Forum
Esti aici:
Subiect: Intrebari - Rockrider st. 120
#11348
Postat de David Andrei
Subiect deschis de la 22 martie 2022 la 17:41
Raporteaza
Salutare! Fiind nou pe platforma si in domeniul de tehnica al bicicletelor , vin cu cateva intrebari.
Detin un RockerRider ST.120 de la Decathlon (1499 lei) , frane mecanice, 1X9 viteze, furca de 80mm, roata 27.5 cu cauciuc 27.5X2.0
Vin cu niste intrebari:
- Sunt din Bucuresti Sector 4, aproape de Tineretului unde mai ma duc cand am timp sa ma dau cu ea si in rest prin Bucuresti mai ma plimb.. o pot folosi pentru off-roading pe acolo? sa ma dau pe diverse "dealuri" , teren cu radacini etc.. ce mai e prin Tineretului si poate si pe la munte chiar (daca o sa ma duc vreodata cu bicicleta.... )
-> Se merita facut vreun upgrade, precum o furca de 100mm / 120mm si daca se poate macar fiindca am auzit ca s ar putea fisura cadrul desi nu inteleg de ce...? sau cauciucuri mai calumea, mai grosute de ex 2.25 - 2.30 latimea? (am de 2.0) sau sa o folosesc asa si vreodata cand strang ceva banuti sa mi iau una mai calumea? (nu prea dispun acum de bani pentru una noua 2500+ lei daca ar fi fost sa mi iau as fi vrut in orice caz ) si nu stiu cand prea curand..
p.s: am 14 ani (am spus asta referitor la buget - nefiind salariat si sursa de venit .......)
Multumesc frumos!
Detin un RockerRider ST.120 de la Decathlon (1499 lei) , frane mecanice, 1X9 viteze, furca de 80mm, roata 27.5 cu cauciuc 27.5X2.0
Vin cu niste intrebari:
- Sunt din Bucuresti Sector 4, aproape de Tineretului unde mai ma duc cand am timp sa ma dau cu ea si in rest prin Bucuresti mai ma plimb.. o pot folosi pentru off-roading pe acolo? sa ma dau pe diverse "dealuri" , teren cu radacini etc.. ce mai e prin Tineretului si poate si pe la munte chiar (daca o sa ma duc vreodata cu bicicleta.... )
-> Se merita facut vreun upgrade, precum o furca de 100mm / 120mm si daca se poate macar fiindca am auzit ca s ar putea fisura cadrul desi nu inteleg de ce...? sau cauciucuri mai calumea, mai grosute de ex 2.25 - 2.30 latimea? (am de 2.0) sau sa o folosesc asa si vreodata cand strang ceva banuti sa mi iau una mai calumea? (nu prea dispun acum de bani pentru una noua 2500+ lei daca ar fi fost sa mi iau as fi vrut in orice caz ) si nu stiu cand prea curand..
p.s: am 14 ani (am spus asta referitor la buget - nefiind salariat si sursa de venit .......)
Multumesc frumos!
Postat de David Andrei la 22 martie 2022 la 17:41
0
0
Da, cu siguranță poți folosi bicicleta pentru activitățile descrise mai sus!
Eu nu aș face upgraduri la această bicicletă. Dacă vrei un cadru de tip hardtail pe care să construiești, îți recomand gama XC50 / XC100 / XC500 de la Decathlon. Alea chiar sunt biciclete foarte foarte misto.
Dacă esti din Sectorul 4, chiar astăzi am văzut în Decathlonul din Grand Arena un xc100 second hand (nu țin minte prețul și nici nu m-am uitat să văd cum se prezintă, dar era la prima impresie îngrijită). Dacă vrei upgradeuri, merită să începi așa cum ziceam mai sus, cu gama XC de la Decathlon.
Și cu St120 îți vei face treaba, dar după cum știi și tu, cu cât cheltui mai mulți bani, cu atât experiența MTB e mai plăcută când te dai. Eu am avut ST900 și mi-a plăcut mult, dar nu se compară cu biciclete performante de la alți producători, sau chiar gama XC de la Deca despre care ți-am vorbit deja.
Eu nu aș face upgraduri la această bicicletă. Dacă vrei un cadru de tip hardtail pe care să construiești, îți recomand gama XC50 / XC100 / XC500 de la Decathlon. Alea chiar sunt biciclete foarte foarte misto.
