Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Raspunsuri de Maximilian Munteanu


Maximilian MunteanuMaximilian Munteanu
ieri la 20:25
Recomandare bicicleta downhill freeride
Discutii tehnice / Biciclete
Am citit pe diagonală. Câteva chestii:

1. Nu există minuni.
2. Nu există bicicletă ”bună la toate”.
3. Bicicletele bune ÎNCEP de la 4000 de lei, chiar dacă te simți generos că aloci așa un buget.
4. Decathlon fac în cel mai bun caz bițe decente pentru începători, pentru chestii serioase te uiți în altă parte.
5. ”Downhill” și ”freeride” sună ele cool, dar tu nu vrei să faci nici downhill și nici freeride și astfel de biciclete nu se cumpără din Decathlon. Downhill e format de competiție și nu orice bicicletă cu suspensii e ”de downhill”, deși mulți au impresia asta sau că oricine se dă cu un full prin teren mai tehnic ”face downhill”. Nu e așa. Freeride-ul e o disciplină care se mai justifică prin British Columbia, prin Utah sau prin diverse bikepark-uri cu obstacole mari. Tu nu o să faci nici FR nici DH, e bine să știi terminologia. Informează-te despre enduro și all-mountain. De 4000 de lei poți lua un full decent ceva mai vechi, care oricum va fi peste orice bike din Decathlon.
6. Vezi că echiparea nu e totul, deși la noi lumea a făcut un mic fetiș din a avea echipări de care nu are nevoie și pe care nu le folosește la potențial maxim. Eu ți-aș putea explica, spre exemplu, de ce am folosesc o manetă XT la bicicleta mea de enduro și de ce nu vreau SLX sau Deore, dar Gigel care și-a luat din târg biță cu XT din carbon ca să fie șmecher și merge cu ea la pâine și se dă mare în fața blocului nu va putea să-ți justifice alegerea lui. So be smart!

Mx
Maximilian MunteanuMaximilian Munteanu
saptamana trecuta miercuri la 21:53
Hardtailurile de trail/all mountain/enduro ale anului 2019...
Discutii tehnice / Biciclete
Edi, nu vreau să deturnez thread-ul fain al lui Dan, that's all. Pe scurt e așa: noi aici am muncit mult pentru ei timp de vreo 4 ani și când am avut nevoie de un lucru simplu s-au pișat pur și simplu pe mine. Zilele ăstea când aud că vrea să-și ia cineva Commencal, încerc să-l conving să nu-și ia. :)
Maximilian MunteanuMaximilian Munteanu
saptamana trecuta miercuri la 12:05
Hardtailurile de trail/all mountain/enduro ale anului 2019...
Discutii tehnice / Biciclete
Edi Cucu: @Maximilian Munteanu - ce ai patit cu cei de la Commencal?

Sorry, n-am acum timp să detaliez și din păcate doar o mână pentru scris zilele ăstea. Scurt pe doi: sunt gunoaie umane. E posibil să fie pe aici pe undeva și un thread unde am povestit experiența mea cu ei.

L.E.: Uite aici o parte din story: https://www.dirtbike.ro/forum-biciclete/discutii-tehnice/31-biciclete/26878-de-ce-commencal-si-kona-nu-mai-sunt-prezente-pe-piata-din-romania/

Cealaltă parte e că s-au purtat cu mine execrabil când am avut nevoie de o piesă pentru un cadru și mi-au trimis una folosită la suprapreț. Gunoaie, cum ziceam.

Dan, având în vedere că ai un ochi mult mai bine format pe hardtail-uri moderne, cum ți se pare că e NS-ul Eccentric de aluminiu care mi-e momentan cel mai simpatic? Menționez că pentru mine o furcă mai scurtă ar reprezenta un avantaj, fiindcă nu vreau o biță full-on de enduro, că am deja un full așa, și o furcă mai mică e teoretic mai ușoară și mai ieftină, mă gândeam la ceva Recon. Cum sună?

Mx
Maximilian MunteanuMaximilian Munteanu
8 decembrie la 20:24
Intrebare
Discutii tehnice / Roti
Recenzie...
Maximilian MunteanuMaximilian Munteanu
8 decembrie la 20:23
Hardtailurile de trail/all mountain/enduro ale anului 2019...
Discutii tehnice / Biciclete
Nu mi-aș mai lua chestii de la Commencal, după cât de mizerabil s-au purtat cu mine, nici dacă ar veni Max personal și ar sta în genunchi la poartă. ;) Am vândut sau am dat cadou tot ce am avut de la Commencal, mai am stickere pe care le dau la kinderi.

Momentan NS Eccentric sună bine și culoarea aia de galaxie e superfaină! :)

Mx
Maximilian MunteanuMaximilian Munteanu
7 decembrie la 14:54
Hardtailurile de trail/all mountain/enduro ale anului 2019...
Discutii tehnice / Biciclete
Guys, aș aprecia dacă mi-ați face recomandări despre CADRE accesibile de 29” pe Boost, așa cum am rugat. Nu, bicicletele complete de 27.5” nu mă ajută, sorry!
Maximilian MunteanuMaximilian Munteanu
7 decembrie la 13:22
Hardtailurile de trail/all mountain/enduro ale anului 2019...
Discutii tehnice / Biciclete
Yo, am și eu o întrebare/rugăminte!

