Avalanche - On The Rocks bate la uşă: “Iubito, stai că nu-i ce crezi!”

Numai un pic, numai un pic! După primul comunicat despre Avalanche - On The Rocks, în care am dezvăluit cele mai importante lucruri legate de noul nostru concurs, am primit o grămadă de feedback, mai ales sub formă de întrebări. Nu că nu ne-am fi aşteptat la interes din partea riderilor, dar de data aceasta el ne-a depăşit orice fel de pronostic. Ştiam că lumea e avidă de evenimente de calitate, dar nu credeam să fim luaţi pe sus de un asemenea val de entuziasm. Acesta este cel mai bun semn pe care ni-l putem imagina şi pentru asta vă mulţumim nespus. Există speranţă pentru lucruri faine. Merci că ne-aţi adus aminte!

Înaintăm în neant. foto: Adrian Buţurcă/BH3X


Acest al doilea comunicat pentru a lămuri din neclarităţi şi pentru a vă transmite mai bine ideile de bază. În timpul care a trecut de la anunţarea concursului şi până acum nu am stat pe tânjeală: am inspectat temeinic traseul, l-am marcat, am făcut şedinţe, am produs material promoţionale şi le-am răspândit şi câte şi mai câte.

Asta numim ACASĂ. foto: Mx/DirtBike.ro



Despre trecut şi viitor

Înainte de a spune orice altceva, trebuie să dăm Cezarului ce este al Cezarului. Am fost transparenţi când am spus că ne-am inspirat din notoria cursă de la Alpe D’Huez, de unde am împrumutat şi sistemul de concurs şi parţial numele, dar nu putem să uităm că la începutul anilor 2000 bunii noştri prieteni din clubul Surmont organizau la Sinaia concursul numit “Kamikaze Downhill” care purta riderii de la cota 2000 prin golul alpin, pe creste, prin văi şi pe poteci, până jos la Peleş, într-un ambient încă neegalat la noi. Vă mai spunem că primele curse de downhill din România au fost organizate de 911 pe Drumul Roşu în 1996? După ce am gândit-o şi am simţit-o ani de zile, e momentul să spunem public că ne dorim mai multe concursuri de acest gen şi că acest moment este probabil cel mai prielnic dintre toate, cu ascensiunea curentului Enduro şi reorientarea scenei către un mountainbiking mai complet şi mai complex. Calea e cea bună.

Aşa se vor vedea primii. Rugaţi-vă să nu fie praf! foto: Adrian Buţurcă/BH3X



Despre traseu şi format

Între timp au apărut filmări cu titluri precum "training Avalanche - On The Rocks" neoficiale şi nu ştiu cât de binevenite, pentru că nu am avut răbdare să ne uităm la toate, dar asta de mai jos a lui Cezar e cât se poate de pe bune. Totuşi, după vizionare e bine să citiţi încă o dată ce şi cum şi mai ales pe unde.



Plecarea de tip Le Mans, cu riderii alergând 100 m până la bicicletele lor, se va da din creasta Postăvarului, iar prima parte de traseu va fi şi cea mai palpitantă, atât pentru public cât mai ales pentru rideri. Ea îi va purta pe aceştia pe un Drum Roşu lat dar plin de piatră, şerpuind prin Kanzel, traversând Doamnei şi Ruia, cotind abrupt la Cabana Julius Römer (Postăvarul) şi conducându-i deasupra Zidului Mare direct în pădure, pe Drumul Familial iar mai apoi pe Drumul Cavalerilor, prin Crucurul Mare, Valea cu Apă, Poiana Stechil şi Şaua Tâmpei. După coborârea supertehnică de pe Tâmpa, cursa se va încheia pe aleea de sub Tâmpa, pe terenul de joacă din dreptul complexului Agrement. Atenţie! Toţi riderii vor trebui să treacă prin punctul de control situat pe ultima urcare dinainte de Şaua Tâmpei. Întâmplător sau nu, acest parcurs presărat cu pietriş înşelător, segmente line şi rapide de potecă, urcări istovitoare, linii tehnice întretăiate şi coborâri abrupte peste bolovani şi rădăcini este traseul clasic de Braşov pe care localnicii şi musafirii lor se dau de mai bine de 15 ani aproape zi de zi. Cu zone de 60-70 km/h, 12 km lungime şi aproape 1100 m diferenţă de nivel, această clasică de Braşov este sigur cea mai tare încercare pentru oricine se consideră un mountainbiker complex.

