Forum
Esti aici:
Subiect: Lant uzat prematur ?
#6031
Postat de Pavel Farcau
Subiect deschis de la 22 ianuarie 2015 la 16:00
Raporteaza
Salutare,
azi mi-am cumparat o lera de verificare uzura lant (BBB BTL-51), si am constatat cu uimire ca lantul KMC Z82 are uzura de 1.0 dupa 799,3 Km (din care 95% pe sosea, vreo 1% pe hometrainer si 4% in offroad). Lantul a fost montat de nou pe o caseta noua (Shimano HG 51 8 viteze). Singurele incompatibilitati sunt shimbatorul de pinioane care e un Alivio M430 9 viteze (i-am pus rotite noi odata cu lantul si pinioanele) si pedalierul, un Truvativ FireX 9 viteze....totusi, nu cred ca pedalierul fiind de 9 viteze imi uzeaza prematur lantul.
Am curatat si lubrefiat lantul dupa fiecare iesire.
Deci, chiar asa slab calitativ e lantul, sau ceva e in neregula aici ?
Mersi !
azi mi-am cumparat o lera de verificare uzura lant (BBB BTL-51), si am constatat cu uimire ca lantul KMC Z82 are uzura de 1.0 dupa 799,3 Km (din care 95% pe sosea, vreo 1% pe hometrainer si 4% in offroad). Lantul a fost montat de nou pe o caseta noua (Shimano HG 51 8 viteze). Singurele incompatibilitati sunt shimbatorul de pinioane care e un Alivio M430 9 viteze (i-am pus rotite noi odata cu lantul si pinioanele) si pedalierul, un Truvativ FireX 9 viteze....totusi, nu cred ca pedalierul fiind de 9 viteze imi uzeaza prematur lantul.
Am curatat si lubrefiat lantul dupa fiecare iesire.
Deci, chiar asa slab calitativ e lantul, sau ceva e in neregula aici ?
Mersi !
Postat de Pavel Farcau editat la 22 ianuarie 2015 la 16:31
0
0
Salut!
Daca nu ai folosit pentru acei km rapoarte imposibile (adica pedalat in forta tot timpul) este prematura uzura.
Suspectez pedalierul (si nu pentru ca este promovat ca fiind de 9v). Daca foile au fost (mai) uzate, lantul a fost fortat sa se "intinda" mai repede pentru a se mula pe profilul dintilor. Foaia mica se uzeaza cel mai repede deoarece are mai putini dinti, iar foaia medie la MTB este cel mai des utilizata.
Daca instalezi un lant nou fara sa investighezi problema, exista riscul ca s) noul lant sa se uzeze la fel de (sau chiar mai) repede.
Iti recomand ca in viitor sa cumperi din start doua sau trei lanturi si sa le rotesti la fiecare 50/100 km (in functie de conditii, dificultate etc.) Astfel, toate componentele transmisiei se vor uza mult mai lent. In acest mod, am parcurs cu un angrenaj (Alivio M431), o caseta (Acera HG41-8) si doua lanturi (KMC X8), peste 5000km (din care 200 in competitii) - iar uzura lanturilor este de aprox. 0.75%. "Secretul" meu: curatarea si lubrifierea transmisiei (la care si tu ai fost meticulos) si rotirea frecventa a lanturilor.
Numa' bine!
Daca nu ai folosit pentru acei km rapoarte imposibile (adica pedalat in forta tot timpul) este prematura uzura.
Suspectez pedalierul (si nu pentru ca este promovat ca fiind de 9v). Daca foile au fost (mai) uzate, lantul a fost fortat sa se "intinda" mai repede pentru a se mula pe profilul dintilor. Foaia mica se uzeaza cel mai repede deoarece are mai putini dinti, iar foaia medie la MTB este cel mai des utilizata.
Daca instalezi un lant nou fara sa investighezi problema, exista riscul ca s) noul lant sa se uzeze la fel de (sau chiar mai) repede.
Iti recomand ca in viitor sa cumperi din start doua sau trei lanturi si sa le rotesti la fiecare 50/100 km (in functie de conditii, dificultate etc.) Astfel, toate componentele transmisiei se vor uza mult mai lent. In acest mod, am parcurs cu un angrenaj (Alivio M431), o caseta (Acera HG41-8) si doua lanturi (KMC X8), peste 5000km (din care 200 in competitii) - iar uzura lanturilor este de aprox. 0.75%. "Secretul" meu: curatarea si lubrifierea transmisiei (la care si tu ai fost meticulos) si rotirea frecventa a lanturilor.
