Forum

Subiect: Diferente intre transmisii

#11081

Alin Stefan
Postat de Alin Stefan
Subiect deschis de la 9 iulie 2021 la 16:49
Raporteaza
Ce transmisie preferati dintre 3x8 sau 1x9? Care credeti ca este mai buna din cele doua?
Postat de Alin Stefan la 9 iulie 2021 la 16:49
0
0
Depinde pe unde te dai. 1x9 e mai simplu de folosit (nu are schimbator fata), dar in general nu are la fel de multe rapoarte pentru viteza sau urcare. Daca alegi 3x8, ai mai multe rapoarte dar poate nu ai nevoie de ele daca te dai doar prin parc.
Conteaza mult si numarul de dinti de pe foi si pinioane, da un link cu biciclete sa vedem exact, si spune ce asteptari ai (parc, viteza, urcari?)
Postat de Dan I la 9 iulie 2021 la 18:14
0
0
Sincer sa fiu, asta cu "pe 3x8 ai mai multe rapoarte" e veche de acum si nu ofera decat o parte din adevar. Transmisiile 1x9 existente in momentul actual sunt cele de la Microshift. Primesti pe ele o caseta 11-42, deraior cu ambreiaj si, in combinatie cu o foaie Nw de 30 pana la 34T, e o transmisie absolut decenta, ale carei rapoarte sterg pe jos (conceptual, in simplitatea utilizarii si in privinta aspectului practic si vizual)cu orice transmisie 3x8 gasesti tu de cumparat. Rapoartele de urcare sunt cel putin comparabile, iar daca iei bicicleta pentru a merge pe coclauri, ideea de a aduce in discutie rapoartele de viteza(din belsug la o transmisie 3x8) e lipsita de sens.
Daca insa utilizarea se va concretiza in plimbari prin parc, cum a zis si Dan, treaba se schimba
Postat de Ioachim Mihalache la 9 iulie 2021 la 20:46
0
0
Daca e sa discutam transmisii, cel mai mult imi place 2x9, acolo chiar ai tot ce vrei intr-o forma mai simpla decat 3x8.

Problema cu 1x9 intervine si la urcare si la viteza, din punctul meu de vedere. Cand am scris raspunsul de mai sus, am avut in gand Rockrider ST520 3x8 (foi 42-32-22 cu pinioane 11-32) si Rockrider ST530 1x9 (foaie 32 cu pinioane 11-42).
Pe scurt, la urcare 3x8 are raport 0.69 si 1x9 are 0.76, e o diferenta. Pentru viteza, aici e o problema la 1x9, ca ai doar 2.9 fata de 3.8. Ok, poate pare non-sens, dar eu am mai patit sa am nevoie de ceva in plus cand cobor pe pante de drum forestier, ajungeam sa pedalez in gol, o accept ca pe o limita de viteza sa nu ma expun unui pericol.

Personal am 1x11 (foaie 30 cu pinioane 11-42), isi face treaba la urcari si pentru mine asta conteaza. Nu strica si ceva de viteza, dar nu e necesar.
Postat de Dan I editat la 9 iulie 2021 la 21:47
0
0
Ioachim Mihalache
Sincer sa fiu, asta cu "pe 3x8 ai mai multe rapoarte" e veche de acum si nu ofera decat o parte din adevar. Transmisiile 1x9 existente in momentul actual sunt cele de la Microshift. Primesti pe ele o caseta 11-42, deraior cu ambreiaj si, in combinatie cu o foaie Nw de 30 pana la 34T, e o transmisie absolut decenta, ale carei rapoarte sterg pe jos (conceptual, in simplitatea utilizarii si in privinta aspectului practic si vizual)cu orice transmisie 3x8 gasesti tu de cumparat. Rapoartele de urcare sunt cel putin comparabile, iar daca iei bicicleta pentru a merge pe coclauri, ideea de a aduce in discutie rapoartele de viteza(din belsug la o transmisie 3x8) e lipsita de sens.
Daca insa utilizarea se va concretiza in plimbari prin parc, cum a zis si Dan, treaba se schimba


Hmmm, mi se pare chiar aiurea sa spui ca rapoartele sunt comparabile. Chiar vreau sa te vad la urcare, cu acel 11-42, pe o panta suficient de potrivita incat acel 42 sa te faca sa dai ca hamsterul iar urmatorul raport, 34, sa stoarca ficatii din tine. E drept ca 3x8 e invechit, dar sa fim seriosi, de rapoarte AVEM nevoie. Multi fac greseala sa se uite la raportul maxim si minim si sa zica "ok, am suficient atat pentru urcare cat si pentru viteza" ca apoi "pe teren" sa se trezeasca in situatia in care pentru a mentine o anumita viteza sa constate ca nu are raportul potrivit. Si anume: ori ii da ca hamsterul ori gafaie.
1x9 mi se pare o prostie, sincer. Mai bine un 3x8, vechi dar sanatos, decat abominatia aia de 1x9. Daca esti fan 1x, mai bine du-te la 1x11 sau 1x12.
Postat de Robert Chiras la 12 iulie 2021 la 09:14
0
0
Robert Chiras
Multi fac greseala sa se uite la raportul maxim si minim si sa zica "ok, am suficient atat pentru urcare cat si pentru viteza" ca apoi "pe teren" sa se trezeasca in situatia in care pentru a mentine o anumita viteza sa constate ca nu are raportul potrivit. Si anume: ori ii da ca hamsterul ori gafaie.
1x9 mi se pare o prostie, sincer. Mai bine un 3x8, vechi dar sanatos, decat abominatia aia de 1x9. Daca esti fan 1x, mai bine du-te la 1x11 sau 1x12.


