Forum
Esti aici:
Subiect: eficienta la urcari si coborari a unei transmisii 1x10
#111956
Postat de Aurel Stancu
Subiect deschis de la 4 mai 2015 la 23:41
Raporteaza
salutare tuturor,sper ca ma poate ajuta cineva cu niste informatii exacte.am la bicicleta mea angrenaj truvativ ruktion cu o foaie si 8 pinioane.fosta bicicleta avea 3x8 cu care ma puteam descurca si pe urcari mai grele,si la pedalat in viteza pe coborari.
acum cu 1x8 nu mai e acelasi lucru asa ca ma gandeam sa raman la o foaie dar sa imi pun pe spate o caseta de pinioane in format 11-36 de dinti.
1.o asemenea caseta de pinioane cu o foaie ma vor ajuta la urcari?
2.pe coborari voi avea ceva spor la pedalat eficient,sau voi pedala in gol,fara efect?
va multumesc
acum cu 1x8 nu mai e acelasi lucru asa ca ma gandeam sa raman la o foaie dar sa imi pun pe spate o caseta de pinioane in format 11-36 de dinti.
1.o asemenea caseta de pinioane cu o foaie ma vor ajuta la urcari?
2.pe coborari voi avea ceva spor la pedalat eficient,sau voi pedala in gol,fara efect?
va multumesc
Postat de Aurel Stancu la 4 mai 2015 la 23:41
0
0
George Romanescu
@Opteron
Aurel .... eu am experimentat asa 1 x 10 iar rezultatul final este 2 x 10 :) pt ca:
- foaie 32T x 11-36T te ajuta la urcari cel mai bine insa pe plat cred ca mai mult de 20 de km pe ora nu poti.....
- foaie 34T x 11-36T e mai ok decat 32T la viteza insa la urcare e cam dificil
- foaie 36T x 11-36 e cel mai ok pe plat dar la urcari trebuie sa ai bulan nu glume. Recunosc ca in concursuri bagi dar cand ajungi pe plat nu ai ai forta si nu intelegi de ce
Toate aceste combinatii au fost folosite sezonul trecut in concursuri si am schimbat 2 lanturi in 1000 km ....asta adatorita CONFIGURATIEI 1 X ....ca nu zice nimeni nimic de treaba asta.
Spre sf de sezon m-am desteptat si am pus 38-24T x 11-36 ....alta treaba pe plat si pe urcare. Chiar ma gandesc sa pun 38-28T.
transmisia 1 x functioneaza foarte bine si pe urcare cu pinion de 40T sau 42T
Deci ramai pe 2x si poti pune 38x24 ( 22 sau 26 sau 28 ) .
- foaie 32T x 11-36T te ajuta la urcari cel mai bine insa pe plat cred ca mai mult de 20 de km pe ora nu poti.....
- foaie 34T x 11-36T e mai ok decat 32T la viteza insa la urcare e cam dificil
- foaie 36T x 11-36 e cel mai ok pe plat dar la urcari trebuie sa ai bulan nu glume. Recunosc ca in concursuri bagi dar cand ajungi pe plat nu ai ai forta si nu intelegi de ce
Toate aceste combinatii au fost folosite sezonul trecut in concursuri si am schimbat 2 lanturi in 1000 km ....asta adatorita CONFIGURATIEI 1 X ....ca nu zice nimeni nimic de treaba asta.
Spre sf de sezon m-am desteptat si am pus 38-24T x 11-36 ....alta treaba pe plat si pe urcare. Chiar ma gandesc sa pun 38-28T.
transmisia 1 x functioneaza foarte bine si pe urcare cu pinion de 40T sau 42T
Deci ramai pe 2x si poti pune 38x24 ( 22 sau 26 sau 28 ) .
Postat de George Romanescu editat la 5 mai 2015 la 05:41
0
0
George Romanescu
@Opteron
Aurel .... eu am experimentat asa 1 x 10 iar rezultatul final este 2 x 10 :) pt ca:
- foaie 32T x 11-36T te ajuta la urcari cel mai bine insa pe plat cred ca mai mult de 20 de km pe ora nu poti.....
