Campionatul Național de Downhill 2017: informații pe două voci

Campionatul Național de Downhill 2017: informații pe două voci

Autor: Maximilian Munteanu | 30 august 2017

România are din nou un Campionat Național de Downhill! Bine așa! Chestia asta, plus faptul că se întâmplă la Sinaia, probabil că o știați deja. Însă unele dintre lucrurile care se găsesc în dublul nostru interviu de astăzi sigur nu le știați și poate e important să le aflați. I-am dat cuvântul, ca de obicei, organizatorului, în cazul de față din nou Tudor, reprezentând Kronstadt Cycling, dar ni s-a părut de bun simț să stăm de vorbă și cu cineva de la Sinaia Bike Resort, mai precis cu Maria Floricică. Motivele sunt cât se poate de simple: în clipa de față Sinaia Bike Resort este singurul loc cu pretenții de bikepark din România care are o activitate constantă și oamenii încearcă să se miște și să se dezvolte cum pot, iar asta se vede. Practic, nu facem decât să-i dăm Firescului ce-i al Firescului și, cu ocazia asta, și o voce prin care să vorbească sincer și direct comunității.

Enjoy!

Article Image 1

Mai întâi Tudor, că așa am început inițial:

DirtBike: Salut, Tudor! Iată-ne din nou la discuții, la final de sezon, înainte de Naționale! Și deși ăsta e raison d'etre-ul acestui interviu, trebuie să povestim un pic și despre peisajul macro. Mulțumit de sezonul ăsta competițional? Ce este de ameliorat pentru anul care vine?

Tudor Geangălă: Salut, Maxi! Aș putea să vorbesc despre cum comunitatea a crescut, cupele au mai multa vizibilitate, evenimentele au mai multi participanți, a fost mai multa ordine overall, iar nivelul organizatoric a crescut. Toate acestea sunt perfect adevărate. Dar adevărul este că se putea face mai mult. Mult mai mult. Viteza cu care se mișcă lucrurile ar putea fi alta, dacă ar exista mai multa implicare din partea noastră, a tuturor. Dar ca să tragem și o conluzie, cred că este esențial să continuăm omogenizarea nivelului organizatoric la etapele din cupe și, mai important, să nu lăsăm garda jos, să nu coborâm standardele. Calitate nu cantitate.



Revenind la Sinaia, este al doilea an când organizați un concurs în locul ăsta de dat foarte cunoscut și foarte popular mai ales cu riderii din sudul țării. Anul trecut ați cosmetizat traseul și i-ați adus niște segmente noi, vizibile mai ales în partea de sus. Ce avem nou pentru Naționale?

Traseul s-a schimbat mult de anul trecut. La tot pasul sunt modificări subtile. Cred că cei care nu au mai fost la Sinaia de anul trecut vor fi plăcut surprinși. Happy Bear este un traseu viu, evoluează constant, iar asta pentru că Bike Resort Sinaia înțelege importanța mentenanței și aduce constant îmbunătățiri la traseu. Dacă ar fi să trec în revistă ce s-a schimbat de anul trecut, primele lucruri care ar fi de spus ar fi că în secțiunile în care traseul se intersecta cu drumul care urcă la cota 1400, carosabilul a fost delimitat, iar traseul a fost separat astfel de mașini. Dincolo de lucrările de mentenanță, care sunt vizibile la tot pasul, tocmai am construit un table-top de vreo 10 m, imediat dupa step up-ul făcut anul trecut, step up care și el a fost refăcut. În prezent, chiar în momentul ăsta, de fapt, se intervine cu utilaje în zona finish-ului unde traseul se va termina de acum înainte în pârtie, și nu în parcarea aceea neasfaltată care acum nu mai este a Transport Urban Sinaia. Tot din motivul ăsta trebuie să regândim finish-ul și zona de corturi. Ah, și vechiul abrupt/drop face o revenire anul acesta în traseul de concurs. ;)

Article Image 2

Din ce am înțeles, la Gondola Sinaia, respectiv Sinaia Bike Resort, este o nouă conducere care e foarte entuziasmată de mountainbiking și care s-a implicat sensibil mai mult sezonul acesta. Cum ați colaborat cu oamenii aceștia și în ce fel v-au ajutat ei cu organizarea Naționalelor?

