Test Pegas Clasic 26. O bicicletă „retro-cool”

Autor: Dan Mazilu

Actualizat la: 22 februarie 2024 la 15:48

Test Pegas Clasic 26. O bicicletă „retro-cool”
Recent am testat unul dintre noile modele de Pegas. Nimereala nu a fost chiar întâmplătoare întrucât eram, şi încă sunt, în căutarea unei biciclete bune pentru oraş şi când spun „bicicletă bună” mă refer la una cu care să mă deplasez repede şi cu care să-mi fac treaba. Deci nu o bicicletă de promenadă aşa cum sunt Pegasurile cunoscute.

De când brandul a fost relansat Pegas a pus pe piaţă mai multe modele de biciclete însă majoritatea sunt versiuni moderne ale clasicelor biciclete ale copilăriei, biciclete plăcute, drăguţe însă cu care nu aş putea să-mi fac treaba „repede” în Bucureşti. Ştiu exact ce vreau pentru a fi eficient în traficul din oraş şi din acest motiv nu am găsit încă bicicleta potrivită. Din păcate nici Pegasul testat nu a bifat toate căsuţele însă s-a apropiat destul de mult de bicicleta perfectă pentru oraş.

Am intrat la Atelierele Pegas cu altă treabă şi m-am trezit că mi se pune în braţe o bicicletă. Noul Clasic 26, să-l iau câteva zile şi să văd cum mă simt. S-a nimerit bine fiind în căutarea unui city bike, dar nu-mi făceam iluzii, având ideile preconcepute. În schimb văzusem deja pe Facebook noul model şi cumva parcă îmi plăcea. M-am bucurat să-mi dau seama mai târziu că m-am înşelat în privinţa aşteptărilor.

Pegas Clasic 26 - nu este o bicicletă (doar) pentru parc. Este o bicicletă veritabilă pentru oraş.


Spuneam mai devreme că ştiu exact cum trebuie să fie pentru mine bicicleta perfectă pentru oraş, sau pentru un ciclist cu experienţă în trafic aglomerat şi imprevizibil. Trebuie să fie un single speed - pentru întreţinere aproape zero, fără suspensii - pentru întreţinere zero şi eficienţă maximă, cu roţi foarte înguste de 28 - pentru viteză şi eficienţă maximă, ghidon drept şi îngust - pentru poziţie comodă şi agilitate în trafic, frâne pe disc - pentru eficienţă maximă la frânare, pedale spd - pentru eficienţă maximă şi, pentru că nu mă pot abţine, trebuie să şi arate bine, dar discret.

Intră în scenă noul Pegas Clasic 26. Imediat ce m-am urcat pe el am simţit că poziţia este bună, este ceea ce caut. Stai comod, uşor aplecat spre faţă, cumva ca pe un mtb. Am aflat de la echipa care l-a creat că bicicleta este gândită să fie o alternativă la fixie, iar unghiurile sunt optimizate pentru „urban racing”. Sună bine până aici. Toate componentele au fost luate în calcul pentru a-ţi imprima o poziţie corectă pentru mersul repede prin oraş: ghidonul îngust de 57 cm cu rise de 60, pipa scurtă de 5,5 cm, unghiurile de 72 grade cu 73 al ţevii seat-tube, ţevile chainstay de dimensiune medie 410-440 mm. Înălţimea cadrului pe care l-am folosit era de 22 inch center-to-top cu o înălţime de 960 cm de la ghidon la sol.

Foaia cu 42 dinţi are o protectie descretă de lanţ şi nu inestetica apărătoare care merge peste lanţ până în spate la butuc.


Dar, uitându-te la cadru, mai observi că seamănă foarte mult cu celebrele GT şi construcţia lor Triple Triangle. Asta se vede de la distanţă însă de aproape observi o mulţime de deosebiri. Spre exemplu în timp ce la GT ţeava top-tube trece prin seat-tube, la Pegas nu trece şi în timp ce la GT triunghiul mic are rolul de a rigidiza cadrul, la Pegas s-a dorit introducerea unei gentuţe stilate din piele unde să-ţi păstrezi nişte scule şi alte chestii. I-am întrebat pe băieţii de la Pegas dacă asemănarea a fost intenţionată, iar răspunsul a fost categoric nu. Au vrut să imprime o simetrie estetică prin obţinerea unei paralele între ţevile down-tube şi seat stay, lucru care s-a întâmplat.

GT Triple Triangle revised? Nu. Doar un Pegas unde s-a avut grijă la unghiuri, simetrii şi estetică.


Legat de confort, manşoanele ghidonului mi s-au părut prea subţiri şi după o vreme simţi nevoia pentru nişte mănuşi lucru care nu ar trebui să fie necesar pentru deplasările în oraş. Am înţeles că motivul manşoanelor subţiri a fost pentru a avea control mai bun, pentru a „simţi” mai bine bicicleta în trafic. Legat de şa, nu pot comenta. În afară de faptul că arată bine şi-şi îndeplineşte scopul, nu pot spune decât că este suficient de confortabilă. Şaua este de la DDK. Restul de componente sunt şi acestea bune. Deşi unele nu sunt branduite sunt totuşi de firmă şi funcţionează foarte bine. Spre exemplu frânele faţă sunt Promax V-brake şi funcţionează neaşteptat de bine. De fapt cât am folosit bicicleta am frânat mai mult cu faţa, frâna pe spate fiind de tip „coaster” cu care nu sunt aşa obişnuit.