În caz c-aveţi dubii că Cezar se ştie da cu bicicleta. foto: Dragoş Dumitru/DirtBike.ro


Orientativ, am împărţit traseul în 5 segmente:

1. Din creasta Postăvarului până desupra Zidului Mare, lângă lacul de acumulare din Ruia.

Aceasta este cu siguranţă cea mai spectaculoasă şi şi cea mai periculoasă porţiune de traseu, fiindcă vor fi mulţi rideri pe traseu luptând cot la cot pentru o poziţie. Toată lumea va urma cursul Drumului Roşu, nu este permisă scurtarea de-a dreptul prin Kanzel, prin Sulinar/Doamnei sau prin Ruia, iar cine va încerca să treacă de bandă îşi va asuma descalificarea. Se cere mare precauţie în prima curbă, înainte de Telecabina Kanzel ("cabina mică"), la traverseul îngust pe sub ea, în V-ul din Kanzel şi în prima curbă după cabana Julius Römer (Postăvarul). Lacul va fi ocolit pe deasupra lui, prin dreapta. Atenţie la şanţurile formate de basculante şi la şanţul de pe finalul porţiunii, de la intrarea în pădure!

2010, vremurile bune. Offf... foto: Mx/DirtBike.ro


2. Din Zidul Mare, pe Drumul Familial şi Drumul Cavalerilor până în poieniţa din Crucurul Mare.

Cu o intrare în pădure de mare viteză, bucata aceasta are cele mai dificile urcări, deci fiţi atenţi cum vă dozaţi energia! Chiar la început e important să nu vă abateţi de la drum şi să nu o luaţi nici în dreapta pe Valea Lamba şi nici spre Peştera de Lapte ceva mai încolo, ori spre cariera din Poiana Braşov, deşi e puţin probabil. Drumul este bine marcat cu vopsea biodegradabilă pe copaci, deci nu ar trebui să fie probleme. Urcările sunt de biruit pe bicicletă, mai puţin ultima care trece printr-un şanţ abrupt. Pietre destule şi şi mai multe rădăcini înşelătoare; nu dormiţi!

Pe partea asta încă veţi mai avea vlagă. Încă... foto: Dragoş Dumitru/DirtBike.ro


3. Din Crucurul Mare până în Poiana Stechil.

Pentru braşoveni, aceasta este partea preferată din traseu şi toată lumea de abia aşteaptă să ajungă aici, atunci când dă tura de Crucuri. Ea începe cu un ac de păr imediat după poieniţa din Crucurul Mare şi continuă cu un traverseu cu destul flow, dar e nevoie de atenţie pe finalul lui, fiindcă parcursul de On The Rocks merge peste un set sănătos de rădăcini, în stânga, cu opţiunea de a le ocoli pe o trasă mai lungă, în vreme ce poteca o ia înainte înspre Crucurul Mic şi ale creste cu trasee excelente. Şi aici va fi bandă de marcaj şi însemne pe copaci pentru a nu greşi trasa. Pe toată această zonă sunt destule porţiuni cu pietre care necesită atenţie sporită şi unde se pot rupe schimbătoare, deci fiţi pe fază! Cel mai interesant lucru este că pe ultima creastă care coboară în Valea cu Apă trasele se ramifică şi există opţiuni virtualmente infinite. Localnicii folosesc de cele mai multe ori liniile cele mai scurte, dar în aglomeraţia de concurs nu e exclus să se poată depăşi pe bucăţile ceva mai lungi dar mai puţin folosite de lângă. Avalanche - On The Rocks este într-o mare măsură şi o cursă tactică, deci făceţi-vă bine planul! Se poate merge drept până în Valea cu Apă şi apoi lua virajul de dreapta, de unde mai sunt vreo 30 m până la trecerea peste şanţul din vale, sau se poate ieşi de pe linia de creastă mai înainte, prin dreapta, trecută valea mai devreme, prin dreptul unui izvor pentru a ajunge desupra primei opţiuni, cu trecere fix prin vale. În funcţie de trafic şi de rideri, ambele opţiuni pot fi rapide. Tot aici ne reîntâlnim cu zonele de plat, de data aceasta foarte lungi, locul unde bicicletele de all mountain sau enduro vor zburda pe lângă cele de downhill. Ultima parte dinainte de Poiana Stechil este o urcare scurtă şi foarte tehnică, pe rădăcini, care se domoleşte până în poieniţă dar care îţi va suge şi ultimul dram de putere.

