Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Compatibilitate piese la cursiera custom build


Alex Padurescu

Trimite mesaj
Posturi: 12
Subiecte: 5

#416926 12 iunie la 20:25

Salut! M-am decis sa imi cumpar o bicicleta noua, o cursiera, si am nevoie de ajutor.
Bugetul meu maxim este de 3500, dar as prefera sa cumpar toate piesele undeva pe la sub 3200 lei.
M-am gandit sa imi cumpar un cadru sh, si o furca, deoarece nu imi permit noi. (Bicicleta aceasta teoretica s-ar compara cu Trbian RC 500, de la decathlon, care costa 3100 lei).

Calculele mele momentan arata cam asa: cadru si furca sub 1200 lei, preferabil ~1000, groupset Shimano Claris (pe care l-am gasit la cam 1200, poate luat pe piese este mai ieftin), roti 600 amandoua (fara cauciucuri), ghidon, tija sa, bottom bracket si pipa ghidon sub 400. (daca este cadrul de 1000 lei, cu toate piesele acestea luate in calcul, pretul bicicletei ajunge pe la 3200, si stiu ca va trece, probabil, de pragul de 3500 lei cu tot cu sa, cabluri, pedale, cauciucuri, etc)

Momentan, am gasit un cadru Orbea care vina cu furca (https://www.dirtbike.ro/bazar/cadru-orbea-442821), care imi pare okay, doar ca nu gasesc alte informatii despre cadru (nume, specificatii), si sincer sa fiu nici nu stiu ce piese i s-ar potrivi (nu stiu standardele de cursiera, nu stiu ce bb i s-ar potrivi, nici ce hub-uri ii trebuie, roti, etc). (nu tin neaparat sa cumpar acest cadru, doar ca pare foarte bun, mai ales la banii aceea, nu trebuie sa fie de carbon neaparat, merge si aluminiu, sa fie de calitate si sa fie in buget)

Orice informatii in plus despre cadru, sfaturi, sunt de folos, deoarece eu unul sunt complet depasit de situatie.

Edit 1: am 167 cm si cam 56 de kg, mi-ar acel cadru cu tt de 51 si st de 48 bun?

ultima modificare: 12 iunie la 20:35

Adrian Damian

Trimite mesaj
Posturi: 914
Subiecte: 11

#416932 12 iunie la 22:00

Pump yo' breaks homeboy !!!

Desi laudabila intentia, in esenta ei , dar per ansamblu e o idee cat se poate de proasta, mai ales in conditiile de fata.
Subiectul asta a mai fost discutat de cateva ori aici pe forum, de fiecare data veneau tineri plini de entuziasm, cu sperante mari, insa ideea generala este ca nu ai cum sa iesi mai bine/ieftin construind bicicleta pe piese vs achizitionarea uneia intregi chair si SH.
Tu platesti 3100ron in Decathlon pentru garantie, costul efectiv al produsului e mult mai mic. Tu vrei sa iti construiesti pe piese cumparate din diferite parti , sa platesti la fel de mult si sa ai o echipare mai proasta. Asta da afacere.
Sa cumperi tu piese noi din magazine sau online , e o prostie, pt ca vei ajunge sa dai o caruta de bani pe un produs final care valoreaza jumatate din suma pieselor. Nici varianta SH nu e o optiune mai stralucita pentru ca nu ai cum sa gasesti tot ce iti doresti dintr-o singura cautare.
Iar faptul ca nu ai cunostintele necesare, sa recunosti modele, piese , clase de echipare, compatibilitati ar trebui sa fie primul lucru care sa-ti dea de gandit ca nu e o idee buna.

Daca vrei sa inveti, cumpara o bicicleta gata asmablata in bugetul tau, invata sa mesteresti la ea, acumuleaza cunostinte , dezasambleaz-o si asambleaz-o la loc, iar cand ai toate astea sub centura , te poti gandi sa construiesti ceva pe bucati.
Ca sa fie rentabila ideea ta , ar trebui sa cauti/vanezi piese high end, sa fii abonat la diferite magazine online, sa vezi cand au redeuceri, sa ai banii pregatiti pe card si cand primesti notificare de reducere ai si cumparat. Dar in cazul acesta si produsul final este unul high end, costul lui fiind mai mic decat suma componentelor la pret de retail.

