Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Sfaturi pregatire ebike pentru livrari iarna


Alexandru Varga

Trimite mesaj
Posturi: 217
Subiecte: 7

#419132 saptamana trecuta luni la 20:27

Salut !

Fac livrari pe bicicleta din octombrie 2020, iar in martie 2021 m-am decis sa cumpar un ebike
(PS: bicicleta e cumparata de noua, cu acte in regula, garantie, revizii tehnice punctuale, etc. )
https://archiv.cube.eu/2020/330101

Iarna trecuta, pana in martie inclusiv, am folosit o bicicleta "normala", dar iarna aceasta doresc sa folosesc ebike-ul.

Ce ar trebui sa pregatesc diferit (sau suplimentar) la ebike fata de o bicicleta normala?

- motor - nu stiu / cred ca e nevoie de ceva
- baterie - probabil o protectie de neopren (n-am idee daca si cat ajuta)
- anvelope - folosesc Schwalbe Smart Sam PLUS Performance E-50 (cele de vara/toamna, Schwalbe Marathon GT365 / Schwalbe Energizer, nu cred ca sunt potrivite)
- ?????

Orice alt sfat / sugestie suplimentar / a, care m-ar putea ajuta sa intampin mai bine iarna, este binevenit / a.

Multumesc mult !

ultima modificare: saptamana trecuta luni la 20:28

vali preda

Trimite mesaj
Posturi: 571
Subiecte: 9

#419133 saptamana trecuta luni la 20:59

apa la motor sau acumulator, electrica. etc

Alexandru Varga

Trimite mesaj
Posturi: 217
Subiecte: 7

#419134 saptamana trecuta luni la 21:07

apa la motor sau acumulator, electrica. etc Cat timp nu o scufund complet, nu are cum sa ajunga apa la baterie/motor.

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 3097
Subiecte: 4

#419135 saptamana trecuta luni la 22:17

Anvelope. In rest are bicicleta tot. Ia ceva care au ceva aderenta totusi, nu Smart Sam cu care esti ca pe sanie si vara. Energizer e prea slick si ala. Mai ramane ultimul care s-ar putea sa fie ok. Mai e Almotion care foarte bun si durabil. Daca vrei ieftine, uita-te mai bine la Continental, Race King CX cu PureGrip. Mai au un model de iarna Top Contact Winter II foarte bun, dar costa enorm.

ultima modificare: saptamana trecuta luni la 22:43

+1
Alexandru Varga

Trimite mesaj
Posturi: 217
Subiecte: 7

#419136 saptamana trecuta luni la 22:54

Gelu Vlad
Multumesc mult pentru raspuns.

Iarna trecuta am folosit pe bicicleta normala o combinatie de Continental CrossKing (F) si RaceKing (S) si a fost super ok.
Ce-i drept, ambele au balonaj mai mare decat cele de pe ebike, 2.4 (F), respectiv 2.2 (S).

Pe ebike, in schimb, pot pune maxim 28X1.75 (asta e si limita aripilor).

Legat de anvelopele Smart Sam, nu pot decat sa le recomand, cel putin pentru ebike. Cele cu care a venit ebike-ul (28X1.65) m-au servit onorabil timp de 7500 km .

Iar in ce priveste aderenta, cele aprox. 24 kg ale bicicletei m-au tinut mereu lipit de sosea. Nici gand de derapaj. Doar suprafetele vopsite pentru demarcarea benzile de mers, a trecerilor pietonale, etc. mi-au creat mici probleme si exclusiv pe vreme umeda, insa cred ca niciun cauciuc nu mi-ar fi putut oferi o aderenta mai buna in aceste conditii.

Marathon Plus Tour si Marathon Almotion le gasesc potrivite pentru vreme uscata si prea putin pentru conditii de iarna.

+1
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 3097
Subiecte: 4

#419137 saptamana trecuta marti la 07:36

Cine stie, poate au schimbat compusul la Smart Sam de cand am avut eu Performance? Mie imi mai plecau lateral in curbe pe asfalt uscat. Poate pentru livrari sunt ok vara ca ai si greutate pe bicicleta si nici nu stiu daca te inclini lateral in curbe, insa pe umed nu le-as folosi. Daca te uiti la road grip, sunt mediocre, iar ce zic ei la off road grip e total inconsistent cu experienta mea, roata spate imi rupea imediat aderenta pe urcari. Concluzia mea e ca banda centrala e total inadecvata pentru off road iar lateralele nu sunt deloc ok pe asfalt. Iti zic doar ca sa stii la ce sa fii atent cu ele. Singurul loc unde sunt ok Smart Sam, e pe drum pietruit.

