RockShox pe înţelesul tuturor
De câte ori nu te-ai uitat cruciş la semnificaţiile simbolurilor de pe suspensiile bicicletei tale? Sau poate chiar ai găsit pe net nişte explicaţii, însă ori erau date de habarnişti erau date de experţi adevăraţi pentru care însă aveai nevoie de de diplomă în ştiinţe astrofizice pentru a-i înţelege. Pentru a ne uşura viaţa DHS Bike Parts, distribuitor oficial şi unic în România al produselor SRAM, ne-a trimis o serie de documente care explică, pe înţelesul tuturor, ce înseamnă simbolurile şi stickerele pe care le găsim pe furcile şi suspensiile spate RockShox.
Solo Air – Solo air este ca un călugăr budist. Designul deştept îţi permite să adaugi aer în furcă printr-o singură valvă tip Schrader putând umple în acelaşi timp ambele camere, pozitivă şi negativă. Astfel acestea sunt tot timpul în perfect echilibru, ca Yin şi Yang. Sistemul oferă amortizare cursiva şi previzibilă pe care o poţi regla în doar câteva secunde. Furca beneficiază de cel mai uşor arc pe aer de pe piaţă.
Air Guides – RockShox desenează aceste ghidaje pe toate furcile pe aer. Poate nu reprezintă o chestiune tehnică însă cu siguranţă te ajută să-ţi reglezi suspensia în câteva secunde în loc de minute, şi, ştim cât de mult contează minutele când eşti la începutul trailului şi vrei să-i dai la vale. Până la urmă cu cât te dai mai mult cu atât mai multe şanse ai să devii King of the Mountain pe traseul tău preferat.
Carbon Crown-Steerer – Fibra de carbon este cea mai uşoară şi mai solidă substanţă creată de om. Din această cauză gâtul din carbon al furcilor RockShox îţi oferă un super control chiar şi la viteze de care nu credeai că bicicleta ta este în stare. Echivalentul din aluminiu este şi acesta bun însă este mai greu cu 120 gr, cam cât cântăreşte şi degetul tău mare de la mână. Aşa că de ce să alegi? Ia un carbon şi păstrează-ţi degetul!
DropStop – Să ajungi la capătul cursei suspensiei înseamnă că într-adevăr ai împins-o la limită. RockShox consideră ca asta este şi ideea. Tehnologia DropStop întăreşte rata de compresie a furcii pe măsura ce se apropie de capăt. În acest fel „îi poţi da capăt” fără grijă concentrându-te doar la drumul din faţa ta nu şi la componentele care s-ar putea strica.
Dual Position Air – Dacă ce îţi place este să pedalezi la deal, iar la vale să o iei la picior, atunci dacă ai o suspensie care face bine un singur lucru înseamnă că stai bine. Însă ţie îţi plac urcările epice, coborârile tehnice, trailurile care şerpuiesc şi tot ce mai găseşti pe parcurs. Aşa că ai nevoie de o suspensie care să le poată face pe toate, cum ar fi Dual Position Air. Sistemul modifică cursa suspensiei cu 30 mm însă fără a afecta performanţele la denivelările mici. Astfel vei putea jongla între a urca sau coborî în mare viteză cu doar un clic.
Blackbox Technology – Este comic dacă te gândeşti că riderii de top cred că se bat pentru glorie şi faimă. Bine, poate şi puţin pentru asta, însă practic ei nu sunt decât nişte şoricei de laborator glorificaţi care, în cele din urmă, lucrează pentru tine. Programul Black Box combină geniul malefic al celor mai buni ingineri de la RockShox şi echipează pro-riderii cu cele mai noi echipamente şi tehnologii. După care le dă drumul la vale să vadă dacă toate astea merită să fie implementate pe bicicletele de serie sau este „back to the drawing board”. E greşit cum procedează? Poate, însă nu exista în lume piloţi de încercare mai buni ca o grămada de pro-rideri care se luptă pentru titlurile mondiale. Dacă ei câştigă şi tu câştigi.
Dual Flow Adjust – DFA seamănă cumva cu Glitter Rock. Două lucruri pe care nu le-ai fi văzut împreună totuşi se înţeleg de minune. Să zicem că te dai pe un traseu care are şi dropuri imense dar şi o mulţime de denivelări mici peste care treci în frânare. Modul convenţional de reglare a furcii ar fi să o faci să performeze la maxim pentru una sau cealaltă. RockShox DFA însă le poate înghiţi pe ambele. Sistemul foloseşte cele două circuite independente de amortizare prin care suspensia poate acomoda ambele tipuri de denivelări. Furca va absorbi şocurile mari în timp ce va amortiza cursiv şi denivelările mici. La fel ca machiajul şi rock-ul.
TurnKey – Aceasta tehnologie funcţionează cam ca Serviciile Secrete. Dacă ai neşansa să iei un şoc puternic în timp ce ai furca blocată, sistemul de refulare TurnKey o va încasa în locul tău şi va înghiţi şocul venit pe nepregătite. Dacă stai să te gândeşti ce face TurnKey-ul e chiar nobil. TurnKey este compatibil cu PushLoc şi PopLoc.
XLoc – Degetele mari de la mâini au făcut atât de multe pentru omenire de-a lungul timpului. Ne-au ajutat să cucerim animalele, să fim primii în lanţul trofic, chiar să inventăm bicicleta. Acum ne ajută şi pe trail. Acest lockout hidraulic, pe care te poţi baza oricând, este complet sigilat faţă de intemperii şi blochează sau deblochează furca la o simplă apăsare cu degetul mare. Apeşi o dată, ai blocat, apeşi a doua oară, ai deblocat.
PushLoc – RockShox vrea să o apeşi. Pe bune acum! Noul PushLoc îţi oferă o blocare instantanee a suspensiei printr-o telecomanda instalată pe ghidon. Daca XLoc este sistemul hidraulic de blocare, PushLoc este cel mecanic care este, evident, şi mai ieftin. Sistemul funcţionează la fel ca cel hidraulic. Apeşi o dată pentru blocare şi încă o dată pentru deblocare, ca un pix! Sistemul este disponibil pentru mâna stângă sau dreaptă şi se poate instala direct pe frânele Avid sau shifterele Sram compatibile cu MatchMaker X.
Maxle Lite – Cine se gândeşte la greutatea axului roţilor? Sună cam ca o obsesie ridicolă. Până la urmă nu este decât o tijă din metal care ţine roata pe bicicletă. Şi totuşi Maxle Lite este un thru axle deştept care nu doar uşurează cu câteva grame bicicleta, dar o face şi mai rigidă. Iar o bicicletă uşoară este mai uşor de convins să facă ce vrei tu. Mai ales dacă nu ai nevoie de scule speciale pentru demontare. Iar acel plus de rigiditate îţi permite să ocheşti acea linie perfectă pe care ai exersat-o în gând azi noapte de zeci de ori. Aşa că până la urmă acea obsesie nu e atât de ridicolă. Maxle Lite este disponibil pe dimensiunile 20x110mm şi 15x100mm.
Hot Rod – Se întâmplă de multe ori ca bicicleta să fie solicitată atât de tare încât uleiul din furcă oboseşte înaintea ta. Aşa ca RockShox a creat un dispozitiv care ajustează rata de compresie în funcţie de temperatura uleiului din furcă. Ajustarea se face cu ajutorul unui miez din răşină termoplastică ce reacţionează la căldură. Acesta se dilată odată cu creşterea temperaturii şi vâscozităţii uleiului. În acest fel suspensia se va simţi la fel şi la începutul turei tale de DH dar şi la final.
Speed Lube – Este cel mai rapid serviciu de schimbare a uleiului suspensiei. Sistemul permite acest schimb de ulei din braţele inferioare fără a fi nevoie să demontezi furca. Ideal pentru cei care doresc suspensie confortabilă şi mai ales pentru cei care doresc să meşterească singuri la bicicletă. Totul se poate face în mai puţin de un minut. Sistemul este disponibil doar pe furcile Totem.
MatchMaker X – Colierul MatchMaker X este mai mult decât un simplu colier. E ca şi cum prietena sau soţia ţi-ar face curăţenie pe birou. Colierul acceptă 3 controale ce pot fi instalate cum ar fi: telecomanda de blocare a suspensiei, frâne Avid, shiftere Sram sau telecomanda Reverb XLoc. În afara situaţiei în care beneficiezi din naştere de degete mai lungi, aceasta este singura modalitate prin care poţi avea totul la îndemână, sau mai bine spus la înde-deget?