- foaie 34T x 11-36T e mai ok decat 32T la viteza insa la urcare e cam dificil
- foaie 36T x 11-36 e cel mai ok pe plat dar la urcari trebuie sa ai bulan nu gluma. Recunosc ca in concursuri bagi dar cand ajungi pe plat nu ai ai forta si nu intelegi de ce
Toate aceste combinatii au fost folosite sezonul trecut in concursuri si am schimbat 2 lanturi in 1000 km ....asta adatorita CONFIGURATIEI 1 X ....ca nu zice nimeni nimic de treaba asta.
Spre sf de sezon m-am desteptat si am pus 38-24T x 11-36 ....alta treaba pe plat si pe urcare. Chiar ma gandesc sa pun 38-28T.
transmisia 1 x functioneaza foarte bine si pe urcare cu pinion de 40T sau 42T
Deci ramai pe 2x si poti pune 38x24 ( 22 sau 26 sau 28 ) .
- foaie 32T x 11-36T te ajuta la urcari cel mai bine insa pe plat cred ca mai mult de 20 de km pe ora nu poti.....
- foaie 34T x 11-36T e mai ok decat 32T la viteza insa la urcare e cam dificil
- foaie 36T x 11-36 e cel mai ok pe plat dar la urcari trebuie sa ai bulan nu gluma. Recunosc ca in concursuri bagi dar cand ajungi pe plat nu ai ai forta si nu intelegi de ce
Toate aceste combinatii au fost folosite sezonul trecut in concursuri si am schimbat 2 lanturi in 1000 km ....asta adatorita CONFIGURATIEI 1 X ....ca nu zice nimeni nimic de treaba asta.
Spre sf de sezon m-am desteptat si am pus 38-24T x 11-36 ....alta treaba pe plat si pe urcare. Chiar ma gandesc sa pun 38-28T.
transmisia 1 x functioneaza foarte bine si pe urcare cu pinion de 40T sau 42T
Deci ramai pe 2x si poti pune 38x24 ( 22 sau 26 sau 28 ) .
Postat de George Romanescu la 5 mai 2015 la 05:41
0
0
Cu ce combinatie ai acum te descurci binisor prin oras sau pe sosele de ses.Ideal ar fi sa ai doua foi,e mai bun raportul foaie mica pinioane medii.decat foaie mare pinioane mari.
Ar mai fi o solutie,sa-ti intaresti picioarele
Ar mai fi o solutie,sa-ti intaresti picioarele
Postat de Cristian Marian la 5 mai 2015 la 05:51
0
0
1) Da, te ajuta, dar nu suficient, ai nevoie de un pinion de 42t si unul de 16t. Scoti pinioanele de 15/17t, pui 16t in locul lor si in capat vine pus cel de 42t.
1) Depinde cu ce ai fost obijnuit pana acum, binenteles ca pierzi anumite rapoarte, ori la urcare, ori la coborare. Cea mai de mijloc cale e sa iei o foaie de 34t si cu pinioane 11-42t. Raport suficient. Depinde de roti si de marimea lor, pe 29er cu 2.3 la 90rpm al unui angrenaj de 175mm ai 38kmh, cu foaie de 34, iar cu 32 ai undeva la 34kmh. Iar pe urcari un raport de 34 cu 11-42, e destul, daca ai nevoie de mai putin, eu zic sa mai faci antrenament.
1) Depinde cu ce ai fost obijnuit pana acum, binenteles ca pierzi anumite rapoarte, ori la urcare, ori la coborare. Cea mai de mijloc cale e sa iei o foaie de 34t si cu pinioane 11-42t. Raport suficient. Depinde de roti si de marimea lor, pe 29er cu 2.3 la 90rpm al unui angrenaj de 175mm ai 38kmh, cu foaie de 34, iar cu 32 ai undeva la 34kmh. Iar pe urcari un raport de 34 cu 11-42, e destul, daca ai nevoie de mai putin, eu zic sa mai faci antrenament.
Postat de Dan Bolba editat la 5 mai 2015 la 07:42
0
0
1) Da, te ajuta, dar nu suficient, ai nevoie de un pinion de 42t si unul de 16t. Scoti pinioanele de 15/17t, pui 16t in locul lor si in capat vine pus cel de 42t.
