Lucrăm să îmbunătățim DirtBike.ro. Vă mulțumim pentru răbdare!

Forum

Subiect: Bicicleta mea - Btwin Rockrider 5.1 modificata

#3516

Vlad Panait
Postat de Vlad Panait
Subiect deschis de la 22 februarie 2013 la 14:31:00
Raporteaza
Va salut

Voiam sa va prezint fierul meu, Un BTwin RockRider 5,1 luata prin august 2012.
Am ales varianta asta pt ca in vremea aceea eram un total noob in ale bicicletelor, stiu f bine sa merg, dar ne-avand niciodata una personala nici n-am avut pe ce si rabdare sa le invat particularitatile. Stiam doar ca nu voiam SH, sa am o garantie la ea pana ma invatam cu tehnicalitatile ca apoi sa mi-o servisez singur. Si am si folosit garantia in prima luna cand a trebuit regata dupa rodaj si schimbat butucul pedalier care incepusa sa trozneasca f. rau.
De asemenea am vrut o bicicleta cat de cat decenta, si de care sa nu-mi para rau daca o rup, fac accident sau este furata, nefiind o valoare f mare. Cu furatul fiind patit o data, chiar binevoitorul lasandu-mi antifurtul legat la loc de gard.

Este prima bicicleta personala, cumparata din banii proprii. De cand am achizitionat-o am renuntat aproape complet la masina, traseul de la birou - acasa si viceversa facandu-l cam pe aceeleasi strazi/bulevarde, acum combinand si cu parcurile si diverse alei. Am observat ca reusesc sa ajung l birou, dimineata, cam in aprope jumatate din timpul pe care il faceam cu masina, distanta fiind aceeasi.

Stiam ca voi baga bani in ea cu timpul, lucru care s-a si intampat, in prezent valoarea fiind mai mult decat dubla.
Cand a achizitionat-o am luat un minim de acesorii la ea, suprot bidon, pompa, un kit de petice si o borseta cu multitool, tot de la btwin.

Primele schimbate , au fost anvelopele stock, niste Rubena 26x1.95. Bunicele de oras, dar cam prea mici pt greutatea mea, 0.1T. Camerele la fel. tot Rubena, dar prea mici si subtiri. Una din camere explodand odata, dupa o zi intreaga de offroad, stand pe oc pe un pod la semafor fara asta pe sa. Ca atare a sfasiat si anvelopa.
Am trecut pe SCHWALBE, RAPID ROB cu dungi albe de 26 x2.25 impreuna cu camere Schwalbe.
Apoi am schimbat sabotii, cei stoc fiind f slabi. Am pus Acor-rosii, pe ambele. Apoi manetele de frana, de pe Alhonga trecand pe Shimano Acera full aluminiu. De fapt partea ce amai slaba a sistemului fiind bratele V-brakeurior, care, din tabla ambutisata fiind, se torsionau.

La un moment dat, dupa Cracun am iesit la o tura prin padure la Caldarusani, pe zapada si la intoarcere am reusit eu sa iau o tranta zdravana iar cel din spatele meu a trecut peste roata mea din spate 8-ndo. SS-a remediat usor centrandu-se pe loc, dar chiar in ziua aia am cautat alte roti, preferabil complete, dar cu jante duble.
Am gasit pe okazii, la un nene de treaba o pereche de YAK-uri 19, in stare f. buna, schimbate de pe Univega, echipate cu butuc shimano parallax si caseta de 9 pinioane pe spate si black-comb pe fata.
F bune, doar le-am pus pe bicla, schimbat anvelopele si dat bataie. Au fost 130 lei sau 150, ambele impreuna cu un set de camere si 2 anvelope Kenda. F bune.

Apoi, caseta noua fiind de 9 pinioane, evident nu se mai pupa cu lantul KMC, deraiorul spate si revoshifturile de 3x7v. Si de aici a inceput upgrade-ul. Nefiind prea multi bani, der necesitand o investitie cam cap-coada, m-am axat pe ultima gama Alivio 3x9v. Am luat manetele, si deraiorul spate plus un lant deore lx, HG-73 daca nu ma insel.
Cum aveam pitici cu v-brake-urile care la orice stambatura a rotii nu mai franau cum trebuia si scartaiau in ultimul hal, am cauta pe net un kit de discuri. Asa am gasit un Avid BB5 fata-spate, complet, cu discuri de 160, manete SD5, cabluri si camasi.

