Forum
Esti aici:
Subiect: despre furcile rst
#7441
Postat de Szakacs Gaspar
Subiect deschis de la 6 mai 2016 la 19:19
Raporteaza
Buna! majoritatea topicurilor sunt deschise despre suntour sau rock shox, dar pe mine m-ar interesa sa stiu cate ceva despre rst, lucruri despre care nu am gasit nimic pe internet....Si anume in comparatie cu suntour unde se claseaza, sub sau peste, avand in vedere fiabilitatea. Cand zic fiabilitate ma gandesc la faptul ca si rst-urile fac joc la fel de repede, sau ele nu au bucse din plastic, ci ceva gen dart 1,2,3 , cand fac joc se schimba tot lowerul? M-am hotatarat sa cumpar un xcr, recenzii bune despre ca si performanta/pret, doar ca nu sunt fiabile, si atunci am inceput sa ma gandesc si al rst, mai explicit la rst omega pe arc.....rock shox as cumpara dar de la tora in sus, si nu prea gasesc second cu prindere v-brake, criteriu important pentru mine, iar noi sunt scumpe. Xcr-ul si rst-ul l-as cumpara nou, rst-ul chiar din germania. Multumesc! :)
Postat de Szakacs Gaspar la 6 mai 2016 la 19:19
0
0
Unii spun că RST ar fi deasupra lui Suntour. Şi ca preţ, şi ca performanţe şi fiabilitate. Aici treaba e cu dus-întors, nu ştii ce să mai crezi. Toţi marii producători de biciclete îşi echipează modelele entry şi chiar middle cu Suntour. O fac pentru că sunt mai bune, sau pentru că sunt mai ieftine, deşi mai slabe ca performanţe şi fiabilitate ?! Habar n-am.
Îţi pot spune două lucruri:
1. Am folosit un an un RST Dirt. O furcă mai dură şi mai solidă, atât ca aspect, cât şi ca rezistenţă şi greutate. Concepută pentru ţopăieli. Rigidă, amortizare greoaie, dar extrem de rezistentă. Ineficientă pe asfalt, insuficientă pe offroad/XC.
2. Nu există absolut nicio piesă de schimb pentru RST. Nu găseşti ! Nu am auzit să prindă joc, cum face Suntour-ul, dar orice altă problemă ar apărea, nu ai cu ce să o remediezi.
Despre Suntour: nu am avut, nu le cunosc performanţele din experienţele personale, însă am prieteni care au XRC-uri, le folosesc de 2-3 ani fără nicio problemă şi sunt destul de mulţumiţi. Deci nu prind joc "destul de repede", însă e posibil ca treaba asta să depindă şi de greutatea biciclistului şi stilul de dat.
Îţi pot spune două lucruri:
1. Am folosit un an un RST Dirt. O furcă mai dură şi mai solidă, atât ca aspect, cât şi ca rezistenţă şi greutate. Concepută pentru ţopăieli. Rigidă, amortizare greoaie, dar extrem de rezistentă. Ineficientă pe asfalt, insuficientă pe offroad/XC.
2. Nu există absolut nicio piesă de schimb pentru RST. Nu găseşti ! Nu am auzit să prindă joc, cum face Suntour-ul, dar orice altă problemă ar apărea, nu ai cu ce să o remediezi.
Despre Suntour: nu am avut, nu le cunosc performanţele din experienţele personale, însă am prieteni care au XRC-uri, le folosesc de 2-3 ani fără nicio problemă şi sunt destul de mulţumiţi. Deci nu prind joc "destul de repede", însă e posibil ca treaba asta să depindă şi de greutatea biciclistului şi stilul de dat.
Postat de Vladone Nasta la 6 mai 2016 la 20:37
0
0
Minu Cristian
@minu.cristian
Eu am un RST, doar ca nu stiu cat o sa te ajute, pentru ca e modelul Dirt T.
