Mai mulţi producători devin compatibili cu noul XX1 de la Sram

Mai mulţi producători devin compatibili cu noul XX1 de la Sram

Autor:Dan Mazilu | 22 februarie 2013
Sram a dezvoltat un nou sistem care îngăduie utilizarea noilor lor casete cu 11 pinioane şi care permite, în special, utilizarea unui pinion mic cu 10 dinţi. Piesa face legătura între caseta de pinioane şi butuc iar aceasta interfaţă au numit-o XD.

Mai mulţi producători devin compatibili cu noul XX1 de la Sram


Corpul XD este un concept liber şi orice producător din lume îl poate reproduce pentru butucii săi dacă este interesat să fie compatibil cu pinioanele Sram XX1 10-42T cu 11 viteze. Deci Sram nu a dorit ca bicicliştii să fie obligaţi să cumpere doar de al ei. Fiind un standard liber fabricanţii de butuci vor putea produce acest „XD Driver Body” compatibil cu propriul sistem de clicheţi.

Mai mulţi producători devin compatibili cu noul XX1 de la Sram
Interfaţa XD şi secţiune prin pinioanele XX1


În acest moment singurul mod prin care poţi utiliza noile pinioane XX1 de la Sram este dacă deţii şi o roată cu butuc compatibil alături de un XD Driver Body. Acest nou design permite o potrivire mai fixă între pinioane şi butuc folosindu-se o nouă interfaţă cu pinioanele care nu afectează rulmentul, sistemul de clicheţi sau axul butucului. De asemenea cadrul bicicletei nu trebuie modificat în niciun fel. Orice cadru va putea funcţiona cu noul sistem XD şi pinioanele XX1.

Până de curând doar Sram şi DT Swiss furnizau butuci compatibili cu interfaţa XD pentru XX1. Astăzi lista de producători care au intrat în joc s-a mărit simţitor:

3T, Acros Sport, American Classic, Atomlab, Bartime, Bontrager, Campagnolo, Crank Brothers, DT Swiss, Easton, Formula Engineering, Formula SRL, FRM, Fulcrum, Giant, Hope, Industry Nine, Kappius, Mavic, Reynolds, Ritchey, Rolf Prima, Specialized/Roval, SRAM, Stan’s Notubes, Syntace, The Hive, Tune, Velocity USA.

Reprezentant SRAM în România – DHS Bike Parts
Raporteaza

13 Comentarii

- Apostol.M.Alexandru -
22 februarie 2013 la 20:09
Parerea mea e ca pinionul cu 10 dinti de la Sram si pinionul de 11 de la Shimano sunt mult prea mici.Eu am 12-34 de la Shimano XTR.Acum,pentru o bicicleta numai de munte,nu ai nevoie de pinionul de 10 sau 11.La munte ori ai de urcat abrupt ori ai de coborat abrupt.Mai dureaza pana cand se va face un set de pinioane bun pentru o categorie specifica.Degeaba are 11 pinioane daca la munte folosesti doar ultimele 4-5.Zic si eu...
0
0
Adrian Bobocea
26 februarie 2013 la 10:48
@Cornel Noghiu : uneori scopul scuza mijloacele :)
0
0
Cristian Calin
28 februarie 2013 la 14:20
@ Dan Mazilu . In consecinta XX1 este o linie care isi va face bine treaba pe trail/enduro/am .
0
0
Dan Mazilu
28 februarie 2013 la 14:24
Eu o vad buna pentru XC de nivel inalt, desi Sram zice ca au gandit-o pentru Enduro/AM. Hmm... cine are dreptate :)
0
0
Adrian Bobocea
28 februarie 2013 la 15:07
Enduro/AM plus XCO/XCE ;)
Pentru ture lungi, XCM, eu nu ii vad inca avantajele fata de 2x10 sau 3x10
0
0

Scrie un comentariu