Discutăm de o cu totul altă abordare anul acesta. Maria Floricică, noul director Transport Urban Sinaia, a adus o serie de schimbări care țin atât de domeniul de ski cât și de bike resort. Acum există un om care se ocupă de mentenanța traseelor și care coordonează și planifică ce ar fi de făcut. Romeo Vivarelli este omul în cauză și face o treabă foarte bună. Cred că Maria cu Romeo și cu restul echipei fac o treabă tare bună, iar oamenii ar trebui să știe lucrul ăsta!

Cât despre colaborare, am avut 2 întalniri în primăvara și la început de vară, în care am decis ce modificări ar fi de făcut la traseu, fiecare din părți și-a asumat niște lucrări. Trebuie spus că greul a fost dus de Bike Resort Sinaia și că noi am acționat mai mult ca și consultanți, de lucru efectiv ne-a revenit construcția table top-ului, refacerea step-up-ului și reamenajarea unor secțiuni în zonele de intersecție cu drumul de Cota 1400.

Cât despre parteneriat, este unul real, nu o poveste. Bike Resort Sinaia ajută cu promovarea, ne asistă în obținerea autorizațiilor de la autorități și dincolo de asta este receptiv la toate nevoile noastre. Treaba asta se traduce overall în lucruri făcute mai cu cap și mai puțin chin cu organizarea evenimentului. Mă declar încântat de felul în care merg lucrurile și cred că pe viitor Bike Resort Sinaia ar putea să se ocupe de organizarea evenimentelor cap-coadă. Au o echipă competentă și acesta cred că ar fi un model de lucru funcțional.

Article Image 3

Crezi că există în rândul riderilor o extra motivație pentru Campionatele Naționale, așa cum vedem în afara țării? Va trage cineva mai mult decât de obicei pentru acastă cursă fiindcă este în joc acest titlu cu un spor de prestigiu?

Nu îmi dau seama dacă lucrurile stau așa sau nu. Adică nu pot spune clar dacă extra motivația vine din faptul că sunt Naționalele sau că este vorba de un concurs la Sinaia. Poate că este un cumul al celor doi factori. Dar da, simt că există multă anticipare față de evenimentul ăsta și faptul că anul acesta vom avea din nou un Campion Național la Downhill cred că este un factor ce motivează participanții. O parte sunt motivați de titlul pus în joc în timp ce alții vor doar să fie parte dintr-un eveniment fain. Ca rider vrei să te dai în evenimente care te fac să te simți deosebit. Iar Sinaia este pachetul întreg: traseul e fain, infrastructura e ce trebuie, prin natura poziției e ceva mai ușor să ai public numeros și în plus e un loc de dat care a căpătat notorietate. Vrei să te dai la Sinaia! Dacă mai e și concurs și mai e și Campionat Național chiar nu prea ai unde altundeva să fii în weekend-ul ăla! :)



Cum arată tricourile de Campion Național? Ați găsit niște New Old Stock așa, mai throwback, din clasica lână merinos a anilor '90 și 2000 sau avem ceva mai proaspăt? ;)

Îți spun sincer că nu știu cum arată, vin din partea FRC și au deja o grafică prestabilită. Noi le primim gata printate. Sunt sigur că am fi putut să facem ceva și cu grafica dar ne-a scăpat treaba asta. Ce pot însă să îți spun este că avem și premierea CND weekendul acesta la Sinaia și acolo am făcut noi grafica tricourilor pentru că nu exista una. Din păcate a fost o eroare la print și au ieșit cu mânecă scurtă. Dacă nu apucăm să le refacem, sper să ne ierte lumea! :))

Sezonul acesta am discutat pentru prima dată și despre un Lot Național de gravity, au fost înștiințați niște sportivi că sunt avuți în vizor pentru treaba asta și li s-au comunicat niște planuri. Deși e la început, cum se mișcă treaba asta? Și, fiindcă vorbim despre Campionatele Naționale, influențează ele cumva modul în care se alcătuiește lotul?