1) Depinde cu ce ai fost obijnuit pana acum, binenteles ca pierzi anumite rapoarte, ori la urcare, ori la coborare. Cea mai de mijloc cale e sa iei o foaie de 34t si cu pinioane 11-42t. Raport suficient. Depinde de roti si de marimea lor, pe 29er cu 2.3 la 90rpm al unui angrenaj de 175mm ai 38kmh, cu foaie de 34, iar cu 32 ai undeva la 34kmh. Iar pe urcari un raport de 34 cu 11-42, e destul, daca ai nevoie de mai putin, eu zic sa mai faci antrenament.
1) Depinde cu ce ai fost obijnuit pana acum, binenteles ca pierzi anumite rapoarte, ori la urcare, ori la coborare. Cea mai de mijloc cale e sa iei o foaie de 34t si cu pinioane 11-42t. Raport suficient. Depinde de roti si de marimea lor, pe 29er cu 2.3 la 90rpm al unui angrenaj de 175mm ai 38kmh, cu foaie de 34, iar cu 32 ai undeva la 34kmh. Iar pe urcari un raport de 34 cu 11-42, e destul, daca ai nevoie de mai putin, eu zic sa mai faci antrenament.
Postat de Dan Bolba editat la 5 mai 2015 la 07:42
0
0
1) Da, te ajuta, dar nu suficient, ai nevoie de un pinion de 42t si unul de 16t. Scoti pinioanele de 15/17t, pui 16t in locul lor si in capat vine pus cel de 42t.
1) Depinde cu ce ai fost obijnuit pana acum, binenteles ca pierzi anumite rapoarte, ori la urcare, ori la coborare. Cea mai de mijloc cale e sa iei o foaie de 34t si cu pinioane 11-42t. Raport suficient. Depinde de roti si de marimea lor, pe 29er cu 2.3 la 90rpm al unui angrenaj de 175mm ai 38kmh, cu foaie de 34, iar cu 32 ai undeva la 34kmh. Iar pe urcari un raport de 34 cu 11-42, e destul, daca ai nevoie de mai putin, eu zic sa mai faci antrenament. Am avut 1x10 ( 36 cu 11-42 ), acum am 38t cu aceeasi caseta si acum trec pe 1x11 cu foaie de 34 si pinioane 11-45. Nu am avut nicio problema cu nicio combinatie la urcari. Dar daca pot sa am un raport in plus de urcari, de ce nu.
1) Depinde cu ce ai fost obijnuit pana acum, binenteles ca pierzi anumite rapoarte, ori la urcare, ori la coborare. Cea mai de mijloc cale e sa iei o foaie de 34t si cu pinioane 11-42t. Raport suficient. Depinde de roti si de marimea lor, pe 29er cu 2.3 la 90rpm al unui angrenaj de 175mm ai 38kmh, cu foaie de 34, iar cu 32 ai undeva la 34kmh. Iar pe urcari un raport de 34 cu 11-42, e destul, daca ai nevoie de mai putin, eu zic sa mai faci antrenament. Am avut 1x10 ( 36 cu 11-42 ), acum am 38t cu aceeasi caseta si acum trec pe 1x11 cu foaie de 34 si pinioane 11-45. Nu am avut nicio problema cu nicio combinatie la urcari. Dar daca pot sa am un raport in plus de urcari, de ce nu.
Postat de Dan Bolba editat la 5 mai 2015 la 07:42
0
0
1) Da, te ajuta, dar nu suficient, ai nevoie de un pinion de 42t si unul de 16t. Scoti pinioanele de 15/17t, pui 16t in locul lor si in capat vine pus cel de 42t.
1) Depinde cu ce ai fost obijnuit pana acum, binenteles ca pierzi anumite rapoarte, ori la urcare, ori la coborare. Cea mai de mijloc cale e sa iei o foaie de 34t si cu pinioane 11-42t. Raport suficient. Depinde de roti si de marimea lor, pe 29er cu 2.3 la 90rpm al unui angrenaj de 175mm ai 38kmh, cu foaie de 34, iar cu 32 ai undeva la 34kmh. Iar pe urcari un raport de 34 cu 11-42, e destul, daca ai nevoie de mai putin, eu zic sa mai faci antrenament. Am avut 1x10 ( 36 cu 11-42 ), acum am 38t cu aceeasi caseta si acum trec pe 1x11 cu foaie de 34 si pinioane 11-45. Nu am avut nicio problema cu nicio combinatie la urcari. Dar daca pot sa am un raport in plus de urcari, de ce nu.
