Forum

Subiect: Alegere Mtb 29er

#9275

Cristian Porojan
Subiect deschis de la 5 martie 2019 la 09:28
Raporteaza
Salut,
Sunt in căutarea unui Mtb 29er nou, ce va fi folosit in ture usoare in weekend/vacanta. Am 1,87m/95kg. M-am oprit asupra a trei modele:

1.www.marosbike.ro/mtb-29er/bicicleta-cube-reaction-sl-29-black-white-2018.html
Specificatii Tehnice:
Cadru: Aluminium Lite, Triple Butted, Advanced Hydroforming, Internal Cable Routing, Easy Mount Kickstand Ready, Tapered Headtube, Press Fit BB#black´n´white
Furca: Fox 32 Rhythm, 2-Position Remote Lever, Tapered, 15x110mm, 100mm
Cuvetarie: FSA Orbit I-t, Integrated, Top 1 1/8", Bottom 1 1/2"
Suspensie cadru: nu
Pedalier: Shimano XT FC-M8000-B2, Boost, 36x26T, 175mm
Monobloc:
Pedale: CUBE Aluminium MTB
Pinioane: Shimano SLX CS-M7000, 11-42T
Lant: Shimano CN-HG600-11
Schimbator spate: Shimano XT RD-M8000-DSGS, ShadowPlus, 11-Speed
Schimbator fata: Shimano XT FD-M8020-D, Side Swing
Manete schimbator: Shimano XT SL-M8000-I, Direct Attach
Manete frana:
Frana fata: Shimano XT BR-M8000, Hydr. Disc Brake 180 mm
Frana spate: Shimano XT BR-M8000, Hydr. Disc Brake 160 mm
Jante: CUBE EX21, 32H, Disc, Tubeless Ready
Spite:
Butuc fata: Shimano Deore HB-M6010, 15QR, Boost
Butuc spate: Shimano Deore FH-M6010-B, 12mm, Boost
Anvelope: Schwalbe Rapid Rob, Active, 2.25/Schwalbe Tough Tom, Active, 2.25
Ghidon: CUBE Flat Race Bar, 720mm
Pipa ghidon: CUBE Performance Stem Pro, 31.8mm
Sa: Selle Royal MTB
Tija sa: CUBE Performance Post, 27.2mm
Accesorii:
Greutate 12.8 kg.
Preț 7300ron. Cadru 51,5cm.

2.BULLS COPPERHEAD 3 RS 29 ROSU
Specificatii tehnice
Categorie Hardtail
Domeniu de utilizare XC--Marathon--Tour
Cadru Aluminium 7005 triple butted, internal cable routing, smooth welding, tapered steerer
Furca fata Rock Shox Reba RL mit Remote Lockout
Amortizor Spate -
Greutate 11,6 Kg
Schimbator Spate Shimano Deore XT RD-M8000-GS Shadow Plus
Schimbator Fata Shimano Deore XT FD-M8020-E
Maneta Schimbator Shimano Deore XT SL-M8000
Foi Angrenaj Shimano Deore XT FC-M8000-B2 36/26T - PRESS FIT
Caseta Pinioane Shimano SLX CS-M7000 11-42T
Frane Magura MT4, 180/180 mm
Ghidon BULLS
SA/TIJA SA Selle Royal Rampage/BULLS
Butuc Formula DC 71 / Formula DC 22
Janta BULLS XC-21 tubeless ready
Marime Janta 29 Zoll
Anvelope Schwalbe Rocket Ron Evolution 29 x 2.25
Pedale Wellgo
Rider Barbati
Culoare negru mat / rosu / gri