Dacă esti din Sectorul 4, chiar astăzi am văzut în Decathlonul din Grand Arena un xc100 second hand (nu țin minte prețul și nici nu m-am uitat să văd cum se prezintă, dar era la prima impresie îngrijită). Dacă vrei upgradeuri, merită să începi așa cum ziceam mai sus, cu gama XC de la Decathlon.
Și cu St120 îți vei face treaba, dar după cum știi și tu, cu cât cheltui mai mulți bani, cu atât experiența MTB e mai plăcută când te dai. Eu am avut ST900 și mi-a plăcut mult, dar nu se compară cu biciclete performante de la alți producători, sau chiar gama XC de la Deca despre care ți-am vorbit deja.
Postat de Bogdan B. la 22 martie 2022 la 20:57
0
0
Si daca dispun de buget micut (400-500 lei) , zici ca nu s ar merita sa i bag in st 120? (frane hidraulice / poate cauciucuri..?) , o am de putin timp e in stare impecabila si nu m am plimbat super mult cu ea... ba cu vremea (cand a fost frig) ba cu timpu.. adica dupa mine nici eu n as baga dar nici alta parca nu mi as lua... un raspuns la partea cu cauciucurile? se merita sa mi iau altele si ce latime pot avea max.? (cele standard au 2.0) la furca exista risc sa se fisureze cadrul cu una mai mare?
Postat de David Andrei la 22 martie 2022 la 21:22
0
0
toate astea fiindca daca ar fi sa iau alta as lua una de aprox. 3000 lei, si nu am banii necesari...
Postat de David Andrei la 22 martie 2022 la 21:23
0
0
Salut!
Îți dau un sfat, pentru că, puțin mai mare decât tine, am trecut printr o situație asemănătoare și am învățat vreo două chestii.
Am sa fiu sincer și am să ți zic faptul că, similar cu toate bicicletele entry level, ST120 ul tău nu merită nicio investiție after market, alta în afara de punctele de contact. Păstrează ST ul așa cum e. Gustă sportul așa cum îți permite bicicleta asta, da te cu ea cat de mult poți. In timp, vei înțelege două chestii: daca vrei sau nu să transformi ciclismul Intr un hobby (moment în care te vei putea gândi la investiții financiare pe termen mai lung) și dacă da, care e disciplina care ți se potrivește.
Îți garantez că dacă MTB ul va deveni pentru tine mai mult decât un sport recreațional, vei incepe sa studiezi posibilitatea unui upgrade, iar pentru asta îți va trebui o sumă mult mai mare decât crezi. De asta as spune sa strangi bănuții pe care ii ai și să i păstrezi. In decurs de un an, doi, poate mai mult - vei strânge o sumă respectabila și vei ști ce ți dorești și ce să faci cu ei.
Anvelopele sunt consumabile.. atâta timp cât terenul nu o cere - și nu e cazul tău - un upgrade când sunt practic noi nu are sens, in opinia mea. Furca reprezintă deja o investiție mare și ți am explicat mai sus de ce ar fi bine sa nu o faci.
Răbdare răbdare răbdare. Și disciplină financiară.
Cheers!
Îți dau un sfat, pentru că, puțin mai mare decât tine, am trecut printr o situație asemănătoare și am învățat vreo două chestii.
Am sa fiu sincer și am să ți zic faptul că, similar cu toate bicicletele entry level, ST120 ul tău nu merită nicio investiție after market, alta în afara de punctele de contact. Păstrează ST ul așa cum e. Gustă sportul așa cum îți permite bicicleta asta, da te cu ea cat de mult poți. In timp, vei înțelege două chestii: daca vrei sau nu să transformi ciclismul Intr un hobby (moment în care te vei putea gândi la investiții financiare pe termen mai lung) și dacă da, care e disciplina care ți se potrivește.
Îți garantez că dacă MTB ul va deveni pentru tine mai mult decât un sport recreațional, vei incepe sa studiezi posibilitatea unui upgrade, iar pentru asta îți va trebui o sumă mult mai mare decât crezi. De asta as spune sa strangi bănuții pe care ii ai și să i păstrezi. In decurs de un an, doi, poate mai mult - vei strânge o sumă respectabila și vei ști ce ți dorești și ce să faci cu ei.
Anvelopele sunt consumabile.. atâta timp cât terenul nu o cere - și nu e cazul tău - un upgrade când sunt practic noi nu are sens, in opinia mea. Furca reprezintă deja o investiție mare și ți am explicat mai sus de ce ar fi bine sa nu o faci.
Răbdare răbdare răbdare. Și disciplină financiară.
Cheers!