Nu vreau să deturnez thread-ul, care e după mine cel mai fain de aici din ultimii ani (chapeau Dan!), dar caut un hardtail de 29” cât mai ieftin. Aș vrea să fie cât mai fun, deci nu de XC, și să aibă Boost pe spate. Contextul e ăsta: mi-am făcut un set de roți de rezervă pentru Foxy, că mi-am dat seama că dacă bușești o roată de 29” pe Boost nu e tocmai la îndemână să o înlocuiești, și am realizat că am piese pe aici cât să mai încropesc o bicicletă. Momentan mi-a atras atenția NS Bikes Eccentric Alu, care mi se pare foarte frumos și-l pot lua la bani buni. Ar mai fi Dartmoor Primal, dar arată cam meh, și am mai dat de deal-uri bune, gen Brand-X, dar sau nu sunt de 29” sau nu sunt Boost. Aș aprecia dacă m-ați îndruma, că-s cam în neant cu hardtail-urile ăstea newschool. Dacă știți ceva deal SH, îl iau în seamă și pe ăla.

Merci frumos!
Mx
Maximilian MunteanuMaximilian Munteanu
22 noiembrie la 23:25
Hardtailurile de trail/all mountain/enduro ale anului 2019...
Discutii tehnice / Biciclete
Haha, slightly off-topic: Frank Schneider încă se mai dă! Și doi, țin minte Lotus-ul ăla Esprit din copilărie și mai ales din ”For Your Eyes Only” unde apare mai scurt decât ar merita, dar nu e în trim de John Player Special.
Maximilian MunteanuMaximilian Munteanu
8 noiembrie la 01:55
Erori peste erori si incarcare greoaie a paginilor
Discutii in legatura cu site-ul / Erori
Oameni buni, calmați-vă! Văd că mulți dintre voi aveți filmul ”să mi se dea” și ”mi se cuvine”. Folosiți-vă un pic creierul, vă rog. Aveți impresia că cineva face lucrurile ăstea INTENȚIONAT? Pe bune? Că avem noi aici niște spiriduși malefici care intră noaptea și fac să nu mai meargă site-ul, SPECIAL ca să vă facă vouă rău? Dude!

Problema asta o avem CU TOȚII, și în admnistrare și în moderare. Nu și-o dorește nimeni, evident. Am vorbit cu Costi despre asta. În caz că nu știați, el e singurul care se ocupă de partea tehnică a site-ului, restul moderăm. Eu mai scriu articole când pot. suntem TOȚI voluntari. Costi se întâmplă să aibă de lucru (că are și el un job) extrem de mult în perioada asta. Mi-a spus că inițial problema ținea de hosting, acum ține de un aspect tehnic pe care nu-l poate rezolva peste noapte. Mi-a spus că degeaba se oferă unii voluntari pentru a ajuta, că pentru a ajuta trebuie să cunoști contextul tehnic, iar să înhami pe cineva fără experiență la așa ceva poate face mai mult rău decât bine. E ca și când tu ai de reparat un circuit electric, dar ți se oferă un instalator, care nu se pricepe, că e alt job. Ideal ar fi să poată angaja pe cineva care se pricepe, doar că mi-a spus că momentan nu-și permite așa ceva. Deci poate nu ar trebui ca cei care și-au oferit ajutorul să se dea ofensați degeaba. Sunteți siguri că vă pricepeți exact la ce e aici? Sigur sigur? Cam asta este situația reală.

Eu personal sunt dezamăgit de atitudinile pe care le văd pe aici. Pentru unii dintre voi văd că DirtBike nu e o comunitate, unde ne mai și înțelegem reciproc, când avem probleme, ci doar un mijloc pentru a ne posta anunțurile, adică urmărim un scop mercantil, că doar de bani ne pasă și în rest nu prea avem nici un dumnezeu. Cred că asta voia să spună și colegul meu, doar că v-ați hărnicit cu downvote-ul, în loc să vă gândiți un pic. (Dragoș, personal tu ești cea mai mare dezamăgire, fiindcă am vorbit cu tine de mai multe ori și aveam impresia că înțelegi mai mult decât omul de rând.) Dar, una peste alta, nu e nici o problemă, că site-ul ăsta va merge mai departe, cât ne permitem să-l ținem activ, cu sau fără useri care aleg să nu aprecieze ce facem, fiindcă ei se consideră mai deștepți sau mai speciali. E okay, băieți, merci pentru suport, viața poate continua și fără imensa voastră contribuție în comunitatea asta. Ah, aveți niște biciclete și niște piese de vândut? ;)

Personal, aș fi avut câteva lucruri de publicat aici, deci toată treaba m-a încurcat și pe mine. Dar cum ar fi fost să-l sun pe Costi și să urlu la el, că eu vreau să-mi meargă modulul de articole, că am lucruri de spus și eu sunt mai important decât oricine altcineva? Am sunat, am întrebat, am mulțumit, am ales să am răbdare.

