Forum

Subiect: Sfaturi pregatire ebike pentru livrari iarna

#11225

Alexandru Varga
Postat de Alexandru Varga
Subiect deschis de la 22 noiembrie 2021 la 18:27
Raporteaza
Salut !

Fac livrari pe bicicleta din octombrie 2020, iar in martie 2021 m-am decis sa cumpar un ebike
(PS: bicicleta e cumparata de noua, cu acte in regula, garantie, revizii tehnice punctuale, etc. :D )
https://archiv.cube.eu/2020/330101


Iarna trecuta, pana in martie inclusiv, am folosit o bicicleta "normala", dar iarna aceasta doresc sa folosesc ebike-ul.

Ce ar trebui sa pregatesc diferit (sau suplimentar) la ebike fata de o bicicleta normala?

- motor - nu stiu / cred ca e nevoie de ceva
- baterie - probabil o protectie de neopren (n-am idee daca si cat ajuta)
- anvelope - folosesc Schwalbe Smart Sam PLUS Performance E-50 (cele de vara/toamna, Schwalbe Marathon GT365 / Schwalbe Energizer nu cred ca sunt potrivite)
- ?????

Orice alt sfat / sugestie suplimentar / a, care m-ar putea ajuta sa intampin mai bine iarna, este binevenit / a.

Multumesc mult !
Postat de Alexandru Varga editat la 22 noiembrie 2021 la 18:28
0
0
apa la motor sau acumulator, electrica. etc
Postat de Vali Preda la 22 noiembrie 2021 la 18:59
0
0
apa la motor sau acumulator, electrica. etc
Cat timp nu o scufund complet, nu are cum sa ajunga apa la baterie/motor.
Postat de Alexandru Varga la 22 noiembrie 2021 la 19:07
0
0
Gelu Vlad
Multumesc mult pentru raspuns.

Iarna trecuta am folosit pe bicicleta normala o combinatie de Continental CrossKing (F) si RaceKing (S) si a fost super ok.
Ce-i drept, ambele au balonaj mai mare decat cele de pe ebike, 2.4 (F), respectiv 2.2 (S).

Pe ebike, in schimb, pot pune maxim 28X1.75 (asta e si limita aripilor).

Legat de anvelopele Smart Sam, nu pot decat sa le recomand, cel putin pentru ebike. Cele cu care a venit ebike-ul (28X1.65) m-au servit onorabil timp de 7500 km :O .

Iar in ce priveste aderenta, cele aprox. 24 kg ale bicicletei m-au tinut mereu lipit de sosea. Nici gand de derapaj. Doar suprafetele vopsite pentru demarcarea benzile de mers, a trecerilor pietonale, etc. mi-au creat mici probleme si exclusiv pe vreme umeda, insa cred ca niciun cauciuc nu mi-ar fi putut oferi o aderenta mai buna in aceste conditii.

Marathon Plus Tour si Marathon Almotion le gasesc potrivite pentru vreme uscata si prea putin pentru conditii de iarna.
Postat de Alexandru Varga la 22 noiembrie 2021 la 20:54
0
0
Gelu Vlad
Multumesc din nou pentru raspunsuri.

Stiu ca poate suna absurd, dar anvelopele au fost (si inca sunt) ultimele pe lista de prioritati. Spun asta atat din propria experienta (pozitiva), cat si din experientele altor colegi cu anvelope identice.

Mai tare ma ingrijoreaza efectele temperaturii scazute asupra bateriei si cum pot reduce impactul negativ al apei cu sare asupra componentelor (frane, lant, schimbator, pinioane, butuci, etc.).
Postat de Alexandru Varga la 23 noiembrie 2021 la 09:20
0
0
Adică ar fi cumea, în toată România se dă cu clorură de calciu iar la voi la Cluj să dea cu sare. Hai că ar fi râsul curului. Clorura de calciu nu afectează oțelul și aluminiul, așa că nu de asta trebuie să-ți faci griji. De baterie și de anduranța ei la rece, aici e problema. Zic să-ți iei două, cât timp folosești una, cealaltă o pui la încărcat...și tot așa. Nu știu cât ar ajuta o învelitură de neopren, dar, nu ai nimic de pierdut dacă o învelești. Și...aripă pe față obligatoriu, să nu arunce roate tot ce e pe stradă peste cadru și baterie, picioare, ouă...alea alea....
Postat de Teodor Jagate editat la 23 noiembrie 2021 la 09:52
0
0
https://www.emag.ro/protectie-acumulator-e-bike-m-wave-612010/pd/D9XKM9BBM/?cmpid=86949&gclid=CjwKCAiAv_KMBhAzEiwAs-rX1Ld-6szU61CCjSqFZ-w3qavBQMgdhAXu85ZXrgjFVtQdHi8VvS_EvhoCLvIQAvD_BwE

https://www.emag.ro/protectie-acumulator-e-bike-m-wave-e-protect-carrier-612020/pd/D337PGBBM/?cmpid=86949&gclid=CjwKCAiAv_KMBhAzEiwAs-rX1GNjb1gRhb_ZmQsA4hVWIYFf8-zY6flzXjGgREnTZuehwImN8WuWfRoCutsQAvD_BwE

