Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Raspunsuri de Dan Lupei


Dan LupeiDan Lupei
22 februarie 2019 la 08:37
Problema Caseta Butuc Spate
Discutii tehnice / Roti
Ar mai fi o posibilitate sa fi pus o bila in plus undeva...din ce tin minte in caseta sunt 2 randuri de bile...poate ai pus pe unu o bila in minus si pe celalalt una in plus..cand bilele sunt asezate si lipite una de alta pe un rand ar trebui la final sa-ti ramana spatiu cam de o bila si un pic in asa fel incat cand ruleaza bilele se vor aseza si vor avea un mic spatiu intre ele. daca pui bile sa umpli tot spatiul, bilele vor freca una de alta.
Exista si posibilitatea ca atunci cand ai unit partea exterioara a casetei cu cea interioara sa se fi miscat o bila aiurea...e destul de greu sa le unesti.
Si o alta varianta pentru a desface casete incapatanate e sa prinzi imbusul....sau torxul (cel stelat...eu am folosit cu succes un T55 pt ca acel surub care tine caseta are mai multe fete, nu-i ca un cap de imbus normal cu 6 laturi) si cu scula prinsa bine intr-o menghina sanatoasa pozitionezi roata pe ea si invarti de roata....aplici mult mai multa forta in felul asta decat cu o cheie normala
ajuta sa aplici si wd-40 ( sau alte branduri de solutii penetrante) si sa-l lasi mai mult tim sa aibe timp sa penetreze cat de cat filetul....si daca ai la indemana un feon industrial ajuta mult sa incalzesti zona respectiva...doar ca in felul asta poti deteriora garnitura daca nu esti atent cata caldura aplici si unde
Dan LupeiDan Lupei
8 februarie 2019 la 13:46
Franare ciudata
Discutii tehnice / Frane
pai trebuia sa spui de l-anceput c-ai mers prin zapada :)
foloseste un smirghel cu o granulatie intre 180 si 220...intinzi o bucate mai mare de smirghel pe o suprafata dreapta apoi freci placuta in forme de 8 pe smirghel. Incearca sa nu faci prea multe treceri cu placuta in acelasi loc pe smirghel si curata praful acumulat cat mai des....si nu trebuie sa insisti foarte mult
Dan LupeiDan Lupei
8 februarie 2019 la 11:03
Aerisire frani
Discutii tehnice / Frane
pai depinde de modelul manetei. Functie de model iti trebuie sau nu o palnie

https://cdn.bike-discount.de/media/org/orgb_S/orgid_27/thumbs/2674_1613145.jpg

in rest iti mai trebue o seringa normala si un furtun alimentar cu diametru exterior de 5mm si interior de 3mm, care-l gasesti la dedeman ( cel din linkul de mai jos)

https://www.dedeman.ro/iasi3/furtun-alimentar-cristal-flexibil-pvc-transparent-3-x-5-mm-rola-100-m/p/7006321

Si normal ca iti trebuie si uleiul mineral....gasesti mai multe tipuri dar din ce am inteles cel mai bine e sa cumperi uleiul original shimano...gasesti cu siguranta la un bike shop din iasi
Dan LupeiDan Lupei
8 februarie 2019 la 08:26
Aerisire frani
Discutii tehnice / Frane
Salut. De regula e recomandat sa le aerisesti o cel putin o data pe an. Dar functie de mai multi factori o poti face ori de cate ori simti ca e nevoie.( de obicei cand maneta devine "moale" )

https://www.youtube.com/watch?v=COLd57jDvOE&t=56s

https://www.youtube.com/watch?v=piWBVDh1pTE
Dan LupeiDan Lupei
8 februarie 2019 la 07:57
Franare ciudata
Discutii tehnice / Frane
un alt pas important la schimbarea discului / placutelor:

https://www.youtube.com/watch?v=BWQxGzHQZVU&t=78s
Dan LupeiDan Lupei
8 februarie 2019 la 07:45
Franare ciudata
Discutii tehnice / Frane
Si mai este posibilitatea la shimano ca discul sa nu fie compatibil cu materialul placutelor.
In imaginea de mai jos e un disc sm-rt56...si daca observi pe cutie sub codul produsului ai desenata o placuta cu un R pe ea...adica compatibil cu placute Resin.
https://i.ebayimg.com/images/g/2NgAAOSw5cNYO7H3/s-l640.jpg
Iar in poza urmotoare un un alt model de disc shimano dar de data asta ai 2 placute desenate sub cod...una cu R pt Resin si alta cu M pt Metalic.
https://wt.cwa.sellercloud.com/images/products/1060715.jpg
Vezi ce disc ai tu si cu ce placute e comatibil

