Forum

Subiect: Sfat achizitie: trekking sau mtb?

#109963

Catalin Manole
Postat de Catalin Manole
Subiect deschis de la 5 noiembrie 2013 la 21:39
Raporteaza
Salutare tuturor.
Ma tot uit pe net de cateva zile dupa o bicla care sa mi se potriveasca, si sunt in ceata mai rau ca-n prima clipa.
Ideea e ca as folosi-o pentru plimbari pe sosea, combinate cu ceva padure (la ses), si am vazut ca posibila recomandare pe diverse site-uri bicicletele de trekking. Am inteles oarecum care sunt diferentele constructive intre MTB si cele de care am pomenit, ca MTB-ul nu-i tocmai potrivit pentru plimbari mai lungi pe sosea, asa ca usor-usor inclin spre o bicla de trekking. Da, dar de care, pe care....e o poveste ce mi se pare departe pe culmi.
Rugamintea mea este sa-mi recomandati ceva produse/ magazine prin Bucuresti, avand un buget de cca 1800 ron, eventual si parerile voastre despre o astfel de bicla sunt binevenite.

Va multumesc, o seara buna!
Postat de Catalin Manole la 5 noiembrie 2013 la 21:39
0
0
HMM....pentru trekking zici ai? pai..un B'twin? sunt durabile si nu foarte scumpe ....intre 1000-1800 gasesti fara probleme:D. sper ca te-am ajutat. o zi buna! acum depinde de tine ce vrei...in dechatlon ai fost?
Postat de Alex Goia la 6 noiembrie 2013 la 13:13
0
0
Din punctul meu de vedere trekking- urile nu sunt foarte fiabile, mai ales pe drumuri cu gropi sau forestiere (in primul rand furcile au o cursa mica si 80% sunt de unica folosinta) nu mai zic ca la banii pe care ii ai tu disponibili, sa cumperi una noua ai maxim 3x8 viteze si frane mecanice pe janta. Sfatul meu : cumpara-ti sh un mtb in stare cat mai buna si daca nu vine echipata cu niste cauciucuri de asfalt le schimbi cu niste semislicuri de 1.9 si poti merge fara probleme si 100 km intr-o zi
Postat de Cristian Amariutei la 6 noiembrie 2013 la 14:06
0
0
Din punctul meu de vedere trekking- urile nu sunt foarte fiabile, mai ales pe drumuri cu gropi sau forestiere (in primul rand furcile au o cursa mica si 80% sunt de unica folosinta) nu mai zic ca la banii pe care ii ai tu disponibili, sa cumperi una noua ai maxim 3x8 viteze si frane mecanice pe janta. Sfatul meu : cumpara-ti sh un mtb in stare cat mai buna si daca nu vine echipata cu niste cauciucuri de asfalt le schimbi cu niste semislicuri de 1.9 si poti merge fara probleme si 100 km intr-o zi
Postat de Cristian Amariutei la 6 noiembrie 2013 la 14:06
0
0
Asta este una dintre marile dileme ale multor incepatori. Daca te prinde microbul offroad si ai sa tot vrei ture pe coclauri, un MTB e mai potrivit. Daca iesirile de pe sosea sunt mai degraba raritate, atunci trekking. Doar ca asta urmeaza sa-ti dai singur seama dupa mai multe iesiri. De aici si dificultatea alegerii.
Eu, daca as fi acum in situatia ta, mi-as lua un 29er hardtail (cu un set suplimentar de anvelope si pentru sosea). In bugetul tau ar fi nou cel de la Decathlon sau un second de pe aici din bazar.
Postat de Razvan Dan-Silion la 6 noiembrie 2013 la 14:41
0
0
Mai bine cumperi un MTB BUN care sa iti satisfaca cu niste semi-slikuri si ai rezolvat problema . O sa ai si viteza si o sa fie si MTB cu care poti sa mergi si prin padure , pietris etc .
Postat de Alexandru Petrisor la 7 noiembrie 2013 la 12:58
0
0
Cati dintre voi, cei care descurajati omul sa isi ia treking bike, chiar ati avut unul? Iar afirmatia ca poti face si 100 km intr-o zi cu un MTB e atat de subiectiva incat transmite un mesaj eronat. Degeaba poti sa faci 100 de km daca in cei 100 de km nu te simiti confortabil si ii mai faci si intr-un timp indelungat. Si poti face chiar si 200 km intr-o zi pe MTB, dar asta numai daca te tin picioarele.

