Forum
Esti aici:
Subiect: Caut cadru de XC pentru roti de 29 - marime XL
#10690
Postat de Maximilian Munteanu
Subiect deschis de la 16 decembrie 2020 la 21:14
Raporteaza
Ahoi, forum people!
Titlul ar trebui să fie destul de clar: vreau să-mi iau un cadru de XC pentru roți de 29”, mărime XL - cu precizarea foarte importantă: pentru drop out-uri de 142 x 12 mm! De ce așa? Că am căpătat un set de roți fancy care sunt cu spate de 142 și față de 15 mm (non-Boost) și o să fac o bicicletă în jurul lor. Vreau un cadru high-end de aluminiu cu pedigree, că n-am bani de carboane și filme.
Chestia e că, la modul cel mai sincer, habar nu am cum trebuie să fie un bike de XC în regulă și ce înseamnă ”geometrie bună” sau ”modernă” la o bicicletă din asta. Ce reach? Ce HA? Ce lungime de chainstay? Ce înălțime de BB? Vreau să vă citesc părerile, so teach me!
Când spun ”cu pedigree”, mă gândesc la mărci precum Trek, Specialized sau Cannondale. Nu mi-aș bate capul cu mărci aspirante, care vând biciclete ”bine echipate”, că nu prea am încredere în ele, poate doar dacă mă convinge cineva de contrariu. Also, fără Giant și Merida, că Giant mă plictisește ca marcă de pic jos, iar decât Merida mai bine Tohan de fier, nu glumesc! Știu-știu, nu e o chestie matură sau rațională, dar nu totul trebuie să fie așa, deci e în regulă.
Care sunt reperele mele? Am două biciclete cu care m-am dat cel mai mult în ultimul an: un Mondraker Foxy 29” de aluminiu (reach 495 mm) pentru enduro și un Nukeproof Scout 29” (reach 475 mm), adică un hardtail de enduro. Cu Foxy-ul mă duc cam pe peste tot, sunt obișnuit cu ălea 16 kile ale lui (cu gume sănătoase, CushCore, flatpedals, piese zdravene), dar când am început să urc cu Scout-ul, am început să mă și urăsc un pic, fiindcă acum îmi stă capul numai la cum să ușurez Foxy-ul, iar asta înseamnă carbon, scumpete și alți bani. Dar, mă rog, mă gândesc că poate aș explora mai mult cu un bike de XC, am căpătat roțile despre care vorbeam și acum am scuză pentru alt proiect. Știți cum e...
Nu mi-am făcut mai deloc temele, după cum spuneam, dar din ce am vorbit succint cu un om mai priceput decât mine, o opțiune ar putea fi Trek-ul X-Caliber de prin 2015, deși nu mi-e clar dacă e pentru ax de 12 mm pe spate. Plecând de acolo, tind să cred că nici concurenți clasici, gen StumpJumper sau Trail SL nu ar trebui să fie prea diferiți. Greșesc? Doar că mă tot uit prin cataloagele de 2014-2016 și văd bicicletele ăstea numai cu QR pe spate... Hm! Or fi și cu ax de 12? Sau vin și cu alte dropout-uri?
O să mă dau cu bicicleta asta pe unde mă dau și cu celelalte, dar evident mai încet și mai cu grijă. Nu am în plan nu știu ce ultralight build, o să montez pe ea ce am pe acasă, adică 1x11, frâne cu discuri de 180 mm, probabil și dropper.
Ah, da! Am 1.91 m și pe la 97 kg, condiția fizică mi-e acceptabilă și pot să urc o bună parte din urcările mai tehnice de prin zona Brașovului, inclusiv gâturile de pe Galben sau transferul de pe Forestier pe Vechi, integral, dar nu ultima cățărare de pe Crucuri, asta ca exemplu, deși nu știu cât de relevant e.
Deci? Ce să caut? Voi ce recomandați? Și de ce?
Mulțumesc,
Mx
Titlul ar trebui să fie destul de clar: vreau să-mi iau un cadru de XC pentru roți de 29”, mărime XL - cu precizarea foarte importantă: pentru drop out-uri de 142 x 12 mm! De ce așa? Că am căpătat un set de roți fancy care sunt cu spate de 142 și față de 15 mm (non-Boost) și o să fac o bicicletă în jurul lor. Vreau un cadru high-end de aluminiu cu pedigree, că n-am bani de carboane și filme.
Chestia e că, la modul cel mai sincer, habar nu am cum trebuie să fie un bike de XC în regulă și ce înseamnă ”geometrie bună” sau ”modernă” la o bicicletă din asta. Ce reach? Ce HA? Ce lungime de chainstay? Ce înălțime de BB? Vreau să vă citesc părerile, so teach me!