Poate ar fi bine să rețineți că DirtBike a fost dintotdeauna un site făcut din pasiunea pentru sportul pe două roți și la care fiecare a contribuit cu ce a putut. Unii cu muncă, alții cu bani, alții cu experiență, alții cu ce au mai avut pe acasă. Nu cred că v-a cerut nimeni vreodată ceva pentru a avea acces la ce am construit noi aici. Poate doar niște bun simț... Nu pot acum să mă gândesc acum la excursia la Mondialele de la Lenzerheide pe care am făcut-o anul trecut cu Ionuț pe banii noștri, doar din dorința de a documenta pentru România scena mare de afară. Marea ironie e că am avut feedback mai bun din afara țării decât dinăuntrul ei. Unii dintre cei care au apreciat ce am făcut au fost unii de la Santa Cruz Syndicate, poate ați auzit de ei, și niște fotografi de World Cup, care au fost surprinși de imaginile lui Ionuț.

Dar hai să ne plângem în continuare că nu ni se dă ”ce ni se cuvine”! Mhm...

Mx
Maximilian MunteanuMaximilian Munteanu
8 octombrie la 19:10
Comanda cineva de pe aici pe Aliexpress.com sau alte site-uri de afara?
Discutii diverse / Discutii diverse
Teodor, mașina îți ECONOMISEȘTE bani, că tot îți place mândria românescă, din ce știu. Gumele SH la bicicletă îți economisesc niște dinți care poate nu-ți mai trebuie și posibil tot cam la fel și piesele chinezești fake. Iar bicicleta ta de 26” chiar e învechită, e o realitate.

Octavian, nu e oare mai onest să spui că tu personal nu ai auzit de o firmă, în loc să arunci cu presupuneri că nu e folosită? E de minim bun simț, sincer. Vorbești de KCNC, care e un brand pentru o nișă mică de weight-weenies printre riderii de anduranță. Renthal devine deja mainstream în zona all-mountain și enduro, o nișă exponențial mai mare, dar în special cu ghidoanele lor. În lumea MTB nu sunt tare cunoscuți pentru foile lor, dar oamenii chiar au zeci de ani de experiență în lumea moto, unde, repet, fac în principal pinioane, dar și ghidoane și alte chestii. Sunt companii care le-au copiat modelul de business, de exemplu TAG Metals. Deci Renthal e un etalon, per ansamblu mult mai relevant decât KCNC, că tot i-ai adus în discuție. Nu e nici o problemă să recunoști că nu ai auzit de unii dintre ei.

Câteva detalii aici:

https://www.mbr.co.uk/reviews/products/renthal-1xr-chainring-review
https://www.pinkbike.com/news/renthal-1xr-chainring-review.html

Poate așa, încetul cu încetul, începem să acceptăm și ce nu cunoaștem. Renthal probabil că nu sunt populare pe la maratoniști, fiindcă sunt mai grele decât KCNC, Absolute Black și alte cele. Dar principala lor calitate e că rețin lanțul mult mai bine și nu îți sare, chestie care se întâmplă la un moment dat invariabil cu o foaie din material mai moale, chiar dacă scrie pe ea Race Face. E pur și simplu o chestie de material și de tratament de suprafață.

Altfel, nu-mi explic de unde ai calculat tu cei 10% din cât folosește lumea un produs, în cazul de față o foaie. Man, o foaie e o foaie: pedalezi cu ea și aia e. Nu e o suspensie, unde poți vorbi de diferența dintre a te plimba cu o furcă de DH pe stradă și de a te la Schladming, sau un schimbător, care poate fi folosit pentru mers la piață sau pentru un World Cup de XC. Este o fucking foaie, face același lucru pentru toată lumea. Deci las-o pe aia cu ”înțelepciunea” în contextul unei foi, că măcăne. :)

Mx
Maximilian MunteanuMaximilian Munteanu
7 octombrie la 19:16
Comanda cineva de pe aici pe Aliexpress.com sau alte site-uri de afara?
Discutii diverse / Discutii diverse
Vai, dar ce victimizări drăguțe avem aici!

Octavian, de acord în mare cu tine. Doar că foaia aia Renthal, în special în condiții nasoale, o să țină mult mai bine decât ălea chinezești. Cred că o să mă bag să fac un test cu lucrul ăsta, ca să fie limpede.

În rest, vorba aia strămoșească ”suntem prea săraci pentru lucruri ieftine” are tâlcul ei. :)

Numai bine!
Maximilian MunteanuMaximilian Munteanu
4 octombrie la 23:20
Comanda cineva de pe aici pe Aliexpress.com sau alte site-uri de afara?
Discutii diverse / Discutii diverse
Călin, nu e prima oară când scoți porumbei pe gură pe aici, doar că acum ai prins curaj și ai impresia că dacă te mai ascultă lumea, că ești activ pe forum, ai și dreptate. În situația asta ești și habarnist și bătut în cap.

Am folosit și foi uzuale, de la Fouriers sau Sixpack, echivalente cu foile din China, și am folosit începând fix din iiulie 2011 foi Renthal. Nu am despre ce uzură să vorbesc la Renthal, fiindcă NU S-AU UZAT ÎNCĂ. Le-am utilizat pentru sisteme cu o singură foaie pe vreo 3-4 biciclete diferite. Asta spune cam totul despre ele. Despre ASTA vorbim. Pricepi acum???

Nu e impresia mea că Renthal produce super calitate, e un lucru bine știut de oameni care se pricep la piese de bicicletă și de moto. Eu vorbesc de prețuri de magazin din România. Tu, din partea mea, nu ai decât să-ți faci o statuie din foi de 6-7$ de pe AliExpress, dacă asta te face mai fericit.