3.Bicicleta Cross Xtreme Pro 29 2017
Specificații
Bicicleta Cross Xtreme Pro 29" 2017
Cadru Aluminiu
Furcă
Rock Shox Reba 29" QR SA T:100 DFBS FB T
Amortizor spate N/A
Cuvete VP-J203AE - 1 1/8-1.5
Schimbător Pinioane
Shimano Deore XT M786 SGSL
Schimbător Foi
Shimano Deore XT M780
Manete Schimbător
Shimano Deore XT M780
Manete Frână
Shimano Hydraulic Disc Brake Lever Deore XT M8000
Frână
Shimano Hydraulic Disc Deore XT M8000
Ghidon
Truvativ HB RB Stylo T10 310 680 20
Pipă Ghidon
Truvatil Stylo T20 318 5 100 1-1/8
Pedale VP-172
Tijă Șa Kalloy SP-368
Șa Fizik Tundra M7 Negru/Rosu
Butuci F- Shimano M615 R- Shimano M615
Lanț KMC X10
Pinioane Shimano SLX HG8110136 10 viteze
Jante Crosser X11 32H
Anvelope Schwalbe Racing Ralph 29"*2.25
Caracteristici produs
Marcă CROSS
Cadru Unisex
Diametru roată 29"
Frână Hydraulic Disc Brake
An fabricație 2017
Preț 5600 Ron. Cadru 50/54 cm.
As vrea o parere vis-a-vis de echipare (cadru- geometrie/suduri/rezistenta, furca- ma incanta Reba, frane, butuci), chiar si design (vopsea, grafica). Plusuri si minusuri la fiecare model.
Este diferența mare de greutate intre Cube și Bulls.
Referitor la Cross: piesele sunt generație mai veche, însă prețul este mai mic. Este un best buy la prețul asta? Este ok raportul preț/echipare ? Generatie 2017 vs 2018 ? Plusuri / minusuri?Cadrul ? Nu am găsit în specificații ce greutate are.
Deasemenea, imi este de folos orice alta recomandare la nivelul acesta de echipare.
Multumesc.
Postat de Cristian Porojan la 5 martie 2019 la 09:28
0
0
Salut.
Observ o oarecare discrepanta in afirmatiile de mai sus. Ai mentionat ca doresti o bicicleta pentru ture usoare/vacanta, insa ai ales cateva modele foarte bine echipate, care pot fi utilizate cu usurinta in competitii de XC.
Intreb doar din pura curiozitate, care este prioritatea ? echiparea? cea mai buna optiune pentru bugetul ales? ce inseamna ture usoare pt tine? Mergi exclusiv off road ? cat de lungi sunt turele ?
Postat de Adrian Damian editat la 5 martie 2019 la 09:56
0
0
Salut,
Turele vor fi de 20-30km. Drum forestier/poteci padure. Daca modele astea rezista la mai mult de atat, cu atât mai bine. Vreau o bicicletă bine echipata in ideea de nu face upgrade-uri viitoare ( frane, furca sau alte componente ). Doar servisare la timp și atât. Nu vreau sa o vand peste un an că iau un model mai nou cu o posibilă echipare mai buna.
Prioritar ar fi
- un cadru bun, solid, comod în același timp și componente peste mid-level
Postat de Cristian Porojan editat la 5 martie 2019 la 10:36
0
0
Salut Gelu Vlad,
Mulțumesc pentru recomandări. Am să mă uit după GT și Cannondale sa vad ce găsesc pe 29. N-am căutat până acum.
De ce este slabă geometria la Cube ? Ce înseamnă asta, mai exact ?
Mulțumesc.
Postat de Cristian Porojan la 5 martie 2019 la 14:53
0
0
Salut,pentru 1.87 iti trebuie cadru 19 sau 21 la care reach-ul este 416/433 ,reach de 385 este pentru cadru de 15 inch adica pentru persoane sub 1,70 ,eu as merge pe cube dar zic sa te uiti si la modelele cu 12 viteze care sunt mai ieftine de 2018 si 2019 fata de acel Reaction SL:
https://www.marosbike.ro/mtb-29er/bicicleta-cube-reaction-race-29-black-blue-2018.html
https://www.marosbike.ro/mtb-29er/bicicleta-cube-reaction-race-29-black-flashyellow-2019.html
Postat de Stefan Serban la 5 martie 2019 la 19:56
0
0
https://www.decathlon.ro/bicicleta-mtb-xc-500-29-12-v--id_8518393.html
Postat de Laurentiu Zotta la 5 martie 2019 la 20:33
0
0
Legat de geometria cadrului, nu cred ca e nevoie sa facem atata caz , mai ales in contextul de fata.
Nu vorbim de Stanton, Airdrop, Btr, etc sau de categoria din care fac ele parte ca sa fie nevoie de "long ,low and slack" . La cadrele de XC, orice pozitie oferita de un cadru premium cu geometrie ultra moderna, poate fi reprodusa pe orice alt cadru, prin cateva ajustari (sa, pipa, ghidon). Nu stiu exact de ce CUBE are parte de atata hate, dar daca ar fi sa comparam numerele cu BullS sau Ghost , observam ca sunt aproape identice ..+-1cm +-1 grad; reaction are cel mai mare reach dintre ele.
https://www.bulls.de/produkt/bulls-copperhead3rs29-582-17541
https://www.ghost-bikes.com/en/bikes/hardtail/bike/kato-7-al/
https://www.cube.eu/en/2018/bikes/mountainbike/hardtail/reaction/cube-reaction-sl-darkbluenmint-2018/

