt de fapt""
ionut popescu 19 Aprilie 2016 10:32
Cu ce difera rulmentii facuti industrial de cei dedicati? Stie cineva ce caracteristici au unii sau ceilalti -sarcina suportata, axial, radial, la ce turatie se folosesc, ce clasa de precizie au? Eu zic ca si cei facuti industrial se supun unor norme de control destul de stricte. Asa ca hai sa vedem tehnic cu ce difera unii fata de ceilalti. Altfel e ca si cum ai spune sa bem numai Cola ca e dedicata pentru baut - apa se foloseste si la spalat, udat gradina.... (comentariu editat)
Cu ce difera rulmentii facuti industrial de cei dedicati? Stie cineva ce caracteristici au unii sau ceilalti -sarcina suportata, axial, radial, la ce turatie se folosesc, ce clasa de precizie au? Eu zic ca si cei facuti industrial se supun unor norme de control destul de stricte. Asa ca hai sa vedem tehnic cu ce difera unii fata de ceilalti. Altfel e ca si cum ai spune sa bem numai Cola ca e dedicata pentru baut - apa se foloseste si la spalat, udat gradina....
Acatrinei Lucian 19 Aprilie 2016 10:34
Ionut, poti avea cei mai industriali rulmenti pe bicicleta cu care te dai dar forta in picioare a 100 de elefanti la cat pot rezista acestia nu o vom avea niciodata, nici eu nici nimeni
(comentariu editat)

Ionut, poti avea cei mai industriali rulmenti pe bicicleta cu care te dai dar forta in picioare a 100 de elefanti la cat pot rezista acestia nu o vom avea niciodata, nici eu nici nimeni :D
Mladen Brașovan 19 Aprilie 2016 12:12
Prin "industrial" se înţelege că rulmenţii sunt produşi la scară industrială şi sunt oferiţi la diferite cote standard.
Rezultatul îi preţ redus per rulment plus uşurează munca celor care concep diferite maşinerii deoarece nu îi nevoie să proiecteze şi rulmenţi.
Dar "industrial" nu spune absolut nimic despre calitatea rulmentului. Deci poţi avea doi rulmenţi identici ca dimensiuni dar cu diferenţă de la cer la pământ la calitate.
... cum există şi diferenţă de calitate şi între bilele şi conurile folosite în butuci M475 şi respectiv la XTR. (comentariu editat)
Rezultatul îi preţ redus per rulment plus uşurează munca celor care concep diferite maşinerii deoarece nu îi nevoie să proiecteze şi rulmenţi.
Dar "industrial" nu spune absolut nimic despre calitatea rulmentului. Deci poţi avea doi rulmenţi identici ca dimensiuni dar cu diferenţă de la cer la pământ la calitate.
... cum există şi diferenţă de calitate şi între bilele şi conurile folosite în butuci M475 şi respectiv la XTR. (comentariu editat)
Prin "industrial" se înţelege că rulmenţii sunt produşi la scară industrială şi sunt oferiţi la diferite cote standard.
Rezultatul îi preţ redus per rulment plus uşurează munca celor care concep diferite maşinerii deoarece nu îi nevoie să proiecteze şi rulmenţi.
Dar "industrial" nu spune absolut nimic despre calitatea rulmentului. Deci poţi avea doi rulmenţi identici ca dimensiuni dar cu diferenţă de la cer la pământ la calitate.
... cum există şi diferenţă de calitate şi între bilele şi conurile folosite în butuci M475 şi respectiv la XTR.
