Forum

Subiect: Furca Manitou Minute 3 - help

#2764

Alin Bogdan
Postat de Alin Bogdan
Subiect deschis de la 21 iunie 2012 la 13:41
Raporteaza
Buna, sunt incepator in ale bicicletelor "mai bune".
Am o furca Manitou Minute 3 din 2005 care merge ca vis( mai bine zis mergea)
Dupa iarna am decis sa ii fac o revizie si cum in minunatul oras Sibiu nu e nimeni care sa aiba curaj sa se atinga de o furca de aer am trimiso la Cluj la un vestit magazin de biciclete(da da exact ala).
Dupa mult timp mi-au returnat furca cu revizia facut, dar fara a o regleze, cu motivul ca in manual nu scrie cum.
Ce e drept dupa multe cautari pe net cam la asta se rezuma furca, un manual cam scketchy fara informatii despre setari si niste setari complicate.
Furca e de 130 pe aer,are un sistem IT care permite reglarea sagului pe timpul pedalarii,Reboundul se regleaza pe picorul drept jos dar nu pare sa fie prea eficient.
Am trimis mail la manitou ptr mai multe informatii :

-in bratul drept o presiune intre 50 -175 psi (compresie)
-in bratul stang o presiune de 65%-85% din greutate (87 kg)( main spring)

Am incercat diverse setari dar fara succes furca tot are si top out si bottom out .

Asa ca are cineva vreo idee cum sa fac setariile, daca se stie cineva exact pe furca asta.

Aditional ce magazine recomandati ca chiar se stiu sa faca si revizii si reglari serioase?


Mersi mult.
Postat de Alin Bogdan editat la 21 iunie 2012 la 14:22
0
0
Pune te rog o poza cu furca. In principiu cei de la Bikexpert ar trebui sa fie cei mai priceputi la service pentru Manitou.

Nu cred ca ce regrezi tu din mers este SAG-ul, cred ca este cursa, doua lucruri total diferite. In fine, vrea sa vad cum arata reglajele.
Postat de Tudor Costin editat la 21 iunie 2012 la 14:29
0
0
Ui aici niste poze mai in detaliu si mai jos un anunt mi vechi cu bitza


Sstemul IT cand il apesi sub greutate, furca se lasa mai jos si pierzi din travel, si ca sa revina la travel maxim il apesi din nou fara greutate pe furca,si sare la loc.Cam asa functioneaza.


http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/s720x720/598763_10151046311259122_1686664551_n.jpg
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/421452_10151046311394122_1461568783_n.jpg
http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/s720x720/532693_10151046311184122_1000008490_n.jpg
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/283625_10151046311129122_784946578_n.jpg


http://www.okazii.ro/biciclete-accesorii/mountain-bike/bicicleta-mtb-dirt-street-all-mountain-wheeler-buddy-a54158670
Postat de Alin Bogdan la 21 iunie 2012 la 15:01
0
0
Dupa cum ziceam ala este un reglaj de cursa nu de SAG. SAG-ul este raportul de comprimare a furcii sub greutatea riderului. Asta trebuie sa fie intre 15% si 20% din cursa totala adica undeva la 20 de mm. Ziceai ca nu ti se pare ca este foarte eficient reboundul, detaliaza putin te rog. In bratul drept este reglajul SPV ala incearca sa il tii in prima faza la minim adica la 50 psi. Cum reglezi SAG-ul:

http://www.youtube.com/watch?v=GjIR_4OG2qA

De la minutul 4.
Postat de Tudor Costin la 21 iunie 2012 la 15:41
0
0
Mersi ptr raspunsuri pana acum!


@Silviu m-am uitat prin manual si m-am gandit ca ar pute fi something wrong dar am zis ca ajung la concluzia asta dupa ce stiu ca miam incercat norocul cu reglajele.Daca nici cum nu o sa ii dau de cap, o sa cer niste recomandari de magazine serioase si ii mai fac o revizie:(.

@Tudor,am folosit exact viedeoul sugerat de tine cu Sagul chiar in zona de 15-20%
Inteleg ca sugerezi sa las 50 in SPV si sa reglez SAgul doar din celalalt brat?

reboundul invart de el dar nu imi da impresia ca se schimba ceva, nu are un punct minim(less rebound) sau nu lam gasit eu in 4-5 ture complete .
Stiti cumva cum sa las Volume Control(la bratul SPV are un surub roz de tip hex care mareste sau micsoreaza incapearea de aer(din ce inteleg eu)).
Multe setari, complicated stuff,mai ales cand nu stii:P/