Mie mi se pare penibil de la un punct cât pot unii ridica în slăvi un căcat de site din Asia doar fiindcă pot cumpăra niște nimicuri ceva mai ieftin.
Maximilian MunteanuMaximilian Munteanu
4 octombrie la 20:30
Comanda cineva de pe aici pe Aliexpress.com sau alte site-uri de afara?
Discutii diverse / Discutii diverse
Tzesty Octavian : Cat despre chriss king, rezista doar cu ajutorul oamenilor (ca sa nu zic naivilor) ca tine. Ca economic sau functional nu se justifica. Dai 500 Eur pe un butuc care uzual nu face nimic in plus fata de un novatec de 50. Are rulmenti mai buni, materiale poate mai bune (cu toate ca materialele sunt destul de standardizarte) si o durata de viata de 25 de ani. Dar oare cati butuci de biciclete se strica inainte de casarea bicicletei in sine. E ca si cum ai da o avere pe o haina care rezista 300 de ani.

Ehei, nu știu unii ce-i șofranul, dar în continuare emit păreri. No, fiecare cu treaba lui. Tu probabil că nu ai avut niciodată niște roți cu butuci de calitate, ca să-ți dai seama cât de mult schimbă în bine bicicleta, eu am avut norocul ăsta. Butucul ăla King, a propos, are și 72 de puncte de cuplare simultană, un pic mai bun decât toți butucii generici ”cu rulmenți” pe care-i laudă toți băieții care-și fac roți, ăăăă.... ”custom” cu Novatec de 350 RON și nipluri no-name colorate. Compari Neco cu King? E ca și când compari Geely cu Rolls Royce, dar dă-i bătaie. Și da, pe vremea când exista un singur standard de cuvete, nu 10, ca acum, cuvetele ălea King se tot mutau. Ale mele au fost lejer în 10 cadre diferite și cu peste 15 furci. Unii fac produse ca să fie, alții le fac pe viață. Stai liniștit, că există destui oameni care să le aprecieze, oameni educați întru calitate și și un pic de etică. Remarca din burtă despre crom nici nu o comentez, fiindcă e ușor de verificat că deși Africa e o sursă importantă pentru resursa asta, nu e singura. Povestim când vei fi verificat cu sursă sigură de unde-și iau ăia cromul. Până atunci, în loc să înțelegi că unii fac tot posibilul să fie corecți, o dai cinic și forțat-haios, când de fapt singurul argument ar trebui să fie ”sunt sărac, deci apreciez ce iau din China”, ceea ce nu reprezintă nici o rușine. Dar na, fudulia e la mare preț pe la noi și trebuie să glorificăm orice căcat, dacă-l folosim noi.

Calin Neagu: Uite eu asta nu o cred, si nu am testat pana la distrugere nici foaie renthal nici chinezeasca.
Cea renthal imo rezista cat o chinezeasca si jumatate, hai 2-3 dar aproape sigur exagerez.
Si costa cat 7


Deci tu nu ai folosit, nu cunoști produsul dar ”in your opinion” nu merită. Pentru că deși nu ai folosit produsul, tu deja ai o părere despre el. Bravo, felicitări, o logică de fier! Sau, mă rog, de aluminiu 7075 T6 cu anodizare dură, cum folosește Renthal. Oricum, vorbești prostii cât tin de mari în ceea ce privește prețul. O foaie Renthal e ca. 230 de lei. Verifică și tu un pic înainte să scrii tâmpenii din ăstea.

Spor, băieți! Dar mai verificați și voi informațiile! ;)
Mx
Maximilian MunteanuMaximilian Munteanu
4 octombrie la 14:47
Comanda cineva de pe aici pe Aliexpress.com sau alte site-uri de afara?
Discutii diverse / Discutii diverse
Laurențiu, e normal să fie așa, când vrei să SCAPI de un produs, dar asta nu înseamnă că adaosurile sunt ”nesimțite”. Sunt adaosuri. Vreau să mă asigur că înțelegem cu toții ideea ce comerț și ce implică ea.

Călin, nu știu ce foi folosești tu sau la ce mărci te referi, dar pot să-ți spun câte ceva despre foi ieftine vs. o foaie de maximă calitate, cum e una de la Renthal. Aia Renthal te ține mai mult dect vreo 3-4 foi din ăstea ieftine, din motive de aliaj și de tratament. Plus că de la un punct încolo foile NW își pierd proprietățile de a reține lanțul. Renthal e o companie specializată în pinioane de motocicletă.

