Dorna Xtrem - Race Report

Autor: Andrei Jitariu

Actualizat la: 7 martie 2024 la 14:30

Dorna Xtrem - Race Report
Prezent în calendarul competiţional înca din 2006 concursul Dorna Xtrem a reuşit să devină atracţia principală din primul weekend a lui Gustar şi pe bună dreptate: traseul a fost mereu fain şi updatat o dată cu dezvoltarea scenei gravitaţionale iar faţă de anul trecut a primit îmbunătăţiri după cum aveam să aflu la coursewalk, joi seară. Pentru început poarta de start e cea mai valabilă din România : vine la pachet cu loc pentru arbitru plus echipament de cronometrare şi un perete de susţinere pentru rideri. Poate că este un moft dar dacă se poate, de ce nu!? Următoarea schimbare e în zona de după fostul roadgap. Cumva în ton cu etapa de enduro care a avut loc în cadrul evenimentului au apărut o serie de trei movile cu buşteni care din punctul meu de vedere nu prea aveau ce căuta acolo. Sigur, nu era greu de dibuit o linie prin care să nu te încurce cu nimic dar la full speed poate fi destul de periculos după cum colegul Piciu a aflat pe pielea lui în finală (get well soon bro!). Urmează trecerea prin pârâu după care a răsarit un prag fain din care poţi sări direct pe linia care-ţi place. Avem apoi o serie de contrapante refăcute care cresc considerabil flow-ul şi viteza pe care le poţi duce pe acea porţiune de traseu. Bucata abruptă a primit un podeţ în capăt care scuteşte riderii de un bottom out sănătos = mai multă energie pentru bucata următoare. Cred că singurul lucru pe care l-aş fi vrut dispărut de pe faţa pământului era futaiul de contrapantă din lemn. Mai ales când vorbim despre lemn ud. No worries pentru că anul acesta nu mai era acolo. I-a luat locul o contrapanta sănătoasă din pământ. Mulţumesc! De aici încolo traseul e un pumptrack natural în care trebuie să-ţi foloseşti energia rămasă şi să gaseşti un ritm care te va aduce peste gap-ul de la finish pentru deliciul turiştilor veniţi la îmbuteliat apă minerală direct de la izvor. Sincer, aş fi ipocrit dacă aş spune că joi seara abia aşteptam să mă dau. Puteam să jur că nu o să-mi placă veci: prea drept, prea la fel ca anul trecut, buştenii ăia aiurea. Mi-am adus aminte însă de turele pe care le-am dat cu Domi, Geza şi Danika anul trecut în ziua de după concurs şi cât de fain a fost atunci. Vineri dimineaţă am dat două ture, m-am reactivat şi am ajuns la următoarea concluzie: cui nu-i place traseul nu se dă suficient de repede. Pe principiul ăsta Tzuna trebuie să se fi distrat toată ziua pentru că era racheta oriunde aveam norocul să-l văd. Pentru restul dintre noi cred că a fost o zi de testat linii şi mai important o încercare de a memora traseul. Chiar Costi îmi spunea că habar nu are încotro merge, unde trebuie să frâneze şi pe unde să-i dea. Atmosfera în rest a fost una surprinzător de relaxantă pe tot parcursul zilei şi toţi cred că ne-am simţit bine. Express-ul Zalău-Bacău a funcţionat în parametri optimi şi urma să ajungă în staţie a doua zi. Sâmbătă încă de dimineaţă existau speculaţii despre ploaie şi despre cum ne-ar putea afecta. Sorin, Danika şi Petardă au ales să tragă cât mai mult de timp în calificări având astfel o protecţie împotriva unei eventuale furtuni. În rest, clasamentul după calificări arăta cam aşa:



Ce trebuie luat în considerare e că Mircea Fănăţan a concurat onorabil pe un 29er de cross country! Cu un bike de downhill lucrurile ar fi stat altfel şi poate că Popo nu ar fi fost atât de motivat pentru finală!

La clasa hardtail juniori Coca a dominat roadgap-ul (nu invers!) şi a câştigat iar la hardtail elite Andy (ai grijă de bike-ul nou!) s-a impus lejer cu o diferenţă de aproape 20 de secunde faţă de locul 2. La juniori Sebi a confirmat din nou cu un timp de locul 6 la general urmat de local hero Turcu Cătălin şi Sava Ioan. Trebuie menţionat că Petru Vereştiuc s-a calificat primul la juniori dar în finală a venit pe 4. La fete Petra a câştigat la o diferenţă de patruzecişişase de secunde!
Categoria masters l-a avut câştigător pe Popo (bântuit probabil de un 29er!!!) urmat de Kiks pe doi şi Kelu pe 3.
La elite podiumul s-a consumat rapid pentru că Petardă, Sorin şi Danika toţi au plecat repede de la start din cauza timpului din calificări. Probabil singurii în măsură să mai schimbe ceva erau Piciu, care a avut ghinion la movilele cu buşteni, şi Tzuna care a ratat podiumul la mai puţin de o secundă! Omul Cuiva Chilea pe 5, Costi pe un veşnic 6, eu în sfârşit în top 10 pe 7 urmat de colega Nimăt pe 8, Mitzu pe 9 şi Miky din Bistriţa pe 10. Rezultatele complete din finală le puteţi găsi aici:



De la Cosmin Rusu citire:

The Start Hut


Danika FTW


Arse buzz!


Paul - smooth sailing


Balerina


Styler


All you need is flow


SP - Smooth criminal


How low can you go?


Thunder!
Raporteaza
Promovarea ta aici !

Solicita acum promovarea afacerii tale pe platforma noastră. DirtBike.ro este site-ul comunităţii de cicliști și portalul numărul unu din România cu anunțuri de vânzare de biciclete, piese, accesorii si echipamente.

Promovarea ta aici !

Solicita acum promovarea afacerii tale pe platforma noastră. DirtBike.ro este site-ul comunităţii de cicliști și portalul numărul unu din România cu anunțuri de vânzare de biciclete, piese, accesorii si echipamente.

Promovarea ta aici !

Solicita acum promovarea afacerii tale pe platforma noastră. DirtBike.ro este site-ul comunităţii de cicliști și portalul numărul unu din România cu anunțuri de vânzare de biciclete, piese, accesorii si echipamente.