Forum

Subiect: Rapoarte transmisie

#10617

Stefan Negrea
Postat de Stefan Negrea
Subiect deschis de la 25 octombrie 2020 la 18:13
Raporteaza
Salut! Am o bicicleta de trekking care are urmatoarea transmisie: 8x3 shimano deore ,pinioane 13-28 si angrenaj 48/38/28 T. Mi se pare ca pedalez cam greu. Credeti ca raportul acesta este bun? De asemena, pinioanele si lantul trebuie inlocuite.Sa aleg alt raport al pinioanelor? Sa pun cu mai multi dinti dar sa fie compatibili cu angrenajul ? Am nevoie de sfatul vostru,al profesionistilor! merci!
Postat de Stefan Negrea la 25 octombrie 2020 la 18:13
0
0
Posibil sa pedalezi greu tocmai pentru că pinioanele și lanțul sunt uzate, desi nu prea îmi vine a crede. De pedalat greu pedalezi greu probabil pentru că nu folosești rapoartele corecte la transmisie; de exemplu, daca pedalezi in sarcină, la deal și mergi cu foaia din mijloc, care e uriașă la 38 de dinți cu pinionul de 17 sau 23 ( sper sa nu greșesc, deși nu prea te relevanță), da pedalezi greu. Daca vrei sa mergi mai ușor, tre sa te apropii de un raport de 1:1, adică să mergi cu foaia din mijloc cu pinionul de 28. Da, teoretic in oraș, daca nu urci cine știe ce dealuri sau pante abrupte, foaia mica și pinionul mare dau 1:1 și e mai mult decât suficient. Da și tu detalii, să știm și noi când pedalezi greu, la deal, la vale, pe plat? Ce rapoarte folosești când ți se pare că merge greu? Nu ne dai suficiente date. Cât despre schimbat pinioanele și pus altele mai mari, mă îndoiesc că deraiorul ar fi compatibil. De obicei, schimbatul casetei cu una mai extinsă sau cu pinioane mai mari înseamă deraior și shifter nou, eventual freehub nou și lanț nou adică o grămadă de bani. Așa că nu ți fie teamă, detaliază și lumea o să ți poată răspunde în cunoștință de cauză. De asemenea, daca am zis pe aici vreo prostie, rog colegii de forum să mă corecteze și să nu mi de-a în cap:)))
Postat de Ioachim Mihalache la 25 octombrie 2020 la 18:33
0
0
La Deore ar trebui să poți pune pinion de 32 liniștit, te ajută la urcări și ar trebui sa fie suficient.
Postat de Marius Chereja la 25 octombrie 2020 la 18:42
0
0
Ioachim Mihalache, pedalez greu și pe plat dar și pe urcare . Mi ar placea sa pedalez cat mai ușor, deoarece am și genti cu încărcătură după mine când plec. Asta cu Pedalatul greu am constatat o când era bicicleta cheala, fara nimic pe ea:)). Totusi, Deore din ce știu suport pinioane mai mari. Crezi că a fi bine sa pun 11-32 in valoare cu angrenajul 48/38/18?
Postat de Stefan Negrea la 25 octombrie 2020 la 18:58
0
0
Sunt destul de umflare iar cauciucurile sunt noi
Postat de Stefan Negrea la 25 octombrie 2020 la 19:15
0
0
Daca, virgulă, caseta de care zici cu 11-32 are 8 pinioane, da, zic că e o idee bună, cum a zis și @MariusChereja, îți lărgește gama de viteze și la deal, cu 28/32 ar trebuie sa funcționeze. Îți dau totuși exemplu faptul că zilele trecute urcam, pe șosea, pe bicla cu roti de 2.3 lățime la deal pe o panta pe care n aș califica o ca abrupta, și cu foaia de 22 cu pinionul de 30, fără alt echipament decât un rucsac și ceva lipsa de antrenament, cam gâfâiam:)))). Eu zic așa. Caută modelul de deraior pe care îl ai și vezi care e numărul maxim de dinți pe care îl poate lua, probabil 36. Ia caseta cu 11-32 si întreaba la un service daca se poate să ți înlocuiască pinionul de 32 cu unul de 36 ( bazandu mă pe faptul că producători precum Commencal au de vânzare kit uri de conversie de la 1x9 la 1x10 care presupun adăugarea unui pinion mare și a unui pinion mai mic pe caseta deja existenta, înlocuirea ar trebui sa fie posibilă). Așa o să ai cea mai buna varianta posibilă. Dar chiar și fără schimbarea ultimului pinion, caseta noua tot va fi un improvement și o să simți o diferență. Un ultim colac de siguranță ar fi ca înainte să iei caseta noua, sa duci bicla la service să ți inspecteze transmisia, sa fii sigur că nu sunt alte cauze în afară de rapoartele puține. E bătaie de cap, dar macar sa fii sigur. Sper să ți fie de ajutor ce am zis aici
Postat de Ioachim Mihalache la 25 octombrie 2020 la 19:19
0
0
Mulțumesc mult ! Îmi este de mare ajutor tot ceea ce mi ai explicat. Mă bucur că există oameni atât de expliciți.
Postat de Stefan Negrea la 25 octombrie 2020 la 19:49
0
0
”Am nevoie de sfatul vostru,al profesionistilor! merci!” Nu este nici un profesionist pe aici, suntem niște băieți care ne ajutăm reciproc cu sfaturi din ce am mai învăîțat de pe Tube și din experiența proprie sau de la alții. Auzi, da câte kile ai? Și kâte kile are bicicleta? Că dacă ai un trekking de 15 kile și tu aștepți să zbori la deal pe așa ceva, nu va merge în veci, poți să ai și pinion de 42t. Bicicleta aia nu e făcută să meargă repede, ci să mergă încet, mai ca pentru moși și recreere, așa. Dacă te mai și întreb de greutatea roților sigur te bag în ceață. Nu degeaba ăia care merg repede au roți de 1200g, 1400G, 1500g, etc. Dacă tu ai roți de 2 kile jumate și și cauciucuri de 1 kil bucata și vrei să mergi ȘI repede, nu la transmisie trebuie să lucrezi. Și mai depinde de ce înseamnă ”REPEDE” la tine, cu bicicleta încărcată. Fiecare ciclist, în funcție de PICIOARELE lui și de ANTRENAMENTUL lui are un mod diferit de a înțelege cuvântul ”REPEDE”.
Postat de Teodor Jagate editat la 25 octombrie 2020 la 20:21
0
0
Salut ! Eu la bicicleta de oras/treking am folosit pinioane 11/32 cu angrenaj 22/32/44 , dar tinind cont ca sunt clujean ( si avem dealuri serioase pe aici ) ulterior am modificat caseta inlocuind pinionul de 32 cu unul de 36. Specific ca am schimbator Shimano Deore 591 . Caseta 11/32 gasesti la Maros https://www.marosbike.ro/grem-gallery-overlay/3319/4359/ . Trebuie sa fi sigur ca iti " duce" schimbatorul pinion de 32. Acum, la aceeasi bicicleta am trecut la 3x9 cu acelasi angrenaj cu pinioane 12/36 si cu acelasi schimbator. Poti sa vezi bicicleta la profilul meu . Nu e usoara de loc, am butuc cu dinam pe fata, , portbagaj cu cutie pe el, cric central dublu, etc. Este o bicicleta de ture pe asfalt si de oras . Ca anvelope am semislick de 28x1.75 si merg cu min. 3 atm. pe spate si 1.8-2.0 pe fata . Sper ca ti-am fost de folos ! Numai bine !
Postat de Radu Muller la 26 octombrie 2020 la 06:51
0
0
Ai si angrenaj cu foi prea mari..