Postat de Ioachim Mihalache editat la 22 martie 2022 la 23:28
0
0
Atunci o sa o las asa , mulțumesc frumos!! O sa strang ceva banuti cu timpul acolo si da, poate cu timpul cum ziceti voi imi iau ceva monstru.
Postat de David Andrei la 23 martie 2022 la 05:25
0
0
@Ioachim MIhalache a zis-o perfect! Sunt 100% de acord cu el!
Mai pot adăuga următoarele:
1. Nu te gândi ca dacă pui o furcă mai ok, vei putea face chestii mult mai bine și bine. Acum ai travel de 80. Logic ar fi să pui maxim 100mm. Chiar și așa, 100mm rămâne o cursă specifică xc-ului, dar te limitează dacă vrei să încerci ocazional și alte discipline (acesta este motivul pt care după bicla de 100mm, mi-am luat una cu 120 mm).
2. Tipul furcii și cursa ei nu trebuie privite singular. Ideal ar fi să ai un cadru compatibil cu disciplina sau traseele pe care le faci. Cu cât pleci din zona de plimbare sau XC spre trail sau enduro, Head-Tube-Angle-ul pleacă de la 69,5-70 grade spre 68 sau mai jos.
3. Cele mai noi tehnologii ale furcilor vin cu sistemul „tapered”, adică cuveta (acea parte a cadrului unde intră furca) nu este un cilindru drept, ci, are cumva formă de con: baza e mai mare, iar spre vârf se îngustează. Această soluție tehnică ( /_\ față de I_I ) îți oferă alte beneficii.
Lipsindu-ți punctele 2 și 3 iar punctul 1 nefăcând o mare diferență, ar trebui să devii lămurit că cei 400 lei mai bine îi pui undeva și nu te atingi de ei.
Dă-te așa cu bicla! învață să tragi de ea. Obișnuiește-te cu sportul. Apoi, orice upgrade îl vei face, chiar îl vei simți și te vei bucura de acest sport. E ca la mașini: dacă îți iei permisul și te urci direct în Ferrari, nu o să mai simți plăcere după o vreme, pentru că nu ai progresat în etape.
Revenind la ST120-ul tău, bicicleta e una corectă, cu un raport calitate preț bun și care merită să te folosești de ea așa cum este ea.
Dacă totuși vrei un upgrade, îți recomand:
A. Un set de pedale ușoare și performante (ale mele sunt metalice și au 286g, au 3 rulmenți - nu bucșe - iar axul este din CR-ML). Aceste pedale le vei putea folosi / muta pe orice bicicletă ai avea. Și pentru că ele nu vor merge înfrânat ca cele stock de plastic bucșate, vei crește considerabil eficiența și plăcerea pedalatului.
B. În timp, poți încerca și alte manșoane - mai ușoare, mai pufoase, mai aderente, etc.
C. Obișnuiește-te să ai grijă de bicicletă și să fii atent la partea de întreținere: curățare și ungere lanț, reglaje transmisie, etc.
D. Dacă tot vrei să investești banii în ceva, poți achiziționa echipament: mănuși, cască. Le vei folosi indiferent ce bicicletă ai avea.
Față ce toate aceste aspecte, profită de vremea frumoasă și pedalează! Strânge banuții! Când poți cuprinde o biclă XC50 (ideal xc100 - cadrul e identic, dar xc100 e puțin mai bine chipată) cumpăr-o dăcă vei simți că MTB de cross-country e disciplina care ți se potrivește.
Mai pot adăuga următoarele:
1. Nu te gândi ca dacă pui o furcă mai ok, vei putea face chestii mult mai bine și bine. Acum ai travel de 80. Logic ar fi să pui maxim 100mm. Chiar și așa, 100mm rămâne o cursă specifică xc-ului, dar te limitează dacă vrei să încerci ocazional și alte discipline (acesta este motivul pt care după bicla de 100mm, mi-am luat una cu 120 mm).
2. Tipul furcii și cursa ei nu trebuie privite singular. Ideal ar fi să ai un cadru compatibil cu disciplina sau traseele pe care le faci. Cu cât pleci din zona de plimbare sau XC spre trail sau enduro, Head-Tube-Angle-ul pleacă de la 69,5-70 grade spre 68 sau mai jos.
3. Cele mai noi tehnologii ale furcilor vin cu sistemul „tapered”, adică cuveta (acea parte a cadrului unde intră furca) nu este un cilindru drept, ci, are cumva formă de con: baza e mai mare, iar spre vârf se îngustează. Această soluție tehnică ( /_\ față de I_I ) îți oferă alte beneficii.