Când spun ”cu pedigree”, mă gândesc la mărci precum Trek, Specialized sau Cannondale. Nu mi-aș bate capul cu mărci aspirante, care vând biciclete ”bine echipate”, că nu prea am încredere în ele, poate doar dacă mă convinge cineva de contrariu. Also, fără Giant și Merida, că Giant mă plictisește ca marcă de pic jos, iar decât Merida mai bine Tohan de fier, nu glumesc! Știu-știu, nu e o chestie matură sau rațională, dar nu totul trebuie să fie așa, deci e în regulă.
Care sunt reperele mele? Am două biciclete cu care m-am dat cel mai mult în ultimul an: un Mondraker Foxy 29” de aluminiu (reach 495 mm) pentru enduro și un Nukeproof Scout 29” (reach 475 mm), adică un hardtail de enduro. Cu Foxy-ul mă duc cam pe peste tot, sunt obișnuit cu ălea 16 kile ale lui (cu gume sănătoase, CushCore, flatpedals, piese zdravene), dar când am început să urc cu Scout-ul, am început să mă și urăsc un pic, fiindcă acum îmi stă capul numai la cum să ușurez Foxy-ul, iar asta înseamnă carbon, scumpete și alți bani. Dar, mă rog, mă gândesc că poate aș explora mai mult cu un bike de XC, am căpătat roțile despre care vorbeam și acum am scuză pentru alt proiect. Știți cum e...
Nu mi-am făcut mai deloc temele, după cum spuneam, dar din ce am vorbit succint cu un om mai priceput decât mine, o opțiune ar putea fi Trek-ul X-Caliber de prin 2015, deși nu mi-e clar dacă e pentru ax de 12 mm pe spate. Plecând de acolo, tind să cred că nici concurenți clasici, gen StumpJumper sau Trail SL nu ar trebui să fie prea diferiți. Greșesc? Doar că mă tot uit prin cataloagele de 2014-2016 și văd bicicletele ăstea numai cu QR pe spate... Hm! Or fi și cu ax de 12? Sau vin și cu alte dropout-uri?
O să mă dau cu bicicleta asta pe unde mă dau și cu celelalte, dar evident mai încet și mai cu grijă. Nu am în plan nu știu ce ultralight build, o să montez pe ea ce am pe acasă, adică 1x11, frâne cu discuri de 180 mm, probabil și dropper.
Ah, da! Am 1.91 m și pe la 97 kg, condiția fizică mi-e acceptabilă și pot să urc o bună parte din urcările mai tehnice de prin zona Brașovului, inclusiv gâturile de pe Galben sau transferul de pe Forestier pe Vechi, integral, dar nu ultima cățărare de pe Crucuri, asta ca exemplu, deși nu știu cât de relevant e.
Deci? Ce să caut? Voi ce recomandați? Și de ce?
Mulțumesc,
Mx
Postat de Maximilian Munteanu la 16 decembrie 2020 la 21:14
0
0
Ati Boa AtiBoa
@AtiBoa
Salut,
As avea si eu niste intrebari asa pt inceput, poate te ajuta sa te apropii de modelul ideal.
*Cat de importanta e starea cadrului pt tine?
*La ce suma te-ai gandit?
*Cu ce BB sa fie?
*Ai cunostinte in alte tari (mai "bogate", sa zic asa) de unde poti achizitiona astfel de cadru second hand? Intreb asta, deoarece datorita faptului ca in tara noastra sunt sanse mici sa gasesti un cadru de vanzare cu specificatiile enumerate de tine (cumparat de nou, din magazin, adica cu provenienta imaculata).
Un cadru cu standarde "vechi" e foarte greu de gasit atat SH, in stare buna, cat si nou in magazinele din EU (sunt si eu in cautarea unui cadru de 29", de marimea L, si cu drop-out de 135mm - carbon, titaniu, super light alloy, etc, nu conteaza, doar sa fie posibila tragerea cablurilor Di2 prin el). Mai nou toate cadrele sunt Boost, cu mult inainte aveau dropout de 135mm, si doar intr-o perioada relativ scurta s-au produs cu 142 TA.
Desi ce cauti tu e mai usor de gasit, nu stiu daca ramai strict la aceste 3 marci vei avea multe oferte din ce sa alegi :(
Poate ai sanse mai mari sa gasesti o bicicleta SH (sau noua) de vanzare de la care sa-ti pastrezi cadrul.
Succes!
AtiBoa
As avea si eu niste intrebari asa pt inceput, poate te ajuta sa te apropii de modelul ideal.
*Cat de importanta e starea cadrului pt tine?
*La ce suma te-ai gandit?
*Cu ce BB sa fie?
*Ai cunostinte in alte tari (mai "bogate", sa zic asa) de unde poti achizitiona astfel de cadru second hand? Intreb asta, deoarece datorita faptului ca in tara noastra sunt sanse mici sa gasesti un cadru de vanzare cu specificatiile enumerate de tine (cumparat de nou, din magazin, adica cu provenienta imaculata).
