SRAM are noutati pentru 2008

SRAM are noutati pentru 2008

Postat la: 11 iulie 2007

Anul trecut, in brandul RockShox de la SRAM a debutat o linie de furci noi single-crown cu

cursa mare, capabile sa concureze cu cele mai bune de pe piata. Dar in acelasi timp, SRAM a

recunoscut ca nu are amortizoare spate de top, mai ales dupa ce Fox Racing Shox a lansat

amortizorul pe aer RP23 in 2006.



SRAM are noutati pentru 2008



SRAM s-au apucat de treaba si au cautat idei din programul BlackBox. La festivalul Sea Otter,

managerul de program Jeremiah Boobar a dezvaluit ce au descoperit: un amortizor BlackBox four-way

din 1998 care a catigat 2 titluri mondiale. Aceasta venerabila piesa, care are 4 reglaje -

low/high speed compression, revenire, circuite de compresie - a fost o inspiratie pentru a crea

amortizorul cu cursa mare Vivid.



SRAM s-a axat pe durabilitate cand a proiectat noul Vivid. Amortizorul este serviceabil in

orice atelier pentru a incuraja intretinerea regulata, un lucru iesit in comun pentru un shock

high-end.



Cat despre reglaje, Vivid are minimul necesar: low-speed compression, revenire la inceputul

cursei, revenire la sfarsitul cursei. Inginerii de la SRAM spun ca reglajele de revenire au un

impact mai profund asupra calitatii amortizarii decat clasicele low/high speed compression.



Amortizorul are de asemenea 3 elastomere interschimbabile pentru a amortiza la capatul cursei,

de exemplu la dropuri.



"Am creat un set de reglaje care e focalizat numai pe ceea ce riderul chiar are nevoie pentru

a se simti bine pe bicicleta, fara reglaje grele de inteles si care il lasa pe rider cu o

bicicleta pe care nu se simte bine", a spus Boobar.



Steve Peat si Sam Hill au concurat pe ultimele modele ale lui Vivid in concursul Sea Otter

Classic's downhill.




Noul Monarch



SRAM are noutati pentru 2008



De asemenea nou este Monarch, amortizorul pe aer de la RockShox. Scopul sau principal este de

a nu micsora eficienta pedalarii cu o amortizare fina. Nu este indreptat numai catre piata

cross-country, pentru ca nici unul din modelele Monarch nu are lock-out. Amortizorul are insa

dimensiuni care se potrivesc bicicletelor full-suspension de cross-country. Vine de asemenea in

dimensiuni care se potrivesc unor cadre cu cursa pana la 160 mm.



Deraiorul spate X.0



Compania implineste 20 de ani de existenta in 2008, si pentru a sarbatori, si-a imbunatatit

deraiorul X.0



SRAM are noutati pentru 2008



"Acesta a fost primul produs care a ajutat compania SRAM sa devina un brand performant," a

spus Ron Ritzler, managerul de produse de la SRAM. "Telul nostru atunci a fost sa nu facem

economie si sa producem cel mai bun deraior ca greutate, performanta si durabilitate. Pentru

acest an am schimbat tehnologia care alcatuieste cusca."



Angrenajele Truvativ



SRAM are noutati pentru 2008



Angrenajul din fibra de carbon Noir va fi acum disponibil in configuratie single-speed pentru

anul viitor. Vine cu o placa de 32 de dinti si un chain guard din fibra de carbon. Greutatea va

fi de 730 grame la o lungime de 175mm cu un cartus pedalier GXP.



SRAM are noutati pentru 2008



Angrenajul Stylo 3.3 Team a fost reproiectat pentru 2008 ca sa se potriveasca cu noul grup

X.9. Angrenajul foloseste un cartus pedalier GXP si poate fi imbunatatit cu un cartus BlackBox

din ceramica.




Franele Avid



SRAM are noutati pentru 2008



Brandul de frane de la SRAM, Avid, si-a pus noile modele la o dieta. Scopul a fost ca toate

modelele de Juicy sa cantareasca sub 400 g.



SRAM are noutati pentru 2008



Juicy Ultimate, lansat anul trecut, era deja cu mult sub, dar va primi placute de frana cu

placa din aluminiu, scazand cu inca 10 grame pe roata. Carbon, Seven si Five au pierdut 30, 25 si

20 de grame datorita unei manete reproiectate si unor mici modificari la etriere.



SRAM are noutati pentru 2008



Frana de downhill Code a fost si ea usurata. Noua maneta din magneziu mai scoate 60

grame/roata. Frana de top de la SRAM va primi si un frate mai mic in noul sezon. Noul Code 5

uneste etrierul Code cu maneta Juicy Five.