Mersi mult !
Postat de Alin Bogdan la 21 iunie 2012 la 20:39
0
0
butonu de rebound iti da in gol. La modelu ala nu ar trebuii sa faca nici o tura. Am avut o problema de genu la un sherman cu rebound identic cu al tau
Postat de Radu Velicu la 21 iunie 2012 la 21:00
0
0
Salut Alin,

Lasa-mi pe privat adersa de mail, incerc sa iti trimit un service manual "aftermarket" , cel de la Manitou e cam confuz si incomplet. Din pacate (sau din fericire, depinde cum vrei sa o iei) Minute-ul cu SPV si IT ( It=infinite travel, e reglajul cursei) e o furca extrem de capricioasa. Daca te gandesti sa o folosesti la street , iti recomand sa te orientezi spre altceva. Am incercat si eu dar nu mi-a iesit nicicum :) .

Pe scurt, eu aveam bratul drept undeva la 30-40psi si cel stang la 170 (main spring-ul) ca sa obtin o reactie cat de cat vioaie din partea furcii. E drept ca a mea nu avea reglaj de rebound. Desi mi-a placut foarte mult furca aia pentru ca lucra impecabil , era f usoara , cursa reglabila etc etc am renuntat la ea pentru un Argyle. In schimb in putinele iesiri la munte mi-a placut foarte mult. In fond, pentru asta e facuta :)

Spor!

A da, e foarte posibil sa fie reboundul stricat daca zici ca se invarte in gol. In rest, ai grija cand bagi aer in bratul cu ventilul jos, sa intorci bicla invers, altfel o sa umpli pompa de ulei. Si pentru bratul cu IT, comprimi furca la maxim, bagi aer cat ai nevoie apoi apesi maneta de IT pentru decomprimare si bagi inca un pic pentru echilibrare. Altfel, cand actionezi IT-ul o sa pierzi o parte din aer.
Postat de Dan Ungur la 21 iunie 2012 la 21:42
0
0
A, da, asta tin minte ca am citit pe ceva forum ca in manualul de la Manitou pentru Minute sunt inversate valorile, in sensul ca in main spring se baga 50-175 si in celalalt nu stiu cat la suta din greutate. In fine, nu vreau sa te zapacesc si mai tare, oricum Minute-ul care l-am avut eu era diferit. Dar ia-o cumva la "bun-simt" , seteaza cum bine zicea Tudor Costin initial la 50psi bratul cu SPV (asa recomanda si manualul) si apoi o iei progresiv cu main spring-ul.
Postat de Dan Ungur la 21 iunie 2012 la 21:49
0
0
La Manitou reboundul nu face o tura completa, este cu tura foarte scurta comparativ cu alte furci deci daca spui ca face 4-5 ture inseamna ca se invarte in gol.
Postat de Tudor Costin la 21 iunie 2012 la 21:56
0
0
Am trimis un mail si la Manitou si mi-au raspuns aproape instant(meseriasi oamenii) cu sfatul sa pun 65 -85 % din greutate si sa reglez SPV gradual de la mic la mai mare.
Au mai zis si ca volumul uleiului nu ar cauza probleme de genu top out si bottom out.

Nu am intrebat de Rebound, cum ca se cam invarte in gol, dar am citit pe alt forum un post vechi in care preciza ca doar 1/4 roattii facea reboundul, deci ma gandesc ca asta ar fi o problema :D.


Care ar fi solutia daca reboundul merge in gol?, Ce piese ar trebui cumparate, sau ce maagzin sanatos face service cum trebuie??

Si cand l-am trimis la Maros ei nu ar fi trebuit sa isi fi dat seama, mai ales ca am precizat ca pare ceva ciudat cu el?

BTW Ce intrebari ar mai trebui sa pun la Manitou daca ar mai trebui?

Mersi ca aveti rabdare sa cititi postari asa de incepatori:D
Postat de Alin Bogdan la 29 iunie 2012 la 08:25
0
0
@pol am fost , nu se ating de furci pe aer,decat poate poate sa schimbe uleiul,altceva nope.
Postat de Alin Bogdan la 29 iunie 2012 la 15:28
0
0
@Florin Nebunake eu o umflu tinand IT apasat, astfel intra aer in ambele camere.
Si cei de la manitou si instr de pe furca spun ca r trebui sa fie 65-85 % din greutate.
Si dupa ce umflu main springul(partea cu IT) cei de lamanitou imi recomandau sa umflu SPV pana imi place cum se comporta/

Imi recomanzi sa pun doar 75 in IT si cam cat in SPV??

I'll give it a shot,dar si cei de la Manitou ziceau ca e fitzoasa furca la setari:(..

Mersi de info ;)
Postat de Alin Bogdan la 30 iunie 2012 la 15:05
0
0