Un cadru cu standarde "vechi" e foarte greu de gasit atat SH, in stare buna, cat si nou in magazinele din EU (sunt si eu in cautarea unui cadru de 29", de marimea L, si cu drop-out de 135mm - carbon, titaniu, super light alloy, etc, nu conteaza, doar sa fie posibila tragerea cablurilor Di2 prin el). Mai nou toate cadrele sunt Boost, cu mult inainte aveau dropout de 135mm, si doar intr-o perioada relativ scurta s-au produs cu 142 TA.
Desi ce cauti tu e mai usor de gasit, nu stiu daca ramai strict la aceste 3 marci vei avea multe oferte din ce sa alegi :(
Poate ai sanse mai mari sa gasesti o bicicleta SH (sau noua) de vanzare de la care sa-ti pastrezi cadrul.
Succes!
AtiBoa
Postat de Ati Boa AtiBoa la 16 decembrie 2020 la 22:31
0
0
Long story short: Trek Superfly - best buy. Avut, placut, e ce trebuie + dropout smecher de suporta si qr 135 si ax 142. Sau Scott Scale, good enough pt Nino.
Imprumuta un powermeter si da-i blana pe mai multe bite de XC si o sa vezi ca dpdv performanta brandul nu conteaza, cel putin nu in mod masurabil. Un chainstay mai scurt pt fun, cativa mm +- ici colo nu conteaza, HA mai slack e prea new school si oricum te incurca la urcari.
Legat de pedigree:
https://www.youtube.com/watch?v=bifOI4MbHVU
Cannondale - falimentat de mult, detinut de Dorel, la propriu. QC lasa de dorit. Raportat la perioada aia, s-au trezit mai tarziu la 142mm, parca vreo 2 ani dupa lumea buna.
Giant sunt singurii care produc cadre de carbon cap coada in house, tocmai de aia ei fac de mult aproape toate cadrele Trek, Scott s.a, chiar si cele de Al. Best QC dintre firmele mari. Sunt cel mai mare producator la nivel global, daca toata lumea buna iti da pe mana layoutul lor la fibre, poti sa compari, sa combini si sa faci cele mai ok cadre. Au probleme doar la marketing.
Idem Merida produce cadrele Specialized, au 49% din actiunile lor.
Imprumuta un powermeter si da-i blana pe mai multe bite de XC si o sa vezi ca dpdv performanta brandul nu conteaza, cel putin nu in mod masurabil. Un chainstay mai scurt pt fun, cativa mm +- ici colo nu conteaza, HA mai slack e prea new school si oricum te incurca la urcari.
Legat de pedigree:
https://www.youtube.com/watch?v=bifOI4MbHVU
Cannondale - falimentat de mult, detinut de Dorel, la propriu. QC lasa de dorit. Raportat la perioada aia, s-au trezit mai tarziu la 142mm, parca vreo 2 ani dupa lumea buna.
Giant sunt singurii care produc cadre de carbon cap coada in house, tocmai de aia ei fac de mult aproape toate cadrele Trek, Scott s.a, chiar si cele de Al. Best QC dintre firmele mari. Sunt cel mai mare producator la nivel global, daca toata lumea buna iti da pe mana layoutul lor la fibre, poti sa compari, sa combini si sa faci cele mai ok cadre. Au probleme doar la marketing.
Idem Merida produce cadrele Specialized, au 49% din actiunile lor.
Postat de Valeriu Ionascu la 16 decembrie 2020 la 22:34
0
0
Cadrul de Procaliber e mai greu decat cel de Superfly si la XC it's all about W/kg deci nu iti permiti 100-200g in plus la cadru. Treaba aia cu comfortul e bullshit oricum, confortul dat de o tija de sa de carbon de top e mult mai mare decat ce fac Trek/BMC cu decuplarea lu' peste
Postat de Valeriu Ionascu la 16 decembrie 2020 la 22:38
0
0
@Gelu: E clar din capul locului că-mi caut un cadru SH mai vechi. Nu pun roți cu Tune și jante din carbon pe un Prone, sorry. Iarăși, am spus că nu vreau cadru din carbon. Hardtail de scandal am deja și merge foarte bine, ce să fac cu încă unul? Cred că nu ai fost foarte atent când ai citit ce am scris mai sus.
@Ati: Nu sunt mofturos la condiția cadrului, dar aș vrea să fie într-o stare decentă. Nu m-am gândit la nici o sumă anume, dar vreau să-l fac să iasă cât mai ieftin, că nu e prioritate XC-ul pentru mine. BB threaded, indiscutabil. Am cunoștințe și o să caut și acolo, doar aș vrea să mă lămuresc CE!
Boost e foarte bun, dar eu nu am roți pe Boost. 142 și 135 sunt cam același spacing, doar că diferă dropout-urile și la unele pot fi schimbate între ele.