Mx
Maximilian MunteanuMaximilian Munteanu
4 octombrie la 13:34
Comanda cineva de pe aici pe Aliexpress.com sau alte site-uri de afara?
Discutii diverse / Discutii diverse
Păi Laurențiu, atunci eu zic: ia să facă bine comercianții ăștia nesimțiți să ni le dea pe toate la preț de intrare și să plătească ce au de plătit din banii lor proprii făcuți altfel! Mama lor de nenorociți lacomi! Noi să fim sănătoși și după noi potopul! :)
Maximilian MunteanuMaximilian Munteanu
4 octombrie la 13:23
Comanda cineva de pe aici pe Aliexpress.com sau alte site-uri de afara?
Discutii diverse / Discutii diverse
Octavian, înțeleg ce spui și sunt de acord cu tine într-o mare măsură. Doar că e un pic ridicol să ridici în slăvi copia, care nu are exista fără original și mi se pare de porc să hulești inventatorul. Discuția asta are și o dimensiune morală importantă, care uneori e protejată de legi privind patente și mărci, dar nu tot timpul. Gândeșt-te un pic la situația următoare: cineva inventează ceva, petrece luni, poate chiar ani pentru a dezvolta un produs, un tânăr inginer, nu o companie. Pune treaba pe Kickstarter, pe GoFundMe sau pe IndieGoGo, are succes, dar are și un delay logic. Până ajunge în producție, chinezul ”harnic” a pus-o deja la vânzare pe AliExpress, cu ”materiale superioare” și la o treime de preț. Inginerul tânăr își ia muie în gât, chinezul harnic face loveaua. Știi ce n-am precizat? CUM și UNDE face chinezul tău preferat marfa cu pricina, de cele mai multe ori în fabrici unde lucrează oameni care sunt tratați ca animale, mult prea des copii. Că super țara China nu are legi care să-și protejeze cetățenii, ăia sunt dispenabili. Da, în discuția asta intră și mărcile mari gen Apple sau Nike, dar nu pe ele le plângem aici, vorbim despre ideea de a FURA o idee. Ție ți s-a furat vreodată ceva din punct de vedere intelectual, ca să facă alții bani cu munca ta? O imagine, un video, un text, o idee? Probabil că nu, că de aia ești așa de relaxat pe partea asta.

Deci lasă-mă cu ”calitatea ta superioară”, că ideea de calitate e mai mult decât durabilitatea și utilitatea, e vorba de ce transmite acel produs, ce îi oferă clientului satisfacție. Economia, pe care noi o învățăm în clasa a unșpea, tratează și problema asta: satisfacția clientului din multiple perspective. Iar unii care înțeleg ideea de brand sunt satisfăcuți de treaba asta, de a deține ceva despre care știu de unde vine și cine se face responsabil pentru acel produs.

Chris King e o companie pe care probabil nu o cunoști și probabil că nu ai înțelege-o. Oamenii ăia au fost primii care au produs cuvete pe rulmenți și azi fac doar câteva componente, dar toate de o înaltă calitate, care se pișă cu jet și stropi pe toată producția din China. De la început au decis că rulmenții găsiți în industrie sunt inferiori standardelor lor, deci îi fac singuri; o nebunie dacă stai să te gândești. Știi ce mai fac? Reciclează tot metalul și tot uleiul din utilajele folosite, derulează campanii pentru copiii din Africa și pentru cancer și se mândresc că-și plătesc bine angajații, cu asigurări ca lumea de sănătate și tot ce trebuie. O lume complet diferită de China preferată. Un butuc spate costă peste 500 EUR, un set de cuvete nu scade vreodată SH sub 50 EUR. Am cuvete King din 1996, care încă au vaselină albă originală. Ăsta e doar un exemplu.

Ești complet pe arătură pe final, când perorezi de prețul ”nesimțit”. Sorry, tu nu înțelegi comerțul. Notorietatea mărcii Victorinox permite producătorului să sugereze un preț de raft. Din prețul ăla întreg de raft, importatorul local are un câștig, dar din el mai plătește și salarii, chirie, utilități. Adică dă bani unor ROMÂNI și plătește impozite la statul ROMÂN. Așa e comerțul. Tu poți cumpăra fericit în continuare din China, dându-te mare ce super afacere faci, chinezii sunt fericiți să-ți ia banii, dar îi doare în papuci de tine.

Ah, încă ceva: Adibas și Adidas. În orice domeniu sportiv serios, echipamentul e important. Cum spuneam mai sus, faptul că pe ceva scrie ”Adidas” e o GARANȚIE că produsul ăla merge cum pretinde producătorul că ar trebui, iar dacă nu o face îl poți trage la răspundere. Enter ”Adibas”, unde o sugi și plătești tot tu. Echipamentele sportive fake, cum e încălțămintea, sunt deosebit de periculoase. Eu joc foarte mult baschet. La un moment dat mi-a vândut cineva niște fake-uri foarte bune (optic) de Nike Hyperdunk 2011, niște bascheți foarte buni pe care-i cunosc bine. I-am pus în picioare, am încercat să joc cu ei. Erau atât de moi încât și Crocșii cu care umblu prin casă ofereau susținere mai bună; la un meci serios probabil că eram în cărți pentru a-mi scrânti picioarele. Deci cam despre asta vorbim: despre siguranță și răspundere. În China cam poți uita de așa ceva. Da, sunt unii care încearcă să construiască mărci asiatice respectabile. Dar când vor ajunge sus, tot o să vină cineva care nu înțelege ideea de brand să spună că au ”prețuri nesimțite”. Îți dau și câteva exemple: Giant, Merida, TRP, Promax, HT, FUNN, Xpedo, Velo, Maxxis, Kenda, VeeRubber, Fratelli, Ashima, SR Suntour, Tien Hsin, FSA, KMC, CN, Peak, Li-Ning, Anta, Bounce etc.

Să ne mai gândim, zic! ;)
Mx
Maximilian MunteanuMaximilian Munteanu
3 octombrie la 09:39
Comanda cineva de pe aici pe Aliexpress.com sau alte site-uri de afara?
Discutii diverse / Discutii diverse
Tzesty Octavian : briceag breloc chinezesc ce face sa planga un victorinox de peste 3 ori mai scump.