E o treabă fantastică faptul că avem un Lot Național de gravity! Acesta a fost unul din lucrurile pe care ni le doream să le vedem concretizate prin proiectele cu Cupele Naționale. O apropiere de FRC înseamnă o mai bună șansă pentru sportul de performanță. Suntem la început de drum și rămân o mulțime de detalii de pus la punct dar lucrurile au o direcție clară acum și cred că asta nu e lucru mic deloc. În trei săptămâni ar trebui să aibă loc o primă deplasare a Lotului Național, sincer să fiu nu mai știu să-ți spun cine și unde merge dar știu că s-a aprobat un buget pentru treaba asta. Facem pași în direcția corectă, asta e important. Ce cred că e important e ca oamenii să știe este că în continuare e destul de mult pionierat în toate proiectele care țin de gravity în țară. Studiem modele funcționale pe care le vedem în afară și încercăm să le adaptăm și să le implementăm la noi. Lipsesc oamenii cu experiență pentru că lucrurile abia acum încep să capete o formă.

Cât despre alcătuirea lotului, ar fi de spus că pe viitor eligibilitatea unui sportiv de a fi chemat la lotul național se va calcula pe baza unei formule în care rezultatele la competiții au o pondere mai mică sau mai mare în funcție de importanța competițiilor. Adică un loc 1 la Campionatul Național va cântări altfel decăt același loc 1 obținut la o altă competiție.

Article Image 4
Article Image 5

Campionatele Naționale trebuie să aibă loc, în mod ideal, în fiecare an în alt loc. Se prefigurează ceva pentru la anul? Explică-le, te rog, celor ceva mai puțin avizați, cum ajunge un concurs să fie eligibil pentru statutul de Campionat Național al federației într-un sezon. Când se anunță și când se decide?

Nu știu să se fi discutat nimic pentru 2018. Cert este că Naționalele, în acepțiunea FRC, reprezintă evenimentul cu cel mai înalt nivel organizatoric din calendarul sezonului. Candidatura pentru organizarea Campionatelor Naționale se depune împreună cu cea pentru Cupe, în iarnă; nu mai știu data limită, dar e cândva în noiembrie, iar în februarie se decide în Consiliul de Administrație care candidatură este acceptată. Anul acesta pentru downhill a existat doar Sinaia. Treaba asta s-a discutat în ADMR în prealabil, iar Sinaia, care era programată pentru CN pentru 2018 a fost mutată în 2017, pentru că organizatorul CN 2017 a sugerat treaba asta.

Nu știu unde vor avea loc Naționalele în 2018 însă cert e că Sinaia ridică ștacheta destul de sus. Dacă trasee faine avem și în alte părți, cu infrastructura de aici e greu de concurat.

Article Image 6

Revenind la Sinaia, știm că data Campionatelor Naționale se suprapune cu cea a Zilelor Sinăii și că sigur vom avea parte de aglomerație prin oraș. Ai vreun sfat practic anume pentru cei ce vor veni încolo?

Aici am vești bune! Zilele orașului Sinaia au fost mutate la cererea operatorilor hotelieri în weekend-ul de după cel în care organizam noi evenimentul! Treaba asta înseamnă că centrul orașului nu va mai fi închis iar accesul către gondolă nu va fi afectat.

Chiar și așa, Sinaia este foarte aglomerată în perioada asta și cazarea este destul de greu de găsit. Tocmai de aceea am rezervat la un internat din zonă 90 de locuri. Camerele sunt de 4 persoane și fiecare are baie, prețul este de 35 lei/persoană/noapte. Există și camere care nu au baie proprie, tot de 4 persoane, acolo pretul este de 25lei/noapte/om.

Any famous last words?

Timpul este inamicul.

