Forum

Subiect: numar de dinti

#5097

Stefan Apostolescu
Subiect deschis de la 11 aprilie 2014 la 13:44
Raporteaza
Salut! Recent am constatat ca îmi sare lanţul de pe foi,iar un prieten a confirmat bănuiala mea : si anume ca foile ,dar si pinioanele sunt tocite.Aşadar,am decis să le schimb ,pe rând ,în funcţie de buget . Problema este cu numărul de dinti...am văzut ca apare la caracteristici, cu ce mă avantajează un nr mai mare de dinţi si cu ce mă dezavantajeaza ? Există o legătură între numărul de dinti de pe foaie si cel de pe pinion ? Sunt cam confuz, dacă mă puteţi lămuri,eventual să faceţi si nişte recomandandari aş fi recunoscător :)
Postat de Stefan Apostolescu la 11 aprilie 2014 la 13:44
0
0
chiar invers irimescu berty:)
Postat de Bogdan Mihai Daia la 11 aprilie 2014 la 14:01
0
0
asa da,ai dreptate
Postat de Bogdan Mihai Daia la 11 aprilie 2014 la 14:04
0
0
Da nu mai bine pui tu aici ce foi si ce pinioane ai? Daca tot ai pornit sa descarci raspunsuri...da claritate intrebarii...:)
Postat de Teodor Jagate la 11 aprilie 2014 la 14:18
0
0
Există mai multe tipuri de angrenaje, în funcţie de disciplina la care se foloseşte bicicleta: crosscountry/xc, downhill, bmx, dirt street, trekking etc.... Pt crosscountry, aşa cum ai tu acum la bicicletă, se foloseşte cel mai frecvent angrenajul pedalier cu 3 foi.
Foaia mare poate avea 48, 46, 44 sau 42 de dinţi (T - teeth). Cel mai frecvent întâlnite sunt cele de 42T şi 44T.
Foaia medie/mijlocie/a 2a poate avea 38, 36, 34 sau 32 dinţi.
Foaia mică/prima/1 poate avea 22 sau 24.
Fiecare producător (Shimano, Sram, Truvativ etc.) îşi configurează diferit angrenajele, de exemplu 22/32/42 sau 22/34/44 sau cum am eu de la Truvativ 22/38/44. Nu detaliem, nu intrăm în explicaţii tehnice de ce procedează aşa, nici eu nu ştiu foarte bine.
Acum: cu cât foaia e mai mare (are mai mulţi dinţi), cu atât prinzi viteză mai mare într-un timp mai scurt, ritmul de pedalat (viteza cu care dai picior la pedală) e mai lent, pedalezi mai rar, dar mai greu, depui efort mai mare
Postat de Vladone Nasta editat la 11 aprilie 2014 la 16:50
0
0
Da...acum cred ca e lamurit...total :)
Postat de Teodor Jagate editat la 11 aprilie 2014 la 17:16
0
0
Va multumesc tuturor pentru raspunsuri! La inceput eram cam nelamurit,dar citind comentariile am inteles despre ce este vorba. Eu am un angranaj Sr Suntour, e o editie de acum 3-4 ani, initial ,cand am cumparat bicicleta,scopul ei era stric iesiri prin oras si eventual folosirea ei in scop de mijloc de transport,asa ca nu ma interesau piesele si dotarile.De cativa ani insa,am prins gustul si am inceput sa fac ture mai serioase, sa merg pe munte si la concursuri.Am inceput sa ma interezes mai mult si sa mai fac "upgradeuri" , dar transmisia a ramas la stadiul initial . Mai am o ultima intrebare: Voi ce angrenaje,foi,pinioane aveti? Sunteti multumiti de ele ? Imi puteti recomanda ceva ?
Postat de Stefan Apostolescu editat la 11 aprilie 2014 la 18:14
0
0
Da,cam aşa este,trebuie să le schimb pe toate, momentan am cam 400 de lei disponibili,dar depinde de pinioane. Eu am 8 viteze acum ,dacă iau pinioane cu 9 trebuie schimbată si maneta :)
Postat de Stefan Apostolescu la 13 aprilie 2014 la 10:59
0
0
Păi dacă ai cu 8, schimbi cu 8...logic. De ce vrei cu 9? Ca să ai două manete diferite? Uite cât te costă investiţia de 8:

Angrenaj complet: http://sportwin.ro/shimano/3365-angrenaj-pedalier-shimano-tourney-fc-m131.html - 79 lei

Pinioane: http://sportwin.ro/pinioane/487-pinioane-casetate-shimano-hg40-8vit-11-32t.html - 49 lei

Lanţ: http://sportwin.ro/shimano/1682-lant-shimano-hg40-116-zale.html - 33 lei
Transport prin postă: 15 lei.

Total: 176 lei.
Mă gândesc că nu e o avere, dacă tot ai spus că ai 400 de lei. Şi îmi dau seama că nu ai o nu ştiu ce bicicletă, de ţi-ai permis să mergi cu un lanţ de ai tocit şi foile. Go for it! Succes....T.J.
Postat de Teodor Jagate la 13 aprilie 2014 la 14:52
0
0
In mod normal 8 pinioane ajung. Dar producatorii de componente trebuie sa isi vanda marfa si de aceea promoveaza agresiv noile transmisii (cu 9, 10, 11 pinioane etc.). Costurile sunt mai mari, iar durabilitatea este in general mai mica (pentru aceeasi gama). Componentele recomandate anterior sunt ieftine, dar angrenajul este cam greu si nefinisat. Configuratia Alivio 44-32-22 si 11-13-15-18-21-24-28-32 este potrivita pentru majoritatea calaretilor. Megarange-ul Shimano cu 34 de dinti este dragut pentru chestii abrupte, dar saltul intre 26 si 34 (ultimii doi dinti) este cam brutal. Daca ai picioare mai lungi si/sau vrei cuplu mai mare alege bratele angrenajului de 175. Poti prelungi viata pinioanelor daca din start iti cumperi 2 (sau 3) lanturi si le rotesti periodic (la cel mult 100 km). Lantul KMC X8 este de vis.
Postat de Vasile Tompa la 13 aprilie 2014 la 15:40
0
0
Mulţumesc mult de ajutor,găsisem ceva ,un angrenaj+pinioane + lanţ de la sram 300 de lei pe dirtbike nou(nu dau detalii) ,dar erau pe 9v . Teodor Jagate,nu am cine ştie ce bicicleta,dar nici nu se compară cu un dhs,este entry-level,doar ca ,atunci când am luat-o nu aveam treabă cu bicicletele :)), dar dupa cum am auzit, 80% riderul si 20% bicicleta . Siempre Peligroso,după ce mi-ai spus ,rămân la 8 pinioane,dar de ce să am mai multe lanţuri pe care sa le schimb lunar? Nu e acelaşi lucru cu folosirea unui lanţ si înlocuirea lui când e tocit?
Postat de Stefan Apostolescu la 13 aprilie 2014 la 17:37
0
0
De acord cu Laur. Trendul e către 9, 10 şi 11 pinioane, chiar şi din banalul motiv că discurile sunt mai apropiate între ele, iar rapoartele se schimbă într-un timp mult mai scurt. Nu mai vorbim de tehnologia implicată şi materialele folosite la fabricare.
Dacă vrei transmisie de la Sram e posibil să ai nevoie şi de deraior spate şi de manete tot Sram, mare atenţie!
Postat de Vladone Nasta la 13 aprilie 2014 la 17:59
0
0