@Valeriu: Nu sunt om de powermeter, e irelevant pentru mine. La Scott nu m-am gândit, merci, o să iau în calcul. Câțiva mm ici colo pot fi lumi în anumite locuri. Eu de exemplu am schimbat pe Foxy pipa de 30 mm cu una de 35 și mi s-a schimbat comportamentul bicicletei. Că ne putem adapta? Da, dar mm ăia contează. HA mai slack new school e foarte bun și mă bucur că le-a mai venit și croscantriștilor mintea la cap și au apărut și biciclete care să-ți pună un zâmbet pe față. Geometriile noi și faine vin din lumea gravity, cu plăcere!
Altfel, sorry, citatul ăla din film e o prostie. Și e dintr-un film de ficțiune. Nu e argument. Se produc chestii bine în Taiwan și prost în Taiwan. Ca unul care a băgat Eurobike ani de zile (sunt articole pe site), știu bine hala cu standurile chinezești și cine unde produce. Cunosc și Cannondale foarte bine, am momentan cel puțin 3 Cannondale-uri din vremurile bune și putem povesti despre ei până poimarți. Inclusiv despre faliment. Dar da, nu-mi dau seama dacă au avut modele cu 142 x 12 mm care să merite luate în seamă. Știu foarte bine și ce face Giant, dar am spus foarte clar că nu vreau un Giant. Nu am nici un dubiu că fac biciclete bune și că livrează calitate pentru alții. Eu n-o să-mi iau Giant, punct. Merida produce pentru Specialized, așa e, dar chestia cu 49% nu mai e așa de ani de zile, că și-au răscumpărat gradual procentele, de la an la an. Informație verificată în 2013 la test camp-ul Merida de la un om din conducerea Merida; e articol aici pe site și despre asta. Deci hai să nu mai răspândim mitul ăsta așa gratuit!
Despre treaba cu confortul care e ”bullshit” la XC am vorbit cu Vlad Dascălu și el nu prea e de aceeași părere și, din ce-mi aduc aminte, nici Lucian Logigan și nici Ede Molnar, dar hei, eu nu mă pricep la XC, deci doar reproduc. Dar unele dintre chestiile ăstea le am înregistrate. Oricum, n-are a face cu ce discutăm noi aici, că eu caut altceva.
Eu nu înțeleg așa: dacă am spus civilizat din capul locului că NU vreau carbon, Giant și Merida, de ce insistă lumea să-mi recomande fix chestiile ăstea? Îmi aduce aminte de un moment de acum câțiva ani, când m-am dus la chioșc să-mi iau gumă de mestecat și am cerut un pachet de Winterfresh. Tanti mi-a dat prompt un pachet de Orbit cu aromă de pepene. Îi spun frumos că nu aia am cerut, ci Winterfresh și-mi spune: ”Auziți, da' știți ce bună e?!”
Merci!
Mx
@Ati: Nu sunt mofturos la condiția cadrului, dar aș vrea să fie într-o stare decentă. Nu m-am gândit la nici o sumă anume, dar vreau să-l fac să iasă cât mai ieftin, că nu e prioritate XC-ul pentru mine. BB threaded, indiscutabil. Am cunoștințe și o să caut și acolo, doar aș vrea să mă lămuresc CE!
Boost e foarte bun, dar eu nu am roți pe Boost. 142 și 135 sunt cam același spacing, doar că diferă dropout-urile și la unele pot fi schimbate între ele.
@Valeriu: Nu sunt om de powermeter, e irelevant pentru mine. La Scott nu m-am gândit, merci, o să iau în calcul. Câțiva mm ici colo pot fi lumi în anumite locuri. Eu de exemplu am schimbat pe Foxy pipa de 30 mm cu una de 35 și mi s-a schimbat comportamentul bicicletei. Că ne putem adapta? Da, dar mm ăia contează. HA mai slack new school e foarte bun și mă bucur că le-a mai venit și croscantriștilor mintea la cap și au apărut și biciclete care să-ți pună un zâmbet pe față. Geometriile noi și faine vin din lumea gravity, cu plăcere!
Altfel, sorry, citatul ăla din film e o prostie. Și e dintr-un film de ficțiune. Nu e argument. Se produc chestii bine în Taiwan și prost în Taiwan. Ca unul care a băgat Eurobike ani de zile (sunt articole pe site), știu bine hala cu standurile chinezești și cine unde produce. Cunosc și Cannondale foarte bine, am momentan cel puțin 3 Cannondale-uri din vremurile bune și putem povesti despre ei până poimarți. Inclusiv despre faliment. Dar da, nu-mi dau seama dacă au avut modele cu 142 x 12 mm care să merite luate în seamă. Știu foarte bine și ce face Giant, dar am spus foarte clar că nu vreau un Giant. Nu am nici un dubiu că fac biciclete bune și că livrează calitate pentru alții. Eu n-o să-mi iau Giant, punct. Merida produce pentru Specialized, așa e, dar chestia cu 49% nu mai e așa de ani de zile, că și-au răscumpărat gradual procentele, de la an la an. Informație verificată în 2013 la test camp-ul Merida de la un om din conducerea Merida; e articol aici pe site și despre asta. Deci hai să nu mai răspândim mitul ăsta așa gratuit!
