Forum

Subiect: Rotor Shimano XTR Ice Tech (SM-RT 98)

#2328

- Apostol.M.Alexandru -
Subiect deschis de la 9 februarie 2012 la 14:05
Raporteaza
Durata de folosire: 3-4 luni

Domeniul: cross country / trail

Pret: 180 lei bucata de la BikeXpert

Descriere: noile discuri Shimano XTR cu tehnologia Ice Tech,se produc cu diametre de 140,160,180 si 203 mm deocamdata doar pe centerlock.Tehnologia Ice Tech inseamna un strat de aluminiu intre doua straturi de otel,asemanator unui sandwich,aluminiul dispersand caldura mai bine ca otelul(temperatura maxima redusa cu aproximativ 100 de grade) si scazand greutatea rotorului.Pe o parte,otelul este mai subtire decat pe cealalta,acesta fiind un indicator de uzura al rotorului.Acest sandwich(otel-aluminiu-otel) este montat pe un schelet de aluminiu de culoare negru anodizat pentru a reduce si mai mult greutatea.Ca tot vorbim despre greutati,discul de 140 mm are sub 100 de grame,discul de 160 are 117 grame,discul de 180 mm are 124 de grame iar cel de 203 mm are sub 150 grame.In cazul in care nu va plac rotoarele Ice Tech cu miez de aluminiu,exista rotoarele Shimano XTR RT-97 care sunt din otel si care evident sunt mai grele si care se incalzesc mai mult si mai repede.

Pe bicicleta folosesc rotor de 140 mm pe spate si rotor de 160 mm pe fata,pentru greutate scazuta si pentru a evita un mic fenomen.Daca folosesc rotor de 160 si pe fata si pe spate,cand franez(eu folosesc ambele frane simultan),roata pe spate se blocheaza pentru ca roata pe fata sustine peste 60% din forta de franare,si deci,ca sa evit blocarea rotii pe spate folosesc rotor de 140.Colegii mei de drum,tot cam asa au dispuse dimensiunile discurilor,adica ori 160 cu 140(eu),ori180 cu 160,ori 203 cu 180 pentru a evita blocarea rotii pe spate in timpul franarii.

Pe unele site-uri si in unele reviste de specialitate se spune ca aceste rotoare ar putea fi insotite de un fenomen,si anume topirea miezului de aluminiu dupa o franare indelungata si bla bla bla.Aluminiul are punctul de topire la 660 de grade,deci nu va faceti griji,nu puteti atinge aceasta temperatura.

Film: http://bike.shimano.com/publish/content/global_cycle/en/us/index/videos/disc_brake/xtr_-_ice_technology.html
Test Ice-Tech: http://cycle.shimano-eu.com/publish/content/global_cycle/en/nl/index/news_and_info/Velotech_Disc_Brake_Test.html

Avantaje:greutate redusa,temperatura redusa,calitatea XTR.

Dezavantaje: pretul,dar calitatea creste proportional cu pretul.

Concluzie:sunt rotoarele optime pentru coborari lungi datorita capacitatii de dispersare a caldurii ce duce la o durata de viata indelungata a placutelor de frana si evitand supraincalzirea franelor ce ar putea duce la cedarea lor.

Poze:
Article Image
Article Image
Postat de - Apostol.M.Alexandru - editat la 28 octombrie 2012 la 21:57
0
0