Lucrăm să îmbunătățim DirtBike.ro. Vă mulțumim pentru răbdare!

Forum

Subiect: Cadru 29er Carbon Full sau Hard ?

#5153

Andrei Candet
Postat de Andrei Candet
Subiect deschis de la 24 aprilie 2014 la 09:56:00
Raporteaza
mi-au venit niste pitici pe creier care nu pot scapa de ei :))
am realizat ca arat putin caraghios la 1.98 cu 93~ kg pe bicicleta actuala de 20" cu roti de 26 cu toate ca sunt multumit de ea as vrea sa mai investesc intr-un cadru de carbon dar nu sunt hotarat pe ce sa merg HT sau full .... nu merg asa des prin padure dar cand ajung nu o las deloc moale , iar pe cel de aluminiu HT ma zdruncina bine , am inteles ca cel carbon HT ar fi mai elastic pe verticala dar ce se intampla in timp dupa cativa ani de stres la carbon ?un full cred ca ar rezista bine multi ani , ideea e ca cel full de carbon e foarte piperat la pret si rar , dar in timp stand la panda pe aici poate gasesc unul second hand , un alt dezavantaj ca trebuie sa fie XL/XXL macar 23" +

ca firma o sa caut ceva cu renume Cannondale/GT/KTM/Specialized/Scott/Focus , daca e sa fie nou as opta pt HT doar cu garantie pe viata altfel nu vad rostul pretului atat de mare

ce ar mai fi de urmarit in cautare ? sa fie tapered sau normal ? e vrun avantaj/dezavantaj ? oricum o sa trebuiasca schimbata si furca iar in cele din urma rotile.
Postat de Andrei Candet la 24 aprilie 2014 la 09:56:00
0
0
Bogdan Pos
[quote="Andrei Candet"]dar ce se intampla in timp dupa cativa ani de stres la carbon ?

in cativa ani vei schimba bicicleta pentru ca te-ai plictisit de ea.
am vazut pe alt thread un filmulet si ai putea sa-ti faci o idee.
http://www.youtube.com/watch?v=xreZdUBqpJs

tot asa ma gandeam si eu acum 3 luni sa schimb intai furca si apoi rotile, dar am realizat ca nu prea merita si am schimbat cu totul. am stat o luna fara bicicleta, dar poti vedea ce a iesit la profil.

ai putea pentru furca sa te uiti pe rczbikeshop.com ca au cateodata niste oferte foarte bune (spre ex a mea a fost 220E) - eventual si alte piese (gen frane, schimbatoare).

tapered sau nu? vezi ce cadru gasesti. cum nu sunt foarte multe oferte de cadre de carbon pt tine nu prea o sa ai de ales.

dar nu stiu de ce vrei neaparat carbon... HT3-u meu e destul de usor pt dimensiunile lui.

si de buget nu ai zis nimic...[/quote]


eu nu ma plictisesc asa repede de bicicleta , o folosesc pana cedeaza , bugetul sa nu depaseasca 20 mil doar cadru , aluminiu HT de 29 nu ma intereseaza , doar full
nu vreau sa vand bicicleta actuala pt ca la 3700 lei cat as lua pe ea nu gasesc un 29'er full echipat cu xt si pana in 12 kg
prefer sa iau doar cadru eventual si furca si sa fac swap iar rotile sa le vand separat ca am cheltuit ceva bani sa le fac au 2,6kg cu tot cu cauciuc si camera , 1.500 grame fara , iar daca cumpar un 29 er la ocazie cum gasesti echipat standard sigur o sa fie cu roti peste 2kg goale
Postat de Andrei Candet la 25 aprilie 2014 la 10:15:00
0
0
Ciprian Ionescu
Salutare.
Eu sunt un tip mai scund. Nu am decat 1.90 m. Folosesc un Canyon AL 29 marimea L. Adica asa ceva: https://www.canyon.com/_en/mountainbikes/series/nerve-al-29.html
Initial mi s-a parut mic si i-am luat o tija de sa cu offset 25. Dar cand am urcat un ditai deal am realizat ca pozitia ideala era exact cea initiala, putin mai in fata. Cred ca un XL ti s-ar potrivi la fix. In ceea ce priveste firma - Canyon are bicle in marile tururi cicliste, alaturi de Specialized si Cannondale. Ceea ce nu e putin lucru.

In ceea ce priveste cadrele de carbon - un amic si-a luat un cadru hardtail din carbon. Si a ramas stupefiat ca era mai rigid pe verticala decat cel de aluminiu. Pe de alta parte, pentru noi astia care trebuie sa vindem masina ca sa ne luam bicla nu e o investitie prea durabila. E destul sa sara o piatra in cadru si sa il fisureze. Aluminiul doar ramane fara vopsea, sau poate se indoaie oleaca. Carbonul se arunca. Si mai trebuie sa ai grija la detergentii de spalat bicla, la suportul de pus bicla pe masina (clestii stransi prea tare risca sa il sparga). Garantia pe viata la carbon e un vis frumos - cadrul se inlocuieste doar in cazul defectelor de fabricatie. Nu pentru ca a fost lovit.