Despre treaba cu confortul care e ”bullshit” la XC am vorbit cu Vlad Dascălu și el nu prea e de aceeași părere și, din ce-mi aduc aminte, nici Lucian Logigan și nici Ede Molnar, dar hei, eu nu mă pricep la XC, deci doar reproduc. Dar unele dintre chestiile ăstea le am înregistrate. Oricum, n-are a face cu ce discutăm noi aici, că eu caut altceva.
Eu nu înțeleg așa: dacă am spus civilizat din capul locului că NU vreau carbon, Giant și Merida, de ce insistă lumea să-mi recomande fix chestiile ăstea? Îmi aduce aminte de un moment de acum câțiva ani, când m-am dus la chioșc să-mi iau gumă de mestecat și am cerut un pachet de Winterfresh. Tanti mi-a dat prompt un pachet de Orbit cu aromă de pepene. Îi spun frumos că nu aia am cerut, ci Winterfresh și-mi spune: ”Auziți, da' știți ce bună e?!”
Merci!
Mx
Postat de Maximilian Munteanu la 17 decembrie 2020 la 01:37
0
0
Gelu, tu chiar nu înțelegi ce scriu? Cine a spus ceva de drop bar MTB sau de gravel bike??? Eu am spus cât am putut de clar ce caut, tu ai citit măcar? Întreb asta, fiindcă mă întrebi de piese, când am scris și ce piese am.
Fă-ți tu ce gravel bike ai chef, mie nu-mi trebuie gravel bike, vreau bike de XC și am spus asta din capul locului! De ce mai dăm sfaturi, dacă nici măcar nu citim cerințele??? WTF!
Între timp am aflat de niște Scott-uri și niște Trek-uri cu spate de 142 mm, mulțumesc!
Mx
Fă-ți tu ce gravel bike ai chef, mie nu-mi trebuie gravel bike, vreau bike de XC și am spus asta din capul locului! De ce mai dăm sfaturi, dacă nici măcar nu citim cerințele??? WTF!
Între timp am aflat de niște Scott-uri și niște Trek-uri cu spate de 142 mm, mulțumesc!
Mx
Postat de Maximilian Munteanu la 17 decembrie 2020 la 09:38
0
0
Valeriu Ionascu
Cadrul de Procaliber e mai greu decat cel de Superfly si la XC it's all about W/kg deci nu iti permiti 100-200g in plus la cadru. Treaba aia cu comfortul e bullshit oricum, confortul dat de o tija de sa de carbon de top e mult mai mare decat ce fac Trek/BMC cu decuplarea lu' peste
Procaliber este Boost.
Procaliber cu ISO Speed si tija de carbon(le echipeaza Trek chiar si pe cele de AL cu tija de carbon) chiar merita .. ar trebui sa il incerci inainte sa vorbesti.
@Maximilian .. banueisc ca vrei cadru SH daca iti cauti 12x142 si de brand.
Postat de Ionut Tanase editat la 17 decembrie 2020 la 10:01
0
0
E putin ciudat ca incerci sa iti faci o bicicleta in jurul unor roti. In mod normal daca faci o bicicleta pe piese ar trebui sa fie in jurul unui cadru.
Apoi, avand in vedere ca vrei bicicleta de xc, ar trebui sa sti ca standardul acolo e 1x12 din motive evidente. Standardul de boost a venit ca o consecinta a transmisiilor 1x12. Trebuie mai mult loc in spate sa incapa toate pinioanele alea.
Ideea e ca e ciudat sa cauti cadru de 142 pentru xc. Nici nu stiu daca se mai fabrica. Eventual un cadu mai vechi, de pe vremea cand transmisiile erau 2x. E posibil ca sa iti fie viata mai usoara daca iti vinzi rotile alea fancy si cauti ceva pe standarde actuale. Stiu ca nu e ce vrei sa auzi dar cred ca e mai sanatos asa.
Geometriile old school de xc sunt destul de nasoale. Eu nu ma impac deloc cu ele. Avand in vedere background-ul tau. E foarte posibil sa nu te impaci nici tu cu ele. Sau doar sa te minti singur. O geometrie moderna te face sa te simti mai bine pe bicicleta atat la deal cat si la vale. Daca nu te simti bine pe bicicleta, nu te vei da cu ea si aruncii banii degeaba.
Apoi, avand in vedere ca vrei bicicleta de xc, ar trebui sa sti ca standardul acolo e 1x12 din motive evidente. Standardul de boost a venit ca o consecinta a transmisiilor 1x12. Trebuie mai mult loc in spate sa incapa toate pinioanele alea.
