Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Recomandare cauciucuri fata/spate


Alex C

Trimite mesaj
Posturi: 2
Subiecte: 1

#403673 9 decembrie 2019 la 13:10

Salut. Am o bicicleta 29'er, si sunt in cautare de un combo fata / spate pentru viteza + aderenta. Sunt intersat de modele de la Maxxis , Continental sau Schwalbe. As dori pe fata ceva care sa ruleze la viteza pe asfalt , si pe spate ceva care sa imi ofere aderenta pe trasee de padure , rampe de dirt , skate park etc..

Multumesc , o zi buna.

Mircea Popan

Trimite mesaj
Posturi: 195
Subiecte: 4

#403674 9 decembrie 2019 la 15:04

Salut Alex,

Iti recomand Maxxis Ikon 2.2 pe fata si Crossmark 2.1 pe spate. E o combinatie foarte rapida care duce si pe ploaie/putin noroi in cazuri extreme dar e perfecta pentru trasee si aderenta pe asfalt/uscat. Daca permite bugetul, este profitabil sa cheltui mai mult dar sa iei ceva cu 3C si/sau EXO ca sa stii o treaba (3C sunt foarte aderente si EXO rezistente la pene/julituri/lovituri laterale). Sau poti pune Ikon fata si spate: https://www.dirtbike.ro/bazar/cauciucuri-maxxis-ikon-3c-maxxspeed-29x2-20-411960
Pentru mai putin noroi/ploaie, dar mai rapide decat Ikon sunt Aspenurile: https://www.dirtbike.ro/bazar/set-anvelope-cauciucuri-maxxis-aspen-29er-378348
Intr'un fel, este varianta mai usoara si mai rapida a lui Ardent.
marcile jermane sunt foarte slabe, sunt mai mereu la reduceri dintr-un motiv (cunti) si se uzeaza rapid/nu tin la pene (sch). prefer oricand Maxxis uzate decat cunti noi. Chiar si Forekasteru asta e mai bun decat un jegman nou: https://www.dirtbike.ro/bazar/cauciuc-maxxis-forekaster-exo-tr-29x2-2-403474
Daca vei ceva mai bazat dar nu asa de cushy/comfy incearca HighRolleru: https://www.dirtbike.ro/bazar/cauciuc-maxxis-high-roller-29x2-1-47-622-423104
Folosesc HR-ul numai iarna, altfel Ikon (restul anului) sau Crossmark (cand e uscat) sunt perfecte.

+2
Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 3266
Subiecte: 12

#403675 9 decembrie 2019 la 15:27

Alex C: As dori pe fata ceva care sa ruleze la viteza pe asfalt , si pe spate ceva care sa imi ofere aderenta pe trasee de padure , rampe de dirt , skate park etc..
.
La mtb se pune mai aderent pe fata si mai rapid pe spate,.. mai bine sa-ti fuga intai spatele decat fata !

imo pt spate RaceKing/ Crossmark/ Ikon (Ikon cel vechi, cu modelul cruce pe mijloc)
pe fata
Racing Ralph/ Ikon / Rocket Ron/ Ardent.. de la viteza spre aderenta.

- high roller e cam mult pt utilizarea lui, adica in general asfalt din ce inteleg... poate pe fata daca vrea aderenta mare.. desi prob arata ciudat cu unul de viteza pe spate +High roller
- Foresakeru e destul de uzat.

ultima modificare: 9 decembrie 2019 la 17:13

+2
Mircea Popan

Trimite mesaj
Posturi: 195
Subiecte: 4

#403676 9 decembrie 2019 la 15:49

Salut Calin,

De mentionat ca este Crossmarkul care are "+"pe mijloc si lateral (apropo, daca vrei Crossmark mai de trail, taie batatorii rotunzi de pe laterale cu "+" sau taie un sant mic lateral pe batatorii de mijloc patrati cu "+", e pericol!)
Parerea mea e ca Ikon e de fata (are balonaj mai mare) in combinatia asta de rapid si aderent, iar CM pe spate. Intr-adevar HR e putin mai hardcoreanu dar ruleaza foarte rapid (pe incercate) si e usor (660g pentru categoria lui e pai-balai!).