Vad ca Bucurestiul e plin de carboane, dar nimic prea nou :
https://www.olx.ro/d/oferta/bicicleta-cursiera-giant-defy-IDbQEh7.html?isPreviewActive=0&sliderIndex=7
https://www.olx.ro/d/oferta/vand-bicicleta-cursiera-felt-z6-IDeE6DA.html#91d3420d07
https://www.olx.ro/d/oferta/cursiera-carbon-carrera-IDcKT8S.html#e7a60ef42f
https://www.olx.ro/d/oferta/cursiera-giant-tcr-rulou-tacx-nu-merida-cube-focus-fuji-IDf07FZ.html#e7a60ef42f
https://www.dirtbike.ro/bazar/cursiera-giant-defy-ulterga-105-tt-53-cu-componente-noi-459967
https://www.dirtbike.ro/bazar/cursiera-mekk-carbon-458593
Astea sunt doar cu titlu informativ, n-as sti daca sa te sfatuiesc sa cumperi vreuna din ele.

PS : da, cadru cu ST de48 si TT de 50 ar trebui sa-ti vina bine

ultima modificare: 12 iunie la 22:14

+3
Marin X

Trimite mesaj
Posturi: 1391
Subiecte: 53

#416938 13 iunie la 05:51

m-as duce sa vad Mekk ala

+1
Alex Padurescu

Trimite mesaj
Posturi: 12
Subiecte: 5

#416940 13 iunie la 07:01

Adrian Damian: Daca vrei sa inveti, cumpara o bicicleta gata asmablata in bugetul tau, invata sa mesteresti la ea, acumuleaza cunostinte , dezasambleaz-o si asambleaz-o la loc, iar cand ai toate astea sub centura , te poti gandi sa construiesti ceva pe bucati.

In primul rand, merci foarte mult de raspuns, probabil este fix "frana" de care am nevoie. De curand am inceput sa fac drumuri mai lungi, de 80 de km pe sosea, din pacate cu bicicleta mea de 27'5". Recent am testat o cursiera a unui prieten, si m-a socat cand am vazut viteza la care pot sa ajung fara prea mare efort.

Bicicleta din Decathlon nu imi pare o idee prea rea, luand in calcul bugetul mic pentru o cursiera, singurul lucru este ca de obicei cand imi cumpar o bicicleta schimb destul de repede pedale, cauciucuri, etc, si ma gandeam ca daca o fac eu, plecand de la cadru, cel putin nu mai fac risipa.

Acum, problema clar nu este ca bicicleta din Decathlon este grea sau nu stiu ce, stiu doar ca are caucuri facute de ei care sunt... teribile. Nu prea m-as increde sa plec sa drum lung fara sa le schimb, ceea ce inseamna inca cateva sute de lei peste costul bicicletei. Acum, daca stie cineva vreun competitor al cursierei Triban Rc 500, as aprecia mult, macar sa fie de luat in calcul. Merci mult!

Adrian Damian

Trimite mesaj
Posturi: 914
Subiecte: 11

#416941 13 iunie la 10:51

E fain cadrul acela de Mekk Poggio, chiar si echiparea e buna, pacat ca e echipat cu roti de Triban, cand descrierea zice ca-s "Roti 105 în stare impecabila fără defecte". Nu stiu care e faza aici , mai ales ca bicicleta e vanduta de un ciclist

+2
Alex Padurescu

Trimite mesaj
Posturi: 12
Subiecte: 5

#416943 13 iunie la 11:59

Adrian Damian: pacat ca e echipat cu roti de Triban, cand descrierea zice ca-s "Roti 105 în stare impecabila fără defecte". Nu stiu care e faza aici , mai ales ca bicicleta e vanduta de un ciclist

Sincer nici eu nu stiu ce sa spun, pe de o parte nu stiu la ce sa ma uit ca sa observ diferentele intre 105 si Triban, dar pe de o alta parte omul pare serios, vad doar recenzii bune si ca vanzator si ca cumparator, si nu par sa fie falsificate deoarece sunt stranse pe decursul unor ani, si nu pare sa fie de tipul recenzie pentru recenzie. Acum, ma mai gandesc si posibil o sa iau legatura cu el sa vad cum este bicileta. Totusi, cadrul are tt de 52-54, nu este putin cam mare?

Edit: Acum am analizat mai in amanunt pozele si am vazut ca are cauciucuri btwin, de jante si hub-uri nu am habar. Ca angrenaj si cadru ies clar mai bine, franele sunt aceleasi si pe Triban si pe mekk, rotile in descriere sunt 105, in realitate vad ca sunt B twin...

ultima modificare: 13 iunie la 12:32

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 4159
Subiecte: 14

#416947 13 iunie la 13:19

Acea Mekk s-a dat de ceva timp, am sunat vanzatorul acum niste zile ca vroiam sa o vad si eu.
Nu inteleg de ce tot tine anuntul, poate ii place sa fie deranjat.