Noua tendinta, inspiratie de la bicicletele de trail, cu o singura foaie pe fata si putin mai lungi (reach mai mare) :
GT Avalanche Expert si Cannondale Trail .
http://www.playbike.ro/produs.php?id_produs=48472

Cum s-a spus si mai sus , pentru nevoile tale gasesti oferte decente si la 1000 € , dar daca bugetul ramane la 7000 ai mai multe optiuni. Ia toate magazinele din Buc si testeaza-le toate bicicletele.
Postat de Adrian Damian la 5 martie 2019 la 22:18
0
0
Inca mai face victime marketingul cu long low slack ...dar total nepotrivit pentru majoritatea riderilor si initiatorului topicului.
Am un prieten incepator, ce si-a cumparat o bicicleta dinasta "la moda" cu geometrie dinasta cum trebuie, sa nu se faca de ras, recomandata de alti experti din gasca, ce confunda de cele mai multe ori geometria cu designu, doar pentru ca e la moda sa vorbesti de geometrii .... si e o adevarata comedie sa il vezi pe o poteca, abia tine barja pe traseu!
O bicicleta din categoria asta long, low si slack are nevoie de o mana ferma si ceva viteza pentru a o face sa "mearga"!

Pentru ture de agrement/weekend si drumuri forestiere e mai indicata o bicicleta cu o geometrie mai conservatoare si aici indic foarte clar CUBE, biciclete bune, echilibrate etc.
Si daca ai ocazia sa le testezi, cu atat mai bine, s-ar putea sa ai surpriza sa te simti mult mai bine pe o geometrie dinasta "veche".
Postat de Ionut Tanase editat la 23 aprilie 2019 la 18:47
0
0
Adrian Damian
Legat de geometria cadrului, nu cred ca e nevoie sa facem atata caz ,
...orice pozitie oferita de un cadru premium cu geometrie ultra moderna, poate fi reprodusa pe orice alt cadru, prin cateva ajustari (sa, pipa, ghidon).
Aah, nu.
Dupa ce am mers pe una "ajustata" 2 ani stiu sigur ca una ajustata = peticeala, niciodata nu e acelasi lucru.

Ionut Tanase
Inca mai face victime marketingul cu long low slack ...dar total nepotrivit pentru majoritatea riderilor si initiatorului topicului.
Am un prieten incepator, ce si-a cumparat o bicicleta dinasta "la moda" cu geometrie dinasta cum trebuie, sa nu se faca de ras, recomandata de alti experti din gasca, ce confunda de cele mai multe ori geometria cu designu, doar pentru ca e la moda sa vorbesti de geometrii .... si e o adevarata comedie sa il vezi pe o poteca, abia tine barja pe traseu!

Unele din astea cu geometrie moderna vin cu pipe destul de lungi..
Daca prietenul sta prea intins recomanda-i o pipa cu 20mm mai scurta, gaseste de la 50lei si schimba radical situatia.

