Forum
Esti aici:
Subiect: Un Marino Custom
#11022
Postat de Ioachim Mihalache
Subiect deschis de la 2 iunie 2021 la 10:53
Raporteaza
Salutare tuturor!
Povestea asta începe cu ceva timp in urma când, cu gândul să upgradez actuala bicicleta, am inceput sa strâng bani și piese pentru proiect. Între timp, mergând din ce in ce mai frecvent cu bicicleta pe câteva coborâri de aici din Iași mi am făcut vreo câteva idei despre piesele care ar trebui înlocuite. Bineînțeles, in final am sfârșit prin a constata că prețul tuturor pieselor necesare egalează prețul bicicletei. Pornisem cu bicicleta greșită la drum. Așa că sezonul actual m a prins cu un set de roți destul de zdravene, o transmisie completa și destule parale pentru un proiect nou. Nu sunt suficient de naiv sa cred că voi reuși să termin bicicleta in timp util pentru actualul sezon, așa încât nu mă grăbesc prea tare.Deschid acest topic ca să adresez aici, grupat, toate întrebările privitoare la acest build, care se vor ridica pe parcurs.
Am 1.76, 72 de kg de a lungul anului, și atâta timp cât rotile își păstrează contactul cu solul, mă dau la un nivel rezonabil. In sensul in care știu să iau virajele, sa aleg liniile(obligat mai degrabă de faptul ca am doar 100 de mm de cursă și un lanț tare bucuros să zboare din locul lui). Chiar un drop micuț din când în când, dar nimic ieșit din comun pentru că traseul nu cere așa ceva. Nu știu să sar, dar mi ar placea tare mult sa învăț(actuala bicicleta este o bariera serioasă, și mentala, și fizica). Pe lângă potecile de aici din Iași, as vrea sa merg lunar la Brașov, Piatra Neamț sau Dorna, după caz, unde știu că mai există trasee cat de cat serioase și unde as putea sa "descătușez" potențialul bicicletei. Și al meu, de ce nu. Știu că o decizie mai înțeleaptă ar fi fost sa învăț întâi toate astea pe un metal mai capabil și abia după să iau și bicicleta acesta. Dar bugetul nu mă ajută, așa încât această variantă iese din discuție. Achiziția unei biciclete la mana a doua este de asemenea exclusă (sponsorizarea părinților nu se alocă decât dacă proiectul are amprentă personala)
Cadrul ar urma să fie construit custom la Marino, unde s a concretizat și proiectul lui George (cine știe, știe). Recunosc, nu sunt inca hotărât între un hardtail vs full squish, dar ce știu este geometria. Comanda cadrului (singura componentă plătită de părinți) se va materializa undeva in iulie, după ce termin cu bacul. Cate ceva despre geometria la care m am gândit (comuna pentru oricare din variante, plus minus juma de grad pe ici pe colo):
Roți pe 27.5, obligatoriu din cauza înălțimii
Head angle undeva in zona de 63°
Seat tube angle undeva la 78° (voi pedala destul de mult, spre traseu)
Chainstay de 440 de mm (as prefera ceva stabil mai degrabă decât ceva agil)
Reach de 450 de mm ( la 1.76 încălțat, cred că ar fi un reach bun pentru când stau cocoțat pe pedale)
Indiferent de natura cadrului, in fața voi merg pe 180 de mm. Pare mult, este mult, dar după un an de coborât chestii cu furca de la profil, dureri de maini etc, prefer prea mult travel decât prea puțin.
Daca proiectul se va concretiza Intr un full, pe spate voi merg pe 170 de mm.