Cum s-a zis lasa visele cu "pe piese" in vara 2021, si sa dai 1200lei pe groupset Claris... doamne fereste.

Sfatul meu, ori iei bicicleta intreaga ori sparge banii la mare, ambele sunt alegere mai buna decat sa faci pe piese.

ultima modificare: 13 iunie la 13:40

+2
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2886
Subiecte: 4

#416956 13 iunie la 21:57

Ia RC500 si pune pe ea o pereche de GP5000 de 28. Anvelopele bune isi merita toti banii.

+2
Adi Petre

Trimite mesaj
Posturi: 165
Subiecte: 4

#416961 14 iunie la 02:30

1. nu cauta sa iti faci pe piese, o sa platesti foarte mult sa iei piesele separat ca sa nu mai zic ca asamblarea inseamna alte cheltuieli - are rost sa iti cauti piese separat doar in masura in care ai deja o bicla la care sa schimbi cateva piese, nu cand pleci de la zero;
2. piesele neasamblate sunt mult mai greu de evaluat in ce priveste functionarea/uzura decat montate pe bicicleta;
3. la 167 cm te sfatuiesc serios sa eviti cursierele. toe overlap. iti trebuie ceva cu head angle de 71 grade maxim.
4. la cx/gravel ai spatii mai mari cat sa inghita caroseria si anvelope mai mari de 25-28mm. singurul dezavantaj este aerodinamicitatea scazuta dar diferenta e minuscula in ce priveste caroseria - nu esti genul care sa mearga la competitii si nici care sa mearga trenulet cu alti roadsteri. si ca fapt divers... competitional de mult s-a trecut la anvelope de 28mm pe soseliste dar din pacate sunt inca la vanzare multe caroserii in care nu incap anvelope mai mari de 25mm.
5. ghidonul flat nu este admis de regulamentul competitional pt road/cx (restrictie privind latimea lui) iar in ce priveste siguranta un ghidon flat/riser este mult mai potrivit pt ca iti ingaduie o franare mai puternica. pe ghidon flat eu pun bar ends montate intre pipa si manetele de frana iar pe riser imi pun mainile langa pipa daca merg impotriva vantului sau la viteza mare, cat sa mai castig ceva aerodinamicitate. de mult nu prea mai suport drop bars, e vorba de siguranta in trafic urban mai mult si mai mult.

ia-ti mai degraba un cx daca nu un mtb cu furca fixa si anvelope semislick. in cazul in care ai o fixatie cu drop bars si totodata daca la ce nimeresti sa cumperi vanzatorul nu are sa iti dea drop bars si manete de-a gata... am eu la vanzare vreo doua seturi pt 2/3x10v.

asta ar trebui sa iti vina. ti-as recomanda sa mergi pe ghidon drept:
https://www.dirtbike.ro/bazar/scott-comp-cx-2014-443197

nu am discutat nimic cu vanzatorul, nu il cunosc deloc; am facut adineauri o cautare in cursiere ciclocros / gravel bikes si atat. vezi punctul 3.

uzura la butuci ai de regula daca au fost reglati prost sau daca strangerea in cadru nu a fost facuta bine (prea mic preload). daca sunt pe rulmenti de regula nu prea ai riscuri si daca se busesc rulmentii ii vei putea schimba. la butucii cu conuri si bile e mult mai nasol daca s-au busit cuvele, nu le poti schimba, trebe luate alte roti/butuci. problemele (oarecum iremediabile la conuri si bile) se pot detecta rapid daca ajungi sa simti vibratii de la butuci (roata invarindu-se) cu mana pusa pe caroserie.

mai poti sa ai la pedalier (butuc) uzura si - la fel ca si la butuci - una din cauze ar fi montarea cu prea mic sau prea mare preload.

in alta ordine de idei... in cazul in care nu au fost bine asamblate piesele si ai facut rodajul... vei vedea prea tarziu ca cel care ti-a facut asamblarea a strans dupa ureche butuc pedalier etc.

si se mai intampla sa iti vina din fabrica o bicla noua montata prost. se angajeaza oameni calificati partial la greu. pestele de la cap se impute. spre exemplu sunt foarte multe roti construite prost.