Almotion au alt compus, sunt cu Addix acum, erau cu OneStar in trecut. Aia si vechimea conteaza cel mai mult pe asfalt. Si sa nu aiba crampoane inalte. Vad ca Schwalbe Marathon GT365 au compus all season. Ar trebui sa fie mai bun iarna dar nu le-am folosit. Dar la fel ca si Smart Sam, vad ca au banda aproape continua pe centru si crampoane inalte pe margini, ceea ce nu e tocmai grozav?

Asa arata un profil adecvat pentru asfalt + iarna:



In rest, compusul face totul.

ultima modificare: saptamana trecuta marti la 09:28

+1
Alexandru Varga

Trimite mesaj
Posturi: 217
Subiecte: 7

#419139 saptamana trecuta marti la 11:20

Gelu Vlad
Multumesc din nou pentru raspunsuri.

Stiu ca poate suna absurd, dar anvelopele au fost (si inca sunt) ultimele pe lista de prioritati. Spun asta atat din propria experienta (pozitiva), cat si din experientele altor colegi cu anvelope identice.

Mai tare ma ingrijoreaza efectele temperaturii scazute asupra bateriei si cum pot reduce impactul negativ al apei cu sare asupra componentelor (frane, lant, schimbator, pinioane, butuci, etc.).

Teodor Jagate

Trimite mesaj
Posturi: 1160
Subiecte: 9

#419142 saptamana trecuta marti la 11:47

Adică ar fi cumea, în toată România se dă cu clorură de calciu iar la voi la Cluj să dea cu sare. Hai că ar fi râsul curului. Clorura de calciu nu afectează oțelul și aluminiul, așa că nu de asta trebuie să-ți faci griji. De baterie și de anduranța ei la rece, aici e problema. Zic să-ți iei două, cât timp folosești una, cealaltă o pui la încărcat...și tot așa. Depinde și de câte curse faci, și de cât și pe ce treaptă folosești bicicleta și tot așa, greutatea ta, cât mai cari în plus, ce urcări ai, că acolo se duce baterie mai multă. Sunt mulți factori, tu trebuie să-i știi. Nu știu cât ar ajuta o învelitură de neopren, dar, nu ai nimic de pierdut dacă o învelești. Și...aripă pe față obligatoriu, să nu arunce roate tot ce e pe stradă peste cadru și baterie, picioare, ouă...alea alea....

Și....CEARĂ...evident :) Pe lanț, foi, pinioane, peste tot. Bine, dacăt tu vrei doar pe lanț, treaba ta. Dar recomand ceara, mai ales pe ud, zeamă, mâzgă, ape, râuri, tzunami, etc...

ultima modificare: saptamana trecuta marti la 11:52

+2
Teodor Jagate

Trimite mesaj
Posturi: 1160
Subiecte: 9

#419144 saptamana trecuta marti la 12:24

https://www.emag.ro/protectie-acumulator-e-bike-m-wave-612010/pd/D9XKM9BBM/?cmpid=86949&gclid=CjwKCAiAv_KMBhAzEiwAs-rX1Ld-6szU61CCjSqFZ-w3qavBQMgdhAXu85ZXrgjFVtQdHi8VvS_EvhoCLvIQAvD_BwE

https://www.emag.ro/protectie-acumulator-e-bike-m-wave-e-protect-carrier-612020/pd/D337PGBBM/?cmpid=86949&gclid=CjwKCAiAv_KMBhAzEiwAs-rX1GNjb1gRhb_ZmQsA4hVWIYFf8-zY6flzXjGgREnTZuehwImN8WuWfRoCutsQAvD_BwE

Iei și tu una din asta și o adaptezi la ce ai tu, faci o tăietură, două, o prinzi cu fașete de plastic, banză izoleră, te descurci, că tre să faci bani, nu să stai :)

+1
Alexandru Varga

Trimite mesaj
Posturi: 217
Subiecte: 7

#419145 saptamana trecuta marti la 12:30

Teodor Jagate

N-am stiut ca se foloseste clorura de calciu, in Cluj sau prin alte parti. Multumesc pentru informatie.