Sag Gradients – Daca nu-ţi reglezi bine sag-ul e ca şi cum ai merge cu bicicleta altcuiva. Dar de ce să te chinui cu şoricei de plastic sau rigle pentru a-ţi regla la milimetru suspensia? Marcajele pentru procentul de lăsare (cursa negativa) a suspensiei este printată direct pe braţele superioare ale furcii sau amortizorului.
Power Bulge – Când ai nevoie de mai mulţi muşchi la mâini te duci la sală. Când ai nevoie de o furcă mai solidă bagi nişte Power Bulge. Alte firme nu fac decât să mărească dimensiunea braţelor furcii făcându-le mai grele. Power Bulge doar întăreşte braţele inferioare ale furcii prin care se permite utilizarea unor bucşe mai mari. Rezultatul se traduce prin rigiditate sporită şi o tură mai faină cu bicicleta.
Motion Control DNA – Cine nu îşi doreşte mai mult? Ca mountain biker mai mult ar putea însemna mai multe stânci, rădăcini şi coborâri. Mai mult poate să însemne, de asemenea, şi mai multe switchback-uri, single track-uri sau căţărări. Mission Control DNA a fost creat pentru cei care vor mai mult de la tura pe care o fac şi au nevoie de mai mult de la suspensia lor.
În funcţie de felul în care te dai există 4 variante ale sistemului Motion Control DNA care dispune de revenire Dual Flow (rebound) - disponibil doar pe SID şi Revelation: XX, RCT3, RTL şi RL.
XX – Este destinat cicliştilor care caută o eficientă maximă. Amortizarea XX Motion Control DNA dispune de blocarea hidraulică XLoc şi este soluţia optimă pentru cei care vor să meargă repede.
RCT3 – Este gândită pentru riderii care caută suspensii capabile să înghită mai multe hopuri. Noul RCT3 dispune de 3 poziţii: deschis, între şi blocat. Riderul poate accesa uşor aceste 3 opţiuni şi adapta suspensiile în funcţie de teren: deschis – pentru amortizare maximă, între – pentru eficienţă şi amortizare medie, blocat – pentru eficienţă maximă la pedalare.
În plus faţă de cele 3 moduri, RCT3 dispune de o ajustare separată pentru compresie la viteză mică.
RLT – Gândit pentru riderii care vor o tură cât mai stabilă.
RL – Pentru cei care vor o modalitate cât mai simplă de reglaj a suspensiei.
Mission Control DH – Pentru a crea o furcă de downhill majoritatea nu fac altceva decât să mai adauge cursă la un model deja existent. La furcile RockShox, care beneficiază de Mission Control DH, cartuşul din furcă este special gândit pentru cursele de DH. Astfel acesta beneficiază în plus de reglaje pentru compresie high şi low speed şi revenire Dual Flow.
Motion Control – Imaginează-ţi că mergi cu bicicleta pe lună. Dealuri line, rocă pisată, cratere. Nu e cine ştie ce gravitaţie aşa că nu ai avea nevoie neapărat de un telescaun. Dar din păcate nu poţi merge pe lună, iar pe pământ ai gravitaţie, ai stânci colţuroase şi dropuri naturale sau artificiale. Aşa că ai nevoie de suspensii care se descurcă bine şi la vale şi la deal. Deci, chiar dacă nu te poţi da pe lună, cu sistemul Motion Control poţi controla gravitaţia de pe pământ.
Reprezentant RockShox în România – DHS Bike Parts
Solo Air – Solo air este ca un călugăr budist. Designul deştept îţi permite să adaugi aer în furcă printr-o singură valvă tip Schrader putând umple în acelaşi timp ambele camere, pozitivă şi negativă. Astfel acestea sunt tot timpul în perfect echilibru, ca Yin şi Yang. Sistemul oferă amortizare cursiva şi previzibilă pe care o poţi regla în doar câteva secunde. Furca beneficiază de cel mai uşor arc pe aer de pe piaţă.
Air Guides – RockShox desenează aceste ghidaje pe toate furcile pe aer. Poate nu reprezintă o chestiune tehnică însă cu siguranţă te ajută să-ţi reglezi suspensia în câteva secunde în loc de minute, şi, ştim cât de mult contează minutele când eşti la începutul trailului şi vrei să-i dai la vale. Până la urmă cu cât te dai mai mult cu atât mai multe şanse ai să devii King of the Mountain pe traseul tău preferat.
Carbon Crown-Steerer – Fibra de carbon este cea mai uşoară şi mai solidă substanţă creată de om. Din această cauză gâtul din carbon al furcilor RockShox îţi oferă un super control chiar şi la viteze de care nu credeai că bicicleta ta este în stare. Echivalentul din aluminiu este şi acesta bun însă este mai greu cu 120 gr, cam cât cântăreşte şi degetul tău mare de la mână. Aşa că de ce să alegi? Ia un carbon şi păstrează-ţi degetul!
DropStop – Să ajungi la capătul cursei suspensiei înseamnă că într-adevăr ai împins-o la limită. RockShox consideră ca asta este şi ideea. Tehnologia DropStop întăreşte rata de compresie a furcii pe măsura ce se apropie de capăt. În acest fel „îi poţi da capăt” fără grijă concentrându-te doar la drumul din faţa ta nu şi la componentele care s-ar putea strica.
Dual Position Air – Dacă ce îţi place este să pedalezi la deal, iar la vale să o iei la picior, atunci dacă ai o suspensie care face bine un singur lucru înseamnă că stai bine. Însă ţie îţi plac urcările epice, coborârile tehnice, trailurile care şerpuiesc şi tot ce mai găseşti pe parcurs. Aşa că ai nevoie de o suspensie care să le poată face pe toate, cum ar fi Dual Position Air. Sistemul modifică cursa suspensiei cu 30 mm însă fără a afecta performanţele la denivelările mici. Astfel vei putea jongla între a urca sau coborî în mare viteză cu doar un clic.
Blackbox Technology – Este comic dacă te gândeşti că riderii de top cred că se bat pentru glorie şi faimă. Bine, poate şi puţin pentru asta, însă practic ei nu sunt decât nişte şoricei de laborator glorificaţi care, în cele din urmă, lucrează pentru tine. Programul Black Box combină geniul malefic al celor mai buni ingineri de la RockShox şi echipează pro-riderii cu cele mai noi echipamente şi tehnologii. După care le dă drumul la vale să vadă dacă toate astea merită să fie implementate pe bicicletele de serie sau este „back to the drawing board”. E greşit cum procedează? Poate, însă nu exista în lume piloţi de încercare mai buni ca o grămada de pro-rideri care se luptă pentru titlurile mondiale. Dacă ei câştigă şi tu câştigi.
Dual Flow Adjust – DFA seamănă cumva cu Glitter Rock. Două lucruri pe care nu le-ai fi văzut împreună totuşi se înţeleg de minune. Să zicem că te dai pe un traseu care are şi dropuri imense dar şi o mulţime de denivelări mici peste care treci în frânare. Modul convenţional de reglare a furcii ar fi să o faci să performeze la maxim pentru una sau cealaltă. RockShox DFA însă le poate înghiţi pe ambele. Sistemul foloseşte cele două circuite independente de amortizare prin care suspensia poate acomoda ambele tipuri de denivelări. Furca va absorbi şocurile mari în timp ce va amortiza cursiv şi denivelările mici. La fel ca machiajul şi rock-ul.
TurnKey – Aceasta tehnologie funcţionează cam ca Serviciile Secrete. Dacă ai neşansa să iei un şoc puternic în timp ce ai furca blocată, sistemul de refulare TurnKey o va încasa în locul tău şi va înghiţi şocul venit pe nepregătite. Dacă stai să te gândeşti ce face TurnKey-ul e chiar nobil. TurnKey este compatibil cu PushLoc şi PopLoc.
XLoc – Degetele mari de la mâini au făcut atât de multe pentru omenire de-a lungul timpului. Ne-au ajutat să cucerim animalele, să fim primii în lanţul trofic, chiar să inventăm bicicleta. Acum ne ajută şi pe trail. Acest lockout hidraulic, pe care te poţi baza oricând, este complet sigilat faţă de intemperii şi blochează sau deblochează furca la o simplă apăsare cu degetul mare. Apeşi o dată, ai blocat, apeşi a doua oară, ai deblocat.
PushLoc – RockShox vrea să o apeşi. Pe bune acum! Noul PushLoc îţi oferă o blocare instantanee a suspensiei printr-o telecomanda instalată pe ghidon. Daca XLoc este sistemul hidraulic de blocare, PushLoc este cel mecanic care este, evident, şi mai ieftin. Sistemul funcţionează la fel ca cel hidraulic. Apeşi o dată pentru blocare şi încă o dată pentru deblocare, ca un pix! Sistemul este disponibil pentru mâna stângă sau dreaptă şi se poate instala direct pe frânele Avid sau shifterele Sram compatibile cu MatchMaker X.