Intr'adevar, FK-ul ala arata cam chel dar bag mana in foc ca e mai aderent, mai rapid si mult mai rezistent la pene decat un jeg de cunti rk. Decat jeguri nazistaneze mai bine CST ca dureaza cu anii, te plictisesti de ele.

ultima modificare: 9 decembrie 2019 la 15:51

+1
Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 3266
Subiecte: 12

#403677 9 decembrie 2019 la 15:53

Ai tu ceva cu conti , am mers cu rk pe spate 2ani cand aveam 26" cu zero probleme... zboara pe asfalt si hardpack, evident patineaza pe noroi.. e normal.
Era o treaba cand gaseai raceking/ crossking la 60- 70lei pliabile, acum la pret de Schwalbe intradevar nu mai merita.

Daca sunt la 100+lei mergi pe Schwalbe/ Maxxis.

@Mircea: posibil sa fii experimentat un conti fake, si eu am dat peste un Rk pe 29 care arata mult mai prost calitativ decat vechiul pe 26 !

ultima modificare: 9 decembrie 2019 la 16:09

+1
Mircea Popan

Trimite mesaj
Posturi: 195
Subiecte: 4

#403678 9 decembrie 2019 la 16:14

Calin, daca folosesti des rkul, ai maxima grija la loose-over-hardpack si niciodata sa nu il tii pe fata (eu eram aproape sa musc urat asflatul acu cativa ani cu rkuri). Dupa multe incercari, cred ca singurele anvelope care merita sunt Maxxis, daca nu permite bugetul merge si CST iar ca alternative serioase la Maxxis nu vad decat WTB (la modele de batatori si balonaje) sau Vittoria (italienii sunt singurii care au capacitatea de a introduce 4 tipuri de compusi si graphene in anvelopa - daca as lua altceva, numai Vittoria as mai incerca).

p.s. nu era fake, era de la magazin, maros nu vand fake-uri, tot ce aduc este OEM.

ultima modificare: 9 decembrie 2019 la 16:16

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 3266
Subiecte: 12

#403679 9 decembrie 2019 la 16:18

Rk aveam pe spate la 26-er care am vandut-o, pe fata avea Ardent... NU as pune Rk pe fata vreodata !!, probabil ai vrut senzatii tari

Ai dreptate cu Crossmark, acela avea "+" pe mijloc nu Ikon.

Rk pe 29 am luat de pe olx nou, dar sincer parea facut pe vapor vs vechiul pe 26, l-am dat cu cat l-am luat, n-am avut incredere in el.

ultima modificare: 9 decembrie 2019 la 16:21

+1
Mircea Popan

Trimite mesaj
Posturi: 195
Subiecte: 4

#403680 9 decembrie 2019 la 16:30

Apropo de senzatii tari: Ignitor pe asfalt umed - am belit fain un genunchi In schimb e extra fain pe noroiala si mai rezistent la pene decat Beaveru. Ai incercat modelele astea noi, aparute in ultimii ani? Eu nu am reusit inca sa uzez stocul de anvelope Maxxis pe care le-am tot strans de cativa ani. Cred ca am o problema de genul maxxis-hoarding, pur si simplu nu ma mai satur ;) Cred ca am vreo 3-4 CMuri, vreo 3 Ikonuri, vreo 3 Ardenturi, CM2, HR, Ignitor si inca cateva pe care nu le mai pot localiza momentan si inca ceva CSTuri pe care le mai dau la prieteni in cazul in care le gasesc.
Calin, daca vrei un pont: CST Caballero (pliabil e mai usurel) pentru noroi, zapada si gheata (!). Au balonaj asa de mare si sunt asa de grippy, e ca un Ignitor pe steroizi; i-am mai taiat din batatorii intermediari ca sa degajeze mai bine noroiul, e ceva de vis, parca ai merge pe sina!

ultima modificare: 9 decembrie 2019 la 23:02

+1
Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 3266
Subiecte: 12

#403681 9 decembrie 2019 la 16:40

N-am incercat modele noi, si eu am vre-o 5 cauciucuri de rezerva prin beci.

Mersi de pontul cu Cst.

ultima modificare: 9 decembrie 2019 la 16:45

+1
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 1987
Subiecte: 3

#403682 9 decembrie 2019 la 16:48

Eu am Mountain King pe Inbred-ul de 26" insa nu-s de asfalt desi ruleaza acceptabil pe el. Au aderenta buna pe bolovani, prin padure, sunt ok si pe nisip. Sunt model mai vechi, cred, cu Black Chilli. Altceva pentru MTB XC care se fabrica pe 29" nu am folosit decat Smart Sam, pe care e preferabil sa le eviti pentru ca nu au aderenta grozava, iar pe nisip si torente aluneca stanga/dreapta de pierzi controlul.