Numa' bine!
Postat de Vasile Tompa la 22 ianuarie 2015 la 17:13
0
0
in momentul in care am schimbat pinioanele si lantul am schimbat si foaia mijlocie a pedalierului, care, dupa cam 8500 Km a cedat (scapa cu lant nou), foaia mare are 44 dinti si desi e uzata, inca mai duce mult si bine (vorba mecanicului care imi stie bicicleta), foaia mica o folosesc rar, doar in offroad si e ca noua...acuma...nu folosesc rapoarte aiurea, nu schimb pe urcare si in forta sa scrasneasca lantul....insa, trag de bicicleta, adica trasee cu catarari, cadenta mare, mers mult pe foaia mare - pe catarari foaia mijlocie...merg in forta ridicat din sa...etc. Ca idee, in 2014 am mers ~7600 Km cu bicla...nah....totusi e prima data cand un lant ma tine sub 1000 Km...
Mai am un lant nou, identic cu asta, tot KMC Z82 o sa-l montez maine si vad ce si cum (pinioanele nu par uzate - sper sa n-am surprize sa-mi scape pe vreunul)
Oricum, probabil ca asta va fi sfarsitul pentru 3x8, si voi trece la 3x10 (dar voi pastra pedalierul)...sper ca lanturile KMC X10 sa fie mai durabile...ca la cat ma dau eu vara...in ritmul in care le schimb, dau faliment...
Mai am un lant nou, identic cu asta, tot KMC Z82 o sa-l montez maine si vad ce si cum (pinioanele nu par uzate - sper sa n-am surprize sa-mi scape pe vreunul)
Oricum, probabil ca asta va fi sfarsitul pentru 3x8, si voi trece la 3x10 (dar voi pastra pedalierul)...sper ca lanturile KMC X10 sa fie mai durabile...ca la cat ma dau eu vara...in ritmul in care le schimb, dau faliment...
Postat de Pavel Farcau editat la 22 ianuarie 2015 la 18:29
0
0
Acuma fiecare cum crede, dar 10 viteze inseamna costuri de 2x mai mari decat 9v si de @4x mai mari decat 8v pentru fiecare dintre componente. Verifica doar preturile pentru lanturi si ai sa te convingi. Pe de alta parte, producatorii trebuie sa compenseze subtierea (in carne) a materialelor prin aliaje si tratamente termice superioare (si de aici pretul mai mare). Oricum, interesul lor este sa iti vanda super-transmisia de 1x11 chiar daca tu nu ai nevoie de ea. Poate ai observat, ca (nu intamplator) e tot mai greu sa gasesti componente pentru 8v. Nu m-as mira ca si 9v sa fie in scurt timp "end-of-line".
Daca nu vrei faliment ramai pe 8v (sau cel mult 9). Sunt convins ca o gramada de useri or sa ma contrazica, cu argumente din reclame si review-uri sponsorizate. Vorba aia "ei stie mai bine ca e mai multi".
Spor!
Daca nu vrei faliment ramai pe 8v (sau cel mult 9). Sunt convins ca o gramada de useri or sa ma contrazica, cu argumente din reclame si review-uri sponsorizate. Vorba aia "ei stie mai bine ca e mai multi".
Spor!
Postat de Vasile Tompa editat la 22 ianuarie 2015 la 19:18
0
0
Pe un alt forum exista o discutie legata de uzura lanturilor noi, cel mai prost in sensul asta fiind KMC pe la mijloc fiind Shimano si Sram si cel mai bine stand Campagnolo.
Postat de Gabi Berceanu la 23 ianuarie 2015 la 04:43
0
0
am masurat cu sublerul distanta (o trebuit sa ma uit la ceva tutoriale sa invat cum se citeste sublerul) si e de 147.5, o sa schimb azi lantul....si urmatorul va fi un KMC X8.93...si daca nici cu asta de top nu meg macar 1300 Km, atunci trec pe 10 viteze...
ps. Siempre, daca te uiti pe site-ul Shimano, pe 9 viteze nu mai exista nici macar Deore....deci cu alte cuvinte tot ce e calitate le-au mutat pe 10 viteze...sa trec de la 8 la 9 viteze e chiar inutil, ori raman la 8 ori direct la 10.
ps. Siempre, daca te uiti pe site-ul Shimano, pe 9 viteze nu mai exista nici macar Deore....deci cu alte cuvinte tot ce e calitate le-au mutat pe 10 viteze...sa trec de la 8 la 9 viteze e chiar inutil, ori raman la 8 ori direct la 10.