O furca cu prindere tapered e ceva mai rigida decat una cilindrica. Prindere mai mare vs prindere mai mica.
Ca dimensiune de investitie - cred ca ar fi mai bine sa iei un 29`` de aluminiu intreg. O sa te coste cam cat cadrul de carbon + furca + rotile.

Spor!


intradevar cu cadru de carbon e mai riscant daca sare o piatra il poti arunca , dar la marime de 23+ cadru de aluminiu full cred ca o sa fie peste 2kg , si nu as vrea sa am o bicicleta de 15 kg ...

o sa stau pe faza daca gasesc ceva convenabil merg si pe aluminiu , la aluminiu daca cedeaza il pot suda , trata si repara profi , pe cand carbonu e pa
Postat de Andrei Candet la 25 aprilie 2014 la 10:24:00
0
0
Bogdan
Bogdan
@spoE

Nu prea sunt de acord cu urmatoarea fraza "E destul sa sara o piatra in cadru si sa il fisureze." Eu inteleg ca e mai "fitza" sa ai un cadru de carbon...dar la cate cercetari se fac in ziua de azi + tehnologie, nu cred ca se va crapa asa usor un cadru de carbon..sa fim seriosi... Acum daca iti cumperi cadrul sau alte piese de "carbon" de pe alienexpress orice e posibil....
http://www.youtube.com/watch?v=xreZdUBqpJs
Postat de Bogdan la 25 aprilie 2014 la 12:15:00
0
0
Andrei Candet

o sa stau pe faza daca gasesc ceva convenabil merg si pe aluminiu , la aluminiu daca cedeaza il pot suda , trata si repara profi , pe cand carbonu e pa

Şi carbonul se poate repara. Mai greu mi se pare să găseşti unde poţi trata termic aluminiul, decăt unde poţi peticii carbonul.

Oricăt de flexibile ar fi făcute cadrele HT (indiferent de material), amortizarea pe care o oferă este nesemnificativă faţă de un FS.
Deci dacă vrei confort, caută FS.

Pe mine nu mă "excită" în mod special nici unul din materialele folosite pentru cadre, aşa că nu-ţi recomand vreunul dintre ele.
(pun mai mult accent pe execuţia propriu zisă decăt pe materialul folosit)
Postat de Mladen Brașovan la 2 mai 2014 la 07:49:00
0
0
OK, am înţeles. Îţi place oţelul. :)
Deasemenea nu eşti mare fan al suspensiilor.
Nu-i nimic, fiecare suntem cu piticii noştrii şi avem (în cap cel puţin) biciclete ideale.
Doar că idealul meu nu se prea potriveşte cu idealul tău şi viceversa... şi putem discuta pagini întregi, dar de preferat nu pe topicul lui Andrei. ;)


P.S. Am avut un 29er rigid (furcă de carbon cadru Al), pentru plimbări era ok, totul bun şi frumos până nu am ajuns sa mă dau pe o coborâre pe care deobicei cu un FS nici n-o simţeam dar 29erul ţopăia ca o capră în călduri. Am trecut pe un 29er FS. Nu am ce să-i reproşez doar că întretimp am făcut rost şi de un butuc din ăla cu multe viteze şi pentru că nu puteam să-l pun pe 29er l-am pus pe 26er. Aşa de mult îmi place sistemul ăsta cu vitezele ascunse încăt o singură dată am mai ieşit ulterior cu 29erul. Deaceea vreau acu să-l schimb cu altul pe care aş putea să montez un astfel de butuc. Asta fiind o soluţie de buget deoarece dacă-mi fată vreodată leoaica fără discuţii mi-aş lua aşa ceva
- asta apropo ce ziceam mai sus: fiecare cu piticii lui... (da, ştiu! la mine îi deja Lord of the Rings XD )
Postat de Mladen Brașovan editat la 2 mai 2014 la 11:09:00
0
0
multumesc pt sugestie si argumente andrei , suna tentant dar nu am gasit nicaeri o greutate a acestui cadru sau a bicicletei intregi , cat despre reparatii in caz de eveniment nefericit nu imi fac griji la aluminiu deoarece lucrez zilnic cu toate aliajele de aluminiu si la firma unde lucrez ( fabrica de piese pt avioane ) se poate si trata si vopsi in camp electrostatic , deci intre un cadru din crmo HT si un aluminiu FS as alege aluminiu , ar avea o rulare mult mai buna pe teren accidentat si un comfort superior indiferent oricarui material de cadru , la carbon imi surade ideea de - 500 grame pt HT as putea ajunge la o greutate de 8-9 kg :D
Postat de Andrei Candet editat la 3 mai 2014 la 10:31:00
0
0
nu am incercat tije de sa cu suspensie si nici nu as da banii pe asa ceva , nu pot sa compari un FS cu o tija , tija iti menajeaza doar posteriorul , pe cand FS bascula spate ajuta si pe traseu ( nu pierzi prea multa viteza si efort la pedalare pe sectiuni accidentate ) si o poti bloca pe urcari si asfalt