SI ai grija ca etrierul sa fie aliniat bine cu discul
Dan LupeiDan Lupei
8 februarie 2019 la 07:36
Franare ciudata
Discutii tehnice / Frane
Salut. Cel mai probabil ai contaminat suprafata de franare a placutelor cu ceva...poate ai pus mainile muradare pe ele...poate ai gresat lantul folosind un spray si ai dat din greseala si pe frana....sau poate era murdar discul cand l-ai schimbat si a murdarit si placutele. Uite un filmulet ajutator:

https://www.youtube.com/watch?v=mXQxLK6z5WA
Dan LupeiDan Lupei
4 februarie 2019 la 08:36
Discuri cu pete de rugina
Discutii tehnice / Frane
Salut. Eu am avut rezultate bune folosind un burete asemanator cu cel din linkul de mai jos:

https://www.magazinulcuscule.ro/scule/taiere-si-aschiere/benzi-abrazive/yato/yt-63740-burete-abraziv-pentru-tevi-de-cupru-75-x-130

Alternativ poti folosi niste folie de aluminiu mototolita si umezita.....si frecat bine ....ai sa razi dar functioneaza
Dan LupeiDan Lupei
2 februarie 2019 la 10:07
Furca Fox 40 2011
Discutii tehnice / Furci si amortizoare
Salut.

https://www.youtube.com/watch?v=9y-MX_b_nIk

https://www.ridefox.com/fox_tech_center/owners_manuals/011/index.html

Nu trebuie vaselina pe simeringuri. Buretii de sub simeringuri trebuie inmuiati in ulei de 10W. Fox recomanda uleiul lor de 10 W verde care este doar pt lubrifierea internelor.
Alternativ poti folosi Float Fluid Fox :
http://www.playbike.ro/produs.php?id_produs=22182
E bine ca inainte sa iesi la ture sa intorci bicicleta (cu rotile in sus evident) timp de cateva minte, in felul asta uleiul de ungere din lower sa ajunga la acei bureti. Bucsele din lower au niste crestaturi pe ele care permit uleiul sa treaca si sa lubrifieze acei bureti.
Dan LupeiDan Lupei
10 decembrie 2017 la 16:12
Bagare aer amortizor spate
Discutii tehnice / Furci si amortizoare
Trebuie o pompa speciala pt amortizoare, asemanatoare cu cea din poza de mai jos:

http://www.playbike.ro/image.php?id_imagine=20181
Dan LupeiDan Lupei
4 septembrie 2017 la 10:41
Problema suspensie furca
Discutii tehnice / Furci si amortizoare
https://www.freerider.ro/service/revizia-furcii-suntour-xcm-35449.html

Nu e acelasi model de furca dar e foarte asemanator cu ce ai tu.
Iti trebue o cheie speciala sa desfaci capacul de la reglaj :

http://www.bbymotors.ro/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/s/n/snv30167.jpg

Exista 2 marimi....ai grija sa verifici care iti trebuie.

mai uite un exemplu de service:

http://www.ciclism.ro/2011/11/furca-rst-gila-t7-tutorial-foto/
Dan LupeiDan Lupei
11 iulie 2017 la 13:49
Surub prea mic
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
http://www.alpongso.com/files/attach/images/1826/448/004/e418b5df2f04d92f0e6e4ba2c69df685.jpg