Colegu' Dan o ţine jos... foto: Dragoş Dumitru/DirtBike.ro

...în timp ce colegu' Tzuna alege calea aerului. foto: Dragoş Dumitru/DirtBike.ro


4. Din Poiana Stechil până în Şaua Tâmpei.

Majoritatea turelor pe care lumea le dă pe Crucuri cotesc din Poiana Stechil în stânga spre Schei, pentru că riderii caută curgerea naturală a potecii care merge înspre bazine, pe creastă, cu vedere la oraş, dar nu este cazul nostru. Traseul de Avalanche - On The Rocks merge din Poiana Stechil înainte, deci nu trebuie să vă abateţi de la drum, ci doar să-i urmaţi cursul. Poteca este relativ îngustă, dar odată în zona cu luminiş şi belvedere apare şi o linie alternativă, iar apoi traseul se lăţeşte, dar depăşirea e o problemă de opţiune şi coaie aici, fiindcă se merge tare. După această porţiune de viteză, apare ultima urcare din traseu, unde va fi amplasat şi checkpoint-ul obligatoriu. Atenţie la zona care urmează! O coborâre scurtă şi rapidă urmată de o contrapantă naturală de dreapta şi încă o zonă rapidă cu un şanţ pe mijloc pe care va trebui să-l evitaţi ori prin stânga ori prin dreapta. După o linie dreaptă şi puţin flat se deschid trei opţiuni înainte de Şaua Tâmpei. Prima este de a coti lin la dreapta şi de a urma poteca pe curba de nivel. E cea mai la îndemână opţiune, dar trebuie luate în calcul rădăcinile alunecoase cu care vă veţi întâlni. A doua opţiune este de a urma poteca care o ia în mod firesc la stânga şi de a ţine tot stânga după cum curge ea. Această parte este cea mai lungă, dar şi cea mai lină şi virează spre final dreapta într-un ac de păr înspre şa, unde se ajunge trecând de o zonă de plat. A treia variantă este prin mijlocul celor două de dinainte, rămânând pe poteca ce urcă puţin şi o ia la stânga, iar apoi căutând urcarea foarte scurtă şi destul de abruptă care se face prin dreapta. De aici urmeză o bucată de mare viteză până în Şaua Tâmpei prin care poţi zbura ca racheta. Pentru cine mai are picioare de urcat şi mâini de ţinut de ghidon.

Amigo Serge şi toamna crocantă de Braşov. foto: Dragoş Dumitru/DirtBike.ro


5. Din Şaua Tâmpei până pe aleea de sub Tâmpa, la sosire.

De departe cea mai tehnică porţiune de traseu, ea va munci pe toată lumea, fiindcă nivelul de energie va fi foarte redus când se va ajunge aici. Şi aici există zeci de trase şi rămâne la latitudinea fiecăruia pe care o alege, dar trebuie să fiţi atenţi la traseul de concurs, care la un moment dat virează brusc în dreapta înainte de o bucată îngustă peste o piatră lucioasă. Şi aici există bandă şi marcaje vizibile, deci nu vă faceţi probleme! Zona tehnică se încheie cu o coborâre abruptă într-o poieniţă deasupra Scheiului, unde ar fi bine să nu vă supraapreciaţi şi să frânaţi din timp, pentru că drumul o ia la dreapta şi intră într-un traverseu rapid pe curbă de nivel. Înainte de finish o să vedeţi aleea, dar menţineţi-vă pe potecă, după marcaje şi fiţi pe fază la drop-ul de final, care are şi chicken-line.