Maxle Lite – Cine se gândeşte la greutatea axului roţilor? Sună cam ca o obsesie ridicolă. Până la urmă nu este decât o tijă din metal care ţine roata pe bicicletă. Şi totuşi Maxle Lite este un thru axle deştept care nu doar uşurează cu câteva grame bicicleta, dar o face şi mai rigidă. Iar o bicicletă uşoară este mai uşor de convins să facă ce vrei tu. Mai ales dacă nu ai nevoie de scule speciale pentru demontare. Iar acel plus de rigiditate îţi permite să ocheşti acea linie perfectă pe care ai exersat-o în gând azi noapte de zeci de ori. Aşa că până la urmă acea obsesie nu e atât de ridicolă. Maxle Lite este disponibil pe dimensiunile 20x110mm şi 15x100mm.
Hot Rod – Se întâmplă de multe ori ca bicicleta să fie solicitată atât de tare încât uleiul din furcă oboseşte înaintea ta. Aşa ca RockShox a creat un dispozitiv care ajustează rata de compresie în funcţie de temperatura uleiului din furcă. Ajustarea se face cu ajutorul unui miez din răşină termoplastică ce reacţionează la căldură. Acesta se dilată odată cu creşterea temperaturii şi vâscozităţii uleiului. În acest fel suspensia se va simţi la fel şi la începutul turei tale de DH dar şi la final.
Speed Lube – Este cel mai rapid serviciu de schimbare a uleiului suspensiei. Sistemul permite acest schimb de ulei din braţele inferioare fără a fi nevoie să demontezi furca. Ideal pentru cei care doresc suspensie confortabilă şi mai ales pentru cei care doresc să meşterească singuri la bicicletă. Totul se poate face în mai puţin de un minut. Sistemul este disponibil doar pe furcile Totem.
MatchMaker X – Colierul MatchMaker X este mai mult decât un simplu colier. E ca şi cum prietena sau soţia ţi-ar face curăţenie pe birou. Colierul acceptă 3 controale ce pot fi instalate cum ar fi: telecomanda de blocare a suspensiei, frâne Avid, shiftere Sram sau telecomanda Reverb XLoc. În afara situaţiei în care beneficiezi din naştere de degete mai lungi, aceasta este singura modalitate prin care poţi avea totul la îndemână, sau mai bine spus la înde-deget?
Sag Gradients – Daca nu-ţi reglezi bine sag-ul e ca şi cum ai merge cu bicicleta altcuiva. Dar de ce să te chinui cu şoricei de plastic sau rigle pentru a-ţi regla la milimetru suspensia? Marcajele pentru procentul de lăsare (cursa negativa) a suspensiei este printată direct pe braţele superioare ale furcii sau amortizorului.
Power Bulge – Când ai nevoie de mai mulţi muşchi la mâini te duci la sală. Când ai nevoie de o furcă mai solidă bagi nişte Power Bulge. Alte firme nu fac decât să mărească dimensiunea braţelor furcii făcându-le mai grele. Power Bulge doar întăreşte braţele inferioare ale furcii prin care se permite utilizarea unor bucşe mai mari. Rezultatul se traduce prin rigiditate sporită şi o tură mai faină cu bicicleta.
Motion Control DNA – Cine nu îşi doreşte mai mult? Ca mountain biker mai mult ar putea însemna mai multe stânci, rădăcini şi coborâri. Mai mult poate să însemne, de asemenea, şi mai multe switchback-uri, single track-uri sau căţărări. Mission Control DNA a fost creat pentru cei care vor mai mult de la tura pe care o fac şi au nevoie de mai mult de la suspensia lor.
În funcţie de felul în care te dai există 4 variante ale sistemului Motion Control DNA care dispune de revenire Dual Flow (rebound) - disponibil doar pe SID şi Revelation: XX, RCT3, RTL şi RL.
XX – Este destinat cicliştilor care caută o eficientă maximă. Amortizarea XX Motion Control DNA dispune de blocarea hidraulică XLoc şi este soluţia optimă pentru cei care vor să meargă repede.
RCT3 – Este gândită pentru riderii care caută suspensii capabile să înghită mai multe hopuri. Noul RCT3 dispune de 3 poziţii: deschis, între şi blocat. Riderul poate accesa uşor aceste 3 opţiuni şi adapta suspensiile în funcţie de teren: deschis – pentru amortizare maximă, între – pentru eficienţă şi amortizare medie, blocat – pentru eficienţă maximă la pedalare.
În plus faţă de cele 3 moduri, RCT3 dispune de o ajustare separată pentru compresie la viteză mică.
RLT – Gândit pentru riderii care vor o tură cât mai stabilă.
RL – Pentru cei care vor o modalitate cât mai simplă de reglaj a suspensiei.
Mission Control DH – Pentru a crea o furcă de downhill majoritatea nu fac altceva decât să mai adauge cursă la un model deja existent. La furcile RockShox, care beneficiază de Mission Control DH, cartuşul din furcă este special gândit pentru cursele de DH. Astfel acesta beneficiază în plus de reglaje pentru compresie high şi low speed şi revenire Dual Flow.
Motion Control – Imaginează-ţi că mergi cu bicicleta pe lună. Dealuri line, rocă pisată, cratere. Nu e cine ştie ce gravitaţie aşa că nu ai avea nevoie neapărat de un telescaun. Dar din păcate nu poţi merge pe lună, iar pe pământ ai gravitaţie, ai stânci colţuroase şi dropuri naturale sau artificiale. Aşa că ai nevoie de suspensii care se descurcă bine şi la vale şi la deal. Deci, chiar dacă nu te poţi da pe lună, cu sistemul Motion Control poţi controla gravitaţia de pe pământ.
Reprezentant RockShox în România – DHS Bike Parts
Din aceeaşi categorie:
Comentarii (49)
Vezi toate cele 49 de comentarii
Marius Radu 20 Decembrie 2012 17:16
Aceeasi caracterizare ambigua ca cea de pe Freerider ... multi termeni lipsesc, multi nu sunt explicati, ca si exemplu iti dau doar "Motion Control", inafara de metafore si o poveste draguta, nu explica ce este, cum se foloseste, cum se regleaza, etc. (comentariu editat)
Votează:
8
Aceeasi caracterizare ambigua ca cea de pe Freerider ... multi termeni lipsesc, multi nu sunt explicati, ca si exemplu iti dau doar "Motion Control", inafara de metafore si o poveste draguta, nu explica ce este, cum se foloseste, cum se regleaza, etc.
ciprian burca 20 Decembrie 2012 17:43
la fox e mult mai simplu,si nu au atatea denumiri,simple si eficace. (comentariu editat)
la fox e mult mai simplu,si nu au atatea denumiri,simple si eficace.
Mihail Constantin 20 Decembrie 2012 17:52
fox e un fel de apple, iar rockshox un samsung/htc cu android :)) (comentariu editat)
fox e un fel de apple, iar rockshox un samsung/htc cu android :))
ciprian burca 20 Decembrie 2012 17:56
inseamna ca ai mar inceput,eu nu,eu s3,chiar 2 in casa,marele incepute se strica repede,fox nu e snobism,daca nu ti l permiti ca intretinere si cost de achizitie,nu inseamna ca este snobism,si daca vrei sa facem paranteze de genul asta,iti dau alt exemplu,tu ca est european,normal ca iti cumperi o masina vest europeana,ca doar ai si mar,masina japoneza e net superioara,ma refer la cele facute strict in japonia,dar sunt scumpe ca pret si ca intretinere. (comentariu editat)
inseamna ca ai mar inceput,eu nu,eu s3,chiar 2 in casa,marele incepute se strica repede,fox nu e snobism,daca nu ti l permiti ca intretinere si cost de achizitie,nu inseamna ca este snobism,si daca vrei sa facem paranteze de genul asta,iti dau alt exemplu,tu ca est european,normal ca iti cumperi o masina vest europeana,ca doar ai si mar,masina japoneza e net superioara,ma refer la cele facute strict in japonia,dar sunt scumpe ca pret si ca intretinere.