1) Depinde cu ce ai fost obijnuit pana acum, binenteles ca pierzi anumite rapoarte, ori la urcare, ori la coborare. Cea mai de mijloc cale e sa iei o foaie de 34t si cu pinioane 11-42t. Raport suficient. Depinde de roti si de marimea lor, pe 29er cu 2.3 la 90rpm al unui angrenaj de 175mm ai 38kmh, cu foaie de 34, iar cu 32 ai undeva la 34kmh. Iar pe urcari un raport de 34 cu 11-42, e destul, daca ai nevoie de mai putin, eu zic sa mai faci antrenament. Am avut 1x10 ( 36 cu 11-42 ), acum am 38t cu aceeasi caseta si acum trec pe 1x11 cu foaie de 34 si pinioane 11-45. Nu am avut nicio problema cu nicio combinatie la urcari. Dar daca pot sa am un raport in plus de urcari, de ce nu.
Postat de Dan Bolba editat la 5 mai 2015 la 07:42
0
0
1) Da, te ajuta, dar nu suficient, ai nevoie de un pinion de 42t si unul de 16t. Scoti pinioanele de 15/17t, pui 16t in locul lor si in capat vine pus cel de 42t.
1) Depinde cu ce ai fost obijnuit pana acum, binenteles ca pierzi anumite rapoarte, ori la urcare, ori la coborare. Cea mai de mijloc cale e sa iei o foaie de 34t si cu pinioane 11-42t. Raport suficient. Depinde de roti si de marimea lor, pe 29er cu 2.3 la 90rpm al unui angrenaj de 175mm ai 38kmh, cu foaie de 34, iar cu 32 ai undeva la 34kmh. Iar pe urcari un raport de 34 cu 11-42, e destul, daca ai nevoie de mai putin, eu zic sa mai faci antrenament. Am avut 1x10 ( 36 cu 11-42 ), acum am 38t ovala cu aceeasi caseta si acum trec pe 1x11 cu foaie de 34 tot ovala si pinioane 11-45. Nu am avut nicio problema cu nicio combinatie la urcari. Dar daca pot sa am un raport in plus de urcari, de ce nu.
@ George, sigur ai montat tu foaia pe angrenaj cat mai central? Sa iti consumi un lant la 500km e ridicol, sigur nu ar fi cazul sa schimbi pinioanele ? Cu 11-36 mai greu sa faci 1x10. De cand ma dau pe 1x nu am avut treaba sa consum mai rapid nimic la transmisie. Use your legs.
1) Depinde cu ce ai fost obijnuit pana acum, binenteles ca pierzi anumite rapoarte, ori la urcare, ori la coborare. Cea mai de mijloc cale e sa iei o foaie de 34t si cu pinioane 11-42t. Raport suficient. Depinde de roti si de marimea lor, pe 29er cu 2.3 la 90rpm al unui angrenaj de 175mm ai 38kmh, cu foaie de 34, iar cu 32 ai undeva la 34kmh. Iar pe urcari un raport de 34 cu 11-42, e destul, daca ai nevoie de mai putin, eu zic sa mai faci antrenament. Am avut 1x10 ( 36 cu 11-42 ), acum am 38t ovala cu aceeasi caseta si acum trec pe 1x11 cu foaie de 34 tot ovala si pinioane 11-45. Nu am avut nicio problema cu nicio combinatie la urcari. Dar daca pot sa am un raport in plus de urcari, de ce nu.
@ George, sigur ai montat tu foaia pe angrenaj cat mai central? Sa iti consumi un lant la 500km e ridicol, sigur nu ar fi cazul sa schimbi pinioanele ? Cu 11-36 mai greu sa faci 1x10. De cand ma dau pe 1x nu am avut treaba sa consum mai rapid nimic la transmisie. Use your legs.
Postat de Dan Bolba editat la 5 mai 2015 la 07:42
0
0
1) Da, te ajuta, dar nu suficient, ai nevoie de un pinion de 42t si unul de 16t. Scoti pinioanele de 15/17t, pui 16t in locul lor si in capat vine pus cel de 42t.