La caseta 9v 11-42 singurul salt mare e 34 - 42, in rest caseta e ok.
Pt cei ce nu urca des nu e nici-o problema.

Pt asta sa numesti 1x9 "abominatie" e exagerat dpmdv... mult exagerat.
Gandeste-te ca majoritatea nici nu (prea) urca, deci problema e din perspectiva ta.
Postat de Calin Neagu editat la 12 iulie 2021 la 10:02
0
0
Asa este, am exagerat numind-o "abominatie" (recunosc ca am cam facut-o intentionat, stiind ca exagerez) :D
Insa, vorbeam de ea ca despre o caseta pentru munte (nu neaparat MTB, dar unde ai de facut si urcari si coborari serioase). Asa, pentru oras, sau dealurile de la campie, suficient este chiar si 1x7, cum ar fi Shimano Tourney :))
Pentru cei care urca pante serioase, apoi isi dau drumul la vale si mai vor si viteza, trebuie rapoarte serioase. Personal, am reticente si pentru 1x11, respectiv 1x12 ( care oricum, cam depaseste bugetul), asa ca prefer 2x10 sau 2x11.

In general, in cazul meu, pentru a mentine aceeasi viteza, o schimbare de doar 1 dinte se tratuce intr-o diferenta de 5rpm. Ceea ce este cel mai confortabil (aici vorbesc de senzatia pe care o am eu la schimbarile de pinioane). O schimbare de 2 dinti deja inseamna o diferenta de 10rpm la cadenta. Aici, deja se cam simte diferenta de cadenta.

Pentru 34x11-42 am folosit acest calculator: https://www.bikecalc.com/cadence_at_speed
Article Image
Sa zicem ca esti la deal si te simti confortabil cu 15Km/h la cadenta optima (~90rpm), deci esti pe 34x28.
Apoi, panta devine mai abruta si nu mai poti sustine cu acest raport, asa ca urci la 34x34. La viteza asta, cadenta sare la 108. Este un salt foarte mare, din punctul meu de vedere. Normal, va trebui ca inainte de a face aceasta urcare de pinion sa scazi viteza, pe undeva pe la 13Km/h, dar diferenta de cadenta tot va fi mare, de la 78 la 94 (16rpm diferenta!)
Nu mai zic nimic de schimbarea de la 34 la 42, unde ai o diferenta de 19-26rpm!!!
Postat de Robert Chiras la 12 iulie 2021 la 14:32
0
0
Cred ca un astfel de tabel e bun doar pentru cei care merg la competitii, pentru unul care merge in parc e total inutil. Posibil 1x8 sau 1x9 sa fie mai mult decat suficient.
Postat de Alexandru M la 12 iulie 2021 la 15:56
0
0
Robert Chiras
Asa este, am exagerat numind-o "abominatie" (recunosc ca am cam facut-o intentionat, stiind ca exagerez) :D
Insa, vorbeam de ea ca despre o caseta pentru munte...

Da, cred ca toti exageram uneori deci nici-o problema.

Caseta de 9 viteze 11-42 e pe rockrider 530, bicla care nu s-a recomandat pe aici datorita pretului de 1800lei.
Cu doar 300lei mai mult ai rr 540 / 540 V2 ... biciclete mult mai ok.
Dpmdv pretul la 530 trebuia sa fie maxim 1600 (1599) ca sa aiba sens.
Postat de Calin Neagu editat la 12 iulie 2021 la 16:23
0
0
Am mers multi ani cu transmisie 3x8, fara probleme. Ulterior am facut conversia la 1x8, practic am pastrat aceeasi transmisie pe care am pus o placa 38t narrow wide in locul celei de mijloc. Am simplificat tot sistemul, iar bicicleta a ramas strict pentru oras (Bucuresti) unde nu este nevoie de mai multe rapoarte.
Pe bicicleta de ture / bikepacking, am oscilat intre 1x11 si 2x10. Am ales 2x10. Plaja mare de rapoarte cu salt mic intre ele si inca un aspect important pe care l-am constatat ulterior: in cazul ruperilor de ritm (ex: coborare urmata de o urcare abrupta) dintr-un click ai coborat 12-14t la placa, comparativ cu multe clickuri la maneta dreapta, pentru 1x11/12.
Asadar depinde pe unde mergi cu bicicleta. Si ce fel de ture faci. Fiecare transmisie are avantajele ei. As alege intre 1x si 2x.
Postat de Radu Barbuc la 12 iulie 2021 la 16:51
0
0