Lipsindu-ți punctele 2 și 3 iar punctul 1 nefăcând o mare diferență, ar trebui să devii lămurit că cei 400 lei mai bine îi pui undeva și nu te atingi de ei.
Dă-te așa cu bicla! învață să tragi de ea. Obișnuiește-te cu sportul. Apoi, orice upgrade îl vei face, chiar îl vei simți și te vei bucura de acest sport. E ca la mașini: dacă îți iei permisul și te urci direct în Ferrari, nu o să mai simți plăcere după o vreme, pentru că nu ai progresat în etape.
Revenind la ST120-ul tău, bicicleta e una corectă, cu un raport calitate preț bun și care merită să te folosești de ea așa cum este ea.
Dacă totuși vrei un upgrade, îți recomand:
A. Un set de pedale ușoare și performante (ale mele sunt metalice și au 286g, au 3 rulmenți - nu bucșe - iar axul este din CR-ML). Aceste pedale le vei putea folosi / muta pe orice bicicletă ai avea. Și pentru că ele nu vor merge înfrânat ca cele stock de plastic bucșate, vei crește considerabil eficiența și plăcerea pedalatului.
B. În timp, poți încerca și alte manșoane - mai ușoare, mai pufoase, mai aderente, etc.
C. Obișnuiește-te să ai grijă de bicicletă și să fii atent la partea de întreținere: curățare și ungere lanț, reglaje transmisie, etc.
D. Dacă tot vrei să investești banii în ceva, poți achiziționa echipament: mănuși, cască. Le vei folosi indiferent ce bicicletă ai avea.
Față ce toate aceste aspecte, profită de vremea frumoasă și pedalează! Strânge banuții! Când poți cuprinde o biclă XC50 (ideal xc100 - cadrul e identic, dar xc100 e puțin mai bine chipată) cumpăr-o dăcă vei simți că MTB de cross-country e disciplina care ți se potrivește.
Postat de Bogdan B. la 23 martie 2022 la 06:56
0
0
Mersi frumos! Da, am pe cineva cu experienta , cel putin asa cred un adult , bicla de vreo 6000 euro si se da de multi ani, am tot echipamentul necesar (mănuși/ casca si lista continua...) o sa mai ma gandesc la idea cu pedalele , mansoanele. la fel. Tot stateam si ma gandeam, macar asta, eu daca vr. sa trec pe franare hidraulica, imi trebuie schimbata doar camasa si etrierele? daca ar trebui doar astea chiar mi as pune doar atat fiindca nu cred ca s asa scumpe (cel putin din ce am vazut) si cu lichidul special pentru hidraulice?
Postat de David Andrei la 23 martie 2022 la 08:48
0
0
Ai nevoie se set complet: maneta frana, conducta+lichid, etrier+placute. In mod normal, ar trebui si disc daca vrei o compatibilitate perfecta. Inainte de a achiziționa etrierii, cauta sa te asiguri ca modul lor de prindere e compatibil cu prinderile de pe furca si cadru.
Postat de Bogdan B. la 23 martie 2022 la 09:29
0
0
Pai nu inteleg, de ce mai imi trebuie manete / disc si restul , trebuie unele speciale pentru hidraulice sau ce? Din ce am vazut sunt universale , adica nu exista discuri mecanice si unele hidraulice sau placute pt. hidraulice sau pt. mecanice la fel si cu manetele
Postat de David Andrei la 23 martie 2022 la 09:32
0
0
Manetele de frana hudraulice au un rezervor cu ulei si o tehnologie total diferita de prindere fata de maneta pentru cablu metalic.
Cat despre discuri, acum 4 zile am renuntat la franele hidraulice de pe bicicleta si am facut un upgrade la alte frane hidraulice. In acest sens, am schimbat TOTOUL: manete, conducte, etrieri, placute, discuri. Eu. Ca asa am vrut eu: sa am compatibilitate deplina. Tu, schimbi ce vrei, dar manetele e obligatoriu sa fie schimbate.
Cat despre discuri, acum 4 zile am renuntat la franele hidraulice de pe bicicleta si am facut un upgrade la alte frane hidraulice. In acest sens, am schimbat TOTOUL: manete, conducte, etrieri, placute, discuri. Eu. Ca asa am vrut eu: sa am compatibilitate deplina. Tu, schimbi ce vrei, dar manetele e obligatoriu sa fie schimbate.
Postat de Bogdan B. la 23 martie 2022 la 09:38
0
0
Discutate recent pe forum