Postat de Pavel Farcau editat la 23 ianuarie 2015 la 07:12
0
0
Lera masoara uzura doar pentru cateva zale si nu e cea mai precisa metoda. Urmeaza ce zice Sheldon Brown pentru a masura uzura lantului:
In metric measurement, 10 links of a new chain are 25.4 cm, or 15 links, 38.1 cm.
If the link pin is up to 25.5 cm or halfway between 38.2 cm and 38.3 cm, all is well.
If the link pin is a little bit past 25.5 cm, or approaching 38.3 cm, you should replace the chain, but the sprockets are probably undamaged.
If the link pin is approaching 25.7 cm or 38.5 cm, you have left it too long, and the sprockets (at least the favorite ones) will be too badly worn. If you replace a chain at this point, without replacing the sprockets, it may run OK and not skip, but the worn sprockets will cause the new chain to wear much faster than it should, until it catches up with the wear state of the sprockets.
In metric measurement, 10 links of a new chain are 25.4 cm, or 15 links, 38.1 cm.
If the link pin is up to 25.5 cm or halfway between 38.2 cm and 38.3 cm, all is well.
If the link pin is a little bit past 25.5 cm, or approaching 38.3 cm, you should replace the chain, but the sprockets are probably undamaged.
If the link pin is approaching 25.7 cm or 38.5 cm, you have left it too long, and the sprockets (at least the favorite ones) will be too badly worn. If you replace a chain at this point, without replacing the sprockets, it may run OK and not skip, but the worn sprockets will cause the new chain to wear much faster than it should, until it catches up with the wear state of the sprockets.
Postat de Valeriu Ionascu la 23 ianuarie 2015 la 07:19
0
0
@Gabi: Lanturile Shimano sunt produse tot de KMC, (http://forums.mtbr.com/drivetrain-shifters-derailleurs-cranks/kmc-vs-shimano-chains-673310.html), lanturile SRAM pe 8 viteze (PC830) m-au dezamagit in trecut, iar Campagnolo pentru MTB 8V nu cred ca sunt.
@Valeriu: Sunt perfect de acord cu nenea Sheldon, dar majoritatea sublerelor hobby masoara pana la 20cm. De asta am folosit mai putine zale.
@(Bi)pol: Daca foaia aia mare (de care a zis mecanicul ca mai mere' mult si bine) e prea uzata o sa se intample cam acelasi lucru. Fiind mai multi dinti angrenati este posibil sa nu aibe simptome gen sarit de lant, dar totusi sa se uzeze lantul mai repede.
Chestia asta se intampla indiferent de numarul de pinioane (Sa nu crezi ca o transmisie de 10 o sa fie in forma mai buna dupa cei ~7600 km).
Pentru mine este important acel raport pret/performanta ("bang for leu") care pentru 8V (inca) este cel mai bun. Astfel, iti raman bani si de un suc si o prajitura cu prietena/sotia/amanta etc. O sa ai nevoie de energie pentru a cara extra greutatea componentelor :) . Lantul X8 (acum X8.93, sau 8.99) este decent. La fel si caseta de 7 viteze HG50-7 13-34 (desi cu @100g mai grea inspira mai multa incredere), iar daca o inchizi cu un pinion mic (preferabil nou sau neuzat) de la o alta caseta, ai 8 viteze. Un angrenaj cu foi detasabile (Alivio) iti completeaza o transmisie de @320 lei (cu doua lanturi) care ar trebui sa te duca vreo 5-6 mii de km.
P.S. Este posibil ca unii useri sa se simta "gadilati" ca in timp ce ei tind catre 10+, eu cobor la 7. Si nu doar eu (vezi casetele noi pentru FR/DH).
@Valeriu: Sunt perfect de acord cu nenea Sheldon, dar majoritatea sublerelor hobby masoara pana la 20cm. De asta am folosit mai putine zale.
@(Bi)pol: Daca foaia aia mare (de care a zis mecanicul ca mai mere' mult si bine) e prea uzata o sa se intample cam acelasi lucru. Fiind mai multi dinti angrenati este posibil sa nu aibe simptome gen sarit de lant, dar totusi sa se uzeze lantul mai repede.