Mereu m am gandit dacă am realmente nevoie de atâta cursă, cu gândul ceea ce a zis Maximilian de mai multe ori - o geometrie buna face o diferență mai de amploare decât o cursa mare. A doua opțiune, ar fi 160 de mm față/150 de mm spate. Asta voi vedea. Cursa furcii se poate modifica in funcție de cum voi decide și nici nu costă așa de mult. Factorul final va fi reprezentat probabil de ideea mea de bicicleta de vis (pentru că asta și este, în esență. Chiar daca e pe buget)
Probabil că va întrebați de ce postez acum, daca acest cadru va fi comandat in iulie? Din păcate, piesele nu așteaptă să termin eu cu examenele ca să dispară din stoc. In prezent, am găsit pe afisport un Yari nou nouț la 2000 de lei, pe care l as pune in balanță cu o furca de aici din bazar, un Lyrik RCT3, din 2018, pe care as putea sa l obțin ceva mai ieftin. Las un link mai jos. Pe care din ele sa merg? Nu mă pot lauda cu cine știe ce experiență în materie de mers pe furci evoluate (Pike RC sau RCT3, de 160 de mm, nu mi aduc aminte, Fox CTD de 130 de mm și cam atât), așa încât mă îndoiesc că pentru mine Motion Control versus Charger chiar va fi ceva sesizabil.
Orice sugestii/observații sunt binevenite, da va rog nu mi dați în cap
https://www.dirtbike.ro/bazar/furca-rockshox-lyrik-2018-180mm-travel-boost-gat-tapered-458704
https://afisport.ro/furca-bicicleta-rockshox-yari-rc-27-5-inch-180-mm-negru
Povestea asta începe cu ceva timp in urma când, cu gândul să upgradez actuala bicicleta, am inceput sa strâng bani și piese pentru proiect. Între timp, mergând din ce in ce mai frecvent cu bicicleta pe câteva coborâri de aici din Iași mi am făcut vreo câteva idei despre piesele care ar trebui înlocuite. Bineînțeles, in final am sfârșit prin a constata că prețul tuturor pieselor necesare egalează prețul bicicletei. Pornisem cu bicicleta greșită la drum. Așa că sezonul actual m a prins cu un set de roți destul de zdravene, o transmisie completa și destule parale pentru un proiect nou. Nu sunt suficient de naiv sa cred că voi reuși să termin bicicleta in timp util pentru actualul sezon, așa încât nu mă grăbesc prea tare.Deschid acest topic ca să adresez aici, grupat, toate întrebările privitoare la acest build, care se vor ridica pe parcurs.
Am 1.76, 72 de kg de a lungul anului, și atâta timp cât rotile își păstrează contactul cu solul, mă dau la un nivel rezonabil. In sensul in care știu să iau virajele, sa aleg liniile(obligat mai degrabă de faptul ca am doar 100 de mm de cursă și un lanț tare bucuros să zboare din locul lui). Chiar un drop micuț din când în când, dar nimic ieșit din comun pentru că traseul nu cere așa ceva. Nu știu să sar, dar mi ar placea tare mult sa învăț(actuala bicicleta este o bariera serioasă, și mentala, și fizica). Pe lângă potecile de aici din Iași, as vrea sa merg lunar la Brașov, Piatra Neamț sau Dorna, după caz, unde știu că mai există trasee cat de cat serioase și unde as putea sa "descătușez" potențialul bicicletei. Și al meu, de ce nu. Știu că o decizie mai înțeleaptă ar fi fost sa învăț întâi toate astea pe un metal mai capabil și abia după să iau și bicicleta acesta. Dar bugetul nu mă ajută, așa încât această variantă iese din discuție. Achiziția unei biciclete la mana a doua este de asemenea exclusă (sponsorizarea părinților nu se alocă decât dacă proiectul are amprentă personala)
Cadrul ar urma să fie construit custom la Marino, unde s a concretizat și proiectul lui George (cine știe, știe). Recunosc, nu sunt inca hotărât între un hardtail vs full squish, dar ce știu este geometria. Comanda cadrului (singura componentă plătită de părinți) se va materializa undeva in iulie, după ce termin cu bacul. Cate ceva despre geometria la care m am gândit (comuna pentru oricare din variante, plus minus juma de grad pe ici pe colo):
Roți pe 27.5, obligatoriu din cauza înălțimii
Head angle undeva in zona de 63°
Seat tube angle undeva la 78° (voi pedala destul de mult, spre traseu)
Chainstay de 440 de mm (as prefera ceva stabil mai degrabă decât ceva agil)
Reach de 450 de mm ( la 1.76 încălțat, cred că ar fi un reach bun pentru când stau cocoțat pe pedale)
Indiferent de natura cadrului, in fața voi merg pe 180 de mm. Pare mult, este mult, dar după un an de coborât chestii cu furca de la profil, dureri de maini etc, prefer prea mult travel decât prea puțin.