Problema a aparut cand mi-am dat seama ca de fapt cadrul n-avea prindere pentru etrier. Si, ca atare am zis sa fac uz de sculele pe care le am la firma in ateier. Mi-am proiectat o ureche dupa forma cadrului din TG de otel de 5mm, care apoi s-a dezvoltat intr-un sandwitch care imbrac ambele fete ale urechii cadrului. Sudate intre ele si care sa se prinda in 3 puncte, de ax si de cele 2 gauri pt portbagaj. Toata dracovenia a fost calculata in functie de rigiditatea cadrului 6061 si de fortee care apar in acele puncte pe gaurile alea. Dar inainte de toate trebuia echipata bicicleta cu butuci cu suport de discuri. Nevoind sa iau chiar cei mai ieftini butuci, joytech, de novatech ne-avand bani, am ales shimano via-m, cu flanse mari + axe si QR. Spitele sunt Sapim de inox si capete tot sapim de inox.

Operatiunea am facut-o la Sportwin, pe str. Cernauri, langa Arena Nationala. Foarte de treaba baietii, in special mecanicul, Dan, caruia ii multumesc inca o data pe aceasta cale pentru rabdarea avuta si pentru ingeniozitatea de care a dat dovada. M-au castigat de client si negresit mai merg la ei. Cand am venit a doua zi sa ridic toacla am avut placuta surpriza ca Dan a gasit soutia cu adaptorul de etrier, folosind un adaptor IS pt spate de disc de 203. S-a azezat perfect spre interiorul urechii cadrului, si a fost polizat putin pentru a permite suruburilor de prindere a discului sa treaca la rotire. Apoi s-au majorat f putin gaurile din cadru, axandu-le cu cele ale IS-ului, apoi fiind filetate cu tarod. S-a asezat etrierul dun prima pe disc, nefiind nevoie de vre-un reglaj deosebit. Placutele etrierior au fost curatae cum trebuie si arse, fiind usor imbibate de vaselina. Etrierii i-am curatat si i-am gresat pentru a functiona perfect.
Cablurile au fost schimbate cu unele teflonate, la fel si camasile, impreuna cu cele a ale schimbatoarelor, tot teflonate, Ashima, si cu capete cu prelungire Jagwire. Totul a fost reglat si a functionat perfect din prima. Sunt f multumit de lucrarea executata si de preturile lor.
La momentul actual bicicleta are deja cateva ture prin padure pe zapada si gheata inclusiv namol. Franele tin exemplar, avantajele asupre V-urilor fiind clare. Stiu ca nu se ridica la nivelul BB7-urilor sau Hayes, dar la pretul de achizitie sunt excelente si in conditii f bune.
Oricum, testul de anduranta va fi la Prima evadare, atunci sa vad daca ma intorc cu ea rupta sau nu.

Mai Jos am atarnat cateva poze cu ce a iesit, si cu making-off. De asemenea gasiti si pe TuTeava clipul de making-off.

Oricum, situl Freerider.ro m-a initiat f bine in ale mecanicii de incepator, in special la regljele schimbatoareor si ale franelor. Multumesc, faceti treaba f buna.

Spor.

Poze din timpul montajului: https://plus.google.com/photos/115606099533870597256/albums/5847772986173231137

Poze finale: https://plus.google.com/photos/115606099533870597256/albums/5847773472100612161