ionut popescu 20 Aprilie 2016 10:01
Nu ma intelegeti gresit. Nu contest faptul ca lagarele cu rostogolire (rulmentii) de la Shimano din gama de top -XT, XTR, nu sunt de calitate buna. Spun doar ca rulmentii denumiti aici " ïndustriali" adica cei standardizati, pot fi la fel de buni mai ales daca sunt din clasele de precizie superioare. Cred ca sunteti de acord ca un producator de rulmenti ca INA sau FAG sau KOYO ca sa fie tot un japonez, produc rulmenti cu clase de calitate foarte inalte. Shimano foloseste lagare dedicate. Nu stiu insa de cine sunt proiectati si produsi, inclin sa cred ca tot de un producator consacrat de rulmenti care face acel produs pentru doar pentru Shimano. Asta nu inseamna ca sunt cei mai buni posibil pentru biicclete. Daca insa am stii dimensiunile, tipul si clasa de precizie a celor de la Shimano e posibil sa gasim echivalenti la producatorii consacrati. Astfel nu ar mai trebui sa schimbam tot calul cand se uzeaza potcoavele. (comentariu editat)
Nu ma intelegeti gresit. Nu contest faptul ca lagarele cu rostogolire (rulmentii) de la Shimano din gama de top -XT, XTR, nu sunt de calitate buna. Spun doar ca rulmentii denumiti aici " ïndustriali" adica cei standardizati, pot fi la fel de buni mai ales daca sunt din clasele de precizie superioare. Cred ca sunteti de acord ca un producator de rulmenti ca INA sau FAG sau KOYO ca sa fie tot un japonez, produc rulmenti cu clase de calitate foarte inalte. Shimano foloseste lagare dedicate. Nu stiu insa de cine sunt proiectati si produsi, inclin sa cred ca tot de un producator consacrat de rulmenti care face acel produs pentru doar pentru Shimano. Asta nu inseamna ca sunt cei mai buni posibil pentru biicclete. Daca insa am stii dimensiunile, tipul si clasa de precizie a celor de la Shimano e posibil sa gasim echivalenti la producatorii consacrati. Astfel nu ar mai trebui sa schimbam tot calul cand se uzeaza potcoavele.
ionut popescu 20 Aprilie 2016 10:27
Domnule moderator, la rulmenti "industriali" pentru o anumita dimensiune, gasesti mai multe tipuri constructive si implicit incadrarea in diferite aplicatii cu diferite clase de precizie, diferite turatii si sarcini de lucru. Daca stii sa citesti un catalog de rulmentii poti afla multe despre calitatea lor. (comentariu editat)
Domnule moderator, la rulmenti "industriali" pentru o anumita dimensiune, gasesti mai multe tipuri constructive si implicit incadrarea in diferite aplicatii cu diferite clase de precizie, diferite turatii si sarcini de lucru. Daca stii sa citesti un catalog de rulmentii poti afla multe despre calitatea lor.
Mladen Brașovan 20 Aprilie 2016 10:46
Domnule Iuzer (îi scris cu "i" mare, să nu citeşti altfel), spune-mi te rog în care catalog pot citi despre rulmenţii folosiţi la butuci Hope (de ex.) ca să-i compar cu cei de la Dt Swiss... sau să compar rulmenţii de la Hadley cu cei de la I9...
Cu alte cuvinte degeaba ştii să citeşti şi să înţelegi specificaţiile rulmenţilor, dacă nu le publică nimeni. (comentariu editat)
Cu alte cuvinte degeaba ştii să citeşti şi să înţelegi specificaţiile rulmenţilor, dacă nu le publică nimeni. (comentariu editat)
Domnule Iuzer (îi scris cu "i" mare, să nu citeşti altfel), spune-mi te rog în care catalog pot citi despre rulmenţii folosiţi la butuci Hope (de ex.) ca să-i compar cu cei de la Dt Swiss... sau să compar rulmenţii de la Hadley cu cei de la I9...
Cu alte cuvinte degeaba ştii să citeşti şi să înţelegi specificaţiile rulmenţilor, dacă nu le publică nimeni.
JDM Al Khalid 20 Aprilie 2016 11:07
C`mon.. Este evident ca amindoi aveti dreptate. In butuci poti gasi tot felul de rulmenti dar foarte rar vei afla specificatiile tehnice. Asa ca dupa ce ai uzat rulmentii initiali, cumperi ce poti mai bun. (comentariu editat)
C`mon.. Este evident ca amindoi aveti dreptate. In butuci poti gasi tot felul de rulmenti dar foarte rar vei afla specificatiile tehnice. Asa ca dupa ce ai uzat rulmentii initiali, cumperi ce poti mai bun.
Login sau înscrie-te ca membru pentru a lăsa comentarii.