De un lucru sunt sigur: cand face joc in bucse, nu schimbi nici bucsele, nici lowerul, ci toata furca. Intr-un timp ma interesau niste dust seals doar ca nu am reusit sa gasesc piese de schimb, de niciun fel. Pentru SunTour am mai vazut si dust seals si bucse.
Ce as putea sa spun despre furca mea este ca sta rau de tot la capitolul vopsea, care se zgarie si sare destul de usor. Joc a facut cam dupa 2 ani, cu toate ca e foarte mic. In rest e destul de rigida si e foarte usor de facut service la ea.
De un lucru sunt sigur: cand face joc in bucse, nu schimbi nici bucsele, nici lowerul, ci toata furca. Intr-un timp ma interesau niste dust seals doar ca nu am reusit sa gasesc piese de schimb, de niciun fel. Pentru SunTour am mai vazut si dust seals si bucse.
Ce as putea sa spun despre furca mea este ca sta rau de tot la capitolul vopsea, care se zgarie si sare destul de usor. Joc a facut cam dupa 2 ani, cu toate ca e foarte mic. In rest e destul de rigida si e foarte usor de facut service la ea.
Postat de Minu Cristian la 6 mai 2016 la 20:41
0
0
mersi de raspunsuri, este o treaba si asta atunci, in privinta cu piesele, nu am stiut despre acest aspect....chiar daca e mai fiabila decat suntour, este degeaba daca nu o poti repara la noi....
Postat de Szakacs Gaspar la 6 mai 2016 la 20:58
0
0
nu detine nimeni model pentru cross-country/maraton? sa zica parerea lui? :)
Postat de Szakacs Gaspar la 7 mai 2016 la 10:56
0
0
Este gresita abordarea Firma Y se claseaza intre X si Z. Doar ca exemplu, SR Suntour are si modele foarte ieftine (gen XCT/XCM) dar si furci foarte bune (vezi Axon, Aion, Auron, Durolux).
Cat despre RST, este un producator taiwanez cu ceva experienta in spate, dar care este rau famat din cauza asteptarilor prea mari ale clientilor care isi cumpara o furca de 2-300 de lei (gen Gila) si vor sa o foloseasca pentru "all-mountain/enduro" (pentru care exista Titan sau Storm).
Ce model de RST te intereseaza mai exact? Pentru XC exista modelul F1RST Air (Platinum) pe care il are un prieten si este multumit de performante. Dupa ce l-am ajutat sa ii curete lower-ul si sa schimbe uleiul a fost si mai incantat de ea. Am facut si eu o tura pe un trail cu bike-ul respectiv si furca se comporta mult mai bine decat un Dart3, as zice oarecum intre un XCR (aer) si Raidon. Cat despre joc in buste, bicicleta lui (si furca) are 2 ani (si a fost cumparata SH) in care a vazut suficient munte, fara sa apara ceva sesizabil. Bine-nteles, a fost folosita numai in domeniul recomandat, adica XC. Are brate de 30mm (aluminiu), cursa maxima de 120, bucse metalice teflonate si un cartus (damper) care este demontabil (deci nu capsat, ca la modelele mai ieftine).
Cat despre consumabile, in Romania nu cred ca exista importator oficial, dar in Europa se gasesc (http://26bikes.com/shop/tools/fork-service/seals/prod/rst-seals). Daca ai un subler si putina rabdare o sa vezi ca, in majoritatea cazurilor, garniturile (dust-wiper-e) utilizeaza cote standardizate fiind interschimbabile indiferent de brand (evident, daca vorbim de aceeasi grosime a bratelor).
P.S. Daca crezi ca RST nu sunt suficient de populari, atunci ce parere ai de Spinner ? :)
Cat despre RST, este un producator taiwanez cu ceva experienta in spate, dar care este rau famat din cauza asteptarilor prea mari ale clientilor care isi cumpara o furca de 2-300 de lei (gen Gila) si vor sa o foloseasca pentru "all-mountain/enduro" (pentru care exista Titan sau Storm).