Da, o să vedeţi din ăstea. foto: Dragoş Dumitru/DirtBike.ro


Despre confirmarea înscrierilor şi premii:

Riderii interesaţi îşi vor confirma înscrierile în zilele de vineri, 13 septembrie, şi sâmbătă, 14 septembrie la race office-ul va fi amplasat în zona sosirii, pe aleea de sub Tâmpa din Braşov. Race office-ul este deschis vineri între orele 15:00 şi 19:00 şi sâmbătă de la 8:00 la 10:00. Participanţilor le sunt oferite 3 urcări din Braşov până în Postăvarul, două pentru antrenamente şi una pentru concurs. Accesul se va face din Braşov din jumătate în jumătate de oră cu autobuze de 40 de locuri special echipate, iar din Poiană cu telecabina Capra Neagră (“cabina mare”). Nu sunt şase urcări, sunt doar trei, fiecare împărţite în câte două bucăţi: până în Poiană şi din Poiană în Postăvarul. Pe traseu vor exista numeroşi arbitri voluntari care vor asigura buna desfăşurare a concursului şi care vor ghida publicul în zonele de spectatori cele mai bune şi mai sigure.

De cugetat, de admirat, de savurat - home mountain. foto: Mx/DirtBike.ro


ATENŢIE! Riderii se pot antrena sâmbătă, în ziua oficială de antrenamente, numai cu numărul de concurs! Numerele de concurs vor fi preluate odată cu pachetul de înscriere şi fiecărui număr de concurs îi este asociat un cip electronic care este indispensabil pentru cronometrare şi care va fi returnat imediat la sosire. Riderii sunt responsabili pentru cipurile primite, iar organizatorii nu îşi asumă pierderea lor. Sunt obligatorii două ture de antrenament şi ele vor fi confirmate pe numărul de concurs.

Premiile sunt în valoare totală de peste 15.000 RON şi vor fi recompensaţi cei mai rapizi 5 rideri din fiecare categorie. Cel care va trece primul linia de sosire va primi şi un premiu special constând într-o furcă RockShox Boxxer World Cup 2013 de la sponsorii noştri.


Despre ordinea de start şi startul propriu-zis

După închiderea înscrierilor online, ne-am pus pe treabă. Am adunat date şi am alcătuit ordinea de start pentru cursa Avalanche - On The Rocks de duminică. La circa 200 de rideri înscrişi în primă fază, ştiam că trebuie să-i aşezăm după o logică. Ni s-a părut firesc să luăm în calcul rezultatele obţinute de rideri de-a lungul sezonului, atât la cele mai importante şi consacrate 5 curse de downhill (a opta ediţie Tare ca Piatra, Flow Ride 3 Bistriţa, Dorna X-trem 2013, Mogoşa Downhill Challenge şi Cheile Grădiştei Dirt Fest) cât şi la cele trei curse de anduranţă desfăşurate în peisaj montan pe bune (Triada Braşov XCM 2013, Surmont MTB Challenge Azuga şi competiţia point-to-point din cadrul Păltiniş Stage Race). Acesta este cel mai elementar mod de a-i susţine indirect pe colegii noştrii care muncesc şi ei din greu pentru a organiza curse. Respect! Anul viitor, cine va dori o poziţie mai în faţă în cadrul Avalanche - On The Rocks va şti clar că va trebui să se dea cât mai bine şi să participe la cât mai multe curse. Încă ceva: poziţia noastră oficială este aceea că toate cursele care au "mountainbike" în titlu ar face bine să se desfăşoare pe trasee montane adevărate, fiindcă doar aşa vor reuşi să ducem mai departe sportul.

