Forum
Esti aici:
Subiect: Schimbare roti + pinioane
#4596
Postat de Bogdan Matei
Subiect deschis de la 6 noiembrie 2013 la 07:00
Raporteaza
Salutare!
In urma unui mic accident mi-am distrus rotile la cursiera, asa ca trebuie sa imi iau altele. Pe spate aveam 6 pinioane, pe filet. Acum mi-as lua un set de roti cu ceva mai multe pinioane(7-10), exista ceva aspecte de care trebuie sa tin cont? Are ce sa nu se potriveasca, sa nu mearga cum trebuie, etc? Mentionez ca bicicleta e un Peugeot (mai de pe timpuri:D) cu manetele de la schimbator pe cadru, Sasch-Huret. Si deraiorul tot Sasch este. Ma gandesc ca poate nu poate "acoperi" deraiorul toata latimea pinioanelor, sau sa apara diferente la lant, nu stiu.
Orice informatie e de ajutor!
Mersi!
In urma unui mic accident mi-am distrus rotile la cursiera, asa ca trebuie sa imi iau altele. Pe spate aveam 6 pinioane, pe filet. Acum mi-as lua un set de roti cu ceva mai multe pinioane(7-10), exista ceva aspecte de care trebuie sa tin cont? Are ce sa nu se potriveasca, sa nu mearga cum trebuie, etc? Mentionez ca bicicleta e un Peugeot (mai de pe timpuri:D) cu manetele de la schimbator pe cadru, Sasch-Huret. Si deraiorul tot Sasch este. Ma gandesc ca poate nu poate "acoperi" deraiorul toata latimea pinioanelor, sau sa apara diferente la lant, nu stiu.
Orice informatie e de ajutor!
Mersi!
Postat de Bogdan Matei la 6 noiembrie 2013 la 07:00
0
0
Dacă ai schimbătoarele indexate, trebuie să îți iei tot cu 6 pinioane. Alternativa este să îl treci pe modul frecare, unde nu conteză pinioanele, dar e mai imprecis de schimbat.
Sau, poți sa cumperi de la altcineva manete indexate pe 8 viteze și pui în spate 8 pinioane. Dar atunci probabil ai nevoie de un lanț nou, un pic mai subțire.
Mai este un lucru important: noua roata trebuie să încapă în cadru.
Sfatul meu: nu cumpara pe NV. E posibil să ai surprize și să fii nevoit sa investești și în altceva.
Sau, poți sa cumperi de la altcineva manete indexate pe 8 viteze și pui în spate 8 pinioane. Dar atunci probabil ai nevoie de un lanț nou, un pic mai subțire.
Mai este un lucru important: noua roata trebuie să încapă în cadru.
Sfatul meu: nu cumpara pe NV. E posibil să ai surprize și să fii nevoit sa investești și în altceva.
Postat de Daniel Marin editat la 6 noiembrie 2013 la 07:40
0
0
Minu Cristian
@minu.cristian
Odata cu pinioanele trebuie schimbat si lantul, presupunand ca au destui kilometrii.Daca pui bloc de pinioane nou si lantul vechi o sa scape si da in gol.
Cand alegi numarul de pinioane si marimea lor trebuie sa ti cont si de nr de dinti al foilor si numarul lor (1,2,3).
Lanturile pt 6,7 si 8 vit. au aceeasi latime. la 9 vit. se schimba treaba, lantul e mai ingust, deoarece si distanta dintre pinioane e mai mica. Un grup de 9 pinioane incape si pe o caseta de 8 (distanta dintre extremitati e identica)
Maneta trebuie schimbata daca schimbi nr de pinioane, altfel nu o sa le poti folosi pe toate. Posibil trebuie sa schimbi si schimbatorul spate.
Cam complicat si multi bani. Nu stiu daca merita chiar asa de mult.
Cand alegi numarul de pinioane si marimea lor trebuie sa ti cont si de nr de dinti al foilor si numarul lor (1,2,3).
Lanturile pt 6,7 si 8 vit. au aceeasi latime. la 9 vit. se schimba treaba, lantul e mai ingust, deoarece si distanta dintre pinioane e mai mica. Un grup de 9 pinioane incape si pe o caseta de 8 (distanta dintre extremitati e identica)
Maneta trebuie schimbata daca schimbi nr de pinioane, altfel nu o sa le poti folosi pe toate. Posibil trebuie sa schimbi si schimbatorul spate.
Cam complicat si multi bani. Nu stiu daca merita chiar asa de mult.
Postat de Minu Cristian la 6 noiembrie 2013 la 07:58
0
0
Mi-ati confirmat unele din temerie...da, nu cred ca merita asa investitie. Mai ales ca eu folosesc bicicleta doar pt plimbari mai lungi, ocazional. Multumesc!
Postat de Bogdan Matei editat la 6 noiembrie 2013 la 08:14
0
0
Inca ceva: Daca cumpar roata spate cu caseta de 10, pot sa-i montez 7/8 pinioane? Merge, trebuiesc puse distantiere, ceva? Mersi!
Postat de Bogdan Matei la 5 decembrie 2013 la 16:14
0
0
Minu Cristian
@minu.cristian
In teorie treaba sta cam asa: 8-9 pinioane merg pe aceeasi caseta, iar la 10 se pare ca e o diferenta de 1mm. Chiar daca diferenta este foarte mica iti trebuie un distantier de 1mm ca sa poti monta bloc de 9 sau 8 pinioane.