ciprian burca 20 Decembrie 2012 17:58
nu tot ce este scump e snobism,grupul sram e marketing la greu,fox nu investeste atat in marketing,fa te rog un search pe net,si vezi care a facut primul furci si telescoape de auto,moto primul.Eu zic ca fox,dar na,daca tu zici ca rock shox e bun,atunci cumpara ce doresti sau ce poti.Dar aici nu este loc de asa ceva,era doar o comparatie,fiecare isi cumpara ce doreste si ce isi permite (comentariu editat)
nu tot ce este scump e snobism,grupul sram e marketing la greu,fox nu investeste atat in marketing,fa te rog un search pe net,si vezi care a facut primul furci si telescoape de auto,moto primul.Eu zic ca fox,dar na,daca tu zici ca rock shox e bun,atunci cumpara ce doresti sau ce poti.Dar aici nu este loc de asa ceva,era doar o comparatie,fiecare isi cumpara ce doreste si ce isi permite
Maximilian Munteanu Editor in chief
20 Decembrie 2012 18:00
Ciprian, o să existe şi un articol despre Fox, stai liniştit. Doar că nu o să fie ca ăsta. O să fie un articol despre mitologie, dacă vrei. Nu intru acum în alte detalii. (comentariu editat)
Ciprian, o să existe şi un articol despre Fox, stai liniştit. Doar că nu o să fie ca ăsta. O să fie un articol despre mitologie, dacă vrei. Nu intru acum în alte detalii.
uik alex 20 Decembrie 2012 19:04
Maybe,just maybe,marketingul Fox nu l-ai vazut,nu pt ca lipseste,ci pt ca nu te afli in locul potrivit.Daca ai merge in state sau ai studia situri americane de ciclism poate ai privi lucrurile din alt unghi.Cat despre snobism,faptul ca iti cumperi produse Fox nu te face snob,iti cumperi ce iti permiti,doar atitudinea si mentalitatea te face snob.Mie nu imi plac nici una dintre firme pt ca au inceput sa faca consumabile slabe ca sa te aduca cat mai des in service,au renuntat la calitatea din punct de vedere al durabilitatii pt un profit ridicat. (comentariu editat)
Maybe,just maybe,marketingul Fox nu l-ai vazut,nu pt ca lipseste,ci pt ca nu te afli in locul potrivit.Daca ai merge in state sau ai studia situri americane de ciclism poate ai privi lucrurile din alt unghi.Cat despre snobism,faptul ca iti cumperi produse Fox nu te face snob,iti cumperi ce iti permiti,doar atitudinea si mentalitatea te face snob.Mie nu imi plac nici una dintre firme pt ca au inceput sa faca consumabile slabe ca sa te aduca cat mai des in service,au renuntat la calitatea din punct de vedere al durabilitatii pt un profit ridicat.
Dan Mazilu 20 Decembrie 2012 19:16
Si Mercedes la fel si Audi la fel si Xerox la fel si Sony la fel si Canon la fel. Ce vei face sa te impotrivesti curentului? (comentariu editat)
Si Mercedes la fel si Audi la fel si Xerox la fel si Sony la fel si Canon la fel. Ce vei face sa te impotrivesti curentului?
ciprian burca 20 Decembrie 2012 19:17
bravo,ai batut unde trebuie,si marzzocchi face italia furcile pina in 2005,de atunci sunt niste prastii,grele si proaste,inainte erau udoare si rezistente.Fox poti avea bun,daca stii ce consumabile sa cumperi,nu trebuie sa iei originale,sunt si alte marci care produc pentru ei. (comentariu editat)
bravo,ai batut unde trebuie,si marzzocchi face italia furcile pina in 2005,de atunci sunt niste prastii,grele si proaste,inainte erau udoare si rezistente.Fox poti avea bun,daca stii ce consumabile sa cumperi,nu trebuie sa iei originale,sunt si alte marci care produc pentru ei.
Maximilian Munteanu Editor in chief
20 Decembrie 2012 19:20
O tonă de prejudecăţi pe aici. Ciprian, te-ai dat cu un Marzocchi de 2010 sau mai nou? (comentariu editat)
O tonă de prejudecăţi pe aici. Ciprian, te-ai dat cu un Marzocchi de 2010 sau mai nou?
Cristian Cucuiet 20 Decembrie 2012 19:26
eu am mz din 2007 si e made in italy , deci nu 2005 (comentariu editat)
eu am mz din 2007 si e made in italy , deci nu 2005
uik alex 20 Decembrie 2012 19:40
Marzocchi au facut furci in Italia pana in 2007 inclusiv. (comentariu editat)
Marzocchi au facut furci in Italia pana in 2007 inclusiv.
ciprian burca 20 Decembrie 2012 20:18
da,m-am dat,sunt grele,merg ok,dar sunt prea grele.in trecut era mai usoare si mai bune (comentariu editat)
da,m-am dat,sunt grele,merg ok,dar sunt prea grele.in trecut era mai usoare si mai bune
ciprian burca 20 Decembrie 2012 20:18
scuze,da 2007,aveam eu ceva cu 2005 (comentariu editat)
scuze,da 2007,aveam eu ceva cu 2005
Mladen Brașovan 20 Decembrie 2012 21:40
Gata, mi-am dat seama cine a născocit "explicaţiile" astea ;)) (comentariu editat)
Gata, mi-am dat seama cine a născocit "explicaţiile" astea ;))
Alpar Andras Abraham 20 Decembrie 2012 21:45
Intrebarea greutatii unde opreste?Cat trebuie sa cantareste o furca?Think about it .your life depends on it.More or less. (comentariu editat)
Intrebarea greutatii unde opreste?Cat trebuie sa cantareste o furca?Think about it .your life depends on it.More or less.
ciprian burca 20 Decembrie 2012 22:24
pai daca faci dirt sau downhill,nu conteaza greutatea,dar daca urci pe ea sus pe munte,conteaza mult greutatea (comentariu editat)
pai daca faci dirt sau downhill,nu conteaza greutatea,dar daca urci pe ea sus pe munte,conteaza mult greutatea
Mladen Brașovan 21 Decembrie 2012 05:02
Haş, tu te plângi? Pe mine m-a strigat Ciprian, chiar de 2 ori! :))... @Cipriane, peste tot contează la fel de mult greutatea, numai că este pusă în balanţă cu rezistenţa şi deaceea piesele concepute pentru XC ies mai uşoare decăt altele. Doar vrem furci cu care să controlăm direcţia, nu 2 spaghetti... (comentariu editat)
Haş, tu te plângi? Pe mine m-a strigat Ciprian, chiar de 2 ori! :))... @Cipriane, peste tot contează la fel de mult greutatea, numai că este pusă în balanţă cu rezistenţa şi deaceea piesele concepute pentru XC ies mai uşoare decăt altele. Doar vrem furci cu care să controlăm direcţia, nu 2 spaghetti...
Orban Robert 21 Decembrie 2012 07:06
Ari trebuii sa faceci si un post despre Marzocchi,Care din punctul meu de vedere sunt mult mai bune decat Rockshox (comentariu editat)
Ari trebuii sa faceci si un post despre Marzocchi,Care din punctul meu de vedere sunt mult mai bune decat Rockshox
ciprian burca 21 Decembrie 2012 07:08
mladen,nu am dreptate?cu greutatea,si totusi fox nu sunt asa proaste precum sunt hulite,marketingul asta bata-l vina.Oameni vorbeau ca in america se face reclama la fox,eu ma uitam in revista de ciclism in ani 90 aduse din europa sau state,asia,de tatal meu,aparea si fox dar rock shox la greu,si acum tot mai mult.La fel si marcile de biciclete,inainte in revistele de specialitate nu apareau reclame agresive de la cube sau alte marci de consum.Foarte multi lucruri in ziua de azi,chiar daca nu sunt bune,se bazeaza pe marketing ca sa vinda mult. (comentariu editat)
mladen,nu am dreptate?cu greutatea,si totusi fox nu sunt asa proaste precum sunt hulite,marketingul asta bata-l vina.Oameni vorbeau ca in america se face reclama la fox,eu ma uitam in revista de ciclism in ani 90 aduse din europa sau state,asia,de tatal meu,aparea si fox dar rock shox la greu,si acum tot mai mult.La fel si marcile de biciclete,inainte in revistele de specialitate nu apareau reclame agresive de la cube sau alte marci de consum.Foarte multi lucruri in ziua de azi,chiar daca nu sunt bune,se bazeaza pe marketing ca sa vinda mult.