Daca proiectul se va concretiza Intr un full, pe spate voi merg pe 170 de mm.
Mereu m am gandit dacă am realmente nevoie de atâta cursă, cu gândul ceea ce a zis Maximilian de mai multe ori - o geometrie buna face o diferență mai de amploare decât o cursa mare. A doua opțiune, ar fi 160 de mm față/150 de mm spate. Asta voi vedea. Cursa furcii se poate modifica in funcție de cum voi decide și nici nu costă așa de mult. Factorul final va fi reprezentat probabil de ideea mea de bicicleta de vis (pentru că asta și este, în esență. Chiar daca e pe buget)
Probabil că va întrebați de ce postez acum, daca acest cadru va fi comandat in iulie? Din păcate, piesele nu așteaptă să termin eu cu examenele ca să dispară din stoc. In prezent, am găsit pe afisport un Yari nou nouț la 2000 de lei, pe care l as pune in balanță cu o furca de aici din bazar, un Lyrik RCT3, din 2018, pe care as putea sa l obțin ceva mai ieftin. Las un link mai jos. Pe care din ele sa merg? Nu mă pot lauda cu cine știe ce experiență în materie de mers pe furci evoluate (Pike RC sau RCT3, de 160 de mm, nu mi aduc aminte, Fox CTD de 130 de mm și cam atât), așa încât mă îndoiesc că pentru mine Motion Control versus Charger chiar va fi ceva sesizabil.
Orice sugestii/observații sunt binevenite, da va rog nu mi dați în cap
https://www.dirtbike.ro/bazar/furca-rockshox-lyrik-2018-180mm-travel-boost-gat-tapered-458704
https://afisport.ro/furca-bicicleta-rockshox-yari-rc-27-5-inch-180-mm-negru
Postat de Ioachim Mihalache editat la 4 iunie 2021 la 00:23
0
0
Brașov e departe da, dar am prieteni acolo la care pot sta o noapte, doua. Ziua, am telecabină până sus, nu? La Piatra Neamț este traseul pe care avea loc TCP, si care e deschis pentru oricine, oricând. Și în Piatra am prieteni.
De asta as merge pe ceva cu un seat tube atât de abrupt, ca să pot urca, lifturi nu există de niciun fel pe aici prin zonă. Pe bicicleta, cat de mult pot (și mă tin destul de bine) push bike când cedez. Durează, pe bicicleta, vreo 45 de minute urcarea. Dar nu mă plâng.
De asta as merge pe ceva cu un seat tube atât de abrupt, ca să pot urca, lifturi nu există de niciun fel pe aici prin zonă. Pe bicicleta, cat de mult pot (și mă tin destul de bine) push bike când cedez. Durează, pe bicicleta, vreo 45 de minute urcarea. Dar nu mă plâng.
Postat de Ioachim Mihalache editat la 2 iunie 2021 la 14:14
0
0
Gelu Vlad
Avand in vedere cele de mai sus, eu as ramane la ceve HT cu ST de 75° max ca sa nu urce oribil, adica asa ceva, desi cred ca esti mai bine deservit de ceva mai generic gen Nukeproof Scout sau Commencal Meta HT AM si iti ajunge si mai repede de octombrie.
