Forum

Subiect: Problema Furca Rockshox Recon Gold RL

#9469

Richard Stoica
Postat de Richard Stoica
Subiect deschis de la 19 mai 2019 la 16:08
Raporteaza
Salutare , am o furca regon gold RL 2018, cursa 100mm , boost.

I-am marit cursa deoarece cadrul imi cere 120 si am intampinat urmatoarele probleme:

1. Cand am bagat ansamblul tijei de aer la loc si am incercat sa imping tija ca sa pot pune siguranta , tija opunea rezistenta si revenea la loc , desi nu montasem capacul de sus deci nu era nici un fel de presiune. Este normal sa faca asa ?

2. Furca se comporta de parca ar avea prea multa presiune , desi am pus doar 60psi la 70kg ale mele , obtinant un sag de nici ~20% ceea ce mi se pare cam mic la presiunea aia. Revenirea este rapida desi si cu rebound pe full speed tot opune o mica rezistenta.

3. Se aude si se simte in ghidoane , un click , nu se aude tare dar e acolo. Se aude si la comprimare si la revenire.

Mentionez ca furca are lockout cu maneta , dar nu am maneta.

M-am gandit sa verific pozitia discului de la lockout , poate e pe o pozitie care blocheaza partial furca , desi revenirea e rapida.
Sa reasamblez ansamblul de de aer , poate ceva nu e la locul lui , desi sunt 100% sigur ca am pus totul cum trebuie , m-am uitat in manualul de service de la sram.

Rog sa ma ajutati sa ii dau de capat !

De exemplu , am testat un sektor gold rl al cumnatului , si acela culiseaza mult mai "plush" , avand in vedere ca internalele sunt cam la fel. Ba chiar furca mea are upperele vopsite negru si din ce stiu eu alea culiseaza mai bine decat cele aurii.

Orice sugestie e binevenita si va multumesc !
Postat de Richard Stoica editat la 19 mai 2019 la 16:09
0
0
As vrea sa mai adaug faptul ca am analizat cu atentie tija de aer si ansamblul ei , si nu am gasit portul de comunicare intre camerele de aer.
Am folosit uleiuri Rockshox 15wt si 5wt, vaselina sram.
Dupa ce am uns garniturile si tubul pe interior si am bagat tija de aer la locul ei , am scos-o pentru ca observasem problema nr 1 mai sus mentionata si am observat ca garniturile curatasera orice urma de vaselina din tub.
Am incercat si cu ulei si cu orice as unge, garnitura curata tot.
Este ceva normal ? Sau e posibil sa fie duse garniturile si ar trebui un kit service ?
Postat de Richard Stoica la 20 mai 2019 la 08:43
0
0
Nu ma poate ajuta nimeni ? Macar cu un raspuns referitor la problema 1.
Postat de Richard Stoica la 21 mai 2019 la 08:37
0
0
Mosule, in primul rand, in manual nu scrie nicaieri ca trebuie sa impingi tija culisanta in upper cand trebuie sa pui siguranta, acolo spune sa ghidezi cu degetele tale siguranta ca sa nu zgarii tija culisanta si sa ai grija ca partea rotunjita a ei sa fie inspre pistonul de aer, partea opusa clestelui de montaj.
Postat de Aurel Dumitru editat la 21 mai 2019 la 11:04
0
0
Multumesc de raspuns !
https://www.sram.com/sites/default/files/techdocs/gen.0000000005335_service_manual_2018_2019_30_judy_recon_english_rev_d.pdf
Eu m-am uitat in manualul asta , si aici zice sa impingi dar doar atunci cand vrei sa desfaci nu si cand vrei sa pui la loc. Probabil eu am presupus ca trebuie la fel in ambele cazuri. Cel putin , daca nu ma insel , la revelation-ul care l-am servisat curand , asa cerea, sa impingi shaftul in interior.
O sa mai incerc sa o rezolv , momentan nu mai am vaselina. Pot sa o fac fara vaselina ? Sa pun doar ulei in interior si pe garnituri ?
Postat de Richard Stoica editat la 21 mai 2019 la 12:12
0
0
La modelele mai noi, din ce stiu din tabelele SRAM, nu se mai foloseste ulei in upper, se utilizeaza doar vaselina SRAM Butter, nici macar nu mai zic nimic de PM600, care o recomandau pana prin 2016-2017. Mai nou, si la a mea REBA de 2017 SRAM nu mai recomanda PM600, doar SRAM Butter - deh, marketing ca sa isi vanda marfa lor, dar eu tot o folosesc.

Ce faci tu acolo, doar scoti lower-ul si umbli la pistonul de aer nu cred ca se pune ca fiind service de niciun fel. Poti pune cativa ml (3-4) de 5w de furca in upper, ajuta un pic la glisare, nu stiu ce vaselina ai pus tu la pistonul de aer. Vezi sa ai 15w pentru lower si buretii de sub simeringuri.
Postat de Aurel Dumitru editat la 21 mai 2019 la 12:55
0
0
Am folosit sram butter. In manual zicea sa pun 5ml de 5wt in upper , in partea cu aerul. Acum nu stiu daca sa mai pun sau nu...
Si eu am ochit vaselina aia , si probabil tot de afara trebuie sa o iau. Macar e o cantitate substantiala care tine mult si bine.
Postat de Richard Stoica la 21 mai 2019 la 13:00
0
0
SRAM Butter sau PM600 trebuie folosit la simeringuri si la o-ringuri, conform recomandarilor producatorului, si mai pui ulei 5wt 2 ml in upper. Asta este ceea ce spune manualul de service de aici:

https://www.sram.com/sites/default/files/techdocs/gen.0000000005918_service_manual_2018-2020_judy_30_recon_english_rev_a_0.pdf
Postat de Aurel Dumitru la 21 mai 2019 la 15:54
0
0
In ala de l-am citit eu zicea 5ml...
Oricum m-au sunat cei de la Dr.Bike ca au primit pe stoc vaselina PM600 deci am rezolvat-o rapid, maine o am.
Postat de Richard Stoica editat la 21 mai 2019 la 16:33
0
0