Cand am cumparat-o ma gandeam la posibilitatea achizitionarii unei baterii extra, dar experienta din teren mi-a demonstrat contrariul. Folosind judicios nivelurile de asistenta, bateria ma tine linistit 100, 125 si poate chiar 150 km.
In general lucrez 6 ore pe zi, asta insemnand intre 60 si 80 km parcursi. Cu cat pierd din cauza temperaturii scazute, cred ca mi-e suficienta o baterie. Trebuie sa si testez asta.

Bicicleta a venit din fabrica echipata cu aripi, chiar daca nu foarte grozave. Celei din fata i-am improvizat o extensie, sa reduc cat pot de mult apa/mocirla aruncata de roata. Pe cadru si motor nu ajunge mai nimic, iar pe picioare foarte putin.

Nici eu nu stiu cat poate ajuta protectia de neopren, dar cum spuneai si tu, rau nu poate face.

Imi poti recomanda o ceara anume?

Multumesc mult pentru raspunsuri !

Alexandru Varga

Trimite mesaj
Posturi: 217
Subiecte: 7

#419146 saptamana trecuta marti la 12:32

Teodor Jagate
https://www.emag.ro/protectie-acumulator-e-bike-m-wave-612010/pd/D9XKM9BBM/?cmpid=86949&gclid=CjwKCAiAv_KMBhAzEiwAs-rX1Ld-6szU61CCjSqFZ-w3qavBQMgdhAXu85ZXrgjFVtQdHi8VvS_EvhoCLvIQAvD_BwE

https://www.emag.ro/protectie-acumulator-e-bike-m-wave-e-protect-carrier-612020/pd/D337PGBBM/?cmpid=86949&gclid=CjwKCAiAv_KMBhAzEiwAs-rX1GNjb1gRhb_ZmQsA4hVWIYFf8-zY6flzXjGgREnTZuehwImN8WuWfRoCutsQAvD_BwE

Merci, dar am gasit ceva mai potrivit pentru bicicleta mea
https://www.marosbike.ro/alte-accesorii-e-bike/protectie-acumulator-e-bike-m-waveplus-e-protect-wrapplus.html

+1
Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 4276
Subiecte: 15

#419147 saptamana trecuta marti la 12:44

Fiind din Cluj sa caute protectie intai la Maros.. sau o fabrica singur si gata.

Ce as mai face, OBLIGATORIU sa ai lera sa verifici uzura lantului, lantul schimbat la timp salveaza caseta si foaia... in sensul ca merg minim 3 lanturi cu aceeasi caseta si foaie cat timp le schimbi la timp.
Eu am lera Topeak ... e si la Maros.

Altceva... cand scrasneste lantul e timpul sa-l cureti si regresezi... dar cred ca stii astfel de banalitati.

edit: asa, protectia aia e mai potrivita :)

ultima modificare: saptamana trecuta marti la 12:45

+1
Alexandru Varga

Trimite mesaj
Posturi: 217
Subiecte: 7

#419148 saptamana trecuta marti la 12:49

Calin Neagu
Ce as mai face, OBLIGATORIU sa ai lera sa verifici uzura lantului, lantul schimbat la timp salveaza caseta si foaia... in sensul ca merg minim 3 lanturi cu aceeasi caseta si foaie cat timp le schimbi la timp.
Eu am lera Topeak ... e si la Maros.

Lera cred ca e cea mai importanta "scula de bicicleta" pe care o am.

Foaia am schimbat-o la 8300 km.

Multumesc mult !

Teodor Jagate

Trimite mesaj
Posturi: 1160
Subiecte: 9

#419149 saptamana trecuta marti la 13:37

Ce bine v-o fi mă cu MarosBike în oraș...la naiba :)) Ptiuuu...discriminareeee!!!!!!!!!!!!!!!!! Vreau și io așa :)

Și, până la urmă, dacă s-o găta bateria pe drum, cred că ai și tu ceva picioare de 15 km la oră măcar, până unde ai treabă, doar nu ești muci de muci :) Adică, las-o dreacu de baterie, mai fă și sport :)

Ceară, de care vrei și de care ai bani, eu nu recomand nimic :) Au și la Decatlon una bunicică, ceramică, Squirt sau altele, Finish Lube, găsești tu, dar ceară să fie, ține mult, mult mult mai bine pe mâzgă și umezeală ca un ORICE ulei. Mai întrebi pe la MarosBike (discriminare!!! de ce nu am și eu???) pe la tine pe acolo prin oraș.