Un V-brake simplu şi extrem de eficient.


Bicicleta dispune de 3 viteze în butucul spate Shimano Nexus care se vor schimba în timpul mersului atât de bine cât le reglează mecanicul când cumperi bicicleta. Nu este însă mare filozofie, iar la bicicleta pe care am folosit-o schimbarea s-a făcut fără cusur. Raportul pinioanelor este 42 cu 18T însă pentru că pe spate ai 3 viteze acesta este variabil. Am măsurat la 30 kmh o cadenţă de 84 rpm într-a 3a. Cadenţa este destul de mare dacă nu vrei să ajungi transpirat la job, însă seara când te întorci o poţi călca mai tare iar 30 la ora este decent.

Butucul spate Shimano Nexus cu 3 viteze şi frână integrată.


La capitolul „gusturi care nu se discută” trebuie să includ anvelopele a căror culoare trebuie să recunosc că nu m-a prins. Portocaliul respectiv poate se potriveşte celor mai „young” însă dacă mi-aş lua această bicicletă probabil o pereche de anvelope crem ar fi primele care ar intra pe bicicleta asta.

Anvelopele Kenda. Ori îţi plac ori le urăşti.


Pegasul se vinde cu pedale platformă cu ax CrMo şi aripi din plastic, nişte aripi mai interesante, mai stilate şi mai scumpe decât cele pe care le vezi pe biciclete în general. Acestea sunt făcute să fie instalate de dezinstalate uşor în cazul în care nu vrei să le foloseşti decât pe ploaie. Greutatea am măsurat-o la 12,86 kg cu pedale spd şi fără aripi, în timp ce în specificaţii bicicleta este trecută cu 13,5 kg. De obicei este invers, fabricantul declarând o greutate mai mică decât în realitate.

După ce am tras bine de bicicletă prin trafic, adică la fel cum aş face cu bicicleta mea, am ajuns la concluzia că tot nu mi-am găsit iubita. Aşa cum am spus mai devreme, m-am simţit bine pe ea de la început, frânele au funcţionat bine, vitezele se schimbau bine şi viteza de croaziera era la fel, bună. Dacă roţile ar fi fost de 28 inch mi-aş fi găsit perechea. Chiar şi aşa însă nu aş cataloga-o ca o bicicletă nepotrivită. Cu siguranţă va fi alegerea multora din bicicliştii care vor să se mişte repede prin oraşe, iar vestea bună este că de la anul va exista şi varianta cu roţi de 28.

Cat priveşte preţul, Pegas Clasic 26 costă 1.400 lei şi, dacă vrei specificaţiile tale, bicicleta este disponibilă şi doar ca frameset la preţul de 700 lei. Pe piaţă există câteva variante de biciclete mai ieftine şi cu specificaţii similare, iar Pegasul este mai scump pentru că oferă mai mult: schimbătorul spate integrat în butuc şi cadrul care a fost gândit şi desenat în România de oameni care se pricep şi ştiu ce vor de la un city bike. Dacă vreţi se mai adaugă şi moştenirea mărcii. Poate Pegas nu înseamnă mult pentru unii, deşi ar trebui, însă rar poţi pune pe aceeaşi treaptă un no-name cu un brand name. Însă pentru majoritatea ar trebui să conteze geometria „gândită” care face toţi banii.

Folosind acest Pegas prin Bucureşti am învăţat şi nişte expresii noi. Am aflat că Pegas este un produs „retro cool” dar şi „young vintage” nişte cuvinte care nu prea ştiu ce înseamnă. Dar dacă ai Pegasul în faţă îţi dai seama. Observi că brandul, imaginea şi moştenirea sunt „retro” şi „vintage” însă publicul şi utilizarea de azi sunt „young” şi „cool”.

Testul s-a încheiat, bicicleta a plăcut. În acest moment Pegas Clasic 26 nu ar fi alegerea mea însă se apropie foarte mult de ce-mi doresc. Bicicleta se adresează celor care vor să străbată oraşele aglomerate ale ţării în viteză, eficient şi, nu în ultimul rând, cu stil. Până la urmă imaginea contează la noi din ce în ce mai mult. Este o bicicletă care are în spate o marcă cu o istorie care îi impune un anumit look şi, da, un anumit preţ. Unii îi vor spune „fiţă” însă şansele sunt ca asta să fie bicicleta la care vei trece când te vei sătura de single speed-ul ruginit convertit din cursiera găsită pe la ţară. Boost-ul pe care însă îl vei primi de la upgrade va fi cu mult peste ce ai avut înainte.
Raporteaza
Promovarea ta aici !

Solicita acum promovarea afacerii tale pe platforma noastră. DirtBike.ro este site-ul comunităţii de cicliști și portalul numărul unu din România cu anunțuri de vânzare de biciclete, piese, accesorii si echipamente.

Promovarea ta aici !

Solicita acum promovarea afacerii tale pe platforma noastră. DirtBike.ro este site-ul comunităţii de cicliști și portalul numărul unu din România cu anunțuri de vânzare de biciclete, piese, accesorii si echipamente.

Promovarea ta aici !

Solicita acum promovarea afacerii tale pe platforma noastră. DirtBike.ro este site-ul comunităţii de cicliști și portalul numărul unu din România cu anunțuri de vânzare de biciclete, piese, accesorii si echipamente.