Edit:

Mircea, eu nu m-am lasat pana nu mi-am cumparat Maxxis Dth. Mi-au placut cum arata. Sunt faine si ruleaza grozav pe asfalt, cred ca o sa le pun pe Kona in loc de Smart Sam, ca oricum au aderenta mai buna. Pacat ca nu se fabrica si pe alte dimenisiuni. Am avut si Vittoria Randonneur dar se rod cam repede. Am citit si despre Terreno Dry pe care voiam sa le iau acelasi lucru.

Calin, am avut eu CST Traveller City Classic C1446, le-am dat dupa 5 ani cu bicicleta. Sunt rezistente, se uzeaza greu, n-am facut pene dar se montau si se demontau greu. M-am chinut vreo ora jumate intr-o vara sa le demontez. Am fost cu ele si la un concurs pe drum cu piatra de cariera unde au facut pene o gramada de bucuresteni de i-au comentat organizatorului ca cica nu le-a zis ca sunt pietre pe traseu. Evident, eu n-am avut nicio problema.

ultima modificare: 9 decembrie 2019 la 19:17

+2
Mircea Popan

Trimite mesaj
Posturi: 195
Subiecte: 4

#403686 9 decembrie 2019 la 23:11

Salut Gelu,

Am vazut DTH pe 26, cum zici tu, sunt faine. Pentru strada, de viteza, ma gandeam la niste Torch-uri, par si mai usurele si au ceva balonaj sa fie comfy.
CST-urile sunt de speriat cat tin, intr'adevar. Ai vazut ce au scos acum? Un Jack Rabbit 2 extra usurel, 490g la balonaj 29x2.2" (!!!) : https://www.csttires.com/us/tire/jack-rabbit-ii-c1747n/
Musai sa ma corectez, cred ca m-as arunca (si) pe niste CST-uri din astea noi, chiar si pentru faptul ca sunt atat de usoare. Modelul de batatori e all-season, e bun dar nu foarte rapid (am folosit prima varianta pe sarma si balonaj de 2.1" - se prea poate ca noua varianta sa aiba compusi mai buni). Spre exemplu, HR-ul de 29x2.1 pe sarma era cam la fel de rapid ca JR-ul 29x2.1" pe sarma, amandoua un singur compus, dar foarte diferite, pana la urma. Cu siguranta noile versiuni CST sunt imbunatatite, as incerca daca apar la reduceri.

ultima modificare: 9 decembrie 2019 la 23:14

Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 838
Subiecte: 2

#403690 10 decembrie 2019 la 10:00

Viteza pe asfalt si aderenta la padure ... ai nevoie de 2 seturi de cauciucuri.
Sau the best known allrounder .. Schwalbe Nobby Nic cu un Rocket Ron/Racing Ralph pe spate.

+2
Marius Chereja

Trimite mesaj
Posturi: 193
Subiecte: 2

#403691 10 decembrie 2019 la 11:09

Nobby Nic pentru viteză pe asfalt???

+1
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 1987
Subiecte: 3

#403692 10 decembrie 2019 la 11:23

Pai vrea chestii incompatibile. Ceea ce i-a sugerat Mircea e ok. Nooby Nic mi se pare si mile putin exagerat dar n-am folosit si nu stiu cum ruleaza pe asfalt. Daca merge mult pe asfalt, macadam si pamant compactat probabil Maxxis Torch sau Grifter pe fata cu Ikon pe spate cu mentiunea ca sa aiba grija in viraje pe off road. Practic anvelopa de BMX sau dirt pe fata si XC pe spate. Nu stiu cum e solul pe unde sa da el dar la noi Feleacul e nisipos, deci si sugestia lui Ionut e de bun simt in cazuri de genul daca pedalezi pe asfalt pana la padure si n-ai chef de senzatii tari pe singletrack.

ultima modificare: 10 decembrie 2019 la 11:29

Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 838
Subiecte: 2

#403693 10 decembrie 2019 la 11:38

Nu,
Nobby Nic pentru ...
Alex C: .... ceva care sa imi ofere aderenta pe trasee de padure , rampe de dirt , skate park etc..
Multumesc , o zi buna.


Si Racing Ralph ...
Marius Chereja: .... pentru viteză pe asfalt???