Deci, cum ar veni te duci la MarosBike ca la muzeu, dacă vrei să te plimbi, nu? :)

ultima modificare: saptamana trecuta marti la 13:44

+1
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 3097
Subiecte: 4

#419150 saptamana trecuta marti la 13:49

E aiurea ca anvelopele sunt ultima prioritate pentru ca fix alea iti dau un plus de siguranta ca sa nu derapezi si sa te accidentezi. Problema distrugerii bicicletei ar trebui a fie o secundara relativ la posibilitatea de accidentare a ta.

Bateria depinde cum o folosesti. In mod normal ar trebui sa o incarci 75% si sa nu o descarci sub 25% daca vrei sa te tina mult. Protectia de neopren nu stiu cat ajuta, doar iti pasteaza bateria mai mult timp calda cand ai opriri. Probabil are impact neglijabil. Bateria oricum se incalzeste in functionare pentru ca tragi curent din ea.

Ceara eu folosesc de la Zefal (Extra Dry Chain Wax). Costa la fel ca si cea de la Decathlon doar ca e flacon de 125 ml in loc de 100 ml. Daca ai nervi poti folosi si parafina de lumanari pe care o topesti si scufunzi lantul perfect degresat in ea, il scurgi si lasi sa se solidifice pe lant inainte sa-l montezi. Daca dai cu ceara, degresezi intai lantul si nu mai dai deloc cu ulei, doar cu ceara. Sau este si ceara solida (Chain Wax) sau emulsie (Tech Chain) de la Putoline, pentru motociclete. Emulsia de ceara trebuie lasata vreo ora ca sa se usuce pe lant, deci nu dai cu ceara si pleci imediat in tura.

https://cyclingtips.com/2020/08/how-to-wax-a-chain-an-endless-faq/

ultima modificare: saptamana trecuta marti la 14:14

+2
Teodor Jagate

Trimite mesaj
Posturi: 1160
Subiecte: 9

#419151 saptamana trecuta marti la 14:00

Și eu am vrut să-i spun de cauciucuri, că-s NO. 1 ca și investiție, da na...acuma am nervi că stă cu Maros în același oraș. Nu-i mai spun nimic :)

ultima modificare: saptamana trecuta marti la 14:01

+2
Alexandru Varga

Trimite mesaj
Posturi: 217
Subiecte: 7

#419155 saptamana trecuta marti la 15:57

Gelu Vlad

E aiurea ca anvelopele sunt ultima prioritate pentru ca fix alea iti dau un plus de siguranta ca sa nu derapezi si sa te accidentezi. Problema distrugerii bicicletei ar trebui a fie o secundara relativ la posibilitatea de accidentare a ta.
Spun asta datorita experientei personale cu Smart Sam, cat si a experientei altor colegi cu aceleasi anvelope. Rezultatele au fost pozitive in ambele cazuri. Si eu, cat si bicicleta, ne dorim sa terminam lucrul teferi, iar daca optiunea de anvelope va fi prea riscanta, le schimb sau trec la bicicleta normala.

Bateria depinde cum o folosesti. In mod normal ar trebui sa o incarci 75% si sa nu o descarci sub 25% daca vrei sa te tina mult. Protectia de neopren nu stiu cat ajuta, doar iti pasteaza bateria mai mult timp calda cand ai opriri. Probabil are impact neglijabil. Bateria oricum se incalzeste in functionare pentru ca tragi curent din ea.
Bosch ofera garantie 2 ani sau 500 de cicluri de incarcare pentru bateriile lor. La ultima revizie din octombrie aveam doar 57 cicluri. Nici eu nu cred ca protectia de neopren va face mare lucru, dar nici nu cred ca strica. Cel mult downtube-ul va fi protejat de mizerie si/sau posibile lovituri.