Eşti rapid? Atunci ştii că eşti în capul listei! foto: Adrian Buţurcă/BH3X


Am punctat cursele de DH la clasa Elite cel mai bine fiindcă sunt cele mai disputate şi era normal să fie aşa. Apoi am creat grile cu circa 80% din punctele celor de la DH Elite pentru participanţii în cursele de downhill de juniori şi pentru cei care s-au dat în maratoane la Elite. De ce? Fiindcă juniorii sunt aproape la fel de rapizi ca cei mai mari decât ei, dar sunt mai puţini în categoriile lor, iar cei câţiva rideri de anduranţă înscrişi în concurs sunt excelenţi coborâtori şi nu am vrut să-i dezavantajăm. E imposibil să ieşi în frunte într-un maraton serios fără să cobori bine. Clasele "hardtail" şi "masters" au primit circa 70% din cuantumul de puncte de la Elite, pentru că se merge ceva mai încet decât la juniori şi numărul de participanţi este similar. Spre final, cursele de maraton Elite pe traseu scurt au fost punctate cu 50% din grila de la Elite, fiindcă eforturile sunt sensibil mai mici decât pe traseele lungi. Cursele de copii au primit punctaje simbolice de 1 sau 2 puncte, pentru a le arăta puţină apreciere tinerilor rideri în ascensiune. Ca fapt divers, grilele de punctaj şi criteriile pentru tot sistemul sunt preluate din proiectul de campionat la care echipa DirtBike.ro a lucrat în urmă cu un an, dar care din motive de fonduri nu a mai fost pus în practică. (Poate sezonul viitor, cu susţinerea necesară!)

Pentru restul de participanţi înscrişi la Avalanche - On The Rocks, care au participat în cursele de anul acesta, am stabilit să-i aranjăm în funcţie de data înscrierii, fiecare dintre ei având afiliat un ID unic la înscriere. În felul acesta le mulţumim celor care au avut de la bun început încredere în noi. De asemenea, în cazul în care printre riderii care au participat la concursuri există egalitate de puncte, departajarea lor s-a făcut tot în funcţie de momentul înscrierii, prioritate având cei care s-au anunţat din timp, iar motivele sunt aceleaşi. Anul viitor cine vrea să fie plasat mai bine la startul Avalanche - On The Rocks se va înscrie cât de repede. Logic şi nenegociabil.









Deşi înscrierile online s-au înscris, mai există posibilitatea înscrierii la faţa locului, achitând valoarea unei suprataxe. Riderii care se găsesc în această situaţie vor fi aşezaţi în ordinea înscrierilor în urma celor pe care îi avem deja pe listă. Mai mult ca sigur veţi remarca şi două nume din primii treizeci care sunt trecute cu asterisc. Cele două reprezintă wildcard-uri acordate de organizatori pentru situaţii deosebite şi înlocuiesc riderii care şi-au câştigat respectivele poziţii dar despre care ştim sigur că nu pot participa la Avalanche - On The Rocks din motive personale sau de sănătate. Un wildcard a fost acordat unei persoane apropiate organizatorilor care a contribuit decisiv la toate ediţiile On The Rocks de până acum, indiferent de circumstanţe, iar acesta este felul nostru de a ne arăta recunoscători faţă de un om deosebit. Al doilea wildcard este oferit unui rider din afara ţării care are rezultate onorabile în cursele internaţionale şi care lucrează temporar în România, dar care nu a putut din motive se serviciu să participe la vreo cursă pentru a putea aduna puncte. Organizatorii îşi rezervă dreptul de a mai acorda wildcard-uri în cazul că vor exista poziţii vacante şi situaţii speciale precum cele prezentate, dar nu vor exagera, nu vă impacientaţi! Suntem siguri că aceste împrejurări sunt uşor de înţeles pentru oricine!

Cărăuşul nostru într-o imagine dragă. foto: Mx/DirtBike.ro


În ziua concursului, bicicletele vor fi aranjate pe linia de start în linii de câte patru, câte una pe exteriorul zonei de plecare, stânga/dreapta, şi câte două pe mijloc. Riderilor li se va da startul într-o ordine asemănătoare cu cea în care le sunt aranjate bicicletele şi vor trebui să fugă până la ele. Atenţie! Fair play-ul este ESENŢIAL pentru a evita accidentările, iar regulamentul va fi respectat cu stricteţe! Nu uitaţi că 13:00 este ora la care alinierea nu mai este posibilă şi vă rugăm insistent să nu veniţi fără cască integrală (full-face) şi apărătoare de coloană!