Cum au observat si colegii, viteza castigi cu un cauciuc rapid pe spate si aderenta cu unul mai cramponat pe fata ... sau cel putin asta e un compromis general acceptat.

ultima modificare: 10 decembrie 2019 la 11:39

Marius Chereja

Trimite mesaj
Posturi: 193
Subiecte: 2

#403695 10 decembrie 2019 la 15:15

Am avut Nobby Nic pe față, nu se pretează deloc la asfalt, e gălăgios opune multă rezistență la înaintare. Acum am Maxxis Ikon față-spate, merg mult mai bine pe șosea și au aderență foarte bună pe off-road (nu am mers prin noroaie, acolo nu știu cum se comportă).

0
Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 838
Subiecte: 2

#403697 10 decembrie 2019 la 17:19

Nobby Nic nu este un cauciuc de asfalt cum nu este nici Ikonul, insa pus pe fata nu prea are nu stiu ce drag, plus nu e cu mult mai greu decat un Ikon, ajungand la vreo 700g cu snake skin.
Orice ar alege, totul este un compromis si cand spune padure, rampe skate etc eu nu vad prea bine un Ikon in aceste conditii mai ales ca e cunoscut ca fiind un cauciuc fara un sprijin prea grozav in curbe si mai ales pe fata imi pare o alegere sketchy la propriu in conditiile date.

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 1987
Subiecte: 3

#403698 10 decembrie 2019 la 17:30

Pe rampe de skate/dirt foloseste lumea Maxxis Dth sau Schwalbe Table Top, deci e ok Ikon-ul

Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 838
Subiecte: 2

#403699 10 decembrie 2019 la 18:26

Asa scos din context o fi ok insa un om care se da in skate park si pe niste rampe de dirt(deci e evident ca ii place un pic de fun cand se da), cand ajunge pe traseele de padure va vrea sa faca uz de skillu capatat pe rampele alea si un cauciuc de xc race(pe fata in special) o sa ii limiteze enorm capacatea de a se da.
Asta e si motivul principal pentru care tot mai multi producatori echipeaza bicicletele cu combinatii dinastea de cauciucuri fata mai burly si spate mai rapide sau compusi cauciuc mai tari pe spate si mai moi pa fata.

Si daca se vrea neaparat Ikon si pe asta il poate impechea cu un Ardent pe fata ...sau ceva mai bun pe curbe.

+1
liviu sora

Trimite mesaj
Posturi: 131
Subiecte: 34

#403702 11 decembrie 2019 la 08:26

http://schwalbe.com/

-1
Alex C

Trimite mesaj
Posturi: 2
Subiecte: 1

#403718 13 decembrie 2019 la 23:57

Salut. Ms de sfat , o sa-l aplic imediat cum ma decid ce cauciucuri sa-mi cumpar


Salut. ai perfecta dreptate , exact asta e si ideea..Vreau sa prind experienta pe rampe de dirt , rampe din skate park etc , si dupa sa pun in aplicare tot ce am invatat pe trasee de padure. Nu caut neaparat sa ma dau prin paduri , dar am zis ca daca tot imi iau cauciucuri , sa-mi iau unele care sunt bune la toate.


Salut . Nu e o problema bugetul , de obicei astea exo/3c sunt undeva pe la 250 de lei bucata din cate stiu eu.

Din raspunsurile oferite de voi vad ca majoritatea sunteti pro cauciucuri Maxxis

Edit: sper ca am raspuns la fiecare in parte , daca nu imi pare rau dar nu am mai intrat pe un forum de vreo 10 ani..

ultima modificare: 14 decembrie 2019 la 00:08

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 1987
Subiecte: 3

#405588 7 aprilie la 14:49

Am deschis iar topic-ul asta pentru ca a scris Mircea despre Maxxis-uri. Vreau sa imi echipez Kona cu alte anvelope. Momentan am Schwalbe Smart Sam "Performance" pe ea. Nemultumirea este ca era sa ma imprastii anul trecut pe nsite torente de pe un drum de pamant si ca am facut si ceva pene, deci e cam de doi lei protectia lor. Rotile sunt de 26". Vreau totusi ceva rapid, cu balonaj de maxim 2.1..2.2 sa ruleze ok si pe asfalt, dar cu crampoane laterale. Initial am vrut sa iau Onza Canis dar dupa doua comenzi esuate (nu aveau pe stoc decat cu sarma) va trebui sa iau ceva Maxxis. Ma gandeam la Aspen sau Crossmark II. Crossmark-ul sunt putin mai grele, se aproape de Smart Sam pe sarma (645g). Bicicleta e cu roti de 26" si vreau ceva pliabil pana in 150 de lei. Acum intrebarile:

- Merita sa dau bani in plus pe varianta cu protectie EXO sau SilkWorm? Sunt si mai grele cu 50g/buc cele cu EXO.
- Care merge mai bine pe fata/spate dintre astea doua? Ma gandeam sa iau doua la fel, fie Aspen, fie Crossmark.

ultima modificare: 7 aprilie la 14:50

Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 838
Subiecte: 2

#405589 7 aprilie la 15:00

Rekon+Aspen nu iti plac? As lua categoric Exo!