Maximilian Munteanu Editor in chief
21 Decembrie 2012 08:55
Ciprian, auăleu! Atâta spun. Ar trebui să te îngrijoreze când apar articole care sună ca nişte reclame, nu reclame propriu-zise. Ălea sunt onorabile. Pentru asta poţi să iei ORICE revistă nemţească din anii '90 până acum. Oamenii au înşeles de mult timp cum să-şi monetizeze găurile de fund în folosul industriei. Cuvinte cheie: "NEU", "trendy", "kult" plus o mie de americănisme stâlcite, denumite de cei ironici "Neudeutsch". De unde ştiu lucrurile ăstea? Le-am mâncat pe pâine ani de zile, până am văzut lumina numită MBUK şi mai ales Dirt". În afară de asta, am aproape o bibliotecă de reviste. Există o strânsă legătură între presa făcută cu picioarele şi scena de pusete pe care o au nemţii. Şi asta e o chestie ştiută. Contraexemplul vine tot de la ei din ţară: excelenta presă de BMX cu vârful de lance "freedomBMX" şi poate cea mai relevantă şi influentă piaţă din Europa. Nu numai România e o ţară a contrastelor.
În anii '90 şi Fox şi RockShox erau cu totul alte companii, deci comparaţia e cel puţin deplasată. Fox nu au făcut furci până în anii 2000, în timp de RockShox sunt pionieri. Dacă voiai furcă atunci, totuşi, puneai mâna pe Manitou, care aveau amortizarea excelentă sau Marzocchi care erau în altă ligă. Prima furcă de campion olimpic a fost totuşi un Rond sub Bart Brentjens, iar Rand au fost cumpăraţi la ceva timp de Magura. Fox nu sunt hulite acum, ba dimpotrivă. Despre asta e şi vorba: hype mult, calităţi mai puţine decât spune reputaţia şi oameni care îşi aruncă banii munciţi pe geam când cei ca noi ar trebui să le spună să nu o facă. (comentariu editat)
În anii '90 şi Fox şi RockShox erau cu totul alte companii, deci comparaţia e cel puţin deplasată. Fox nu au făcut furci până în anii 2000, în timp de RockShox sunt pionieri. Dacă voiai furcă atunci, totuşi, puneai mâna pe Manitou, care aveau amortizarea excelentă sau Marzocchi care erau în altă ligă. Prima furcă de campion olimpic a fost totuşi un Rond sub Bart Brentjens, iar Rand au fost cumpăraţi la ceva timp de Magura. Fox nu sunt hulite acum, ba dimpotrivă. Despre asta e şi vorba: hype mult, calităţi mai puţine decât spune reputaţia şi oameni care îşi aruncă banii munciţi pe geam când cei ca noi ar trebui să le spună să nu o facă. (comentariu editat)
Ciprian, auăleu! Atâta spun. Ar trebui să te îngrijoreze când apar articole care sună ca nişte reclame, nu reclame propriu-zise. Ălea sunt onorabile. Pentru asta poţi să iei ORICE revistă nemţească din anii '90 până acum. Oamenii au înşeles de mult timp cum să-şi monetizeze găurile de fund în folosul industriei. Cuvinte cheie: "NEU", "trendy", "kult" plus o mie de americănisme stâlcite, denumite de cei ironici "Neudeutsch". De unde ştiu lucrurile ăstea? Le-am mâncat pe pâine ani de zile, până am văzut lumina numită MBUK şi mai ales Dirt". În afară de asta, am aproape o bibliotecă de reviste. Există o strânsă legătură între presa făcută cu picioarele şi scena de pusete pe care o au nemţii. Şi asta e o chestie ştiută. Contraexemplul vine tot de la ei din ţară: excelenta presă de BMX cu vârful de lance "freedomBMX" şi poate cea mai relevantă şi influentă piaţă din Europa. Nu numai România e o ţară a contrastelor.
În anii '90 şi Fox şi RockShox erau cu totul alte companii, deci comparaţia e cel puţin deplasată. Fox nu au făcut furci până în anii 2000, în timp de RockShox sunt pionieri. Dacă voiai furcă atunci, totuşi, puneai mâna pe Manitou, care aveau amortizarea excelentă sau Marzocchi care erau în altă ligă. Prima furcă de campion olimpic a fost totuşi un Rond sub Bart Brentjens, iar Rand au fost cumpăraţi la ceva timp de Magura. Fox nu sunt hulite acum, ba dimpotrivă. Despre asta e şi vorba: hype mult, calităţi mai puţine decât spune reputaţia şi oameni care îşi aruncă banii munciţi pe geam când cei ca noi ar trebui să le spună să nu o facă.
ciprian burca 21 Decembrie 2012 09:20
pai nu arunca bani ma,ca isi cumpara second,noua nu merita pentru nimic in lumea,sa dai 1000 si ceva pe o furca e boala mintala incurabila.Marzzocchi e bun ala vechi cum am zis,si manitou la fel,astea mai noi nu ma exceleaza la nici un capitol. (comentariu editat)
pai nu arunca bani ma,ca isi cumpara second,noua nu merita pentru nimic in lumea,sa dai 1000 si ceva pe o furca e boala mintala incurabila.Marzzocchi e bun ala vechi cum am zis,si manitou la fel,astea mai noi nu ma exceleaza la nici un capitol.
Maximilian Munteanu Editor in chief
21 Decembrie 2012 09:22
Marzocchi noi sunt bune, la fel ca şi Manitou noi, făcute în US, dar că renumele prost a făcut ravagii la ei. Fox sunt recunoscuţi pentru jambele ultrasensibile şi pot confirma asta. TALAS-ul meu s-a accidentat "spontan" la două trei ture şi am avut mare grijă de el. (comentariu editat)
Marzocchi noi sunt bune, la fel ca şi Manitou noi, făcute în US, dar că renumele prost a făcut ravagii la ei. Fox sunt recunoscuţi pentru jambele ultrasensibile şi pot confirma asta. TALAS-ul meu s-a accidentat "spontan" la două trei ture şi am avut mare grijă de el.
ciprian burca 21 Decembrie 2012 09:22
Fox facea socuri de masini si de atv-moto,deci avea experienta in domeniul amortizoarelor,asa ca nu facea altceva.Degeaba incerci sa ma convingi,eu cunosc treaba asta,convinge-i pe alti,care se dau de putin timp si nu au avut prea multe pe mina,asa din vorbe,mai putin conteaza,daca vrei ceva bun,trebuie sa testezi si dupa sa tragi concluzii,service iti poti face si singur,totul e sa iti fileze lampa,daca nu banii tai sunt buni si la altii. (comentariu editat)
Fox facea socuri de masini si de atv-moto,deci avea experienta in domeniul amortizoarelor,asa ca nu facea altceva.Degeaba incerci sa ma convingi,eu cunosc treaba asta,convinge-i pe alti,care se dau de putin timp si nu au avut prea multe pe mina,asa din vorbe,mai putin conteaza,daca vrei ceva bun,trebuie sa testezi si dupa sa tragi concluzii,service iti poti face si singur,totul e sa iti fileze lampa,daca nu banii tai sunt buni si la altii.
Maximilian Munteanu Editor in chief
21 Decembrie 2012 09:27
Faci service cu presurizare singur acasă, cu butelia de aragaz sau cum? (comentariu editat)
Faci service cu presurizare singur acasă, cu butelia de aragaz sau cum?
ciprian burca 21 Decembrie 2012 09:30
la fox fac fara probleme,la furci ma refer,la socuri numai pe partea de aer,la gaz nu ma bag (comentariu editat)
la fox fac fara probleme,la furci ma refer,la socuri numai pe partea de aer,la gaz nu ma bag
Vezi ce zic? ;)
uik alex 21 Decembrie 2012 11:25
Marzocchi fac suspensii din 1949.Au lucrat si pt firme mai putin 'cunoscute' cum ar fi Ducati...Problemele lor au inceput sa apara cand au fost cumparati de Teneco si au mutat productia in Taiwan in fabricile SunTour in 2008(cred ca toti avem cel putin un prieten cu cartus de 2008-2009 gaurit intr-un MZ,joc in brate sau zgomote cand se decomprima furca)dar au inceput sa isi revina si multi asteapta sa revina cu produse de calitate pe piata cum ar fi noul Shiver(http://www.pinkbike.com/news/marzocchi-suspension-2012.html),altii sunt cu ochii pe DVO(http://www.pinkbike.com/news/dvo-emerald-first-look-2012.html).Daca vor avea macar jumatate din calitatea de altadata vor fi just fine.Si acum,dupa 15 ani de cand a fost facut,Monsterul meu '99 merge butter smooth si nu are probleme, fara sa stie ce e aia service regulat,fiind de ajuns un schimb de ulei la 2-3 ani.Nu il prea ajuta greutatea de 4kg, dar e totusi aluminiu CNC cap coada si interior la fel,nu plastic.Daca ar fi avut 2,5 kg ar fi tinut piept la multe furci din ziua de azi. (comentariu editat)
Marzocchi fac suspensii din 1949.Au lucrat si pt firme mai putin 'cunoscute' cum ar fi Ducati...Problemele lor au inceput sa apara cand au fost cumparati de Teneco si au mutat productia in Taiwan in fabricile SunTour in 2008(cred ca toti avem cel putin un prieten cu cartus de 2008-2009 gaurit intr-un MZ,joc in brate sau zgomote cand se decomprima furca)dar au inceput sa isi revina si multi asteapta sa revina cu produse de calitate pe piata cum ar fi noul Shiver(http://www.pinkbike.com/news/marzocchi-suspension-2012.html),altii sunt cu ochii pe DVO(http://www.pinkbike.com/news/dvo-emerald-first-look-2012.html).Daca vor avea macar jumatate din calitatea de altadata vor fi just fine.Si acum,dupa 15 ani de cand a fost facut,Monsterul meu '99 merge butter smooth si nu are probleme, fara sa stie ce e aia service regulat,fiind de ajuns un schimb de ulei la 2-3 ani.Nu il prea ajuta greutatea de 4kg, dar e totusi aluminiu CNC cap coada si interior la fel,nu plastic.Daca ar fi avut 2,5 kg ar fi tinut piept la multe furci din ziua de azi.
