Forum
Esti aici:
Subiect: Fiabilitate Shimano Nexus/Alfine
#5113
Postat de Eduard Motoi
Subiect deschis de la 14 aprilie 2014 la 18:46
Raporteaza
A inceput sa ma atraga de curand ideea vitezelor in butuc. Pentru oras, avantajele ar fi evidente, dar am citit ca butucii cu viteze integrate, variantele cu 7-8 viteze nu sunt fiabile si sunt dificil de reparat- de fapt, inteleg ca ei mai degraba se inlocuiesc, nu se repara. Despre varianta cu 3 viteze se spune ca e mai fiabila.
Eram curios daca a mers cineva de pe-aici pe o bicicleta cu shimano Nexus/Alfine(7-8 viteze) mai mult de 10.000 de km si daca a avut probleme mecanice cu butucul. Multumesc.
Eram curios daca a mers cineva de pe-aici pe o bicicleta cu shimano Nexus/Alfine(7-8 viteze) mai mult de 10.000 de km si daca a avut probleme mecanice cu butucul. Multumesc.
Postat de Eduard Motoi editat la 14 aprilie 2014 la 18:55
0
0
In ultimii 3 ani am mers aproape zilnic cu un butuc Shimano Nexus 7. Singura "problema" a fost ca dupa ce a stat o zi afara la temperaturi sub -20 de grade, nu mai schimba in vitezele 6 si 7. Si-a revenit imediat ce a dat de temperaturi mai mari. Apa cu sare, clorura, noroi, gheata, zapada - nici o problema. Dupa o spalare butucul arata ca nou. Un sistem traditional scos in aceleasi conditii de iarna, la aceeasi doza de mentenanta (zero) dupa cateva saptamani e ruginit si numai bun de aruncat...Am adunat cateva mi de km in conditii de toate felurile si nu m-a dezamagit niciodata, imi place atat de mult ideea incat imi doresc un Rohloff acum :) Poti sa vezi la anuntul meu din bazar cum arata acum...
Pentru a ii prelungi durata de viata trebuie desfacut, curatat, degresat si lubrifiat . Singura smecherie e sa folosesti doar lubrifianti Shimano speciali pt Nexus!!! (Ideea e ca clichetii sa nu ramana prinsi in vaselina) In multe magazine nici nu se stie de asa ceva si am ramas suprins neplacut ca la multe serviceuri de renume mecanicii sa imi recomandare vaselina ordinara.
Daca sti pe unde sa cauti, un butuc Shimano Nexus 7/8 nou e ~ 80 de euro, 120 de euro cu toata roata spate completa. Mi se pare un pret modic raportat la nr de km pe care ii parcurgi fara absolut nici un fel de batai de cap! Daca iei in calcul ca la 10000km cu un sistem cu deraior schimbi lantul de vreo 10 ori si pinioanele de 3 ori, chiar faci economie cu un Nexus!
Pentru a ii prelungi durata de viata trebuie desfacut, curatat, degresat si lubrifiat . Singura smecherie e sa folosesti doar lubrifianti Shimano speciali pt Nexus!!! (Ideea e ca clichetii sa nu ramana prinsi in vaselina) In multe magazine nici nu se stie de asa ceva si am ramas suprins neplacut ca la multe serviceuri de renume mecanicii sa imi recomandare vaselina ordinara.
Daca sti pe unde sa cauti, un butuc Shimano Nexus 7/8 nou e ~ 80 de euro, 120 de euro cu toata roata spate completa. Mi se pare un pret modic raportat la nr de km pe care ii parcurgi fara absolut nici un fel de batai de cap! Daca iei in calcul ca la 10000km cu un sistem cu deraior schimbi lantul de vreo 10 ori si pinioanele de 3 ori, chiar faci economie cu un Nexus!
Postat de Valeriu Ionascu la 14 aprilie 2014 la 20:05
0
0
Un raspuns detaliat, exact cum imi doream- multumesc. O singura precizare totusi: nu e nevoie sa calomniem schimbatoarele clasice ca sa iasa in evidenta meritele sistemului nexus. Componentele de calitate nu ruginesc, indiferent de ce componente e vorba.
Postat de Eduard Motoi la 14 aprilie 2014 la 20:36
0
0
Incearca sa expui componente de oricare calitate la 35 km pe zi, 5 zile pe saptamana in trafic de Bucuresti. La 2 saptamani musai trebuie curatare si ungere altfel se vor comporta ca ultimele "no name-uri" de pe piata. In schimb, Nexus merge si merge si iar merge, e enervant de usor de intretinut. La Nexus 8 selectezi treapta 4, aliniezi semnele de pe butuc si.....gata?! Bineinteles dupa curatarea lantului. Si cand vine iarna aia nasoala cu mazga si gheata poti face roata pachet si o trimiti la Suceava la un mare mester in butuci de astia pentru mentenanta.
Postat de Stefan Vasilescu la 15 aprilie 2014 la 07:30
0
0
Nu am calomniat schimbatoarele clasice, insa iti spun din experienta ca in conditii de iarna , ma refer aici la zloata cu sare si clorura (foarte coroziva) care sta cu saptamanile pe piese, orice deraior rugineste pana dincolo. La un sistem XT dupa cateva ore au aparut primele puncte de rugina. Diferenta e ca sistemul cu deraior il curat imediat ce ma intorc din turele de iarna si chiar si asa apar urme de uzura, iar cel cu Nexus desi a trecut 3 ierni in care nu l-am curatat exterior decat o data la cateva saptamani si arata ca nou. Pt conditii extreme un sistem cu viteze in butuc nu are egal. Singurul dezavantaj este ca e ceva mai greu si are frecari interne ceva mai mari, diferente relevante doar in conditii de racing. Pe noroi si anumite tipuri de zapada, dupa cativa km, un sistem clasic e deja compromis.