Ideea e ca e ciudat sa cauti cadru de 142 pentru xc. Nici nu stiu daca se mai fabrica. Eventual un cadu mai vechi, de pe vremea cand transmisiile erau 2x. E posibil ca sa iti fie viata mai usoara daca iti vinzi rotile alea fancy si cauti ceva pe standarde actuale. Stiu ca nu e ce vrei sa auzi dar cred ca e mai sanatos asa.
Geometriile old school de xc sunt destul de nasoale. Eu nu ma impac deloc cu ele. Avand in vedere background-ul tau. E foarte posibil sa nu te impaci nici tu cu ele. Sau doar sa te minti singur. O geometrie moderna te face sa te simti mai bine pe bicicleta atat la deal cat si la vale. Daca nu te simti bine pe bicicleta, nu te vei da cu ea si aruncii banii degeaba.
Postat de Costi Iordan la 17 decembrie 2020 la 10:51
0
0
@Ionuț: Dap, am menționat mai sus că vreau SH.
@Costi: E ciudat, dar e o chestie asumată din capul locului. Asta e partea tricky și bizară. Nu vând roțile ălea, că sunt cadou și aia e chestia.
Argumentul geometriei îl înțeleg și mi-l asum și pe ăla. Worst case scenario e că vând, dacă nu-mi place. Nu e un capăt de țară.
Evident că nu se mai fabrică asemenea cadre și fix de aia am spus că-mi caut ceva la mâna a doua. Știu de ce a apărut Boost. Dar, dincolo de argumentul spațiului pentru pinioane, când eu nu o să-mi pun 12 viteze, sunt alte probleme funcționale legate de spatele de 142 mm? E chainline-ul mult mai nasol, apare uzura prematură, sau care e treaba? Conform logicii mele, dacă mă pot da cu Shimano de 11 pe bicletele de enduro și-mi ajung pentru a urca în cele mai multe locuri, de ce nu ar fi bun același sistem pe un bike de XC?
Long story short, ăstea sunt contextul și provocarea și eu sunt dispus să-mi bat capul cu ele. Cine are chef să-mi lase o vorbă, dacă știe asemenea cadre, bine, cine nu, iarăși bine, că nu e cu supărare. Dar ce nu pot eu să pricep eu e cum te duci la masă, spui că ești vegetarian și alergic la lactoză și ospătarul îți recomandă un cheeseburger mișto în sânge. Cam pe acolo sunt câteva dintre sfaturiile de aici... Dacă voiam bike de XC newschool, mi-era mai clar ce am de făcut. Dar situația de față e alta.
Merci pentru feedback!
Mx
@Costi: E ciudat, dar e o chestie asumată din capul locului. Asta e partea tricky și bizară. Nu vând roțile ălea, că sunt cadou și aia e chestia.
Argumentul geometriei îl înțeleg și mi-l asum și pe ăla. Worst case scenario e că vând, dacă nu-mi place. Nu e un capăt de țară.
Evident că nu se mai fabrică asemenea cadre și fix de aia am spus că-mi caut ceva la mâna a doua. Știu de ce a apărut Boost. Dar, dincolo de argumentul spațiului pentru pinioane, când eu nu o să-mi pun 12 viteze, sunt alte probleme funcționale legate de spatele de 142 mm? E chainline-ul mult mai nasol, apare uzura prematură, sau care e treaba? Conform logicii mele, dacă mă pot da cu Shimano de 11 pe bicletele de enduro și-mi ajung pentru a urca în cele mai multe locuri, de ce nu ar fi bun același sistem pe un bike de XC?
Long story short, ăstea sunt contextul și provocarea și eu sunt dispus să-mi bat capul cu ele. Cine are chef să-mi lase o vorbă, dacă știe asemenea cadre, bine, cine nu, iarăși bine, că nu e cu supărare. Dar ce nu pot eu să pricep eu e cum te duci la masă, spui că ești vegetarian și alergic la lactoză și ospătarul îți recomandă un cheeseburger mișto în sânge. Cam pe acolo sunt câteva dintre sfaturiile de aici... Dacă voiam bike de XC newschool, mi-era mai clar ce am de făcut. Dar situația de față e alta.
Merci pentru feedback!
Mx
Postat de Maximilian Munteanu la 17 decembrie 2020 la 12:22
0
0
Am mai primit pe WhatApp următorul mesaj:
[i]”142. si variant lui 142+ au trecut repede si nu prea au apucat multi sa faca biciclete din astea. Fiind putin pe piata (2 ani) ai sanse mai mari sa gasesti cadre high end care au adoptat asta si in general astea sunt din carbon. Stiu ca nu vrei, insa tinand seama de durata mica de existenta pe piata nu pre a ajuns la cadrele de aluminiu.