Ce model de RST te intereseaza mai exact? Pentru XC exista modelul F1RST Air (Platinum) pe care il are un prieten si este multumit de performante. Dupa ce l-am ajutat sa ii curete lower-ul si sa schimbe uleiul a fost si mai incantat de ea. Am facut si eu o tura pe un trail cu bike-ul respectiv si furca se comporta mult mai bine decat un Dart3, as zice oarecum intre un XCR (aer) si Raidon. Cat despre joc in buste, bicicleta lui (si furca) are 2 ani (si a fost cumparata SH) in care a vazut suficient munte, fara sa apara ceva sesizabil. Bine-nteles, a fost folosita numai in domeniul recomandat, adica XC. Are brate de 30mm (aluminiu), cursa maxima de 120, bucse metalice teflonate si un cartus (damper) care este demontabil (deci nu capsat, ca la modelele mai ieftine).
Cat despre consumabile, in Romania nu cred ca exista importator oficial, dar in Europa se gasesc (http://26bikes.com/shop/tools/fork-service/seals/prod/rst-seals). Daca ai un subler si putina rabdare o sa vezi ca, in majoritatea cazurilor, garniturile (dust-wiper-e) utilizeaza cote standardizate fiind interschimbabile indiferent de brand (evident, daca vorbim de aceeasi grosime a bratelor).
P.S. Daca crezi ca RST nu sunt suficient de populari, atunci ce parere ai de Spinner ? :)
Postat de Vasile Tompa editat la 7 mai 2016 la 12:18
0
0
m-ar fi interesat rst omega pe arc, de la rosebikes....da chiar am auzit recenzii destul de bune si despre spinner, dar nu prea e popular la noi, si despre ei as vrea sa aflu mai mult sincer :)
Postat de Szakacs Gaspar la 7 mai 2016 la 12:27
0
0
Daca vrei sa inlocuiesti acel Dart3 din bazar cu RST Omega TnL sa stii ca diferenta nu va fi suficient de mare incat sa merite efortul. In afara de grosimea bratelor (30 vs. 28) si unele aspecte de ordin estetic, nu vei castiga mare lucru (apropo, vezi ca furca RST nu dispune de rebound reglabil ci doar de lock-out, iar cartusul aproape sigur ca e capsat / ne-service-abil).
Daca te intereseaza pt. XC, in locul tau as cauta o furca dupa urmatorul profil: compresie pe aer (deoarece s-au facut progrese semnificative in acest domeniu, e mai usoara si mai usor de adaptat dupa preferinte/utilizator, gat si upper-e din aluminiu, brate de 32mm, cursa de 120mm (chiar si mai mare, pt. ca nu se stie cand vei vrea alt cadru, iar de redus - se poate oricand) si amortizor (damper) demontabil, macar cu reglaj de rebound+lock-out.
La brand m-as uita abia dupa ce am verificat buzunarul, iar fiabilitatea pentru care ai acel fetiş a fost scoasa de mult timp din ecuatie de pe piata (inevitabil si cei din industria bicicletelor s-au conformat la conceptul numit planned obsolescense). Daca vrei o furca la care operatiile de rutina (service) sa fie cat mai rare ai doua optiuni: furca fixa sau pe foi de arc (Lauf). Furcile "pe viata" gen Marzocchi Z1 cu baie deschisa si steerer+brate inlocuibile sunt deja prea vechi ca sa merite achizitia, mai ales ca sunt cam grele pt. XC dupa standardele actuale.
Succes!
Daca te intereseaza pt. XC, in locul tau as cauta o furca dupa urmatorul profil: compresie pe aer (deoarece s-au facut progrese semnificative in acest domeniu, e mai usoara si mai usor de adaptat dupa preferinte/utilizator, gat si upper-e din aluminiu, brate de 32mm, cursa de 120mm (chiar si mai mare, pt. ca nu se stie cand vei vrea alt cadru, iar de redus - se poate oricand) si amortizor (damper) demontabil, macar cu reglaj de rebound+lock-out.