Iartă-mă, dar cum ”faci să plângă” un Victorinox? Că văd că-ți place exprimarea asta... plastică. E făcut din materiale din alte galaxie, poate zămislit de cavalerii clanului Wu-Tang din dinastia han, l-ai testat prin comparație într-un ciclu de 2000 de tăieri pe piatră de granit și Victorinoxul a cedat la 100, în timp ce nobilul briceag chinezesc a dus până la paișpe mii, sau cum e, de fapt? Te rog explică-mi, că eu nu înțeleg!

În altă ordine de idei, nu pot să nu remarc că unii oameni nu pricep ideea de brand (în funcționalitatea ei) și că unii flirtează cu gândul ”puorcii capitaliști din vest, ne iau banii de pe noi pentru un scris”. Treaba e foarte simplă: brand-ul/marca înseamnă ÎNCREDERE și GARANTEAZĂ pentru munca și experiența din spatele unui produs și al unui serviciu, care reprezintă calitate probată în timp. De exemplu, dacă iei, să zicem, o pipă din carbon de la ZIPP care costă o vacă și zece capre și ești dispus să plătești atâta pe ea, o faci fiindcă ai auzit undeva de ăia de la Zipp, ai văzut că produsele sunt folosite de oameni care câștigă titluri mondiale, poate ți-au spus niște prieteni ”bă, am și eu, sunt foarte bune” etc. Asta înseamnă că acolo la Zipp cineva a muncit ca să construiască acest renume. Bun venit la compania ZIRR, care are un logo exact ca ZIPP și vinde, ce să vezi, printre altele pipe și carbon cu un logo identic, doar că are două puțe în plus. Pipa lor din carbon costă un șoarece și juma' de popândău beat și tu o cumperi deîndată, știind că ai făcut o afacere bună, nu ca fraierii care și-au dat toată ograda pe Zipp. Montezi pipa, pleci la dat. Tu cum ești zmeu și-i dai blană, mergi cu milionul la oră. Într-o curbă pipa ultrașmecheră Zirr se rupe, tu zbori peste o balustradă, nu mai știi nimic. Te trezești în spital, după o operație și o comă, ai două mâini rupte și trebuie să-ți refaci toți dinții. Toată povestea te costă vreo șaișpe vaci, zece cai roibi, treizeci de porci și un șobolan gras, că ai fost deștept și ai făcut economie și la asigurare. Mai scoți pe interval cinzeci de capre și cinci miei și plătești un avocat să dea în judecată firma Zirr. Surpriză, firma nu există și nu e de găsit! Supărat, le scrii o recenzie. Îți răspund ”mulțumim pentru recenzie, întotdeauna încercăm să vă livrăm cele mai bune produse!”.Sau poate nu e Zirr, dar poate e marca tânără Chiao-Bao, care are o pipă la o cincime de preț față de Zipp, dar nu știi: o fi bună, nu o fi bună, îți rupi dinții cu ea, nu ți-i rupi... Hm!

Cam ăsta, copii, e rostul FUNCȚIONAL al brand-urillor, mult hulite. Dar hulite numai de idioți. Exprimare-cheie: ”hurr-durr, pLăTeȘTi bRAnDul, nU SE merITă!” Normal că-l plătești! Munca și experiența costă! Asta ca să nu mai spun că cei mai mulți care arborează ifosele ăstea vor ei înșiși să fie ”respectați” pentru munca lor.

Spor!
Mx
Maximilian MunteanuMaximilian Munteanu
3 septembrie la 23:34
George Alexandrii - Tepar
Discutii in legatura cu site-ul / Membrii problema
George Alexandrii: Salut,
O sa postez acest singur comentariu pentru a clarifica:

Eu nu o sa mai vand nimic in viata mea online, mai bine le donez celor mai putin norocosi decat sa dau peste asemenea persoane.


Coa', vrei să-ți clarific cum tratăm noi aici persoanele care o ard cu conturi false? ;)
Maximilian MunteanuMaximilian Munteanu
29 august la 01:04
Incepator, vreau sa trec la 1x9 de la 3x9.
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Excelent, merci!
Maximilian MunteanuMaximilian Munteanu
29 iulie la 11:15
Caut Bicicleta MTB
Discutii tehnice / Biciclete
Dima Bivol: Max, stai linistit ca nu vind biciclete, vroiam doar un sfat ca nu prea stiam care ii splilul cu bicicletele acu cateva luni. Daca nu ma crezi ....treaba ta :) Ala nu prea vinde cunoscatorilor, numai brand-ul din ele ca la echipare sunt slabe, iar daca sunt dotate costa mult prea mult pt ceva furat din afara.

Cred că ne-am lămurit Dragoș, mai sus. În rest, stai liniștit, că am văzut destule minuni în 12 ani aici pe forum! ;)
Maximilian MunteanuMaximilian Munteanu
28 iulie la 17:54
Caut Bicicleta MTB
Discutii tehnice / Biciclete
Dragos Bahna: Bo$$, reclama pe forum e "dăcât dă porc"!