Article Image 7

Îi dăm acum cuvântul Mariei Floricică, pentru a ne spune cum stau lucrurile bune de la Sinaia din perspectiva Sinaia Bike Resort:

DirtBike: Servus Maria! Știm că ești parte din noua echipă de la Telegondola Sinaia și implicit și Sinaia Bike Resort și, din ce am văzut în ultima vreme pe la Sinaia, există o aplecare sensibil mai mare către partea de biciclete; de la lucrul la trasee și semne mai multe pe peste tot, până la comunicarea publică. Dar cum se vede dinspre voi comunitatea de bicicliști și ce importanță are ea pentru Sinaia?

Maria Floricică: Salut! Mulțumim pentru cuvintele frumoase. De fapt, „noua echipă” este, în mare măsură, tot cea veche, mai puțin eu și vreo doi, trei alți colegi. Schimbarea vine din abordare: să zicem, o adunare ceva mai naturală a oamenilor pasionați în jurul acestei idei. Bike Resort Sinaia este un proiect pe care l-am găsit aici, viu și voios, un pic amețitor în dinamismul lui, dar pregătit pentru pasul către maturitate. Cum se vede de la noi comunitatea de bicicliști? Ca să răspund la întrebarea asta merg cu 20 de ani în urmă, pe muntele nostru acoperit de zăpadă și-mi amintesc de toți schiorii, puști sau puștoaice, care se întreceau pe cele mai periculoase trasee de schi. Linii nebătute, neamenajate, râpe, văi, stânci. Sinaia din copilăria mea era o comoară a sportului de iarnă extrem. În jurul acestor copii nebuni și frumoși s-a construit Sinaia de azi, cu pârtii accesibile tuturor. Cred că pasul către viitorul ciclismului montan are călcâiul bine ancorat în acest nucleu de oameni pasionați și determinați.

Article Image 8

Ce crezi că ar trebui să facem ca să nu mai dăm nas în nas cu drumeți pe traseele de biciclete? Nu mă refer aici doar la voi, cei de la Sinaia Bike Resort, ci la noi toți cei care folosim aceste trasee. Fermitate și dojană sau vorba dulce mult aduce?

În România de azi, vorba dulce. Suntem imuni la critică. Chiar dacă cel care ne atrage atenția are dreptate, dacă ni se pare nouă că tonul e un pic deraiat, comunicarea s-a dus pe apa Sâmbetei. Criticăm tonul, ne luăm la harță, pierdem din vedere esențialul. Pe de altă parte, un ton cald e atât de surprinzător în contextul actual, încât poate determina minuni. Știm cât este de importantă separarea culoarelor de trafic, vom face toate eforturile necesare pentru ca toate categoriile vizitatori să știe pe unde se merge și pe unde nu se merge. Pe de altă parte, degeaba știu, dacă nu respectă. Cum îl faci să respecte? Ăsta e un obiectiv de țară!

Article Image 9

Anul acesta Sinaia este gazda Campionatului Național de Downhill, cel mai prestigios concurs din sezon, după ce anul trecut a revenit pe harta competițională ca etapă din Cupa Națională. Am auzit de la Kronstadt Cycling numai de bine în sensul ăsta, despre cât i-ați ajutat cu organizarea și cu munca la trasee, dar ce ați făcut propriu-zis în vederea pregătirii Naționalelor din acest weekend și cum ați colaborat cu băieții din Brașov?

Mai sunt trei zile până la concurs, suntem toți destul de amețiți acum, cu toate lucrurile adunate pe ultima sută, așa că voi răspunde la modul general. Înca din primăvară ne-am apucat de Campionat. Atunci i-am cunoscut pe Tudor și Cezar, de atunci împreună cu Bogdan Selcieanu și cu echipa noastră, de aici, am hotărât ca toate lucrările de pe acest traseu să fie în concordanță cu obiectivul final: un traseu bine pregătit pentru 2-3 septembrie. Multiple întâlniri pe teren, decizii, gândiri și răzgândiri, linii noi, parapeți, flow, ceva nou, altceva și mai nou, venim noi că nu puteți voi și invers ș.a.m.d. Am colaborat ca o echipă, pe un proiect. Duminică seară vom ști toți dacă ne-a ieșit sau nu.