yield strength (forta maxima suportata la care incepe deformarea plastica) si fatigue strength ( oboseala materialului prin solicitari cyclice )

dar nu ai spus nimic despre rigiditate , care conteaza cel mai mult la dispersarea energiei , un cadru din otel columbus dupa cum spui tu o fi mai rigid , si mai rezistent la stres , dar in acelasi timp e si flexibil si deci nu e asa eficient pt un HT competitiv.
iar FS din otel ar avea o greutate exagerata , cat despre slabirea greutatii din piese .... nu prea mai e mult de slabit , sa zic ca un groupset XTR ar mai slabi 200 grame la bicicleta dar cheltuiala ar fi enorma pt 200g , rotile ar putea slabi si ele de la 1500 grame la 1300 dar ar fi la limita pt greutatea mea de 95 kg .

deci drept concluzie nu se poate usor , rigid , rezistent si competitiv :

-carbon HT : competitiv , buget asemanator unui FS al de calitate
-otel HT : comfortabil , rezistent , cu ceva greutate in plus si cu minusuri la performanta
-carbon FS : rigid , competitiv , usor , comfortabil , foarte scump , sensibil la accidente
-al FS : comfortabil , competitiv , cu o greutate la fel ca otelul , un buget aprox egal cu otel dar o durata de viata mai scazuta

tot nu mai convins de ce as cumpara otel HT ( unde ar trebui sa investesc bani frumosi in grup xtr si set de roti noi ) cand pot cumpara AL FS in acelasi buget si pastra componentele actuale ? doar pt ca e mai rezistent si mai durabil ?

cred ca m-am hotarat o sa-mi fac un al doilea bike in timp , cum l-am facut si pe asta actual pe piese , schimb cadrul actual cu un cadru FS pt 26" si pastrez restu pe care o sa il foloseasca prietena , iar al doilea il fac HT carbon 29" super usor
Postat de Andrei Candet la 5 mai 2014 la 11:23:00
0
0
pai la acel marin pine chainstay e de 450 deci e enorm .... , cel mai scurt chainstay l-am gasit la scott cu 438mm pt 29'er HT , nu cred ca este posibil mai mic doar cu un cadru custom made cum ai aratat mai sus care costa peste 2000 euro , de furat nu imi fac griji pt ca nu o las nicaeri nesupravegheata .... iar ca si costuri de intretinere cea pe care o am acum e ideala , nu inteleg de ce zici ca un FS ma ajunge mult intretinerea ? doar nu faci service la shox in fiecare luna , pedale SPD nu am incercat si nici nu cred ca mas putea obisnui si pana faci clip-out la ele pe un traseu unde trebuie sa mai pui picioru jos ai mai mult sanse sa lovesti cadru de carbon decat ai avea sa cazi , eu unul nu am cazut niciodata de pe bike decat intrun accident nefericit :P , iar ca protectie sunt destule solutii si pt down tube si pt chaintstay tube la cadru de carbon , se gasesc tot felul de bureti/spume (protectii) autoadezivi

pt mine e mult mai usor de gasit un cadru de carbon HT decat un cadru de otel columb sau alte aliaje de otel HT cu marime mare chainstay scurt si pret acceptabil

cred ca pana la urma tot pe AL o sa merg pe un Devinci Atlas are chainstay ultra scurt pt un FS , cel de carbon e mai usor cu un kg dar nu e produs in varianta XL :\

http://www.devinci.com/bikes/bike_396_scategory_104
Postat de Andrei Candet editat la 6 mai 2014 la 08:33:00
0
0
are cam 1070 WB , Frame-only prices are: Wilson, $3,399 (aluminum $3,099), Dixon, $2,399 (aluminum $1800), Atlas, $2,099 (aluminum $1,799) e mai convenabil sa o cumpar de noua full cu life waranty la 2600$ , sa incep sa pun banuti deoparte pt la anul estimez ca o cumpar :P
Postat de Andrei Candet la 6 mai 2014 la 11:10:00
0
0
scump pt un HT , de ce nu un scalpel http://www.dirtbike.ro/bazar/biciclete/mtb-cross-country/cannondale-scalpel-3-182100

dar depaseste pretul unui devinci atlas nou ....
Postat de Andrei Candet la 6 mai 2014 la 11:28:00
0
0
Promovarea ta aici !

Solicita acum promovarea afacerii tale pe platforma noastră. DirtBike.ro este site-ul comunităţii de cicliști și portalul numărul unu din România cu anunțuri de vânzare de biciclete, piese, accesorii si echipamente.