Iei și tu una din asta și o adaptezi la ce ai tu, faci o tăietură, două, o prinzi cu fașete de plastic, banză izoleră, te descurci, că tre să faci bani, nu să stai :)
Postat de Teodor Jagate la 23 noiembrie 2021 la 10:24
0
0
Teodor Jagate

N-am stiut ca se foloseste clorura de calciu, in Cluj sau prin alte parti. Multumesc pentru informatie.

Cand am cumparat-o ma gandeam la posibilitatea achizitionarii unei baterii extra, dar experienta din teren mi-a demonstrat contrariul. Folosind judicios nivelurile de asistenta, bateria ma tine linistit 100, 125 si poate chiar 150 km.
In general lucrez 6 ore pe zi, asta insemnand intre 60 si 80 km parcursi. Cu cat pierd din cauza temperaturii scazute, cred ca mi-e suficienta o baterie. Trebuie sa si testez asta.

Bicicleta a venit din fabrica echipata cu aripi, chiar daca nu foarte grozave. Celei din fata i-am improvizat o extensie, sa reduc cat pot de mult apa/mocirla aruncata de roata. Pe cadru si motor nu ajunge mai nimic, iar pe picioare foarte putin.

Nici eu nu stiu cat poate ajuta protectia de neopren, dar cum spuneai si tu, rau nu poate face.

Imi poti recomanda o ceara anume?

Multumesc mult pentru raspunsuri !
Postat de Alexandru Varga la 23 noiembrie 2021 la 10:30
0
0
Teodor Jagate
[quote]https://www.emag.ro/protectie-acumulator-e-bike-m-wave-612010/pd/D9XKM9BBM/?cmpid=86949&gclid=CjwKCAiAv_KMBhAzEiwAs-rX1Ld-6szU61CCjSqFZ-w3qavBQMgdhAXu85ZXrgjFVtQdHi8VvS_EvhoCLvIQAvD_BwE

https://www.emag.ro/protectie-acumulator-e-bike-m-wave-e-protect-carrier-612020/pd/D337PGBBM/?cmpid=86949&gclid=CjwKCAiAv_KMBhAzEiwAs-rX1GNjb1gRhb_ZmQsA4hVWIYFf8-zY6flzXjGgREnTZuehwImN8WuWfRoCutsQAvD_BwE[/quote]
Merci, dar am gasit ceva mai potrivit pentru bicicleta mea
https://www.marosbike.ro/alte-accesorii-e-bike/protectie-acumulator-e-bike-m-waveplus-e-protect-wrapplus.html
Postat de Alexandru Varga la 23 noiembrie 2021 la 10:32
0
0
Fiind din Cluj sa caute protectie intai la Maros.. sau o fabrica singur si gata.

Ce as mai face, OBLIGATORIU sa ai lera sa verifici uzura lantului, lantul schimbat la timp salveaza caseta si foaia... in sensul ca merg minim 3 lanturi cu aceeasi caseta si foaie cat timp le schimbi la timp.
Eu am lera Topeak ... e si la Maros.

Altceva... cand scrasneste lantul e timpul sa-l cureti si regresezi... dar cred ca stii astfel de banalitati.
Postat de Calin Neagu editat la 23 noiembrie 2021 la 10:45
0
0
[quote]Calin Neagu
Ce as mai face, OBLIGATORIU sa ai lera sa verifici uzura lantului, lantul schimbat la timp salveaza caseta si foaia... in sensul ca merg minim 3 lanturi cu aceeasi caseta si foaie cat timp le schimbi la timp.
Eu am lera Topeak ... e si la Maros.[/quote]
Lera cred ca e cea mai importanta "scula de bicicleta" pe care o am.

Foaia am schimbat-o la 8300 km.

Multumesc mult !
Postat de Alexandru Varga la 23 noiembrie 2021 la 10:49
0
0
Ce bine v-o fi mă cu MarosBike în oraș...la naiba :)) Ptiuuu...discriminareeee!!!!!!!!!!!!!!!!! Vreau și io așa :)
Postat de Teodor Jagate editat la 23 noiembrie 2021 la 11:44
0
0