Zici că băiatul ăsta de laudă potențialele furăciuni le și vinde? Hm!
Maximilian MunteanuMaximilian Munteanu
18 iulie la 01:17
ce parere aveti de cadrele de carbon ??se rup usor ?
Discutii tehnice / Biciclete
Teodor Jagate: "știința și arta de a convinge clienții să cumpere". Deci....marketing. Auzi da io bag aselenizarea. Ma culc.

A propos aselenizare, uite aici ceva similar: Buzz are un gând bun pentru tine!

https://www.youtube.com/watch?v=G_YM9cCtwz4
Maximilian MunteanuMaximilian Munteanu
18 iulie la 01:04
ce parere aveti de cadrele de carbon ??se rup usor ?
Discutii tehnice / Biciclete
Nu ai înțeles nimic, nu ai argumente și ești pe ulei, cum s-a mai întâmplat pe aici.

Nivelul discuției a fost adus de tine la cota ”copii de pe Pinkbike care postează poze cu Kona rupte”. Probabil fiindcă atât ai înțeles tu. Ce pari să nu fi înțeles e că și în filmuleț e un accident, iar bicicletele nu sunt concepute să reziste la accidente, ci să te dai cu ele. Nici nu mai spun că bicicletele de concurs sunt VOIT și ASUMAT superușoare, fiindcă durabilitatea nu e cel mai important criteriu într-un concurs. Sau că, în căutarea ultimei fracțiuni de secundă, există echipe de downhill (și nu numai) care renunță la garniturile de la rulmenții din butuci. Probabil că nu ai auzit de mașinile de curse americane din anii '60, dar există un anume Camaro de '67 de la Penske cu livery Sunoco foarte celebru, fiindcă a interpretat regulamentul Trans-Am într-un mod extrem (și a și câștigat ceva curse), iar unul dintre trick-uri era că ușile și alte părți ale caroseriei erau cufundate în acid, ca să se ușureze. Ca la Plymouth-ul Barracuda 426 Hemi din '69, de altfel. Dar ce ce vorbesc eu cu tine despre ustensile de curse, Teodor?

Știu cât costă un cadru de cursieră modern și m-am și dat cu unele. M-am mai dat și cu câteva MTB-uri destul de noi din carbon. Tu cu câte cadre din carbon te-ai dat, Teodor? Și cu ce le-ai comparat? Știi că nu e important unde sunt făcute niște cadre, ci CUM sunt făcute? Și că în China sunt unele dintre cele mai moderne fabrici pentru biciclete? Și că e destul de important să vină un cadru din ăla de carbon de la o companie cunoscută, care-și asumă calitatea lui? Și că e bine ca fibrele să fi fost livrate de o firmă care garantează calitatea, precum Torayca sau Mitsubishi? Dar, de fapt, ce știi tu despre carbon, dacă-mi permiți să te întreb???

Carbonul nu este dumnezeu pe roți, nu a spus nimeni așa ceva, dar sunt motive bune pentru care el se găsește în gamele superioare ale producătorilor. Nu există dumnezeu pe roți, asta e o prostie. Dar există cadre foarte bune făcute din carbon. Și din aluminiu. Și din oțel. Și din titan. Și chiar și din aliaj de beriliu. Dar nu materialul e cel mai important, ci cum e prelucrat și cine a inginerit cadrul și dacă toate reperele sunt în armonie. Că există cadre foarte bune din toate materialele și cadre foarte proaste din toate materialele, dar ele nu se evaluează după ureche sau după impresii sau prejudecăți, ci după ce te dai cu ele și le testezi pe bune.

Dacă citeai ce am scris mai sus, ai fi reținut poate că mult lăudatul carbon poate fi prelucrat să fie ușor sau durabil (raportat la aluminiu). O discuției interesantă aici poate fi despre rigiditatea torsională prea mare a carbonului și cum poate afecta asta calitatea unei biciclete. Sunt oameni care preferă elasticitatea laterală a metalului, dar contează întotdeauna la ce ne raportăm. Și idealmente să ne fi dat pe biciclete perfect identice, unde doar materialul din care e făcut cadrul să fie diferit și în rest tot, piese, setări, să fie la fel. Cam așa ai face un test relevant. Spre exemplu, am avut ocazia să mă dau cu o bicicletă foarte apropiată de cea actuală pe care o am, doar că din carbon. Greutatea redusă era un plus, dar tot prefer mai mult cum se simte aluminiul.

Da, știu, tu parcă ești cu conspirațiile. Aici nu ai prea nimerit-o. Sfatul meu e să-i urăști mai puțin pe ăia care-și permit biciclete mai scumpe decât tine, că asta nu e o vină, ci doar o conjunctură, și fiecare își ia ce poate și ce-i place.

Îți doresc să te dai măcar o dată cu o bicicletă bună din carbon, poate așa mai scapi de prejudecăți... :(

Numai bine,
Mx
Maximilian MunteanuMaximilian Munteanu
18 iulie la 00:29
ce parere aveti de cadrele de carbon ??se rup usor ?
Discutii tehnice / Biciclete
Teodor, vorbești niște prostii fără margini. Putem discuta aplicat, pe subiect, despre avantaje și dezavantaje, dar e limpede că nu stăpânești subiectul, deci ne pierdem vremea.

Tocmai mi-am amintit că există oameni care în loc de argumente dau link-uri de YouTube. ;)

Mx
Maximilian MunteanuMaximilian Munteanu
17 iulie la 17:35
Incepator, vreau sa trec la 1x9 de la 3x9.
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Marius Valeanu: Intreg groupset-ul si schimbatorul:
https://www.bike24.com/p2334685.html
https://www.bike24.com/p2334418.html
Sunt chiar si-n stock...