Ionut Tanase
Pentru ture de agrement/weekend si drumuri forestiere e mai indicata o bicicleta cu o geometrie mai conservatoare si aici indic foarte clar CUBE, biciclete bune, echilibrate etc.
Si daca ai ocazia sa le testezi, cu atat mai bine, s-ar putea sa ai surpriza sa te simti mult mai bine pe o geometrie dinasta "veche".


Posibil sa ai dreptate, geometria moderna e pt cei care merg mai sportiv, cei care vor "plimbari" se poate ca o geometrie clasica sa placa mai mult.
Postat de Calin Neagu editat la 6 martie 2019 la 09:10
0
0
Ionuț, dacă prietenul tău nenorocit de geometria long and slack, din asta modernă, va prinde ceva experiență și vă invită la o coborâre pe munte o să se distreze teribil la tumbele pe care o să le faceți pe biciclete cu geometrie short and stepped.
Lăsând gluma la o parte, geometria bicicletei are legătură cu eficiența acesteia la diverse tipuri de traseu. Dacă mergi pe trasee plate sau dealuri ușoare atunci alegi o geometrie de tip XC adică scurtă și stepped. Pe o astfel de bicicletă stai în general aplecat înspre în față. Dacă preferi plimbările de agrement care implică evident trasee în general plate sau urcări ușoare atunci alegi trekking, adică un fel de XC pe care stai mai drept, mai spre spatele bicicletei și implicit mai confortabil. Dacă faci preponderent coborâri lungi sau ceea ce te interesează este viteza maximă la coborâre atunci alegi o geometrie de tip long and slack. Pe o astfel de bicicletă stai aplecat dar înspre spatele biciclete. Dacă ești între opțiuni atunci alegi ceva intermediar așa numitul trail.
Bineînțeles că poți oricând să mergi cu bicicleta de enduro pe plat sau cu o bicicletă de XC să faci coborâri dar nu vei fi niciodată rapid sau eficient, adică ceea ce se înțelege în discuții prin sportiv. Asta e toată povestea pe scurt.
Nu există geometrie bună sau proastă pur și simplu ci în raport cu modul de utilizare a bicicletei.
Aceasta este opinia mea. Nu degeaba prima întrebare a utilizatorilor cu experiență este: unde folosești bicicleta?
Cristian, scump nu înseamnă fără bătăi de cap cu dimpotrivă. Pentru că scump înseamnă performanță iar performanță înseamnă întreținere scumpă și sensibilitate. Sweet point pentru tine în opinia mea este o bicicletă cu transmisie deore 2x10, ceva furca pe aer un RS reckon, frâne mt400 și ceva cauciucuri decente cu o geometrie relaxată. În rest investește în punctele de contact cu bicicleta (pedale, șa, manșoane) și ceva echipament (haine, cască). Turele de weekend îți dai seama că nu vor fi întotdeauna onorate, ba vreme, ba evenimente, ba probleme neprevăzute.
Bicicletă de 7000 lei la ce vrei tu sunt bani aruncați pe geam sperând că nu ai să ai probleme. Dacă e să citești forumul ai să te îngrozești de câte probleme poți să ai la componente scumpe. Nu vreau să spun că o bicicletă scumpă este proasta dar nici să nu îți imaginezi că vei fi scutit de probleme.
Eu asta îți recomand, bicicletă la 3500-4000 + echipare. E suficient.
Postat de Vlad Fratiman la 6 martie 2019 la 21:12
0
0
Gelu nu te contrazic mai ales că nu se compară experiența ta cu a mea. Eu mai mult am studiat teoretic. Ceea ce am zis mai sus sunt chestiuni generale. În plus evident geometria unei biciclete nu e dată numai de reach și unghiul furcii.
Postat de Vlad Fratiman la 7 martie 2019 la 05:08
0
0
Geometrie geometrie, dar omu sfinteste bicicleta :)
Si cand vine unu ce habar nu are ce e aia "geometri" cu un head angle de 90 de grade de iti poti calibra echerul dupa el si mai are si o bicicleta branduita cu ceva producator de calorifere si ti-o trage din toate pozitiile si la deal si la vale ... poate iti dai seama ca esti prizonierul marketingului "de geometrie"
Postat de Ionut Tanase editat la 7 martie 2019 la 06:37
0
0