https://nordestcycles.com/en/product/bardino-2-frame
Cum spuneam in mesajul meu interminabil, indiferent de cursa, indiferent că va fi full sau HT, cadru va fi custom, altfel nu pot duce proiectul la bun sfârșit:))
Postat de Ioachim Mihalache editat la 2 iunie 2021 la 14:29
0
0
Știu de cadrul respectiv. Din februarie, săptămânal, iau la rand site urile, unul câte unul: bazarul de aici, bikehouse, bikenature etc. Cunosc toate ofertele, inclusiv acest Signal. Problema, pe lângă preț, este faptul că eu nu am bugetul necesar pentru întreaga bicicleta. Doar pentru echiparea ei. Părinții au fost de acord să plătească cadrul doar în ideea in care eu îmi pun amprenta asupra lui. Adică decid geometria, dimensiunile și ceilalți parametri. De asta citesc tot ce prind legat de geometrie, de materiale și așa mai departe, de aici sau de pe alte forumuri. Ca să pot duce acest proiect la final. Și poate fi dus la final doar in acest caz. Un cadru gata construit nu ma ajută. Mulțumesc oricum
Postat de Ioachim Mihalache editat la 2 iunie 2021 la 14:49
0
0
Gelu, daca nu fac cadrul custom, nu primesc banii de la părinți și nu pot construi bicicleta:)))) In cadru gata construit nu mă ajută. Roțile sunt pe butuci Novatec din seria XD( seria de top de la Novatec, nu freehub ul Sram pt 12 viteze), spițe D light și Na te Remerx pe 27 de mm intern. Tubeless ready
Postat de Ioachim Mihalache editat la 2 iunie 2021 la 17:33
0
0
Gelu, daca nu fac cadrul custom, nu primesc banii de la părinți și nu pot construi bicicleta:)))) In cadru gata construit nu mă ajută. Roțile sunt pe butuci Novatec din seria XD( seria de top de la Novatec, nu freehub ul Sram pt 12 viteze), spițe D light și Na te Remerx pe 27 de mm intern. Tubeless ready
Postat de Ioachim Mihalache editat la 2 iunie 2021 la 15:28
0
0
Eu cred ca nu zice rau Gelu, e bine sa iti faci cadru la comanda dupa ce ai experienta si intelegi care e treaba. Din teorie pe hartie nu vei simti nimic, mi se pare mai naturala alegerea unui cadru custom dupa ce te-ai dat o vreme pe genul acela de bicicleta si ai identificat probleme la ea. Eu in nici un caz nu am ajuns la nivelul la care am nevoie de ceva custom.
Daca vrei sa faci o bicicleta pe piese, ok, dar nu vad de ce nu ai putea cumpara un cadru gata-facut? Ai o intelegere cu parintii? Suna bine dream-build si alte visuri, dar realitatea e ca te vei complica (timp in asteptare, taxe vamale, intarzieri). Ai nevoie de asta acum?
Daca vrei sa faci o bicicleta pe piese, ok, dar nu vad de ce nu ai putea cumpara un cadru gata-facut? Ai o intelegere cu parintii? Suna bine dream-build si alte visuri, dar realitatea e ca te vei complica (timp in asteptare, taxe vamale, intarzieri). Ai nevoie de asta acum?
Postat de Dan I editat la 2 iunie 2021 la 15:08
0
0
Știu foarte bine că Gelu e bine intenționat. Mereu a fost un tip amabil cu toată lumea. Știu că e complicat. Știu că sunt taxe vamale, știu că risc ceva mergand in direcția asta.