Postat de Valeriu Ionascu la 15 aprilie 2014 la 10:32
0
0
Rohloff este cel mai ravnit butuc cu viteze integrate https://www.youtube.com/watch?v=2DxDVlbUwhE
Postat de Paul Calin editat la 23 martie 2015 la 20:16
0
0
Subscriu la ce a scris Paul Calin. Cutiile de viteze in butuc Nexus si Alfine sunt foarte fiabile si, odata invatata setarea corecta externa si mentinuta curatenia pe traseul cablu pana la bratului-schimbator, poate fi folosit pe in orice sezon fara ata mentenanta. Dar, asa cum scria Paul Calin, moartea acestor butuci este apa. Daca nu sunt izolati mai bine decat in fabrica, riscul este ca simplu condens sa faca ravagii in timp (daca butucul nu este servisat corespunzator la timp).
Rohloff sunt mult mai bine sigilati dar, in afara de schimbu de ulei, nu se pot deschide decat in fabrica si, motivul pentru care "nu se strica" este pentru ca fabrica ii schimba cu totul la cea mai mica problema. Plaja de viteze este de 500% fata de 400% Alfine 11 dar sunt mai grei, maneta este de tipul twist-shift (un dezavantaj clar) si setarea cablurilor este mai dificila fiind nevoie de doua cabluri, nu doar de unul cum este cazul la Nexus/Alfine.
Din experienta mea, singura problema a acestor butuci sunt utilizatorii. Practic, fiind cutii de viteze, au nevoie de lubrefiere si de izolare mult mai performanta decat o transmisie traditionala. Diferenta fiind ca o transmisie traditionala poate merge si fara a fi corect setata sau lubrefiata ori o transmisie Nexus/Alfine nu merge decat setata perfect si, cu lubrefiere corespunzatoare (lubrefierea recomandata de shimani este deficitara pe termen mediu-lung), poate fi folosita foarte multi ani, fara a fi nevoie de a mai deschide butucul.
Rohloff sunt mult mai bine sigilati dar, in afara de schimbu de ulei, nu se pot deschide decat in fabrica si, motivul pentru care "nu se strica" este pentru ca fabrica ii schimba cu totul la cea mai mica problema. Plaja de viteze este de 500% fata de 400% Alfine 11 dar sunt mai grei, maneta este de tipul twist-shift (un dezavantaj clar) si setarea cablurilor este mai dificila fiind nevoie de doua cabluri, nu doar de unul cum este cazul la Nexus/Alfine.
Din experienta mea, singura problema a acestor butuci sunt utilizatorii. Practic, fiind cutii de viteze, au nevoie de lubrefiere si de izolare mult mai performanta decat o transmisie traditionala. Diferenta fiind ca o transmisie traditionala poate merge si fara a fi corect setata sau lubrefiata ori o transmisie Nexus/Alfine nu merge decat setata perfect si, cu lubrefiere corespunzatoare (lubrefierea recomandata de shimani este deficitara pe termen mediu-lung), poate fi folosita foarte multi ani, fara a fi nevoie de a mai deschide butucul.
Postat de Mircea Popan editat la 22 iulie 2018 la 04:02
0
0
Ati Boa AtiBoa
@AtiBoa
Salut!
Se poate face pe loc, dar nici de cum rapid :) Chiar daca aiu toate cheile necesare la tine iti ia ceva timp sa scot/pui la loc roata. Nu e rocket-science, dar e mai complicat decat la o rata MTB cu QR. Plus, daca ai si frana rollerbrake, cum am si eu... recomand niste cauciucuri cu protectie anti-pana OBLIGATORIU, ca sa dai jos roata doar cand s-a uzat cauciucul :)
Ati
Se poate face pe loc, dar nici de cum rapid :) Chiar daca aiu toate cheile necesare la tine iti ia ceva timp sa scot/pui la loc roata. Nu e rocket-science, dar e mai complicat decat la o rata MTB cu QR. Plus, daca ai si frana rollerbrake, cum am si eu... recomand niste cauciucuri cu protectie anti-pana OBLIGATORIU, ca sa dai jos roata doar cand s-a uzat cauciucul :)
Ati
Postat de Ati Boa AtiBoa editat la 25 iunie 2019 la 08:54
0
0
flood flood
Bună, spuneți-mi vă rog, pentu biciclistul de ocazie, ce se întâmplă când cu o astfel de bicicletă faci pană? Să zicem că ai la tine cameră și chei/ leviere obișnuite ca pentru o bicicletă cu butuc „normal”. Că am înțeles că e complicat. Se poate face pe loc, rapid? E primul post pe acest forum, nu mă hărțuiți, vă rog, dacă s-a mai discutat despre asta pe alte topicuri. Ms!
Depinde mult de modelul exact dar in general e mai simplu decat pare. Depinde si de cadru, tipul de dropout, etc. Cu putina experienta, o roata cu butuc Alfine se scoate in 30 de secunde si se pune la loc in 45. Asta include si destrangerea/strangerea piulitei de 15mm (varianta QR fiind inexistenta). Cu Rohloff e si mai simplu.
Postat de Ferenc Kovacs la 25 iunie 2019 la 12:23
0
0
Luka Lehel-György poti sa-mi dai un sfat te rog la un Shiamano Inter 7 ?
Postat de Mițu Biciclistu la 8 noiembrie 2023 la 15:27
0
0
Discutate recent pe forum