Din raţiuni de siguranţă, cu 15 minute înainte de start din creastă va pleca un deschizător de traseu care va anunţa cu un fluier special arbitrii din toate zonele că urmează să înceapă concursul. Tot din motive de siguranţă, un maratonist cu experienţă va pleca la 10 minute după concurenţi şi va parcurge la picior întreg traseul pentru a verifica orice neregulă de pe parcurs. În mod normal, orice participant ar trebui să fie mai rapid decât o persoană care merge pe jos.


Despre program şi desfăşurare

Vineri, 13 Septembrie:

15:00 – 19:00 – Confirmarea înscrierilor la race office-ul din Braşov, din zona de sosire, şi preluarea pachetelor de concurs care conţin numărul de start şi cipul

Sâmbătă, 14 Septembrie:

08:00 – 10:00 – Confirmarea înscrierilor la race office-ul din Braşov, din zona de sosire, şi preluarea pachetelor de concurs care conţin numărul de start şi cipul
08:00 – 15:30 – Acces cu autobuzul şi cu telecabina pentru antrenamente obligatorii
19:00 – 19:30 – Şedinţă tehnică cu toţi participanţii în zona de sosire de sub Tâmpa

Duminică, 15 Septembrie:

08:00 – 12:30 – Acces cu autobuzul şi cu telecabina în zona de start
13:00 – 13:30 – Alinierea bicicletelor şi a riderilor la start
13:30 – startul în concurs
Atenţie! Cine nu este la start până la ora 13:00 îşi pierde locul de start şi va pleca din coadă!
16:00 – 16:30 – Ceremonia de premiere

We are back! foto: Mx/DirtBike.ro



Despre speranţa de acasă

Ca organizatori cu o vastă experienţă, vă aducem aminte că în ultimii trei ani am adus în România celebrul concurs de downhill PlayBike – On The Rocks de la Bunloc, un eveniment internaţional de primă mână, trecut în calendarele Uniunii Cicliste Internaţionale cu rangul C1, alături de numai 11 alte curse pe întreg globul. După trei ani de succes, motivaţi de feedback-ul excelent primit de la rideri şi de entuziasmul publicului participant, prioritatea numărul unu a rămas evoluţia. Ne-am hotărât să ne mutăm înapoi acasă în Postăvarul şi să le arătăm tuturor ce potenţial are acest munte uşor accesibil şi presărat de zeci de poteci, care mai de care mai palpitante. În următorii ani, ne dorim să clădim şi mai mult pe temelia pe care deja am ridicat-o şi să dezvoltăm mountainbiking-ul în imediata apropiere a Braşovului, aşa cum este firesc şi cum ne-am dorit dintotdeauna.

E bine să fii din nou acasă! foto: Dragoş Dumitru/DirtBike.ro


Toate informaţiile despre concurs, formulare de înscriere, regulamente, liste de rideri înscrişi, comunicate, imagini şi aşa mai departe le găsiţi pe site-ul oficial www.ontherocks.ro şi pe pagina de Facebook PlayBike.

Le mulţumim partenerilor şi sponsorilor noştri: Consiliul Judeţean Braşov, Primăria Municipiului Braşov, Schaeffler România, Kronospan, SRAM, RockShox, Troy Lee Designs, Kali, Clinicco, L’Angelys, O’Neal, Vectra Racing, DirtBike.ro şi Ciclism.ro

Aşteptăm feedback-ul vostru despre cele de mai sus! Ataşat, aveţi ca PDF întreaga listă de start şi grilele de punctaj.

Nu lipsiţi de la concursul anului!
Echipa voastră Avalanche – On The Rocks

P.S.: Mulţumiri următorilor pentru fotografii: Adrian Buţurcă/BH3X, Dragoş Dumitru, Dan Mazilu (link-ul către Kamikaze)
Browserul este învechit!

Actualizați browserul pentru a vizualiza corect acest site.

Actualizați browserul acum! ×