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 1987
Subiecte: 3

#405590 7 aprilie la 15:17

Rekon si Ardent Race nu sunt este pe 26", deci trebuie sa ma limitez la vechituri :)

ultima modificare: 7 aprilie la 15:18

Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 838
Subiecte: 2

#405591 7 aprilie la 15:21

Huh nasol, eu caut comboul asta pentru 29.
Am avut Aspen+Aspen pe 26 si sincer pe fata nu as mai pune Aspen .. never.

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 1987
Subiecte: 3

#405592 7 aprilie la 15:29

De ce? Pleaca in viraje?

Mie imi trebuie pentru cicloturism/xc pe suprafete mixte gen asfalt, hardpack, ceva loose over hard acolo cu grija. Nu ma dau ca nebunul dar nici nu prea am chef sa ma imprastiu daca iau viteza si intru din greseala mai tare pe ceva santuri/torente sau in nisip. Feleacul e plin de nisip.

ultima modificare: 7 aprilie la 16:07

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 3266
Subiecte: 12

#405593 7 aprilie la 15:37

Ori mai scazi din viteza de rulaj pt cramponaj ori o lasi mai usor prin zonele nestiute..

Personal as lua raceking pliabil pe spate fara sa clipesc, la acea utilizare e za best, folosit unul 2 ani pe 26-er si mergeam fix cum zici, acum am trecut pe offroad mai mult si nu mai e ok.
Da.. RK e slab pe loose si sanie pe noroi, nu le poti avea pe toate.

Altfel crossmark pare sa aiba mai multa aderenta...Aspen si mai multa, n-am folosit niciunul.

ultima modificare: 7 aprilie la 15:49

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 1987
Subiecte: 3

#405594 7 aprilie la 15:50

Mai scad viteza, sunt constient de asta, nu vreau lucruri imposibile. Iau Inbred-ul daca vreau sa rup potecile. Kona e de agrement, admirat perisajul si dat frumos.

Mda si eu voiam la inceput sa pun Raceking fata/spate dar nu inteleg multiplele variante disponibile pe piata si am citit ca sunt gunoaie chinezariile. Protection (asta e ala bun si usor ca am X-King dar costa >250 de lei deci nu), Performance (?) si Racesport care e de unica folosinta din cate am inteles si se plange lumea de el. E foarte aiurea ca la unii costa 80 de lei, la altii 150 si nu e foarte clar ce varianta e. Plus ca am senzatia ca nu obtin nimic in plus fata de Smart Sam, care pe spate pierde aderenta iar pe fata daca te bagi in ceva sant e la limita.

La Schwalbe am inteles, daca scrie "Performance" pe ele, inseamna ca sunt ok pentru mers la sapa si dat prin parc cand e soare afara.

ultima modificare: 7 aprilie la 16:09

+1
Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 3266
Subiecte: 12

#405595 7 aprilie la 15:53

da, posibil sa fie fake-uri pe piata... cum am zis am luat 1 RK pt 29" de pe olx si nu era de calitatea celui pe 26" din 2017...

Si RK pe fata NU, e prea periculos imo ... poate doar pt asfalt uscat si poteci batatorite si uscate

ultima modificare: 7 aprilie la 15:56

Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 838
Subiecte: 2

#405596 7 aprilie la 15:57

E cel mai sketchy cauciuc pe care imi amintesc sa il fi avut. Fugea imprevizibil si o facea si pe asfalt cu putin nisip si pe drumuri forestiere unde mai exista si piatra. Pe asfalt sunt gume care ruleaza mai bine iar pe hardpack si mai ales loose over hardpack eu nu vad pe nimeni sa se descurce prea grozav cu Aspen .. exceptie poate face Nino.

Crossmarkul e mai aderent decat Aspenul ...
Aspen are si o carcasa slaba ... e un cauciuc de race si are o viata destul de scurta.

ultima modificare: 7 aprilie la 16:03

+1

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2020 DirtBike.ro