Perioada de referinta este in jurul lui 2015 +- 2 ani sa stii in ce perioada sa cauti.
Avantajul este ca butucii de 142 se pot modifica in 135 si invers fiind vorba doar de capete, distanta la frana este constanta. Deci poti cauta pt butucii tai daca se gasesc capete de QR si atunci se deschid mai multe variante. Insa recomand ax diferenta fata de QR este mare si se simte la cadrele de XC subtiri si predispuse la torsiune.
BB
Variaza intre 50 si 65mm drop fata de axul rotilor.
Cu cat este mai jos bicicleta este mult mai stabila, ia viraje mai bune si automat o face mai putin dependenta de un HT cat mai mic.
Dezavantajul e ca vei face pedal strike ….
Din experienta mea si tinand seama de terenul de aici care nu are multe zone cu bolovani, eu prefer BB cat mai jos si caut de minim 60mm sau 65mm. Mi se pare extrem de important si unul dintre motivele pt care nu mi-a placut Trek niciodata la geometrie ….. BB sus … probabil influentat si de terenul lor de acasa, mai stancos.
Mai nou, dar asta inseamna si 12x148 s-au desteptat producatorii si gama de oferte cu BB jos e mai larga.
HT
In perioada aia de timp variaza intre 69.5 Scott stiu ca avea si 71.5
Daca iei un 70 e bine, merge foarte bine. Ca regula, cu cat mai mic cu atat mai bine pt ca nu vei gasi mai mc de 69. Eu am mers si cu 68 la xc si e super ok. Mai jos de 68 poti sa incepi sa iti pui problema de control la urcari abrupte mai ales in combinatie cu un CS scurt si un unghi la ST mai mic.
Insa repet daca ai un bb jos merge foarte bine si cu 70 sau 70.5. Ca idee S Works Epic WC (variant lor de race avea in 2015 71.3 si mergea lumea.
ST
Cat mai mare ca unghi, te ajuta la urcare insa in perioada aceea nu erau prea multe variatii, erau producatori care nici nu il puneau pe chart. Atentie insa la diametrul lui. Adica sunt multe biciclete de XC cu tija de sa de 27.2 pt un plus de confort. Insa asta iti limiteaza f mult plaja de tije de sa cu dropper pe care le poti lua ulterior. Sunt putine si scumpe rau. DT a scos ceva acum mai ok cu drop de 65mm dar tot scumpa.
Si da confortul conteaza la xc foarte mult este si parerea mea.
CS
Standardul odata cu aparitia transmisiilor 1x este de 430 – o lupta a producatorilo de a-l face cat mai scurt pt manevrabilitate. Din experienta mea daca ai un cadru mic la care ridici mult saua un CS scurt nu e asa fain pe urcare. Deci e o relatie intre BB, dimensiune cadru si cat ridici saua, Daca esti sus, cauta un CS mai lung. Variatii nu sunt multe insa nu trebuie sa te feresti de 430 chiar va fi fi fain si asa.
Personal prefer ceva mediu sau nu ma pasioneaza atat de mult.
Reach
Perioada aceea nu prea oferea variatii mari. Inca nu aparure LLS ca mantra a geometriilor
Ia-ti un cadru pe masura ta si iti va fi ok, pune un ghidon mai lat, cam cat ai pe bicicleta de trail si o pipa invers proportional cu HT. cu cat e mai mare HT poti pune o pipa mai scurta dar nu as merge mai jos de 80-90 in cazul tau pt ca vei fi foarte inghesuit.
Mergi pe 1X ca transmisie dar cauta daca poti un 1x12 – chiar daca pui 11-50 – banui ca ai caseta de Shimano. Merge si 1x dar cauta caseta cu 50 pinionul mare. Altfel o sa te loveasca limitarea la vale si asphalt ….. Xc-ul permite viteze mari si sustinute, e pacat s ail ingenunchezi cu lipsa de pinioane.
Ghidon – recomand flat sau cu rise minim – vrei pt urcare sa stai joss au pt o pedalare in forta. Plus presiune pe fata.
Cam atat – asa pe scurt – daca vrei mai multe datalii – shoot. Poti expune parerea mea la dezbatere publica daca vrei nu m deranjeaza asta deloc.
Cheers”[/i]
[i]”142. si variant lui 142+ au trecut repede si nu prea au apucat multi sa faca biciclete din astea. Fiind putin pe piata (2 ani) ai sanse mai mari sa gasesti cadre high end care au adoptat asta si in general astea sunt din carbon. Stiu ca nu vrei, insa tinand seama de durata mica de existenta pe piata nu pre a ajuns la cadrele de aluminiu.
Perioada de referinta este in jurul lui 2015 +- 2 ani sa stii in ce perioada sa cauti.