uite aici o poza sa intelegi care-i treaba cu distantierii
Dan LupeiDan Lupei
11 iulie 2017 la 09:51
Surub prea mic
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Salut. Verifica daca ai pus bine distantieri (niste inele negre care se monteaza pe cupa monoblocului) de la monobloc. Daca ai monobloc de 68mm se pun 2 pe partea angrenajului si unu pe cealalta....si daca ai de 73 se pune unul singur pe partea cu angrenajul si nici unul pe cealalta parte. E posibil ca tu sa ai de 73 si ai pus toti distantieri iar asta a latit prea mult monoblocul si axul angrenajului nu ajunge sa-i infiletezi acel surub pe partea opusa.
Dan LupeiDan Lupei
24 martie 2017 la 10:35
Hyes stroker ryde forta de franare slaba
Discutii tehnice / Frane
Si chestia aia albicioasa (calcarul) este rezultatul reactiei dintre lichidul de frana DOT si capacul din aluminiu ( am scris mai sus ca-i foarte coroziv)
Si mai este si varianta in care pistoanele din etrier merg greu s-ar simti si in maneta. recomnd o revizie si etrierului....inainte sa-l desfaci apasa pe maneta pana ies cat se poate de mult pistoanele (fara placute binenteles). Daca nu ies de tot dupa ce desfaci etrierul ii impingi cu ajutorul unui compresor....pui o carpa sau ceva in fata pistonul ca va sa-ri destul de violent si sa nu-l pierzi sau sa-ti scoata ochiul.
Cand vrei sa-i bagi inapoi ii ungi umpic cu lichid de frana sa alunece usor inapoi fara sa agati garnitula.....sau daca vrei sa fii profi exista vaselina speciala rezisenta la lichideul de frana DOT

http://www.jensonusa.com/images/Default-Image/Zoom/5/CM244B06.jpg
Dan LupeiDan Lupei
24 martie 2017 la 10:12
Hyes stroker ryde forta de franare slaba
Discutii tehnice / Frane
Daca te uiti la manete ai sa observi ca-s identice pe ambele parti (asa cum mai sunt si unele frane de la avid)
Si tura viitoare sterge mai bine lichidul de frana....Lichidele DOT sunt foarte corozive si distrug vopseau. Se neutralizeaza cu apa simpla, dupa care degresei cu vrei mai putin cu spray de discuri sau alcool deoarece daca ajung unde nu trebuie usuca garnituri si o-riguri ceea ce nu-i bine.
Si daca mai vrei sa desfaci manetele cand introduci pistonul inapoi in maneta, e bine sa ungi putin o-ringurile cu putin lichid de frana in asa fel incat sa alunece mai usor inapoi in maneta.
Dan LupeiDan Lupei
24 martie 2017 la 09:56
Hyes stroker ryde forta de franare slaba
Discutii tehnice / Frane
Salut.
Parerea mea este ca s-au cam dus o-ring-urile de pe pistonul manetei. Frana spate este mult mai solicitata de obicei si are de impins mai mult lichid de frana (conducta fiind mai lunga). Din ce am obserat pana acuma franele spate sunt primele la care apar probleme (opinie personala)

Ai putea sa incerci sa inlocuiesti maneta pt frana spate cu maneta franei fata (da ....se poate). Suruburiele alea pt aerisire sunt 2 pe o parte si pe alta tocmai pt ca maneta sa poata fi aerisita indiferent pe ce parte o pui
Dan LupeiDan Lupei
21 martie 2017 la 22:24
De ce roata se invarte cand e cu rotile-n sus dar nu si cand sta normal
Discutii tehnice / Roti
Salut. Din ce-mi dau seama pare a fi un butuc pe conuri si bile....ideea mea e ca s-au uzat conurile (conurile sunt primele care se uzeaza datorita suprafetei mai mica de rulare a bilelor fata de cuveta care are uprafata mai mare...si bilele sunt ultimele care se zeaza)
S-a fomat un sant pe parte unde se aplica forta cea mai mare cand bicicleta e in pozitie normala si pe parte opusacare ar fi cand tii bicicleta cu cracii in sus e buna.....deci pe o parte ruleaza mai bine si cand se schimba directia din care se aplica greutatea ruleaza mai greu

Daca asta e cazul e vorba de o uzura normala la astfel de butuci si se pot inlocui conurile si bilele. Dar daca ai uzura pe cuvete (care sunt presate in butuc) ar cam insemna sa schimbi butucul.
Dan LupeiDan Lupei
14 martie 2017 la 00:36
Extragere rulment pivot
Discutii tehnice / Cadre
Partea cu incalzitul e cu semnul intrebarii in opinia mea.....Cadrul e din carbon, si daca incalzesti piesa aia suficient incat sa-ti iasa rulmentul usor ar insemna ca acea piesa impinge si in carbonul dimprejului iei. Nu-s familiarizat cu carbonul dar ma gandesc ca nu-i prea bine pt cadru mai ales ca acolo e un pivot al basculei....si ma gandesc ca si caldura necesara pt a dilata piesa din aluminiu ar avea un efect negativ.