ciprian burca 21 Decembrie 2012 11:31
da,asa este,marzzocchi este un nume in lumea asta,pacat si l-au stricat singuri (comentariu editat)
da,asa este,marzzocchi este un nume in lumea asta,pacat si l-au stricat singuri
Maximilian Munteanu Editor in chief
21 Decembrie 2012 11:37
Monster-ul e o furcă ridicolă şi anacronică, Alex. Cartuşul ăla foarte rudimentar, dacă-l iei la bani mărunţi, iar spiking-ulnu e exclus. Zilele trecute am desfăcut cu Cezar două Bombere şi ne-am minunat din nou. Marzocchi or fi făcând suspensii din 1949, dar dacă nu era Marzocchi USA şi Bryson Martin nici nu vreau să mă gândesc ce mizerii ar fi putut veni de la Bologna cu toată expertiza lor de macaronari cu tot. Când spun asta, îmi trece prin minte XC 700-le meu din garaj, mi-e şi jenă să vorbesc de DH3 şi îi mulţumesc lui Bryson pentru toate Bomberele pe care le-am avut vreodată. Sunt mai bine de 9, din care 7 încă mai am(2 x Z2, Z1 Drop Off, Z1 Wedge, Z1 BAM, Super T Works, Mr. T). Adevăratul spirit Marzocchi e la DVO. Punct. Calitatea a revenit la Marzocchi încă din 2010, că doar nu erau idioţi să se plafoneze în doi ani de gunoi. Cine nu crede, nu s-a dat cu un 55 sau un 888 din 2010, ca să realizeze treaba asta. (comentariu editat)
Monster-ul e o furcă ridicolă şi anacronică, Alex. Cartuşul ăla foarte rudimentar, dacă-l iei la bani mărunţi, iar spiking-ulnu e exclus. Zilele trecute am desfăcut cu Cezar două Bombere şi ne-am minunat din nou. Marzocchi or fi făcând suspensii din 1949, dar dacă nu era Marzocchi USA şi Bryson Martin nici nu vreau să mă gândesc ce mizerii ar fi putut veni de la Bologna cu toată expertiza lor de macaronari cu tot. Când spun asta, îmi trece prin minte XC 700-le meu din garaj, mi-e şi jenă să vorbesc de DH3 şi îi mulţumesc lui Bryson pentru toate Bomberele pe care le-am avut vreodată. Sunt mai bine de 9, din care 7 încă mai am(2 x Z2, Z1 Drop Off, Z1 Wedge, Z1 BAM, Super T Works, Mr. T). Adevăratul spirit Marzocchi e la DVO. Punct. Calitatea a revenit la Marzocchi încă din 2010, că doar nu erau idioţi să se plafoneze în doi ani de gunoi. Cine nu crede, nu s-a dat cu un 55 sau un 888 din 2010, ca să realizeze treaba asta.
uik alex 21 Decembrie 2012 12:19
Imi pare rau ca ai parerea asta despre Monster.Daca o sa ai drum prin Deva te invit la o proba.Si da, e normal sa fie anacronica fiind din 90's. (comentariu editat)
Imi pare rau ca ai parerea asta despre Monster.Daca o sa ai drum prin Deva te invit la o proba.Si da, e normal sa fie anacronica fiind din 90's.
Chiş George Cristian 21 Decembrie 2012 13:05
Aoleo, ce se mai plange lumea de Marzocchi!
M-am saturat! M-am saturat sa vad oameni care abia stiu sa foloseasca bicicletele cum se plang de calitatea unor furci pentru ca nu erau cum erau odata si Dumnezo' mai stie ce. Merg sacadat, zgomot cand intra, tot felul de CÂCATURI venite de la grupul de oameni care isi petrec mai mult timp criticand decat folosind.
Ati incercat macar o data sa folositi mamii dracului furca aia si sa nu va mai plangeti? Serios! Faptul ca tu stai langa bicicleta si ca te lasi putin pe furca si nu merge perfect impecabil cum ar trebui nu face nicio diferenta in timpul datului. Sa va intre bine in cap!
Ma-ntreb cati dintre voi nu s-au putut da la capacitate maxima si nu au castigat toate concursurile din Romania pentru ca, vezi doamne, in momentul culisarii avea furca un mic zgomot. Ai destule alte sunete pe care sa le bagi in seama decat un cacat de arc care se loveste de un stanchion. Mai departe, cand esti pe traseu si furca functioneaza, n-o sa simti in viata vietilor tale ca furca aia merge sacadat, nici cand o sa dai de un kicker si un landing, nici cand o sa dai de un set de radacini sau rock garden. De ce? Pentru ca totul se intampla mult prea rapid si furca nu se compreseaza ca atunci cand stai tu langa ea si te apesi incetisor.
M-am saturat de riderii de weekend care peste noapte devin mari critici si isi dau cu parerea in stanga si in dreapta despre nimicuri! M-am saturat de plangaciosi care nu se uita la ei pentru o secunda si care nu se gandesc o secunda ca s-ar putea ca ei sa fie vinovati pentru stilul lor jalnic de dat si nu o puscata de furca care are zgomot!
M-am dat fara niciun stres 4 ani cu aceeasi furca (DA, UN JEG DE DJ1 2008), am fost si sunt in continuare super multumit de ea, dar mereu trebuie sa vad cum apar alti si alti priceputi cu standarde ale pieselor mult prea ridicat si cu standard al datului mult prea sub nivelul marii!
Sper sa crape toti de 21 Decembrie! (comentariu editat)
M-am saturat! M-am saturat sa vad oameni care abia stiu sa foloseasca bicicletele cum se plang de calitatea unor furci pentru ca nu erau cum erau odata si Dumnezo' mai stie ce. Merg sacadat, zgomot cand intra, tot felul de CÂCATURI venite de la grupul de oameni care isi petrec mai mult timp criticand decat folosind.
Ati incercat macar o data sa folositi mamii dracului furca aia si sa nu va mai plangeti? Serios! Faptul ca tu stai langa bicicleta si ca te lasi putin pe furca si nu merge perfect impecabil cum ar trebui nu face nicio diferenta in timpul datului. Sa va intre bine in cap!
Ma-ntreb cati dintre voi nu s-au putut da la capacitate maxima si nu au castigat toate concursurile din Romania pentru ca, vezi doamne, in momentul culisarii avea furca un mic zgomot. Ai destule alte sunete pe care sa le bagi in seama decat un cacat de arc care se loveste de un stanchion. Mai departe, cand esti pe traseu si furca functioneaza, n-o sa simti in viata vietilor tale ca furca aia merge sacadat, nici cand o sa dai de un kicker si un landing, nici cand o sa dai de un set de radacini sau rock garden. De ce? Pentru ca totul se intampla mult prea rapid si furca nu se compreseaza ca atunci cand stai tu langa ea si te apesi incetisor.
M-am saturat de riderii de weekend care peste noapte devin mari critici si isi dau cu parerea in stanga si in dreapta despre nimicuri! M-am saturat de plangaciosi care nu se uita la ei pentru o secunda si care nu se gandesc o secunda ca s-ar putea ca ei sa fie vinovati pentru stilul lor jalnic de dat si nu o puscata de furca care are zgomot!