La brand m-as uita abia dupa ce am verificat buzunarul, iar fiabilitatea pentru care ai acel fetiş a fost scoasa de mult timp din ecuatie de pe piata (inevitabil si cei din industria bicicletelor s-au conformat la conceptul numit planned obsolescense). Daca vrei o furca la care operatiile de rutina (service) sa fie cat mai rare ai doua optiuni: furca fixa sau pe foi de arc (Lauf). Furcile "pe viata" gen Marzocchi Z1 cu baie deschisa si steerer+brate inlocuibile sunt deja prea vechi ca sa merite achizitia, mai ales ca sunt cam grele pt. XC dupa standardele actuale.
Succes!
Postat de Vasile Tompa la 7 mai 2016 la 13:39
0
0
inteleg, mersi pentru raspuns. Acel dart3 nu este al meu, eu doar l-am pus la vanzare, eu am momentan un suntour xcm , cu un joc cat casa, reparat deja de 3 ori din cauza asta :P
Postat de Szakacs Gaspar la 7 mai 2016 la 13:52
0
0
Cum adica reparat, ce i-ai inlocuit ?
Postat de Calin Neagu la 7 mai 2016 la 14:41
0
0
nprima data cei de la service au pus ceva folie, nu stiu exact ce era peste bucse, si arunci a disparut o vreme jocul , cateva luni, si a doua oara am taiat niste"felii" dint-ro doza de bere si le-am lipip de bucse si asa le-am pus inapoi...si asa a rezistat un timp , dar nu foarte mult...acum nu mai am ce face cu ea
Postat de Szakacs Gaspar la 7 mai 2016 la 15:54
0
0
Acum inteleg de unde a aparut fetişul tau cu fiabilitatea. Din acest punct de vedere, orice furca decenta are bucse Du Pont (DU bushings) din otel sau aluminiu care sunt acoperite cu teflon pe interior. Cand totusi va aparea jocul [lucru care nu ar trebui sa se intample mai devreme de 2-3 ani (aluminiu) sau 4-5 ani (otel), daca o folosesti normal si intretinerea/curatenia e sfanta], vei schimba bucsele cu totul, fara improvizatii de genul "feliilor din tabla".
Nu stiu exact daca RST Omega are bucse metalice (desi inclin sa cred ca da), dar nu as neglija bazarul cu oferte SH plin cu optiuni excelente pentru XC: RockShox XC32, Recon, Reba, chiar si Sektor, Manitou Minute, Suntour Raidon (peste 2012), Epicon, Spinner Aeris etc. Chiar si second hand, oricare dintre astea este MULT mai buna decat Omega, daca au fost folosite chibzuit pentru XC si nu abuzate pentru trick-uri sau salturi (gen Dirt/FR/DH). Aici intervine bunul simt si buna credinta a vanzatorului. Oricum, o inspectie amanuntita este recomandata (inclusiv in interior) la orice componenta second hand.
Daca vrei sa fie musai noua, mai aduna niste bani si cauta bine pe site-uri. Daca mai exista in stocuri vechi furci pe 26", e posibil sa fie vandute cu reduceri semnificative. Spor!
Nu stiu exact daca RST Omega are bucse metalice (desi inclin sa cred ca da), dar nu as neglija bazarul cu oferte SH plin cu optiuni excelente pentru XC: RockShox XC32, Recon, Reba, chiar si Sektor, Manitou Minute, Suntour Raidon (peste 2012), Epicon, Spinner Aeris etc. Chiar si second hand, oricare dintre astea este MULT mai buna decat Omega, daca au fost folosite chibzuit pentru XC si nu abuzate pentru trick-uri sau salturi (gen Dirt/FR/DH). Aici intervine bunul simt si buna credinta a vanzatorului. Oricum, o inspectie amanuntita este recomandata (inclusiv in interior) la orice componenta second hand.
Daca vrei sa fie musai noua, mai aduna niste bani si cauta bine pe site-uri. Daca mai exista in stocuri vechi furci pe 26", e posibil sa fie vandute cu reduceri semnificative. Spor!
Postat de Vasile Tompa la 7 mai 2016 la 19:39
0
0
Discutate recent pe forum