eu as ramane tot la mult wd-40 ( si lasat sa-si faca treaba vreo ora, nu dai jet si imediat dupa te pui pe treaba) si ciocanit . poti incepe cu ciobitura care se vede in poza. nu trebuie batut ca un rotopercutor ca-i destul de casant materialul
Dan LupeiDan Lupei
13 martie 2017 la 10:31
Upper zgariat
Discutii tehnice / Furci si amortizoare
Cand ai obervat ca pierde ulei pe la simering ar fi trebuit imediat sa mergi la un bike shop sa schimbi simeringii....fiind uzati, pe laga faptul ca scapa ulei, a intrat si mizerie care a frecat pe brat ca un smilgher.
Am intampinat si eu problema la un marzocchi 888. Eu am folosit un smilgher auto cu granulatie de 800 sau 1000 putin umezit. Am facut asta pt ca simteam cum ma zgarie si agata cand treceam cu degetu peste zgarietura bratului. Am smilgheruit cat se poate de atent sa nu stric si zona dimprejurul zgarieturii pana nu am mai simtit a agata cand trecem cu degetul pe deasupra. Daca in cazul tau nu simti nimic cant treci cu degetul si e dus doar stratul de teflon lasa asa.
Dupa care am schimbat simeringii, si cei de praf si cei de ulei. De atunci furca a mers fara sa mai scape ulei sau alte probleme.
Dar trebuie neaparat sa schimbi simeringii. Daca nu gasesti pe net sau la bike shop-uri mai poti incerca la magazine care se ocupa cu rulmenti, o-rings etc....un prieten de-al meu a gasit la un astfel de magazin simeringi pt un boxxer care au functionat de minune.


http://www.flupec.ro/produse/garnituri/simeringuri/toate-dimensiunile-simeringuri
Dan LupeiDan Lupei
13 martie 2017 la 10:00
Extragere rulment pivot
Discutii tehnice / Cadre
Nasoala problema. Am patit si eu la fel. In primul rand recomand sa folosesti mult penetrant (WD-40). In siuatia mea nu am avut posibiliatea sa-l inping din spate cu tubulara si a trebuit sa folosesc un dremel cu o freza foarte mica si am facut 2 crestaturi opuse pe interiorul restului de rulment....dupa care am batut cat am putut de atent cu o daltita pana a crapat (materialul rulmentului este foarte casant).
Dar daca in cazul tau mai ai in ce impinge, ori gasesti o tubulara care sa intre la fix acolo si sa apese pe resul de rulment, ori cu o daltita sau un dorn bati usor in puncte opuse pe acel rest....dar asta dupa ce l-ai inecat cu penetrant....ca sigur a avut loc o reactie acolo intre otelul rulmentului si aluminiu.
Si mai este varianta sa mergi la un bike shop. Poate gasesti unu care sa aibe un set de prese pt rulmenti. E mai indicat decat o tubulara. Sau sa mergi la un strungar care sa-ti faca o piesa cilindrica cu care sa-l inpingi.....
Dan LupeiDan Lupei
6 martie 2017 la 10:01
Bicicleta cu Nexus 8 viteze sau 9 pinioane si 3 foi
Discutii tehnice / Biciclete
Salut! Gama Nexus de la Shimano este special conceputa pt biciclete de oras. Adica plimbari placute,fara bataie de cap cu schimbatoare, reglaje, etc.. Dar nu vei urca cu usurinta dealuri mai mari si nici viteza prea mare nu ai sa prinzi (pt ca nu a fost gandit pt asa ceva). Cu o bicicleta 3x9 viteze ai o ratie mai mare de viteze.
Eu am o bicicleta cu roti de 28' si 2x8 si una de 26' cu nexus de 8 viteze....in oras as merge doar cu nexus , dar pt drumuri mai lungi in afara orasului as opta pt cea cu 2x8 cu roti de 28'
La nexus conteaza mult si cu ce nr de dinti ai pinionul si foaia de la angrenaj.
Dan LupeiDan Lupei
3 martie 2017 la 21:03
Aerisire Tektro
Discutii tehnice / Frane
Super! Spor la dat.
Dan LupeiDan Lupei
2 martie 2017 la 20:43
Aerisire Tektro
Discutii tehnice / Frane
si e musai sa fie cheie fixa, nu reglabila sau altceva.....si o cheie de calitate preferabil
Dan LupeiDan Lupei
2 martie 2017 la 20:41
Aerisire Tektro
Discutii tehnice / Frane
Daca e ulei mineral nu e problema....doar sa-l cureti bine ca se lipeste murdarie pe el :)