Clip de montaj: http://www.youtube.com/watch?v=Kw2fkYgqQPo&feature=youtu.be
Postat de Vlad Panait editat la 22 februarie 2013 la 16:03:00
0
0
1. Gaurile existau
2. S-au majorat cu 1mm in diametru.
3. La e adaptor de referi? La cel proiectat de mine din Tb de OlMg de 7mm?
Postat de Vlad Panait la 5 martie 2013 la 21:42:00
0
0
Salut, de apreciat efortul si ideea. As cere prea mult daca te rog sa imi dai si mie un plan al adaptorului ?(tot rockrider 5.1 am,doar ca modelul cu alb si albastru)
Postat de Dan Paul Minea la 9 martie 2013 la 14:53:00
0
0
Adaptorul folosit pe bicicleta mea este un adaptor standard IS pt disc de 203. Daca esti din bucuresti mergi la SPORTWIN, pe str. Cernauti, langa Arena Nationaa. Daca nu, cumpara un adaptor IS de 203, parca AVID e al meu, si care se va poliza cu flexul in interior, la gaura inferioara, ca sa permita sa treaca suruburile discului. Daca ai centerlock, nu cred ca mai e nevoie de polizare.
Postat de Vlad Panait la 25 martie 2013 la 10:20:00
0
0
Multumesc, acum imi caut jante :)
Postat de Dan Paul Minea la 5 aprilie 2013 la 07:09:00
0
0
Clar, ia altele. Alea Mach1 or fi bunicele daca ai 50kg poate si mergi doar pe asfalt. Dar la 100 si mers pe caldaram le indoi una-doua. in special spatele.
Postat de Vlad Panait la 9 aprilie 2013 la 18:34:00
0
0
Referitor la frana pentru spate, exista un adaptor retro-fitting (A2Z DM-UNI). L-am folosit cu succes pe un RR 5.1 si am fost incantat. Totusi pretul (~30 GBP) este destul de piperat si nu cred ca se gaseste in Romania (eu l-am luat de pe ebay).

http://forums.mtbr.com/brake-time/a2z-universal-adapter-problem-experienced-solutions-548968.html
Postat de Vasile Tompa la 9 aprilie 2013 la 20:37:00
0
0
asa arata acum 2 luni RR-ul meu: http://api.ning.com/files/-jCP6hUTGM*Wt4MkDCPTXRBZOTPaY6-aaOWbywCqT*BdC4By208oGcHoxX3vQ5LfcmXzQ*BEKtPtlcOK8wHan7SSB8-9Bg8A/DSC01383.jpg
Postat de Vasile Tompa la 9 aprilie 2013 la 20:47:00
0
0
Uau, super. Interesant adaptorul de spate. Felicitari! Fata ai BB7 si spate BB5?
Un pedalier nou si sa noua ma paste si pe mine
Postat de Vlad Panait la 21 aprilie 2013 la 20:54:00
0
0
N-am mai scris nimic inca pt ca n-am mai avut nevoie sa upgradez nimic la ea. A, da, am schimbat saua. Cea stoc e DDK. Acum am o Koobi AU Enduro. Foarte ventilata. Desi, speram a fie mai comoda decat anterioara. Oricum. I-am pus o husa cu gel anatomica si e fotoliu! Ventilarea a devenit inutila dar este incomparabil mai bine. Bicla tine in continuare, foarte bine chiar. Cand ii voi schimba cadrul voi muta piesele pe ala. Desi pana atunci sper sa trec pe deore sau poate linie SRAM. Momentan sunt f multumit de ea. Toate le fac in timp. Nu o vand, e prima mea bicicleta, cumparata din banii mei. Unele lucruri nu le instreinez doar in scop financiar.

Ii curat frecvent transmisia, la maxim 2 sapt, inclusiv cu aer comprimat, o ung si, vb aia, merge ca unsa!
Postat de Vlad Panait la 25 iulie 2013 la 07:54:00
0
0
Ultimul upgrade. Simtitor

Am inlocuit pedalele stoc cu pedale SPD platforma, HTI 828.

Incaltamintea este Rockrider 3.

Senzatii tari. Pedalare extrem de usoara, in special in deal. Viteza crescuta cu cca 5-6km/h

La inceput, vrei nu vrei, cazi precum platica. Oricat te-ai obisnui in casa cu clipless-ul, tot te trezesti pe strada ca vrei sa iei piciorul de pe pedala ridicandu-l. Si pana te dumiresti ca esti agatat esti deja intins pe jos.

Oricum, Sunt pedale de downhill, cu platforma mare, cu clips pe ambele fete.

Si, sunt ROSII, in tema cu bicla.

Pedalele 110 lei de la KEROBIKE http://imageshack.us/photo/my-images/832/8bua.jpg/
Pantofii 120 lei de la Decathlon
Postat de Vlad Panait la 25 iulie 2013 la 07:54:00
0
0
Topic facut sa te lauzi....
Postat de Mihai Damian la 25 iulie 2013 la 10:17:00
0
0
Promovarea ta aici !

Solicita acum promovarea afacerii tale pe platforma noastră. DirtBike.ro este site-ul comunităţii de cicliști și portalul numărul unu din România cu anunțuri de vânzare de biciclete, piese, accesorii si echipamente.