Raporteaza

10 Comentarii

Iancu Maries
20 iulie 2007 la 02:00
da, corect, bate, da' si merg mai bine... sau noah, nu stiu, mie imi place mai mult... deja chestia asta e ca si batalia intre utilizatorii de sony erricson vs nokia care doamne ajuta ca s'a mai domolit... iar raportu' calitate pret, io zic ca sram nu se merita la cat costa!
0
0
Alexandru Moise
20 iulie 2007 la 02:00
treaba asta cu "mersul mai bine" e 100% la suta relativa, exact cum e inutila discutia asta... problema e un pic alta. shimano e intr-o buna masura echivalentul lui microsoft si incearca sa ne bage periodic pe gat fel de fel de ineptii, in timp ce sram sunt mult mai sensibili la feedback-ul utilizatorilor. shimano isi merita soarta si pe alocuri proasta imagine din ziua de azi... isi mai aminteste cineva de biopace? ori de u-brake? ce sa zicem de minunatul dual-control? am cateva motive intemeiate sa nu-mi placa shimano si cateva altele pentru care sa tot rad de ei. am vazut mecanici de world cup care nu-s in stare sa monteze niste placute de frana... ah, da! ...si de unde o fi inspirata oare ultima grupa xtr? o mica anecdota: acum doi ani la eurobike, luni dimineata s-a deschis standul sram. aveau expuse trei prototipuri: un citybike, un bike de sosea si un hibrid. dupa circa 10 minute au aparut oameni de la shimano cu carnetele de notite si cu panica citinduli-se in ochi. si au notat si au notat, in timp ce angajatii sram isi beau relaxati cafelele in stand... traiasca si sram si shimano, pentru ca din competitia asta nu are de castigat decat consumatorul, prin produse mai bune si preturi mai mici! ...eu inca mai sper la resuscitarea Suntour sau la revenirea Campagnolo in mtb... ;)
0
0
Alexandru Moise
20 iulie 2007 la 02:00
ah da, si exprimarea "nu se merita" e un barbarism lingvistic, strain de o limba romana decenta... in aceeasi categorie cu "am servit masa". (masa cui ati servit-o? v-ati angajat spontan ospatar ca sa serviti masa cuiva?)
0
0
Maximilian Munteanu
27 iulie 2007 la 02:00
"Stupizenia" aia era o gluma de 1 aprilie si trebuie tratata ca atare... In afara de asta, urechile de schimbator sunt toate proiectate sa cedeze pentru a proteja cadrul (mai bine schimbi o ureche, decat un cadru, sau?). Altfel, dintr-o piata cu mai multi ofertanti (ergo cu o competitivitate mai mare a acestora) profita, cum am mai spus, in primul rand clientul de rand. Nu ma indoiesc de utilitatea Dual Controller-elor la XC, desi personal ma lasa rece; sa le foloseasca cine pofteste. Trebuie sa fii insa destul de lovit in creier sa crezi ca lumea iti va cumpara o grupa cum e Saint cu Dual Control, asa cum a fost ea oferita initial; e de rasul curcilor! Am vazut ce feedback primea XTR-ul de 2003 (cu tot cu Dual Control), cand inca era in faza de prototip, de la raceri... Downhill-eri, ce-i drept, deci nu stiu cat de relevant. Mickael Pascal si le-ar fi demontat cu ciocanul, daca nu ar fi avut mecanicii simpatici pe care-i avea. Interesant este ca "geniile" in marketing de la Shimano planuiau pe atunci sa inlocuiasca STI-ul in totalitate cu Dual Control, din fericire le-a dat publicul una rapid dupa ceafa si s-au linistit! XC-ul este o parte importanta si legitima a MTB-ului, dar MTB-ul nu va insemna niciodata doar XC! Shimano a pierdut mult de pe urma acestui mod de gandire "crosscountrystic" si nici nu e de mirare. In privinta cifrelor, n-as fi atat de sigur ca si tine; sunt pure speculatii... Iar piata de sosea nu mai "apartine" de multa vreme celor de la Campa, Shimano fiind un concurent aprig si acolo, iar SRAM se bucura de review-uri foarte bune cu noile grupe de sosea. De aceea spun ca o revenire in MTB, de fapt, nu m-ar mira deloc. Iar speranta ca Suntour va creste inapoi unde a fost odinioara, are valente, e drept, mai degraba sentimentale... Sunt convins insa ca Shimano face "o figura frumoasa" pe piata uneltelor de pescuit unde "mosorasele" lor Deore XT Ultegra 600 (as far as I can remember) sunt convins ca se vand ca painea calda! :))
0
0
Maximilian Munteanu
27 iulie 2007 la 02:00
nu se leaga nimeni de inovatiile legitime shomano, cum este hyperglide-ul. as putea depana in schimb o poveste dragutica despre octalink, dar cu alt prilej, ca acum is pe pas de plecare si am multi kilometri in fata... in ceea ce priveste hollowtech-ul, arunca un ochi sa vezi ce stiu sa faca altii cu o tehnologie asemanatoare si cu un aliaj care nu atarna pe toate gardurile: http://www.sram.com/en/truvativ/freeridedownhillcranksets/holzfelleroct/11.php. nu SRAM rupe urechile ("te trag de urechi, mai!!!") ci iscusinta ori (dupa caz) stangacia pilotului; care, daca e destul de insitent, poate rezolva "o treaba faina" si sub umbrela blagosloveniei japoneze. been there, done that! this query is pointless anyway...
0
0

Scrie un comentariu

Promovarea ta aici!

Solicita acum promovarea afacerii tale pe platforma noastră. DirtBike.ro este site-ul comunităţii de cicliști și portalul numărul unu din România cu anunțuri de vânzare de biciclete, piese, accesorii si echipamente.

Google Ads