M-am dat fara niciun stres 4 ani cu aceeasi furca (DA, UN JEG DE DJ1 2008), am fost si sunt in continuare super multumit de ea, dar mereu trebuie sa vad cum apar alti si alti priceputi cu standarde ale pieselor mult prea ridicat si cu standard al datului mult prea sub nivelul marii!
Sper sa crape toti de 21 Decembrie! (comentariu editat)
Aoleo, ce se mai plange lumea de Marzocchi!
M-am saturat! M-am saturat sa vad oameni care abia stiu sa foloseasca bicicletele cum se plang de calitatea unor furci pentru ca nu erau cum erau odata si Dumnezo' mai stie ce. Merg sacadat, zgomot cand intra, tot felul de CÂCATURI venite de la grupul de oameni care isi petrec mai mult timp criticand decat folosind.
Ati incercat macar o data sa folositi mamii dracului furca aia si sa nu va mai plangeti? Serios! Faptul ca tu stai langa bicicleta si ca te lasi putin pe furca si nu merge perfect impecabil cum ar trebui [u]nu face nicio diferenta[/u] in timpul datului. Sa va intre bine in cap!
Ma-ntreb cati dintre voi nu s-au putut da la capacitate maxima si nu au castigat toate concursurile din Romania pentru ca, vezi doamne, in momentul culisarii avea furca un mic zgomot. Ai destule alte sunete pe care sa le bagi in seama decat un cacat de arc care se loveste de un stanchion. Mai departe, cand esti pe traseu si furca functioneaza, n-o sa simti in viata vietilor tale ca furca aia merge sacadat, nici cand o sa dai de un kicker si un landing, nici cand o sa dai de un set de radacini sau rock garden. De ce? Pentru ca totul se intampla mult prea rapid si furca nu se compreseaza ca atunci cand stai tu langa ea si te apesi incetisor.
M-am saturat de riderii de weekend care peste noapte devin mari critici si isi dau cu parerea in stanga si in dreapta despre nimicuri! M-am saturat de plangaciosi care nu se uita la ei pentru o secunda si care nu se gandesc o secunda ca s-ar putea ca ei sa fie vinovati pentru stilul lor jalnic de dat si nu o puscata de furca care are zgomot!
M-am dat fara niciun stres 4 ani cu aceeasi furca (DA, UN JEG DE DJ1 2008), am fost si sunt in continuare super multumit de ea, dar mereu trebuie sa vad cum apar alti si alti priceputi cu standarde ale pieselor mult prea ridicat si cu standard al datului mult prea sub nivelul marii!
Sper sa crape toti de 21 Decembrie!
Mladen Brașovan 21 Decembrie 2012 13:09
Acuma dacă v-aţi vărsat ofurile, putem reveni la subiectul articolului? (comentariu editat)
Acuma dacă v-aţi vărsat ofurile, putem reveni la subiectul articolului?
Bela Andras I.I. 21 Decembrie 2012 13:32
"Este comic dacă te gândeşti că riderii de top cred că se bat pentru glorie şi faimă. Bine, poate şi puţin pentru asta, însă practic ei nu sunt decât nişte şoricei de laborator glorificaţi care, în cele din urmă, lucrează pentru tine. " (comentariu editat)
"Este comic dacă te gândeşti că riderii de top cred că se bat pentru glorie şi faimă. Bine, poate şi puţin pentru asta, însă practic ei nu sunt decât nişte şoricei de laborator glorificaţi care, în cele din urmă, lucrează pentru tine. "
Dan Mazilu 21 Decembrie 2012 13:42
RockShox are simtul umorului, pe langa marketing. Ar mai trebui sa se mai descreteasca si fruntea romanului si sa mai lase paranoia legata de reclame. Unde se uita numai reclame si advertoriale vede (comentariu editat)
RockShox are simtul umorului, pe langa marketing. Ar mai trebui sa se mai descreteasca si fruntea romanului si sa mai lase paranoia legata de reclame. Unde se uita numai reclame si advertoriale vede
Bela Andras I.I. 21 Decembrie 2012 13:45
"When you need your forearms to be stronger for more control, you bulk them up in the gym. When you need more durability from your fork, bulk them up with our Power Bulge. Other companies just increase the stanchion size adding extra weight. Power Bulge simply reinforces the lower leg to allow for an oversized bushing, increasing stiffness and maximizing your ride. Plus, it’s called Power Bulge." (comentariu editat)
"When you need your forearms to be stronger for more control, you bulk them up in the gym. When you need more durability from your fork, bulk them up with our Power Bulge. Other companies just increase the stanchion size adding extra weight. Power Bulge simply reinforces the lower leg to allow for an oversized bushing, increasing stiffness and maximizing your ride. Plus, it’s called Power Bulge."
Bela Andras I.I. 21 Decembrie 2012 13:46
Asta de pe site-ul RS. Original. :) (comentariu editat)
Asta de pe site-ul RS. Original. :)
Bela Andras I.I. 21 Decembrie 2012 16:01
http://www.youtube.com/watch?v=qjLDAlZMVYA (comentariu editat)
http://www.youtube.com/watch?v=qjLDAlZMVYA
Maximilian Munteanu Editor in chief
21 Decembrie 2012 20:53
Alex, sunt Monstere si prin alte orase decat Deva. Faptul ca tu o ai, nu o face mai buna, la fel cum nici furca mea nu e mai buna decat un BOS doar fiindca o am eu. In rest, sunt cu totul pe film cu al nostru coleg, domnul Chis. Bun asa! La cat de VARZA suntem noi cu datul in Romania, fix suspensiile ar mai lipsi sa le blamam, corect! :)) Ii spuneam si lui Ciprian pe privat ca daca ai vreme sa te minunezi cat de bine merge cacatul ala de furca in timpul datului, atunci sigur nu faci ceva bine. Nu stiu voi cum o ardeti, dar eu in timp ce ma dau nu prea am vreme sa ma gandesc atat de mult la vai de mine cum imi merg suspensiile si prefer peisajul. Oricand.
Bela, ai un simt al umorului mai bun decat articolul de mai sus. Pe bune. :) (comentariu editat)
Bela, ai un simt al umorului mai bun decat articolul de mai sus. Pe bune. :) (comentariu editat)
Alex, sunt Monstere si prin alte orase decat Deva. Faptul ca tu o ai, nu o face mai buna, la fel cum nici furca mea nu e mai buna decat un BOS doar fiindca o am eu. In rest, sunt cu totul pe film cu al nostru coleg, domnul Chis. Bun asa! La cat de VARZA suntem noi cu datul in Romania, fix suspensiile ar mai lipsi sa le blamam, corect! :)) Ii spuneam si lui Ciprian pe privat ca daca ai vreme sa te minunezi cat de bine merge cacatul ala de furca in timpul datului, atunci sigur nu faci ceva bine. Nu stiu voi cum o ardeti, dar eu in timp ce ma dau nu prea am vreme sa ma gandesc atat de mult la vai de mine cum imi merg suspensiile si prefer peisajul. Oricand.
Bela, ai un simt al umorului mai bun decat articolul de mai sus. Pe bune. :)
uik alex 21 Decembrie 2012 21:08
Banuiam ca te-ai dat doar pe modelele de 2003+ care sunt mai mari si mai grele.Poate ca nu prea avem vreme sa ne minunam cat de bine merg suspensiile,dar sa le comparam,asta o facem chiar si fara sa ne dam seama pt ca te simti mai bine pe suspensii mai bune decat pe altele mai slabe.In fine,nu vreau sa conving pe nimeni, fiecare are parerile lui,dar nu cred ca ai colectia aia de Marzocchi ca sa admiri peisaje cu ea,peisaje pe care ai putea sa le admiri si de pe o furca rigida din targul de vechituri... (comentariu editat)
Banuiam ca te-ai dat doar pe modelele de 2003+ care sunt mai mari si mai grele.Poate ca nu prea avem vreme sa ne minunam cat de bine merg suspensiile,dar sa le comparam,asta o facem chiar si fara sa ne dam seama pt ca te simti mai bine pe suspensii mai bune decat pe altele mai slabe.In fine,nu vreau sa conving pe nimeni, fiecare are parerile lui,dar nu cred ca ai colectia aia de Marzocchi ca sa admiri peisaje cu ea,peisaje pe care ai putea sa le admiri si de pe o furca rigida din targul de vechituri...