1) Depinde cu ce ai fost obijnuit pana acum, binenteles ca pierzi anumite rapoarte, ori la urcare, ori la coborare. Cea mai de mijloc cale e sa iei o foaie de 34t si cu pinioane 11-42t. Raport suficient. Depinde de roti si de marimea lor, pe 29er cu 2.3 la 90rpm al unui angrenaj de 175mm ai 38kmh, cu foaie de 34, iar cu 32 ai undeva la 34kmh. Iar pe urcari un raport de 34 cu 11-42, e destul, daca ai nevoie de mai putin, eu zic sa mai faci antrenament. Am avut 1x10 ( 36 cu 11-42 ), acum am 38t ovala cu aceeasi caseta si acum trec pe 1x11 cu foaie de 34 tot ovala si pinioane 11-45. Nu am avut nicio problema cu nicio combinatie la urcari. Dar daca pot sa am un raport in plus de urcari, de ce nu.
@ George, sigur ai montat tu foaia pe angrenaj cat mai central? Sa iti consumi un lant la 500km e ridicol, sigur nu ar fi cazul sa schimbi pinioanele ? Cu 11-36 mai greu sa faci 1x10. De cand ma dau pe 1x nu am avut treaba sa consum mai rapid nimic la transmisie. Use your legs.
1) Depinde cu ce ai fost obijnuit pana acum, binenteles ca pierzi anumite rapoarte, ori la urcare, ori la coborare. Cea mai de mijloc cale e sa iei o foaie de 34t si cu pinioane 11-42t. Raport suficient. Depinde de roti si de marimea lor, pe 29er cu 2.3 la 90rpm al unui angrenaj de 175mm ai 38kmh, cu foaie de 34, iar cu 32 ai undeva la 34kmh. Iar pe urcari un raport de 34 cu 11-42, e destul, daca ai nevoie de mai putin, eu zic sa mai faci antrenament. Am avut 1x10 ( 36 cu 11-42 ), acum am 38t ovala cu aceeasi caseta si acum trec pe 1x11 cu foaie de 34 tot ovala si pinioane 11-45. Nu am avut nicio problema cu nicio combinatie la urcari. Dar daca pot sa am un raport in plus de urcari, de ce nu.
@ George, sigur ai montat tu foaia pe angrenaj cat mai central? Sa iti consumi un lant la 500km e ridicol, sigur nu ar fi cazul sa schimbi pinioanele ? Cu 11-36 mai greu sa faci 1x10. De cand ma dau pe 1x nu am avut treaba sa consum mai rapid nimic la transmisie. Use your legs.
Postat de Dan Bolba editat la 5 mai 2015 la 07:42
0
0
1) Da, te ajuta, dar nu suficient, ai nevoie de un pinion de 42t si unul de 16t. Scoti pinioanele de 15/17t, pui 16t in locul lor si in capat vine pus cel de 42t.
1) Depinde cu ce ai fost obijnuit pana acum, binenteles ca pierzi anumite rapoarte, ori la urcare, ori la coborare. Cea mai de mijloc cale e sa iei o foaie de 34t si cu pinioane 11-42t. Raport suficient. Depinde de roti si de marimea lor, pe 29er cu 2.3 la 90rpm al unui angrenaj de 175mm ai 38kmh, cu foaie de 34, iar cu 32 ai undeva la 34kmh. Iar pe urcari un raport de 34 cu 11-42, e destul, daca ai nevoie de mai putin, eu zic sa mai faci antrenament. Am avut 1x10 ( 36 cu 11-42 ), acum am 38t ovala cu aceeasi caseta si acum trec pe 1x11 cu foaie de 34 tot ovala si pinioane 11-45. Nu am avut nicio problema cu nicio combinatie la urcari. Dar daca pot sa am un raport in plus de urcari, de ce nu.
