Cel mai probabil, s-a indoit urechea de schimbator. Poate ca, doar uitandu-te la ea, n-o sa-ti dai seama daca si de mult e indoita.
Se poate indrepta f usor si ieftin intrun service care are scula dedicata. Nu accepta sa ti se remedieze defectul daca nu au unealta potrivita, adica din patent,ciocan,ochiometric, pe principiul ca merge si asa.
Reglajul schimbatorului ar trebui sa decurga cam asa:
- muti schimbatorul pe cel mai mic pinion si lantul, de preferat, pe foaia mare
- decuplezi cablul schimbatorului de acesta
- strangi la maxim apoi desfaci o tura completa, poate chiar una si jumatate rotita de tensionare a cablului schimbatorului, o ai pe maneta schimbatorului, pe schimbator sau amandoua(la cursiere o poti avea si pe camasa cablului). Daca ai atat pe maneta cat si pe schimbator, regleaza doar una din ele,cealalta strange-o complet.
- daca ai posibilitatea sa dai lantul jos,da-l. daca n-ai, nu-i tragedie
- reglezi limita inferioara a cursei schimbatorului astfel incat rotita lui superioara sa fie perpendiculara pe pinionul mic, surubul H.
- repeti pt pinionul cel mare impingand cu mana schimbatorul, surubul L, si il aliniezi cu pinionul cel mai mare(posibil sa fie nevoie sa schimbi pe o foaie mai mica)
- prinzi cablul schimbatorului de/in aceasta, atentie sa nu tragi prea tare de cablu, poti schimba fara sa vrei pozitia schimbatorului deja setata din surubul H.
- in cazul in care, dupa ce schimbi pe al 2-lea,3-lea,samd apoi in jos pana la primul pinion si vezi ca ba nu urca ba nu coboara corect sau se simte/aude ca freaca lantul de pinioane, mai strangi sau mai desfaci rotita de reglare a tensiunii cablului. Daca nu coboara, o mai strangi(o aduci spre maneta), daca nu urca, mai tensionezi cablul, departand rotita de maneta. Partea asta o poti face din mers, daca ai stabilit in ce directie trebuie invartita rotita de reglaj si, bineinteles, o ai dispusa la maneta de schimbator.
Ar fi de preferat sa lubrifiezi cu putin ulei si cablul schimbatorului acolo unde intra in camasa.