Avantajul este ca butucii de 142 se pot modifica in 135 si invers fiind vorba doar de capete, distanta la frana este constanta. Deci poti cauta pt butucii tai daca se gasesc capete de QR si atunci se deschid mai multe variante. Insa recomand ax diferenta fata de QR este mare si se simte la cadrele de XC subtiri si predispuse la torsiune.
BB
Variaza intre 50 si 65mm drop fata de axul rotilor.
Cu cat este mai jos bicicleta este mult mai stabila, ia viraje mai bune si automat o face mai putin dependenta de un HT cat mai mic.
Dezavantajul e ca vei face pedal strike ….
Din experienta mea si tinand seama de terenul de aici care nu are multe zone cu bolovani, eu prefer BB cat mai jos si caut de minim 60mm sau 65mm. Mi se pare extrem de important si unul dintre motivele pt care nu mi-a placut Trek niciodata la geometrie ….. BB sus … probabil influentat si de terenul lor de acasa, mai stancos.
Mai nou, dar asta inseamna si 12x148 s-au desteptat producatorii si gama de oferte cu BB jos e mai larga.
HT
In perioada aia de timp variaza intre 69.5 Scott stiu ca avea si 71.5
Daca iei un 70 e bine, merge foarte bine. Ca regula, cu cat mai mic cu atat mai bine pt ca nu vei gasi mai mc de 69. Eu am mers si cu 68 la xc si e super ok. Mai jos de 68 poti sa incepi sa iti pui problema de control la urcari abrupte mai ales in combinatie cu un CS scurt si un unghi la ST mai mic.
Insa repet daca ai un bb jos merge foarte bine si cu 70 sau 70.5. Ca idee S Works Epic WC (variant lor de race avea in 2015 71.3 si mergea lumea.
ST
Cat mai mare ca unghi, te ajuta la urcare insa in perioada aceea nu erau prea multe variatii, erau producatori care nici nu il puneau pe chart. Atentie insa la diametrul lui. Adica sunt multe biciclete de XC cu tija de sa de 27.2 pt un plus de confort. Insa asta iti limiteaza f mult plaja de tije de sa cu dropper pe care le poti lua ulterior. Sunt putine si scumpe rau. DT a scos ceva acum mai ok cu drop de 65mm dar tot scumpa.
Si da confortul conteaza la xc foarte mult este si parerea mea.
CS
Standardul odata cu aparitia transmisiilor 1x este de 430 – o lupta a producatorilo de a-l face cat mai scurt pt manevrabilitate. Din experienta mea daca ai un cadru mic la care ridici mult saua un CS scurt nu e asa fain pe urcare. Deci e o relatie intre BB, dimensiune cadru si cat ridici saua, Daca esti sus, cauta un CS mai lung. Variatii nu sunt multe insa nu trebuie sa te feresti de 430 chiar va fi fi fain si asa.
Personal prefer ceva mediu sau nu ma pasioneaza atat de mult.
Reach
Perioada aceea nu prea oferea variatii mari. Inca nu aparure LLS ca mantra a geometriilor
Ia-ti un cadru pe masura ta si iti va fi ok, pune un ghidon mai lat, cam cat ai pe bicicleta de trail si o pipa invers proportional cu HT. cu cat e mai mare HT poti pune o pipa mai scurta dar nu as merge mai jos de 80-90 in cazul tau pt ca vei fi foarte inghesuit.
Mergi pe 1X ca transmisie dar cauta daca poti un 1x12 – chiar daca pui 11-50 – banui ca ai caseta de Shimano. Merge si 1x dar cauta caseta cu 50 pinionul mare. Altfel o sa te loveasca limitarea la vale si asphalt ….. Xc-ul permite viteze mari si sustinute, e pacat s ail ingenunchezi cu lipsa de pinioane.
Ghidon – recomand flat sau cu rise minim – vrei pt urcare sa stai joss au pt o pedalare in forta. Plus presiune pe fata.
Cam atat – asa pe scurt – daca vrei mai multe datalii – shoot. Poti expune parerea mea la dezbatere publica daca vrei nu m deranjeaza asta deloc.
Cheers”[/i]
Postat de Maximilian Munteanu la 17 decembrie 2020 la 12:39
0
0
Pa, iti cam ramane Superfly-ul pentru care ai ceva sanse sa il mai gasesti in conditiile date, este relativ comun si ca geometrie este practic identic cu Procaliber-ul care este bicicleta lor actuala de XC.
Pentru 2021 au revizuit ceva la cadrul Porcaliberului deci posibil sa fie ceva "modernizat" la el.
Pentru 2021 au revizuit ceva la cadrul Porcaliberului deci posibil sa fie ceva "modernizat" la el.
Postat de Ionut Tanase la 17 decembrie 2020 la 13:11
0
0
Am început să mă uit după bițe din ăstea, tot adulme prin diferite bazare...
Postat de Maximilian Munteanu la 17 decembrie 2020 la 13:27
0
0
Discutate recent pe forum