Maximilian Munteanu Editor in chief
21 Decembrie 2012 21:14
Nu, dar nici sa ma tot cac pe mine ca vai de mine ce buna e furca mea. Sincer, un 888 decent merge mai bine si e mai usor decat furca ta. Plus ca manevrabilitatea e mult mai buna. (comentariu editat)
Nu, dar nici sa ma tot cac pe mine ca vai de mine ce buna e furca mea. Sincer, un 888 decent merge mai bine si e mai usor decat furca ta. Plus ca manevrabilitatea e mult mai buna.
jancso gellert 21 Decembrie 2012 21:24
foarte fain articol!`zgomotele` ciudate produse de marzocchi o sa dispara dupa ce incepe biciclistul sa foloseasca furca,asa in `gol` dupa cum zicea cineva mai sus normal ca `pusca` si e `naspa` dar la sfarsitul zilei nu aia conteaza ce ai pe bicicleta,daca ai fox sau xfusion,x9 sau x0 conteaza satisfactia si distractia!nu?si inca o chestie majoritatea pieselor is fabricate cu ajutorul CNC urilor,nu e un privilegiu sa ai piese facute pe cnc,in ziua de azi nu mai exista fabrici fara CNC uri cu strunguri/freze universale unde sta un muncitor suparat (comentariu editat)
foarte fain articol!`zgomotele` ciudate produse de marzocchi o sa dispara dupa ce incepe biciclistul sa foloseasca furca,asa in `gol` dupa cum zicea cineva mai sus normal ca `pusca` si e `naspa` dar la sfarsitul zilei nu aia conteaza ce ai pe bicicleta,daca ai fox sau xfusion,x9 sau x0 conteaza satisfactia si distractia!nu?si inca o chestie majoritatea pieselor is fabricate cu ajutorul CNC urilor,nu e un privilegiu sa ai piese facute pe cnc,in ziua de azi nu mai exista fabrici fara CNC uri cu strunguri/freze universale unde sta un muncitor suparat
uik alex 21 Decembrie 2012 21:43
Nu stiu de ce ai inteles asta,ca e mai buna ca o furca X,pt ca nu am comparat-o cu nici una,doar am spus ca e mai buna din punct de vedere al craftsmanshipului.Da-te pe un Boxxer 15 ani fara sa schimbi nimic la el in afara de ulei la vreo 2 ani.Cat despre CNC,in ziua de azi se toarna piesele in matrite, nu se mai fac la CNC din blocuri de material. (comentariu editat)
Nu stiu de ce ai inteles asta,ca e mai buna ca o furca X,pt ca nu am comparat-o cu nici una,doar am spus ca e mai buna din punct de vedere al craftsmanshipului.Da-te pe un Boxxer 15 ani fara sa schimbi nimic la el in afara de ulei la vreo 2 ani.Cat despre CNC,in ziua de azi se toarna piesele in matrite, nu se mai fac la CNC din blocuri de material.
jancso gellert 21 Decembrie 2012 22:02
mai citeste despre procesul de fabricatie a pieselor din ziua de azi;) si despre procedeele de turnare si de rectificare dupa turnare si cu ce masinarii is facute dar mai intai viziteaza o fabrica sau intreaba pe cineva care lucreaza intr-o fabrica cum e cu turnarea si rectificarea pieselor turnate cu ajutorul cnc urilor (comentariu editat)
mai citeste despre procesul de fabricatie a pieselor din ziua de azi;) si despre procedeele de turnare si de rectificare dupa turnare si cu ce masinarii is facute dar mai intai viziteaza o fabrica sau intreaba pe cineva care lucreaza intr-o fabrica cum e cu turnarea si rectificarea pieselor turnate cu ajutorul cnc urilor
uik alex 21 Decembrie 2012 22:26
Da, se retuseaza, nu sunt frezate din chuncks,notice the difference? (comentariu editat)
Da, se retuseaza, nu sunt frezate din chuncks,notice the difference?
Maximilian Munteanu Editor in chief
22 Decembrie 2012 00:18
Alex, cele mai rezistente piese sunt cele forjate la rece. Craftsmanship? Un Monster tot e o furcă de duzină. Dacă vorbim de crafsmanship vorbim de Foes şi de White Bros., de BOS şi de Bergman, de TFTuned şi de bucşele lor custom micrometrice adaptate la fix pentru ce stanchions ai şi, într-un final de rulotele din World Cup "where the magic happens". Monster-ul tău, nu are treabă cu toate ăstea, oricât de fain ar fi şi te cred că e fain. Dar e fain aşa cum e fain un Dodge Charger din '68. În 2012 avem deja alte animale. Şi ţine cont că sunt partizanul Charger-ului în general! Mai are o problemă, cel puţin la nivel teoretic: fricţiunea crescută datorită tuburilor de 40 mm. Dar asta e doar teorie. Citeam undeva mai demult că există oameni care nu şi-au schimbat niciodată uleiul în furci Marzocchi din 2000 sau 2001. Acum, oricât de remarcabil ar fi asta pentru o furcă (reţine că am avut Bombere multă vreme şi mai am şi mă dau cu ele), ăia sunt nişte cretini, care nu merită aduşi în argument. Noi aici vorbim despre furci high performance, am eu impresia. La aşa ceva îţi asumi orice fel de mentenanţă pretinde produsul. La World Cup totul se desface după câteva manşe. Dar noi nu suntem la World Cup. Îmi aduc aminte 2002 când primul Dorado era pe val. La Kaprun Kovarik făcea notă discordantă şi se dădea cu X-Vert-ul Carbon, o furcă recunoscut "uscată" care avea nevoie de o atenţie ridicolă, cu tot cu Microlube-ul lui peşte oceanic. La fel de consecvent cum a fost dintotdeauna, Chris stătea cuminte la coadă la Manitou pentru a-şi "reîmprospăta" furca, şi de 2-3 ori pe zi, unde Dorado-urile erau mult mai puţin pretenţioase. Şi atunci era foarte pe felie, după ce a distrus la Fort William concurenţa la cea mai mare diferenţă care se menţine şi azi. Dar, aşa cum spuneam, noi nu suntem la World Cup. Pentru aia, cine nu e în stare să aibă grijă de un Boxxer e sau puturos, sau zgârcit sau pur şi simplu prost. E ca şi cum te-ai plânge că trebuie să ungi lanţul sau să aeriseşti frânele. (comentariu editat)
Alex, cele mai rezistente piese sunt cele forjate la rece. Craftsmanship? Un Monster tot e o furcă de duzină. Dacă vorbim de crafsmanship vorbim de Foes şi de White Bros., de BOS şi de Bergman, de TFTuned şi de bucşele lor custom micrometrice adaptate la fix pentru ce stanchions ai şi, într-un final de rulotele din World Cup "where the magic happens". Monster-ul tău, nu are treabă cu toate ăstea, oricât de fain ar fi şi te cred că e fain. Dar e fain aşa cum e fain un Dodge Charger din '68. În 2012 avem deja alte animale. Şi ţine cont că sunt partizanul Charger-ului în general! Mai are o problemă, cel puţin la nivel teoretic: fricţiunea crescută datorită tuburilor de 40 mm. Dar asta e doar teorie. Citeam undeva mai demult că există oameni care nu şi-au schimbat niciodată uleiul în furci Marzocchi din 2000 sau 2001. Acum, oricât de remarcabil ar fi asta pentru o furcă (reţine că am avut Bombere multă vreme şi mai am şi mă dau cu ele), ăia sunt nişte cretini, care nu merită aduşi în argument. Noi aici vorbim despre furci high performance, am eu impresia. La aşa ceva îţi asumi orice fel de mentenanţă pretinde produsul. La World Cup totul se desface după câteva manşe. Dar noi nu suntem la World Cup. Îmi aduc aminte 2002 când primul Dorado era pe val. La Kaprun Kovarik făcea notă discordantă şi se dădea cu X-Vert-ul Carbon, o furcă recunoscut "uscată" care avea nevoie de o atenţie ridicolă, cu tot cu Microlube-ul lui peşte oceanic. La fel de consecvent cum a fost dintotdeauna, Chris stătea cuminte la coadă la Manitou pentru a-şi "reîmprospăta" furca, şi de 2-3 ori pe zi, unde Dorado-urile erau mult mai puţin pretenţioase. Şi atunci era foarte pe felie, după ce a distrus la Fort William concurenţa la cea mai mare diferenţă care se menţine şi azi. Dar, aşa cum spuneam, noi nu suntem la World Cup. Pentru aia, cine nu e în stare să aibă grijă de un Boxxer e sau puturos, sau zgârcit sau pur şi simplu prost. E ca şi cum te-ai plânge că trebuie să ungi lanţul sau să aeriseşti frânele.
Login sau înscrie-te ca membru pentru a lăsa comentarii.