Forum
Esti aici:
Subiect: Roata spate descentrata fata de chainstay
#9068
Postat de Andrei Iordache
Subiect deschis de la 28 octombrie 2018 la 21:57
Raporteaza
Salutare!
Am si eu o mica/mare problema cu roata spate pe un cyclocross Cannondale CAADX 2016. Bicicleta a fost achizitionata SH acum aproximativ o luna si jumatate si de curand am observat faptul ca roata spate este foarte aproape de chainstay pe partea opusa casetei. Am facut dishingul la roti de doua ori si am tras roata spre dreapta pana s-a asezat echidistant fata de chainstay. Dupa aproximativ 20-30km, roata s-a asezat singura in exact aceeasi poitie dubioasa. Roata inca nu freaca de cadru dar se vede ca la un moment dat s-a intamplat asta (probabil inainte sa cumpar eu bicicleta), problema fiind remediata rapid incat sunt urme slabe de uzura/contact cu cadrul plus ca din ce mi-a spus vanzatorul, a avut alte roti pe bicicleta asta.
Ca sa recapitulez:
1. Roata e dreapta si dishingul facut corect
2. Q/R si axul sunt verificate si sunt in regula amandoua
3. Bicicleta nu se comporta ciudat, nu am joc in caseta, butuc, etc.
4. Roata este centrata fata de bascule si este in ax cu cadrul si saua, doar jos fiind problema asta.
Stiu ca in mod normal roata poate sa stea nu tocmai centrata (depide de cadru, de bicielta, de caseta etc.) insa problema este ca nu cred ca e ceva normal in cazul bicicletei asteia si e mai mult o chestiune de siguranta pentru ca nu as vrea sa inceapa sa-mi frece pe cadru la viteza mare, sau in vreo curba mai periculoasa. Din ce am reusit sa mai vorbesc cu un tip care detine aceeasi bicicleta la el aparent nu exista problema asta.
Am atasat niste poze in care se vede destul de clar faptul ca roata este descentrata fata de chainstay:
Ce e de facut? Este sau nu o problema si ce ar trebui sa mai verific/schimb in continuare?
Multumesc
Am si eu o mica/mare problema cu roata spate pe un cyclocross Cannondale CAADX 2016. Bicicleta a fost achizitionata SH acum aproximativ o luna si jumatate si de curand am observat faptul ca roata spate este foarte aproape de chainstay pe partea opusa casetei. Am facut dishingul la roti de doua ori si am tras roata spre dreapta pana s-a asezat echidistant fata de chainstay. Dupa aproximativ 20-30km, roata s-a asezat singura in exact aceeasi poitie dubioasa. Roata inca nu freaca de cadru dar se vede ca la un moment dat s-a intamplat asta (probabil inainte sa cumpar eu bicicleta), problema fiind remediata rapid incat sunt urme slabe de uzura/contact cu cadrul plus ca din ce mi-a spus vanzatorul, a avut alte roti pe bicicleta asta.
Ca sa recapitulez:
1. Roata e dreapta si dishingul facut corect
2. Q/R si axul sunt verificate si sunt in regula amandoua
3. Bicicleta nu se comporta ciudat, nu am joc in caseta, butuc, etc.
4. Roata este centrata fata de bascule si este in ax cu cadrul si saua, doar jos fiind problema asta.
Stiu ca in mod normal roata poate sa stea nu tocmai centrata (depide de cadru, de bicielta, de caseta etc.) insa problema este ca nu cred ca e ceva normal in cazul bicicletei asteia si e mai mult o chestiune de siguranta pentru ca nu as vrea sa inceapa sa-mi frece pe cadru la viteza mare, sau in vreo curba mai periculoasa. Din ce am reusit sa mai vorbesc cu un tip care detine aceeasi bicicleta la el aparent nu exista problema asta.
Am atasat niste poze in care se vede destul de clar faptul ca roata este descentrata fata de chainstay:
Ce e de facut? Este sau nu o problema si ce ar trebui sa mai verific/schimb in continuare?
Multumesc
Postat de Andrei Iordache editat la 28 octombrie 2018 la 22:00
0
0
Este verificat. Roata intra foarte usor in dropouturi si in sine el are o construcție foarte solidă prin geometria lui. Nu prea permite sa se îndoiască pentru ca este foarte inghegat cu chainstayul si basculele.
O sa atașez niste poze cum ajung la birou.
Ma gandesc sa merg cu ea la un bikeshop si sa ii rog sa puna alta roata (pentru ca eu nu am alta) si sa vedem daca si aia va sta asa. Macar sa pot determina daca e o problema de la roata sau de la cadru..
O sa atașez niste poze cum ajung la birou.
Ma gandesc sa merg cu ea la un bikeshop si sa ii rog sa puna alta roata (pentru ca eu nu am alta) si sa vedem daca si aia va sta asa. Macar sa pot determina daca e o problema de la roata sau de la cadru..