Aha, deci din țară și la îndemână și și la preț bun, cum bănuiam! ;)
Maximilian MunteanuMaximilian Munteanu
17 iulie la 16:37
Incepator, vreau sa trec la 1x9 de la 3x9.
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Marius Valeanu: Exista schimbatoare cu clutch si pentru 9 viteze:
https://www.pinkbike.com/news/review-microshifts-125-advent-drivetrain.html


Minunat, de unde le cumpărăm? Din țară, de undeva? Link, please?
Maximilian MunteanuMaximilian Munteanu
17 iulie la 14:21
Incepator, vreau sa trec la 1x9 de la 3x9.
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Am mai auzit și eu de combinația asta, dar numai cineva o încercase. Dar altfel, rămâne valabil ce spuneam eu: 9 și 10 au alte rapoarte de tragere.
Maximilian MunteanuMaximilian Munteanu
17 iulie la 13:25
Incepator, vreau sa trec la 1x9 de la 3x9.
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
1x9? Ca să ce?

Foaia narrow-wide te ajută doar în relație cu un schimbător cu clutch, iar schimbătoarele cu clutch nu prea sunt compatibile cu manetele de 9, că au alt raport de tragere, după știința mea.

Fix din motivele ăstea fac upgrade la 3 biciclete de la 3x9 la 1x10. Pentru că nu știu schimbător de 9 cu clutch, că nu există, și nu știu ca ălea de 10 să fie compatibile, nici la SRAM, nici la Shimano.

Mx
Maximilian MunteanuMaximilian Munteanu
17 iulie la 11:32
Parere RAM DHX
Discutii tehnice / Biciclete
”Să fie tun”, ”nu mă deranjează un tanc” - mda, e clar. Nu e importantă calitatea bicicletei, e important să fie de militărie. Cum nu e important să asculți de cei cu experiență, ci doar să întrebi de gradul de a întreba și să ți se valideze propriile păreri. N-am nimic cu tine, că nu te cunosc, dar genul ăsta de atitudine nu te duce nicăieri în sportul ăsta și mai devreme sau mai târziu te vei lovi singur de niște probleme pe care le poți evita dacă alegi să asculți.

La 1.87 și un L de RAM DHX ți-e mic. Eu am 1.91 și știu cum e cu bicicletele prea scurte. Partea și mai proastă e că nu prea s-au vândut RAM-uri mărime L prin România. Eu știu doar unul și importatorul de atunci mi-e prieten și știu cum era cu mărimile. Dar na, cum zici tu...

Dacă ție îți place cum arată DHX-ul, e treaba ta.

Dacă vrei SĂ TE SIMȚI BINE și SĂ TE DISTREZI cu bicicleta pe acolo pe unde stai, evită o bicicletă de downhill, oricât de ”cool” ți s-ar părea că arată și oricât de des ți-ar spune băieții ”moamă, ce tănculeț”.

Un tanc de cărat la deal nu e nici o fericire. Ba mai mult, nici la vale nu te ajută tot timpul, fiindcă greutate mare înseamnă manevrabiliate mică.

La înălțimea ta, nu ar trebui să te uiți la nici o bicicletă pe care nu scrie minim ”L” și și atunci să fii sceptic și să verifici ce reach și ce lungime de top tube are, că ăstea sunt cele mai importante repere.

Dacă ai răbdare și cauți atent, o să găsești full-uri de enduro mai vechi între 2000 și 3000 de lei, care o să te facă fericit. Dacă asta vrei. Dacă vrei să fii cool printre băieți, fă cum zic băieții.

Ceva îmi spune că oricum vei ignora orice sfat, o să-ți iei DHX pentru cum arată, o să te chinui o vreme cu el, apoi sau o să te lași sau o să te chinui să-l vinzi și o să revii aici pentru alte sfaturi. Că nu degeaba vinde toată lumea DHX-uri. ;)

Spor!
Mx
Maximilian MunteanuMaximilian Munteanu
17 iulie la 11:19
Caut Bicicleta MTB
Discutii tehnice / Biciclete
Dacă tu ești împăcat cu faptul că ai putea cumpăra o bicicletă furată, ba mai mult, te și gâdilă la orgoliu că ”are numai brand-uri șmechere”, atunci prefer să închei discuția asta aici, fiindcă fix genul ăsta de client, căruia îi place să se simtă ”șmecher” făcând o afacere pe seama altcuiva (de la distanță aici), îmi repugnă mie. De aia nu ne facem noi bine ca nație, printre altele: că în loc să luăm bicicleta onorabilă cu Alivio din sursă sigură, suficientă pentru cum ne dăm noi, ne dăm filme cu ”echipări” și luăm biciclete furate de afară cu XT. Și apoi mergem cu ele la piață și prin parc. Dar cine e șmecher și are bicicletă cu XT, bă sărakilor? ;)

Ca fapt divers, nu știu ce înțelege lumea prin ”brand-uri șmechere”, dar omul ăla vinde acolo niște mărci banale pe care le întâlnești pe toate gardurile și nu e nimic deosebit la ele.

Salut!
Mx

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2019 DirtBike.ro