Chestia asta se intampla indiferent de numarul de pinioane (Sa nu crezi ca o transmisie de 10 o sa fie in forma mai buna dupa cei ~7600 km).
Pentru mine este important acel raport pret/performanta ("bang for leu") care pentru 8V (inca) este cel mai bun. Astfel, iti raman bani si de un suc si o prajitura cu prietena/sotia/amanta etc. O sa ai nevoie de energie pentru a cara extra greutatea componentelor :) . Lantul X8 (acum X8.93, sau 8.99) este decent. La fel si caseta de 7 viteze HG50-7 13-34 (desi cu @100g mai grea inspira mai multa incredere), iar daca o inchizi cu un pinion mic (preferabil nou sau neuzat) de la o alta caseta, ai 8 viteze. Un angrenaj cu foi detasabile (Alivio) iti completeaza o transmisie de @320 lei (cu doua lanturi) care ar trebui sa te duca vreo 5-6 mii de km.
P.S. Este posibil ca unii useri sa se simta "gadilati" ca in timp ce ei tind catre 10+, eu cobor la 7. Si nu doar eu (vezi casetele noi pentru FR/DH).
Postat de Vasile Tompa editat la 23 ianuarie 2015 la 09:14
0
0
azi am montat noul lant, nu scapa pe nici o foaie din caseta....acuma sa vad cat ma va tine...o sa-l masor din 50 in 50 Km
ps. l-am masurat cu sublerul si imi indica 145.3 (dupa un rodaj de ~16 Km)
ps. l-am masurat cu sublerul si imi indica 145.3 (dupa un rodaj de ~16 Km)
Postat de Pavel Farcau la 23 ianuarie 2015 la 17:10
0
0
Revin: dupa ce am folosit lanturile KMC Z8 si Sram 830 care dupa maxim 800 Km de sosea aveau uzura de 0,75 am decis in vara (prin iunie 2015) si am montat pe caseta noua Shimano HG41 8 viteze, lant nou de 9 viteze KMC X9.93...constatari:
1. schimbarea vitezelor se face mai bine, adica mai rapid si mai silentios cu lantul de 9 viteze decat cu cel de 8
2. lantul l-am folosit exclusiv pe sosea, curatat si lubrefiat dupa fiecare iesire (in medie o iesire pe sosea are cam 70 Km) si l-am folosit 4118 Km si uzura e la ~ 0,7...inca nu intra lera pana la capat in lant
Concluzie: pe lantul Sram 830 am dat 5 euro, pe lantul KMC X9.93 am dat 13 euro.....restul e can-can
1. schimbarea vitezelor se face mai bine, adica mai rapid si mai silentios cu lantul de 9 viteze decat cu cel de 8
2. lantul l-am folosit exclusiv pe sosea, curatat si lubrefiat dupa fiecare iesire (in medie o iesire pe sosea are cam 70 Km) si l-am folosit 4118 Km si uzura e la ~ 0,7...inca nu intra lera pana la capat in lant
Concluzie: pe lantul Sram 830 am dat 5 euro, pe lantul KMC X9.93 am dat 13 euro.....restul e can-can
Postat de Pavel Farcau la 4 ianuarie 2016 la 05:14
0
0
Dupa cum ti-au spus mai toti de pe aici ,verifica si placile(foile),parerea mea ca ele sunt vinovatele,de pe foi lantul nu scapa asa ca te poate insela(trage de lant cand este pe la jumatatea foii de verificat si apasa usor pe pedala cu mana celalta,daca se ridica lantul pana pe la jumatatea dintilor ,ea e ! :)Schimba toate foile altfel iti vor strica lantul f.repede si implicit pinioanele.
Postat de Cristian Marian editat la 4 ianuarie 2016 la 05:42
0
0
foaia mare de 44 dinti este uzata, are deja cam 12 mii de km...foaia mijlocie am schimbat-o deja, foaia mica am folosit-o putin...ideea e: daca lantul tine 4 mii de km nu e de la foi...tocmai de asta am revenit la thread cu concluzia: nu cumparati lanturi de 2 lei pentru ca si durata lor de viata e de 2 lei...
Postat de Pavel Farcau la 4 ianuarie 2016 la 06:08
0
0
Discutate recent pe forum