Postat de Andrei Iordache la 29 octombrie 2018 la 06:51
0
0
E clar ca nu se poate observa in niste poza daca e sau nu ceva stramb dar ca idee, par niste dropouturi destul de solide si din puctul meu de vedere destul de greu de indoit + ca nu sunt urme de loviuri/fisuri sau altceva, doar vopseaua putin zgariata
Poze: https://imgur.com/a/mWFQ235
Poze: https://imgur.com/a/mWFQ235
Postat de Andrei Iordache la 29 octombrie 2018 la 07:59
0
0
Parera mea incerca să verifici planeitatea roții in raport cu cadrul folosind un tool improvizat. Improvizează un braț care să fie fixat de butuc și care sa se poată roti că să vezi cum este janta in raport cu axul (și implicit cadrul). Dacă nu ai aceeași distanță de jur împrejur, atunci cadrul este strâmb (presupunând că roata este dreaptă). Dacă este aceeași distanță (pe ambele părți) atunci nu este spitata corect.
Postat de Vlad Fratiman la 29 octombrie 2018 la 08:50
0
0
Multumesc pentru sugestie, am sa incerc. Nu inteleg exact cum ar trebui sa fac/observ asta dar incerc sa imi dau seama. Daca poti detalia putin ar fi minunat. Multumesc
Postat de Andrei Iordache la 29 octombrie 2018 la 09:11
0
0
Mergi la un service sa iti verifice roata daca e centrata corect (aceeasi distanta de la janta la extremele butucului pe ambele parti). Nu costa o avere si te edifici rapid daca e roata sau e cadrul.
Postat de Adrian Radulescu la 29 octombrie 2018 la 09:51
0
0
Dacă nu ai aceeași distanță mai poate fi și axul strâmb.
Postat de Vlad Fratiman editat la 29 octombrie 2018 la 10:01
0
0
O sa merg maine iar la service sa ia la verificat roata spate. Nu e problema de bani ci de profesionalism. De o luna merg saptamanal in service cu ea. Nu vreau sa dau nume dar in 2 din 4 serviceuri (serviceuri mari in Bucuresti) mi s-a spus "ti se pare tie, e normala roata asa. Nu trebuie sa stea la distante egale" si in altul "da, pot sa iti trag roata spre dreapta dar daca nu freaca n-are rost, ca dureaza mult"..adica eu nu sunt nici pe departe vreun expert tehnician in biciclete dar ma indoiesc ca e ceva normal ca roata sa stea asa la fel de mult cum sunt sigur ca si cheful de munca al unora e sub nivelul marii.
Axul l-am verificat si nu e/nu pare îndoit dar o sa il schimb ca sa elimin si cauza asta. Nu prea vreau sa mai fac fine turing pe rotile astea pentru ca deja devine stresant sa merg din service in service si sa nu poata nimeni sa imi spuna ce are sau sa rezolve problema, mai ales ca folosesc bicicleta zilnic si am nevoie de ea complet functionala in parametrii normali
Axul l-am verificat si nu e/nu pare îndoit dar o sa il schimb ca sa elimin si cauza asta. Nu prea vreau sa mai fac fine turing pe rotile astea pentru ca deja devine stresant sa merg din service in service si sa nu poata nimeni sa imi spuna ce are sau sa rezolve problema, mai ales ca folosesc bicicleta zilnic si am nevoie de ea complet functionala in parametrii normali
Postat de Andrei Iordache la 29 octombrie 2018 la 10:09
0
0
La bicishop parca au scule de îndreptat cadre.
Numai că sunt mai scumpi pe partea de service.
La shopurile alea probabil nu au scule de îndreptat cadre pt că sunt scumpe rău.
Numai că sunt mai scumpi pe partea de service.
La shopurile alea probabil nu au scule de îndreptat cadre pt că sunt scumpe rău.
Postat de Marin Popescu la 29 octombrie 2018 la 10:46
0
0
Pai nu a umblat nimeni la cadru, era vorba de roti si de centrare. Inca nu am verificat in amanunt cadrul intr-un service, desi ma indoiesc ca e cadrul stramb ci cred ca e in mare masura o problema de la roata
Postat de Andrei Iordache la 29 octombrie 2018 la 10:57
0
0
Și eu cred că la roata e buba.
Dar acum e bine că serviciul unde te duci sa aibe scule destule și pt cadru in caz de ceva
Dar acum e bine că serviciul unde te duci sa aibe scule destule și pt cadru in caz de ceva
Postat de Marin Popescu la 29 octombrie 2018 la 11:17
0
0
Axul nici eu nu cred că este strâmb. Dar poți să îl scoți, îl prinzi pe o mașină de găurit, o pornești și urmărești capătul liber. Dacă are bătaie, atunci e strâmb
Trebuie sa rectific un pic. În tija de metal dai o gaură de diametrul qr-ului, adică vreo 4mm. Prin butuc treci un șurub lung că să poți fixă tija. Mă rog, trebuie să ai un pic de îndemânare și imaginație tehnică (nu că aș fi vreun Leonardo da Vinci). Ideea este că de multe ori e bine să încerci să faci singur anumite lucruri dacă vrei să faci ceva cum trebuie. Eu înclin să cred că ai dishing greșit
Trebuie sa rectific un pic. În tija de metal dai o gaură de diametrul qr-ului, adică vreo 4mm. Prin butuc treci un șurub lung că să poți fixă tija. Mă rog, trebuie să ai un pic de îndemânare și imaginație tehnică (nu că aș fi vreun Leonardo da Vinci). Ideea este că de multe ori e bine să încerci să faci singur anumite lucruri dacă vrei să faci ceva cum trebuie. Eu înclin să cred că ai dishing greșit
Postat de Vlad Fratiman la 29 octombrie 2018 la 11:23
0
0
Discutate recent pe forum