Ceara eu folosesc de la Zefal (Extra Dry Chain Wax). Costa la fel ca si cea de la Decathlon doar ca e flacon de 125 ml in loc de 100 ml. Daca ai nervi poti folosi si parafina de lumanari pe care o topesti si scufunzi lantul perfect degresat in ea, il scurgi si lasi sa se solidifice pe lant inainte sa-l montezi. Daca dai cu ceara, degresezi intai lantul si nu mai dai deloc cu ulei, doar cu ceara. Sau este si ceara solida (Chain Wax) sau emulsie (Tech Chain) de la Putoline, pentru motociclete. Emulsia de ceara trebuie lasata vreo ora ca sa se usuce pe lant, deci nu dai cu ceara si pleci imediat in tura.
Din martie si pana acum tot Shimano PTFE Lube am folosit. Nu mai aveau la Maros si-am incercat la Bella. Acolo nici macar nu aveau uleiuri de la Shimano. Doar Zefal tineau si alte branduri de care n-am auzit. Jonglam intre Zefal Dry si Extra Dry. In cele din urma am ales Zefal Extra Dry Chain Wax. Esti multumit de el? Merge bine si pe vreme umeda? Nu-l spala usor apa?

Merci !

ultima modificare: saptamana trecuta marti la 16:04

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 3097
Subiecte: 4

#419158 saptamana trecuta marti la 17:13

Zefal Dry nu stiu da fie, doar Pro Dry care nu e ceara si Extra Dry care e ceara (scrie Chain Wax sub).

Eu tot Extra Dry folosesc si am si Extra Wet pe care l-am folosit o singura data. Extra Wet desi e alb si ceramic, dar mi-a lasat o dunga neagra de tata frumusetea pe gamba dupa ce s-a amestecat cu uleiul si mizeria de pe lantul de la MTB. Dupa ce im ifac timp sa degresez lantul de pe MTB am sa pun Extra Dry si pe el.

Extra Dry folsoesc pe cursiera all road. Nu l-am folosit pe vreme umeda, dar merge greu jos doar cu apa. Daca vrei sa cureti lantul pe dinafara trebuie sa il freci cu un burete de vase. Daca vrei sa-l cureti complet, trebuie sa dai cu apa fierbinte (> 60°C) ca sa se topeasca. Ideea e ca se intareste pe lant si cade jos trepatat cu timpul, impreuna cu mizeria pe care o acumuleaza lantul. Un tratament tine cam 100..200 km. Daca il faci mai des de 100 km o sa ti se acumuleze ceara pe role. Eu mai dau uneori cu Finish Line Ceramic Wax intre tratamente daca tot sterg lantul, ca e compatibil cu ceara. Partea faina la ceara e ca intra in role unde se intareste de nu mai poate intra nisip, din cauza ca interspatiul se umble cu ceara. Efectul e ca dupa 1000 km am un lant care nu scataie deloc - nu e impecabil de curat, insa ruleaza usor.

ultima modificare: saptamana trecuta marti la 17:18

+1
Alexandru Varga

Trimite mesaj
Posturi: 217
Subiecte: 7

#419163 saptamana trecuta marti la 19:14

Cred ca m-am gresit cu Zefal Dry. Era unul mai ieftin, tot dry, si Extra Dry Chain Wax.

L-am luat din greseala, crezand ca e ulei si nu ceara, iar cand ai pomenit de el si am verificat, am realizat ce cumparasem.
Nu prea am experienta cu ceara pentru lant, inafara de PEDRO`S Ice Wax 2.0, care m-a dezamagit complet. Dupa cateva zeci de kilometri parcursi lantul urla din toate zalele. Intre timp am gasit Morgan Blue Extra Dry Lube, care imi pare cel mai bun ulei pentru vreme uscata. Lantul nu era cel mai curat, dar in schimb torcea ca o pisica, chiar si dupa pedalat prin ploaie si balti.

Si uleiul de la Shimano cu PTFE e foarte ok, mai ales ca lantul si caseta le curat zilnic, dupa terminarea programului. In 10 minute termin toata treaba. Doar in zilele libere curat mai in detaliu intreaga bicicleta. Lantul il spal cu white spirit pana iese ca nou. La fel procedez cu caseta si cu foaia fata. E o placere sa vad bicicleta luna si bec, chiar daca nu se pastreaza mult asa

Voi testa saptamana asta Zefal Extra Dry Chain Wax, iar daca nu-mi place, trec pe ulei. Cu ulei imi pare mai simplu si ceva mai ieftin.

Merci pentru informatii si sfaturi. Seara faina.

+1

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2021 DirtBike.ro