
SRAM are noutati pentru 2008
Anul trecut, in brandul RockShox de la SRAM a debutat o linie de furci noi single-crown cu
cursa mare, capabile sa concureze cu cele mai bune de pe piata. Dar in acelasi timp, SRAM a
recunoscut ca nu are amortizoare spate de top, mai ales dupa ce Fox Racing Shox a lansat
amortizorul pe aer RP23 in 2006.
SRAM s-au apucat de treaba si au cautat idei din programul BlackBox. La festivalul Sea Otter,
managerul de program Jeremiah Boobar a dezvaluit ce au descoperit: un amortizor BlackBox four-way
din 1998 care a catigat 2 titluri mondiale. Aceasta venerabila piesa, care are 4 reglaje -
low/high speed compression, revenire, circuite de compresie - a fost o inspiratie pentru a crea
amortizorul cu cursa mare Vivid.
SRAM s-a axat pe durabilitate cand a proiectat noul Vivid. Amortizorul este serviceabil in
orice atelier pentru a incuraja intretinerea regulata, un lucru iesit in comun pentru un shock
high-end.
Cat despre reglaje, Vivid are minimul necesar: low-speed compression, revenire la inceputul
cursei, revenire la sfarsitul cursei. Inginerii de la SRAM spun ca reglajele de revenire au un
impact mai profund asupra calitatii amortizarii decat clasicele low/high speed compression.
Amortizorul are de asemenea 3 elastomere interschimbabile pentru a amortiza la capatul cursei,
de exemplu la dropuri.
"Am creat un set de reglaje care e focalizat numai pe ceea ce riderul chiar are nevoie pentru
a se simti bine pe bicicleta, fara reglaje grele de inteles si care il lasa pe rider cu o
bicicleta pe care nu se simte bine", a spus Boobar.
Steve Peat si Sam Hill au concurat pe ultimele modele ale lui Vivid in concursul Sea Otter
Classic's downhill.
Noul Monarch
De asemenea nou este Monarch, amortizorul pe aer de la RockShox. Scopul sau principal este de
a nu micsora eficienta pedalarii cu o amortizare fina. Nu este indreptat numai catre piata
cross-country, pentru ca nici unul din modelele Monarch nu are lock-out. Amortizorul are insa
dimensiuni care se potrivesc bicicletelor full-suspension de cross-country. Vine de asemenea in
dimensiuni care se potrivesc unor cadre cu cursa pana la 160 mm.
Deraiorul spate X.0
Compania implineste 20 de ani de existenta in 2008, si pentru a sarbatori, si-a imbunatatit
deraiorul X.0
"Acesta a fost primul produs care a ajutat compania SRAM sa devina un brand performant," a
spus Ron Ritzler, managerul de produse de la SRAM. "Telul nostru atunci a fost sa nu facem
economie si sa producem cel mai bun deraior ca greutate, performanta si durabilitate. Pentru
acest an am schimbat tehnologia care alcatuieste cusca."
Angrenajele Truvativ
Angrenajul din fibra de carbon Noir va fi acum disponibil in configuratie single-speed pentru
anul viitor. Vine cu o placa de 32 de dinti si un chain guard din fibra de carbon. Greutatea va
fi de 730 grame la o lungime de 175mm cu un cartus pedalier GXP.
Angrenajul Stylo 3.3 Team a fost reproiectat pentru 2008 ca sa se potriveasca cu noul grup
X.9. Angrenajul foloseste un cartus pedalier GXP si poate fi imbunatatit cu un cartus BlackBox
din ceramica.
Franele Avid
Brandul de frane de la SRAM, Avid, si-a pus noile modele la o dieta. Scopul a fost ca toate
modelele de Juicy sa cantareasca sub 400 g.
Juicy Ultimate, lansat anul trecut, era deja cu mult sub, dar va primi placute de frana cu
placa din aluminiu, scazand cu inca 10 grame pe roata. Carbon, Seven si Five au pierdut 30, 25 si
20 de grame datorita unei manete reproiectate si unor mici modificari la etriere.
Frana de downhill Code a fost si ea usurata. Noua maneta din magneziu mai scoate 60
grame/roata. Frana de top de la SRAM va primi si un frate mai mic in noul sezon. Noul Code 5
uneste etrierul Code cu maneta Juicy Five.
10 Comentarii