Și da, asta a fost înțelegerea. Ca orice oameni care au impresia că toate bicicletele sunt la fel și care muncesc pentru banii pe care îi câștigă, suma pe care as da o pentru un cadru li se pare aberantă. Am ajuns totuși la un acord, in care eu primesc banii pentru achiziționarea cadrului, dar doar dacă sunt implicat activ în crearea lui. Tata a fost gata să mi propună să mă apuc de un curs de sudură ca să l pot asambla singur. Deci da, asta e înțelegerea. In afara ei, e imposibil sa duc proiectul la bun sfârșit
Și da, asta a fost înțelegerea. Ca orice oameni care au impresia că toate bicicletele sunt la fel și care muncesc pentru banii pe care îi câștigă, suma pe care as da o pentru un cadru li se pare aberantă. Am ajuns totuși la un acord, in care eu primesc banii pentru achiziționarea cadrului, dar doar dacă sunt implicat activ în crearea lui. Tata a fost gata să mi propună să mă apuc de un curs de sudură ca să l pot asambla singur. Deci da, asta e înțelegerea. In afara ei, e imposibil sa duc proiectul la bun sfârșit
Postat de Ioachim Mihalache la 2 iunie 2021 la 15:24
0
0
Chiar am in plan sa învăț sudură, însă in timpul facultății, nu acum. Durează destul de mult și nici nu am experiența/aparatura necesară să sudez un cadru. De asta am și ajuns la Marino.
Totuși, din cele două furci? Yari nou sau Lyrik la mana a doua?
Totuși, din cele două furci? Yari nou sau Lyrik la mana a doua?
Postat de Ioachim Mihalache la 2 iunie 2021 la 16:01
0
0
Pai am pus link uri cu ambele. Lyrik ul l as scoate mai ieftin decât Yari . Are un damper mai bun și e Intr o stare buna, as spune. Yari e nou nouț, dar e mai scump. Și mai puțin performant. Tot la nivel de damper. Charger Vs Motion Control. In rest, același air spring, aceeași cursa de 180 de mm, spațiere boost.
Postat de Ioachim Mihalache la 2 iunie 2021 la 16:29
0
0
Salut, ideea cu Marino nu e rea nu risti nimic cu el, nu am auzit pana acum de tepe de la el, insa va trebui sa astepti, lead time-ul e foarte mare acum....
Ce nu este in regula este geometria pe care vrei sa iti construiesti bicicleta... o cursa de 180mm este foarte foartr mare dupa toate criteriile, va trebui sa o reglezi foartr bine, tot timpul, in conditiile in care tu nu ai experienta... apoi reachul estr mult mult prea mic pentru furca si tipul de bicla pe care vrei sa il faci... 475mm este un minim/ sweet spot.... si mai sunt chestii de discitat acolo...
In sfsrsit, cel mai bine ar fi sa repoduci un cadru deja construot de o companie, pentru care ai citit reviewuri si sti ca se comporta cum iti doresti.... dsr sti ce iti doresti de la bicla? Avand in vedere ca tu ai doar experienta unui hardtail cu 100mm de travel...
In fime , ultima chestie: alaturi de furca, este vital sa ia si njste roti pe masura, pt genul asta de bicla...
Spor,
Dan
Ce nu este in regula este geometria pe care vrei sa iti construiesti bicicleta... o cursa de 180mm este foarte foartr mare dupa toate criteriile, va trebui sa o reglezi foartr bine, tot timpul, in conditiile in care tu nu ai experienta... apoi reachul estr mult mult prea mic pentru furca si tipul de bicla pe care vrei sa il faci... 475mm este un minim/ sweet spot.... si mai sunt chestii de discitat acolo...
In sfsrsit, cel mai bine ar fi sa repoduci un cadru deja construot de o companie, pentru care ai citit reviewuri si sti ca se comporta cum iti doresti.... dsr sti ce iti doresti de la bicla? Avand in vedere ca tu ai doar experienta unui hardtail cu 100mm de travel...
In fime , ultima chestie: alaturi de furca, este vital sa ia si njste roti pe masura, pt genul asta de bicla...
Spor,
Dan
Postat de Andi Noiu editat la 3 iunie 2021 la 06:21
0
0
Mulțumesc mult de feedback, Dan! Chiar apreciez răspunsul și indicațiile. S a marcat. Știu că va ieși ceva extrem. Geometria replica cu ceva modificări pe ici pe colo chiar modelul HT de Enduro, al celor de la Marino. Un grad mai abrupt la seat tube angle, un grad mai abrupt la head angle. Și un pic de travel in plus.
Postat de Ioachim Mihalache la 3 iunie 2021 la 07:49
0
0
Discutate recent pe forum