@Catalin Manole: Trekking-ul este o bicicleta buna pentru plimbari pe distante mari si pe drumuri asfaltate sau usor accidentate. Daca va doriti senzatii tari, atunci cautati un MTB sau o cursiera, insa daca va doriti o bicicleta cu care sa mergeti la munca sau cu care sa practicati cicloturism, o bicicleta de trekking este cea mai potrivita alegere.
Va sugerez sa aruncati o privire si prin bazar, poate gasiti o oferta mai buna. Mie mi-a atras atentia bicicleta asta, dar nu ma-m uitat numai pe 2 pagini: http://www.dirtbike.ro/bazar/biciclete/city-bike-trekking/vand-scott-sportster-p3-145071 .
Nu uitati ca luna aceasta este Black Friday si sigur vor fi reduceri si la biciclete.
Postat de Cristian Vidrean la 7 noiembrie 2013 la 15:11
0
0
Cel mai bun sfat este unul de bun simt si simplu: du-te prin poate magazinele de biciclete din Bucuresti si fa-ti o idee. Daca spui ca preferi drumuri lungi combinate cu padure este clar, o bicicleta de Cross Country este ideala pentru tine, iar in 1800 RON iti poti achizitiona o bicicleta bunicica !
Postat de Andrei Budan la 7 noiembrie 2013 la 19:29
0
0
Intrebare pentru Cristi Vidrean si pentru cei care au votat negativ sfatul meu ( asta ca sa nu fim subiectivi ) : Cati km aveti voi pe trekking si pe mtb. Eu vorbesc dintr-o experienta de peste 60 de mii de km pe cursiera, mtb si trekking...
Postat de Cristian Amariutei la 7 noiembrie 2013 la 20:58
0
0
Intrebare pentru Cristi Vidrean si pentru cei care au votat negativ sfatul meu ( asta ca sa nu fim subiectivi ) : Cati km aveti voi pe trekking si pe mtb. Eu vorbesc dintr-o experienta de peste 60 de mii de km pe cursiera, mtb si trekking...
Postat de Cristian Amariutei la 7 noiembrie 2013 la 20:58
0
0
trekking/touring inseamna portbagaj, aparatori pt roti, spatele tinut mai vertical, viteza de varf redusa, viteza medie sporita, viraje mai largi pentru ca distanta intre pedalier si roata din spate e mai mare (440-460mm) opriri mai rare (mai putin ambuteiaj), eventual dinam in butuc pentru autonomie si faruri, bineinteles.

mtb inseamna ca nu poti pune portbagaj pe spate fara sa dai cu calcaiele in genti daca sunt clasice (ar insemna sa ai genti inguste sau pozitionate total aiurea daca pui portbagaj), nu ai acelasi confort datorita distantei reduse intre pedalier si roata din spate, rotile de regula sunt mai mici (26" vs 28" desi exista biciclete de trekking cu roti de 26" pt a cara bagaj de peste 40kg) pentru a fi mai rezistente la socuri verticale dar nu la rulaj peste denivelari minore si frecvente, posibilitatea de a lua virajele mai strans, suspensia furcii, daca exista e mai ampla decat la trekking (de la 80mm in sus fata de 60mm).

si inca un aspect, de regula perioada de la o inspectie, servisare, cum vrei sa ii zici, la alta si costurile de intretinere per km la trekking sunt de regula mai mici.

nu mai intru acum in detalii cu privire la beneficiile furcilor rigide. spun doar atat: vei vedea mai multe biciclete de trekking/touring fara suspensie decat mtb-uri fara suspensie.

---
si, ca sa enervez oleaca pe cativa mai zic atat: daca ai trecut un anumit 'level' atunci poa sa iti placa asa ceva:
http://flyingpigeon-la.com/wp-content/uploads/2011/11/bambi_550.jpg

si-am incalecat pe-o sa...
Postat de Adi Petre la 8 noiembrie 2013 la 18:10
0
0
Tu stii cel mai bine pentru ce o folosesti . Daca 90% din timp mergi pe sosea si faci numai plimbari lungi atunci DA . Iti trebuie trekking . Daca mergi doar uneori pe sosea si drumuri lungi , mai mult padure / oras iti trebuie MTB ...
Postat de Alexandru Petrisor la 9 noiembrie 2013 la 14:49
0
0