@ George, sigur ai montat tu foaia pe angrenaj cat mai central? Sa iti consumi un lant la 500km e ridicol, sigur nu ar fi cazul sa schimbi pinioanele ? Cu 11-36 mai greu sa faci 1x10. De cand ma dau pe 1x nu am avut treaba sa consum mai rapid nimic la transmisie. Use your legs. Plus ca prin 1x10 dai jos si 400gr de pe o bicicleta. :)
1) Depinde cu ce ai fost obijnuit pana acum, binenteles ca pierzi anumite rapoarte, ori la urcare, ori la coborare. Cea mai de mijloc cale e sa iei o foaie de 34t si cu pinioane 11-42t. Raport suficient. Depinde de roti si de marimea lor, pe 29er cu 2.3 la 90rpm al unui angrenaj de 175mm ai 38kmh, cu foaie de 34, iar cu 32 ai undeva la 34kmh. Iar pe urcari un raport de 34 cu 11-42, e destul, daca ai nevoie de mai putin, eu zic sa mai faci antrenament. Am avut 1x10 ( 36 cu 11-42 ), acum am 38t ovala cu aceeasi caseta si acum trec pe 1x11 cu foaie de 34 tot ovala si pinioane 11-45. Nu am avut nicio problema cu nicio combinatie la urcari. Dar daca pot sa am un raport in plus de urcari, de ce nu.
@ George, sigur ai montat tu foaia pe angrenaj cat mai central? Sa iti consumi un lant la 500km e ridicol, sigur nu ar fi cazul sa schimbi pinioanele ? Cu 11-36 mai greu sa faci 1x10. De cand ma dau pe 1x nu am avut treaba sa consum mai rapid nimic la transmisie. Use your legs. Plus ca prin 1x10 dai jos si 400gr de pe o bicicleta. :)
Postat de Dan Bolba la 5 mai 2015 la 07:42
0
0
1) Da, te ajuta, dar nu suficient, ai nevoie de un pinion de 42t si unul de 16t. Scoti pinioanele de 15/17t, pui 16t in locul lor si in capat vine pus cel de 42t.
1) Depinde cu ce ai fost obijnuit pana acum, binenteles ca pierzi anumite rapoarte, ori la urcare, ori la coborare. Cea mai de mijloc cale e sa iei o foaie de 34t si cu pinioane 11-42t. Raport suficient. Depinde de roti si de marimea lor, pe 29er cu 2.3 la 90rpm al unui angrenaj de 175mm ai 38kmh, cu foaie de 34, iar cu 32 ai undeva la 34kmh. Iar pe urcari un raport de 34 cu 11-42, e destul, daca ai nevoie de mai putin, eu zic sa mai faci antrenament. Am avut 1x10 ( 36 cu 11-42 ), acum am 38t ovala cu aceeasi caseta si acum trec pe 1x11 cu foaie de 34 tot ovala si pinioane 11-45. Nu am avut nicio problema cu nicio combinatie la urcari. Dar daca pot sa am un raport in plus de urcari, de ce nu.
@ George, sigur ai montat tu foaia pe angrenaj cat mai central? Sa iti consumi un lant la 500km e ridicol, sigur nu ar fi cazul sa schimbi pinioanele ? Cu 11-36 mai greu sa faci 1x10. De cand ma dau pe 1x nu am avut treaba sa consum mai rapid nimic la transmisie. Use your legs. Plus ca prin 1x10 dai jos si 400gr de pe o bicicleta. :)
1) Depinde cu ce ai fost obijnuit pana acum, binenteles ca pierzi anumite rapoarte, ori la urcare, ori la coborare. Cea mai de mijloc cale e sa iei o foaie de 34t si cu pinioane 11-42t. Raport suficient. Depinde de roti si de marimea lor, pe 29er cu 2.3 la 90rpm al unui angrenaj de 175mm ai 38kmh, cu foaie de 34, iar cu 32 ai undeva la 34kmh. Iar pe urcari un raport de 34 cu 11-42, e destul, daca ai nevoie de mai putin, eu zic sa mai faci antrenament. Am avut 1x10 ( 36 cu 11-42 ), acum am 38t ovala cu aceeasi caseta si acum trec pe 1x11 cu foaie de 34 tot ovala si pinioane 11-45. Nu am avut nicio problema cu nicio combinatie la urcari. Dar daca pot sa am un raport in plus de urcari, de ce nu.
@ George, sigur ai montat tu foaia pe angrenaj cat mai central? Sa iti consumi un lant la 500km e ridicol, sigur nu ar fi cazul sa schimbi pinioanele ? Cu 11-36 mai greu sa faci 1x10. De cand ma dau pe 1x nu am avut treaba sa consum mai rapid nimic la transmisie. Use your legs. Plus ca prin 1x10 dai jos si 400gr de pe o bicicleta. :)
Postat de Dan Bolba la 5 mai 2015 la 07:42
0
0
Discutate recent pe forum