A mea de oras avea 48-36-26, am dat jos foaia mare pt ca mergeam doar pe cea din mijloc, am pastrat foaia mica daca mai urc pe undeva, misc lantul cu mana daca e cazul (de cateva ori/ an deci nu e mare deranj)
Depinde cum si pe unde mergi... ori poti lua angrenaj 40-30-22 sau 44-32-22
Postat de Calin Neagu editat la 26 octombrie 2020 la 08:00
0
0
Salut, n-ai rapoarte bune pentru a face ture cu bicicleta incarcata cu bagaje, 1:1 nu este suficient de mic.
Cum au sugerat si cei doi colegi mai sus, ar trebui sa iei in considerare schimbarea angrenajului.
Vorbind simplist, ar trebui sa ai rapoarte de mtb.
Capacitatea deraiorului ia in considerare si nr de dinti de la foi. Simplist vorbind, cu cel actual, daca pui foi mai mici, implicit o sa poti pune si caseta cu pinion mai mare.
La Sunrace gasesti si casete cu 8 pinioane, pana la 40-42 de dinti. Dar astea nu prea te-ar ajuta pentru ca e mare saltul intre nr de dinti, tie iti trebuie ceva care sa te ajute ca sa mentii o cadenta cat mai liniara intre viteze.
Pentru a primi sugestii concrete stabileste un buget disponibil pentru adaptarea asta.
Postat de Janos Hegedus la 26 octombrie 2020 la 08:53
0
0
Mulțumesc mult,Radu Muller! Am sa vad ce reușesc să fac .
Postat de Stefan Negrea la 26 octombrie 2020 la 12:39
0
0