Forum

Subiect: Rotor Shimano SM-RT86 copt

#10444

Razvan Dumitru
Postat de Razvan Dumitru
Subiect deschis de la 25 iulie 2020 la 11:09
Raporteaza
Salutare, încerc sa aflu de ce s a copt, acest rotor de 180 care a fost pe fata cu plăcute organice. După 200km l am mutat pe spate cu plăcute noi Avid metalice. Frânele sunt Avid XO modelul mai vechi, sunt aerisite și schimbat uleiul anul acesta!
Am fost pe traseul verde Azuga, 8-9km de coborâre și rezultatul este cel din poza!
Ajuta cu ceva dacă aveam plăcute cu radiator? Care oricum pentru aceste frane sunt doar de la Koolstop, dar după o uzura de 50% a plăcuțelor, maneta ajunge lângă ghidon! Este o problema cunoscuta la acest tip de frane! O sa le schimb cu ceva de la Shimano, dar încă nu știu dacă doua sau patru pistoane și ce model SLX 7100m, XT 8100, Saint M820.
Bănuiesc ca trebuiesc precizate și o greutate a bipedului de 91kg, Trek Superfly hardtail 11,70kg!
Cunoscuți îmi spun ca trebuie sa schimb frânele cu totu! asta știu! dar încerc sa aflu de ce am copt atât de ușor un disc icetech! Probabil nu m am dat suficient de tare-repede și am frânat prea mult! Mulțumesc anticipat!
https://ibb.co/Thv89Yg
Postat de Razvan Dumitru editat la 25 iulie 2020 la 11:13
0
0
Scuze, dar trebuie sa îmi spui ce însemna cu frână strânsă! Da, am frânat pe anumite porțiuni după care am lăsat-o mai moale, după care am frânat din nou ! Și tot asa! Pana jos! ????
Postat de Razvan Dumitru editat la 25 iulie 2020 la 13:59
0
0
Nu știu ce sa zic! Sunt mai multe aspecte de discutat! Unul din ele este legat de ciorba de componente! Și aici nu stiu la ce te referi, etrierul in sine sau toată frână! Dar și eu cred ca este problema aici!
Am doilea aspect cred ca este personal, și este dat de mai mulți factori, experienta și cât de întreg vrei sa ajungi acasă!
Personal îmi place mai tot timpul ca pe coborâre sa am frânele puțin încărcate, puțin de safe side, dar nici prea mult , câteodată tocmai frânarea excesiva îți vine ca un șut în fund și te duci!
Pe nici o coborâre nu iau de tot presiunea din maneta, decât poate unde am porțiuni de drept sau mai opresti ca să poți repeta o porțiune din coborâre, iar pe Azuga chiar m am oprit de doua ori, odată am repetat întrarea pe o porțiune dintr-o coborâre și a doua aveam probleme cu spd urile! Îmi plac ieșirele în grup mai restrâns, nu merg la concursuri din același motiv pentru care nu mi place aglomerația în trafic, dar deja ne abatem de la subiect!
Știu ca sunt persoane pentru care frână față este cea principala, și cam asa este! Ea te oprește de tot, dar se pare ca la mine spatele este mai folosit, cel puțin după poza de mai sus!
Oricum mulțumesc de sfat! Undeva în toamna o sa trec pe ceva mai orientat spre trail și atunci o sa vad ce frane pun!
Postat de Razvan Dumitru editat la 25 iulie 2020 la 17:44
0
0
Am vazut si eu discuri RT86 cu aspectul asta, e evident ca daca mergi cu frana tot timul pusa si ai si putina greutate ... o sa vezi chestia asta.
Incearca sa inveti sa echilibrezi franatul fata/spate pentru a nu mai suprasolicita frana spate. Cred ca asta faci defapt ... folosesti prea putin frana fata si "tragi" prea mult pe frana spate.
Postat de Ionut Tanase la 25 iulie 2020 la 18:39
0
0
Traseele de la Azuga sunt mai accesibile ca cele din Sinaia sa zicem, nu ai nevoie de 4 pistoane, cu atat mai putin daca pui Shimano.
E posibil si ca, avand o frana slaba(cum sunt Avidurile in general) sa simti nevoie sa nu dai drumu levierului de teama ca nu o sa te mai opresti .. :) E posibil sa ai franele prost aerisite(pomenesti ceva ca iti ajunge levierul pana la ghidon) si de aici sa ai o parte din probleme.
Postat de Ionut Tanase editat la 25 iulie 2020 la 19:14
0
0
Poti sa iei in calcul sa iti pui si un disc mai mare pe spate daca simti nevoia sa franezi des + placute metalice sau semi-metalice.

Iar legat de traseul verde de la Azuga, incearca sa il faci franand mai putin sau doar pe scurte portiuni unde simti ca prinzi viteza prea mare. Este un traseu foarte usor.
Postat de Andrei Constantinescu la 25 iulie 2020 la 20:51
0
0
https://www.youtube.com/watch?v=fLbTGgP_9s8
Postat de Alexandru M la 25 iulie 2020 la 21:39
0
0
De ce ai pune Saint'uri pe o bicla de XC? ...chiar sunt curios
Postat de Robert Stefan la 26 iulie 2020 la 06:55
0
0
Ionut Tanase da, trebuie sa folosesc frână față mai mult! Dar ai scos în evidenta un lucru foarte adevărat, m am obișnuit prea mult cu o frână care tine doar când ești cu maneta aproape de ghidon! Iar asta nu face decât sa-mi pierd echilibrul și mai mult!
Sunt de părere ca nu am nevoie de patru pistoane ci doar de frână Shimano. Parctic in poza de sus frână e Avid, plăcuțele sunt tot Avid metalice doar discul e Shimano.
Cu Saint urile am exagerat! Indiferent de ce frână o sa pun pe XC, o sa fie mutata pe bicla de Trail care o sa sosească în toamna! Iar XC ul probabil îl voi vindem! Mai mult ca sigur cea de Trail va veni cu o frână Sram, probabil Guide T sau R care au aceeași boala ca și Avidul, după ce plăcuțele ajung la 50%, maneta ajunge lângă ghidon!
Alexandru M, tocmai de aceea mi am mutat rotorul mai mare pe spate, dar interesant testul și concluzia de baza, mărimea contează! ????
Postat de Razvan Dumitru la 26 iulie 2020 la 08:09
0
0
Am avut Avid X0 si cel mai bun upgrade pe care il poti face la franele alea, este sa le imperechezi cu discuri Shimano.
E adevarat ca creste cursa manetei cand se uzeaza placutele dar nu trebuie sa ajunga la ghidon.
Mie imi este clar ca au nevoie de o aerisire facuta cum trebuie si lucrurile se vor imbunatati. Vor ramane Avid totusi!

Legat de Sram, cam pentru orice alta disciplina mai agresiva de xc, iti vei dori direct frana lor de DH, adica Code.
La Shimano ai gama de mijloc sa zicem asa, care include seriile M6xxx, M7xxx si M8xxx care merg foarte bine.
Postat de Ionut Tanase editat la 26 iulie 2020 la 18:21
0
0
ia niste lectii de MTB, sau cauta tutoriale pe youtube si practica, multa practica.

Alte piese nu te ajuta cand nu stii nici sa franezi !
Postat de Calin Neagu editat la 26 iulie 2020 la 09:51
0
0
Da asa este! Mulțumesc Ionut Tanase!
Postat de Razvan Dumitru la 26 iulie 2020 la 17:40
0
0