pai eu am folosit niste banda izoler sa protejez etrierul cat de cat imrejurul niplului. si o pila de vreo 10-15 cm lunga si vreo 1-1,5 lata...miscari lente si urmaresti constant progresul, probezi mereu cheie care o vei folosi....nu vrei sa pilesti mai mult :)
as recomanda sa faci treaba asta cand ai timp suficient si intr-o stare mai "zen" sa zic asa...
Dan LupeiDan Lupei
2 martie 2017 la 19:17
Aerisire Tektro
Discutii tehnice / Frane
Salut Lucian!
Am intampint si eu problema asta la franele unui prieten. Solutia mea finala a fost un patent zdravan si multa atentie si rabdare! (sa nu zgarii sau sa strici etrierul sau cadrul) Dupa care am prins acel niplu in menghina si am pilit pe doua parti laterale unde-i rotunjit ,paralele pana mi-a intrat o cheie de 6mm parca. La o alta frana shimano a trebuit sa pilesc direct pe etrier. Am avut ncoroc si am scapat doar cu o mica zgarietura pe etrier de la pila, dar am reusit tot cu o cheie de 6mm sa-l desfac de pe etrier dupa pilire.

Dupa cumperi un niplu de aerisire nou de la un magazin de biclete sau pe net. In cazul extrem ca nu gasesti sau nu ajunge in timp util pt tine l-ai putea folosit si pe cel stricat, cu conditia ca ai pilit uniform fetele laterale si iti intra cheia fest pe ele.
Si cand termini sa nu strangi niplurile alea prea tare ca nu trebuie sa tine nimic impreuna....
Nu uita ca lichidul DOT este foarte coroziv....asa ca grija mare ( se neutralizeaza cu apa)
uite si un filmulet util :
https://www.youtube.com/watch?v=HWssERgU2fw

Bafta!
Dan LupeiDan Lupei
28 februarie 2017 la 09:05
Roti
Discutii tehnice / Roti
Salut! David, daca vrei sa rezolvi problema singur iti recomand sa-ti cumperi si cheia speciala pt niplurile astea.
Exemplu:

http://www.dragzone.ro/9521-thickbox_default/cheie-spite-park-tool-sw-13.jpg

Baga un search in bazar. "Cheie spite mavic". Ar trebui sa gasesti 3 rezultate din care esti liber sa alegi
Dan LupeiDan Lupei
19 februarie 2017 la 10:28
Merge sa......
Discutii tehnice / Cadre
din ce am gasit pe google acel first bike e de 26" ....deci nu ....o roata de 27.5 nu va merge pe furca aia.
Dan LupeiDan Lupei
14 februarie 2017 la 23:43
Surub placute frana
Discutii tehnice / Frane
Mai e o varianta sa folosesti o siguranta (split pin). sun unii producatori de placute care ofera la set asa ceva

http://noahandtheo.co.uk/Tektro-HD-P20.11-Sintered-Disc-Brake-Pads

se gasesc de cumparat si separat. o gagi in locul surubului si indoi capatul mai lung....unele frane sunt concepute cu asa ceva, cum ar fi astea de la shimano: https://www.bike24.de/p1138310.html
Dan LupeiDan Lupei
2 decembrie 2015 la 09:16
Cheie dinamometrica
Discutii tehnice / Biciclete
http://www.playbike.ro/cautare.php?cautare=dinamometrica
Dan LupeiDan Lupei
21 mai 2015 la 10:06
Evid Elixir 3 - scartaie urat de tot la franare
Discutii tehnice / Frane
http://www.parktool.com/blog/calvins-corner/disc-brake-squeal

salut.
prima parte cu pasta pt discuri nu e importanta, dar restul e folositor

Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2021 DirtBike.ro