Pe ciclism. ro am gasit chestia asta http://www.ciclism.ro/forums/index.php/topic/4854-caseta-8-9-10-pinioane/ dar nu stiu cat de relevanta este.
Pe ciclism. ro am gasit chestia asta http://www.ciclism.ro/forums/index.php/topic/4854-caseta-8-9-10-pinioane/ dar nu stiu cat de relevanta este.
Postat de Minu Cristian la 5 decembrie 2013 la 20:48
0
0
Casetele de 8, 9 sau 10 pinioane sunt toate la fel ca latime. Mavic-urile, de cele mai multe ori le intalnim cu caseta pentru 11 pinioane, care au un distantier special al lor, cu care poti monta 8, 9 sau 10 pinioane. Daca vrei sa pui 7 sau 6 pinioane atunci o sa mai ai nevoie de cel putin un distantier ca cel de Mavic.
Lanturile de 5, 6, 7 sau 8 iarasi sunt toate de aceeasi latime (lungimea efectiva a pinului); cele de 9 viteze sunt cu 0.2mm (cred) mai inguste, cele de 10 si mai inguste, iar cele de 11 "si mai si mai" inguste. Imagineaza-ti ca lantul tau de 6 sau cate viteze ai, daca era putin mai lat, calca usor peste doua pinioane pe un bloc de 11 pinioane.
Manetele, pot fi Index sau Friction. Daca o maneta de 6 Index, este comutata pe Friction, poate-poate duce 8 viteze. Bineinteles, se pot face improvizatii, cu rola de mulinare a cablului mai mare si atunci din minim in maxim, trage mai multi milimetri de cablu - implicit mai multe viteze. O maneta de 7 viteze, poate schimba fara probleme vitezele pe un bloc de 6 viteze (distanta intre pinioane este aceeasi) asta daca schimbatorul este limitat incat sa nu arunce lantul intre pinionul cel mare si spite.
Schimbatoarele nu degeaba sunt si ele facute pentru un anume numar de viteze. Totul tine de cursa efectuata de patina sau rola (ca reper), din puntul minim in punctul maxim; astfel cele de 6, 7 sau 8 au aceeasi lungime de cursa, cele de 9 o au putin mai mare, cele de 10 si mai mare, iar cele de 11 "si mai si mai mare". Cele de 9, 8, 7 sau 6 pot fi montate impreuna cu blocuri de pinioane cu un numar de pinioane pentru cat au fost construite, sau pe blocuri de pinioane cu numar mai mic de pinioane, insa nu mai mare (ex: un schimbator de 8 schimba 6, 7 sau 8, dar nu si 9. Sau cel de 7 merge pe blocuri de 6 sau 7, dar nu si pe cel de 8). Problema de incompatibilitate apare la variantele de 9, 10 sau 11, unde parghiile schimbatoarelor sunt marite odata cu numarul vitezelor pentru care au fost constuite. (ex: cel de 9 nu merge niciodata pe transmisii de 10, cum nici cel de 10 nu merge niciodata pe transmisii cu 11 pinioane si nici invers ).
Lanturile de 5, 6, 7 sau 8 iarasi sunt toate de aceeasi latime (lungimea efectiva a pinului); cele de 9 viteze sunt cu 0.2mm (cred) mai inguste, cele de 10 si mai inguste, iar cele de 11 "si mai si mai" inguste. Imagineaza-ti ca lantul tau de 6 sau cate viteze ai, daca era putin mai lat, calca usor peste doua pinioane pe un bloc de 11 pinioane.
Manetele, pot fi Index sau Friction. Daca o maneta de 6 Index, este comutata pe Friction, poate-poate duce 8 viteze. Bineinteles, se pot face improvizatii, cu rola de mulinare a cablului mai mare si atunci din minim in maxim, trage mai multi milimetri de cablu - implicit mai multe viteze. O maneta de 7 viteze, poate schimba fara probleme vitezele pe un bloc de 6 viteze (distanta intre pinioane este aceeasi) asta daca schimbatorul este limitat incat sa nu arunce lantul intre pinionul cel mare si spite.
Schimbatoarele nu degeaba sunt si ele facute pentru un anume numar de viteze. Totul tine de cursa efectuata de patina sau rola (ca reper), din puntul minim in punctul maxim; astfel cele de 6, 7 sau 8 au aceeasi lungime de cursa, cele de 9 o au putin mai mare, cele de 10 si mai mare, iar cele de 11 "si mai si mai mare". Cele de 9, 8, 7 sau 6 pot fi montate impreuna cu blocuri de pinioane cu un numar de pinioane pentru cat au fost construite, sau pe blocuri de pinioane cu numar mai mic de pinioane, insa nu mai mare (ex: un schimbator de 8 schimba 6, 7 sau 8, dar nu si 9. Sau cel de 7 merge pe blocuri de 6 sau 7, dar nu si pe cel de 8). Problema de incompatibilitate apare la variantele de 9, 10 sau 11, unde parghiile schimbatoarelor sunt marite odata cu numarul vitezelor pentru care au fost constuite. (ex: cel de 9 nu merge niciodata pe transmisii de 10, cum nici cel de 10 nu merge niciodata pe transmisii cu 11 pinioane si nici invers ).
Postat de Sebastian - Ionut Badescu la 5 decembrie 2013 la 21:24
0
0
Multumesc pentru raspunsuri! Sebastian, mersi tare mult:)!
Postat de Bogdan Matei la 7 decembrie 2013 la 16:45
0
0
Discutate recent pe forum