Article Image 11

Știm că îl susțineți pe Sebastian Grosu, localnic din Sinaia și unul dintre cei mai buni rideri de la noi din țară, ceea ce ni se pare firesc. De altfel, el are grijă la fiecare concurs să vă listeze printre sponsorii și partenerii săi. Cum decurge relația voastră cu el? Este Sebică un flagship-rider, un ambasador de brand al Sinaia Bike Resort?

Sebi e componenta locală a nucleului de care vă povesteam mai devreme. E copilul nostru dinamic care are curajul și tehnica necesare unor coborâri la care eu, pe alocuri, închid ochii, ca la filmele de groază. Emoție amestecată cu teamă. Sebi e sinăian, e talentat și n-are de ales: e al nostru pentru că e al orașului pe care îl iubește. Fix acum, în timp ce scriu asta la laptop, în birou, el e alături de alți voluntari în pădure, curăță traseul. Și afară plouă. Mulțumim Sebi, hai, și la mai mare!

Article Image 12

De-a lungul ultimilor ani, la Sinaia s-a țesut o rețea de entuziaști și voluntari, care sunt aproape localnici, deși bat, de fapt, drumul de la București apoape în fiecare weekend. Pe unii dintre ei îi vedem în Social Media activi în ce privește lucrul la trasee. Cum ajunge cineva să fie shaper voluntar la Bike Resort Sinaia? Cu cine trebuie să ia legătura? Există o deschidere permanentă față de aceste contribuții sau există o brigadă gata formată, care intervine la nevoie?

Oamenii adunați în jurul ideii. I-am găsit aici, pe cei mai mulți, alții s-au alăturat din mers. Bogdan Selcieanu ca părinte spiritual, Tiberiu Macaveiu ca bunic spiritual, Cezar, Tudor, Romeo și oamenii aduși de ei, pasionați la rândul lor. Avem doi colegi noi în echipă, i-am mutat pe Bike Resort relativ recent. După vreo lună de construit linii, și-au cumpărat biciclete și acum învață. Sunt sigură că ce observ acum, adunarea asta cumva spontană, s-a întâmplat și înainte de venirea mea. Oameni care se cunosc sau ajung să se cunoască pentru că sunt dispuși să investească timp și efort în ce vor ei să aibă în țara asta. Știu că și anul trecut, ca și anul acesta, a existat această Ultimă Lopată, apelul către voluntari, pe pagina de concurs. Toată lumea e liberă să încerce. Concret, există o echipă deja formată, angajată permanent, dar volumul mare de muncă ne obligă, de multe ori, să apelăm la voluntari. “Ne obligă” nu e cel mai bun termen, plăcerea e de partea noastră.

Article Image 10

Ce rezervă viitorul pentru Bike Resort Sinaia? Există ceva anume ce pregătiți? Aveți speranțe în ce privește legislația, pentru a vă simplifica activitatea?

Proiectul anului 2018, la Sinaia, va fi traseul alpin de la Cota 2000 la Cota 1400. Are toate șansele să devină cel mai spectaculos traseu de ciclism din România, cu adresabilitate largă. Râdeam cu câțiva colegi zilele trecute, ne provoacă plăcere și entuziasm doar gândul la el. Știm linia, știm ce avem de făcut, e foarte mult de muncă, dar potențialul este enorm. Cât despre România și legislația, rămânem optimiști. Directivele europene sunt clare, rămâne de văzut în cât timp vor fi preluate, adaptate și implementate. Abia așteptăm.

Mulțumim frumos pentru interviu și să ne vedem cu bine la Sinaia!

Să ne vedem cu bine!

Article Image 13
Article Image 14

Mare lucru nu mai e de spus. Cine are nevoie de informații suplimentare, le poate citi aici, așa cum apar ele pe pagina oficială de Facebook a evenimentului:

Suntem bucuroși să vă anunțăm că în perioada 2-3 Septembrie vă așteptăm la Sinaia unde Bike Resort Sinaia este gazda Campionatului Național de Downhill, eveniment ce revine în calendarul competițional după o absență de 5 ani.

Evenimentul este astfel organizat de Kronstadt Cycling în parteneriat, cu Bike Resort Sinaia, PlanetBike, Gondola Sinaia și nu în ultimul rând cu Primăria Sinaia.


TRASEU:

Evenimentul are loc pe traseul Happy Bear, traseu la care am intervenit și am adus modificări menite să îl facă în regim de concurs mai distractiv și în același timp mai sigur.

Startul va fi ca și anul trecut din spatele cabanei de la Cota 1400(vechiul start).

Lucrările la traseu sunt încă în desfășurare iar în weekendul 26-27 August organizăm un event de lucru la traseu și de pregătire a acestuia pentru concurs. Pentru cei ce vor să se implice, mai multe informații aici: Ultima lopată!

PROGRAM:

Vineri:
10:00-18:30 Treseul este deschis in regim bike park
18:30-20:30 Înscrieri
18:30 Track walk

Pentru ziua de vineri accesul se va face pe baza de cartelă achiziționată în regim normal, 95lei/zi

Sambata:
09:00-19:00 Înscrieri
09:00-10:00 Track walk
10:30 Copiii pedalează
10:00-14:00 Antrenamente libere
14:00-15:00 Pauză
15:00-18:30 Antrenamente libere
19:00 Sedință tehnică

Duminică:
09:00-11:30 Antrenamente libere
12:00-14:00 Calificări
14:00-15:00 Pauză
15:00-17:00 Finală
17:30 Festivitate premiere



REGULAMENT:

Competiția se desfășoară conform regulamentului UCI și FRC de mountain bike DOWNHILL. Obligatoriu: cască full-face, genunchiere, dopuri de ghidon sau manșoane care acoperă extremitățile ghidonului.
Recomandăm: protecție de spate și neck-brace.


ÎNSCRIERE:

http://mtbcup.ro/cupe-nationale/cn-sinaia-2017/

Sportivii din categoiile Feminin, Juniori, Elite și Masters trebuie să dețină o licență FRC valida.
Sportivii din categoria OPEN trebuie să dețină o adeverință medicală care să ateste că sunt apți pentru efort și o asigurare valabilă în caz de accident.
Verificarea licențelor, adeverințelor medicale, a asigurarilor și preluarea numerelor de concurs se va face la Race Office, în momentul ridicării pachetelor de concurs.
Cronometrare: Fotocelulă.

Taxa de înscriere: 150 lei
Participantele la clasa Feminin nu plătesc taxă de înscriere.
În timp ce categoriile Hardtail și Open există la nivel de eveniment, titulatura de Campion Național va exista doar la categoriile: Copii, Feminin, Juniori, Elite și Masters

Ne vedem la Sinaia!


Și fiindcă e musai să se încheie cu cântec, azi îi dăm cu Sonic Youth:



fotografiile de Tibi Hila / hila.ro, toate drepturile rezervate.
Raporteaza

2 Comentarii

Lucian BUJOR
2 septembrie 2017 la 15:28
Super!
0
0
Valentin Miu
3 septembrie 2017 la 13:18
Nu-s in zona, se vede pe redbull.tv?
1 Edi Cucu
1 Maximilian Munteanu

Scrie un comentariu

Maximilian Munteanu
Membru din: 21 octombrie 2006

Share

Promovarea ta aici!
Google Ads
Promovarea ta aici!
Google Ads
Promovarea ta aici!

Solicita acum promovarea afacerii tale pe platforma noastră. DirtBike.ro este site-ul comunităţii de cicliști și portalul numărul unu din România cu anunțuri de vânzare de biciclete, piese, accesorii si echipamente.

Google Ads