ultima modificare: 14 iunie la 02:55

+2
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2886
Subiecte: 4

#416962 14 iunie la 04:36

Sunt de bun simt sfaturile pe care ti le-a dat Adi Petre. Si eu sm 1.73 si mi-am facut gravel bike cu roti 650b exact ca sa nu am toe overlap. Si la cursiere flat bar poti avea toe overlap la marimea S. Eu am avut la o bicicleta de fitness pe marinea M pe care am vandut-o exact din cauza asta. Oricum, daca are BB drop de 70 max si intra anvelope de 42 mm, poti pune pe ea roti 650B cu anvelope de 43..47 mm care sunt mult mai confortabile, ruleaza la fel de repede ca si 28 daca au profilul potrivit si reduci sansele sa ai toe overlap. Pentru asta trebuie sa iei ceva cu frana pe disc si cu spatiu pentru 700x42 mm. Ar fi bine daca ai putea sa te uiti si la geometrie sa aiba lungimea centru-fata cat mai mare. De obicei cele cu flat bar si cu head tube angle de 71° sau mai mic au. Poti pune si pe flat bar extensii aero daca vrei sa stai mai intins cand ai vant. Exista si ghidon drept cu putin drop de la SQLab. Dezavantajul fata de drop e ca stai mai sys si nu mai ai acces la frane, plus ca in caz de accident mai ai o chestie ascutita in care sa te lovesti - motiv pentru care exista aero bars cu punte intre ele.

ultima modificare: 14 iunie la 04:41

+1
Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 4159
Subiecte: 14

#416964 14 iunie la 06:36

poate spune pt ce vrea cursiera, daca vrea sa mearga cu roadies nu prea merge cu gravelu... pe plat cu gravel si fiind micut nu va tine pasul cu baieti pe carboane cu roti aero.

+1
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2886
Subiecte: 4

#416991 15 iunie la 08:56

Daca are conditie fizica ok, pedalier, roti si anvelope potrivite nu va avea probleme. Insa drop bar e obligatoriu daca vrea sa mearga cu roadies. Eu as cauta din start cu angrenaj cu brate de 170 sau 165. Ori gaseste ceva cursiera S si accepta ca are toe overlap, ori cauta un gravel cu roti 650b sau 700c compatibil cu 650b, ori isi face, dar nu in bugetul ala ci dublu.

Triban RC520 e bun pentru ca are HTA de 70.8 si ii intra si roti 650b cu anvelope de 42…43 mm, plus ca e si accesibil ca pret, nici nu e greu si se poate face si mai usor schimband rotile (eu doar cu 650b as schimba, nu se compara confortul). Daca o echipeaza cu anvelope de 28 mm pe rotile 700c cu care vine pe el, are acelasi diametru ca si cu 650bx47, deci va minimiza problema de toe overlap. In cazul in care GP5000 pe care le gaseste in tara sunt prea scumpe, poate echipa cu Hutchinson Epsilon din Decathlon pe la 80 de lei bucata, care au un raport pret/calitate foarte bun.

https://www.decathlon.ro/equinox-renforced-700x25-id_8386916.html

ultima modificare: 15 iunie la 10:00

+1
Marin X

Trimite mesaj
Posturi: 1391
Subiecte: 53

#416997 15 iunie la 11:26

toe overlap poate aparea și la cadre mai mari.
Și apare când iei viraje foarte strânse

Se rezolva din schimbarea angrenajului cu unul cu bate mai mici
Sau din furca, daca ai furca cu dropout îndreptate spre spate cauți una cu ele spre fata. Sau cu un unghi un pic mai mare la gat

Eu am schimbat angrenajul de exemplu și am rezolvat problema.

Nici să nu se gândească la cursiera cu roti din alea mai mici.

+1
Adi Petre

Trimite mesaj
Posturi: 165
Subiecte: 4

#417000 15 iunie la 14:04

Calin Neagu: poate spune pt ce vrea cursiera, daca vrea sa mearga cu roadies nu prea merge cu gravelu... pe plat cu gravel si fiind micut nu va tine pasul cu baieti pe carboane cu roti aero.

da, ar fi posibil ca pt asta sa se uite omuletul la bicicleta "Trbian RC 500, de la decathlon, care costa 3100 lei" - ca sa poata sa tina pasul cu baietii pe "carboane" din cand in cand. la 3100 lei isi va gasi bicicleta de asa fel incat la 167cm sa mai si dezvolte 300W+ cu orele si deci sa poata sa tina pasul cu altii ceva mai inalti (si deci cu mai bun power output) care ar mai merge si pe roti cu profil toroidal gen.

vorbind oleaca mai serios... cand mergi in grup si esti nitel handicapat cu fizicul poti sa stai in penultima pozitie din trenulet.
cei de 167cm s-ar putea lauda ca sunt buni cataratori dar niciodata nu o sa iti doboare vreun hour record un individ cu astfel de inaltime. este evident de ce... raportul putere dezvoltata la suprafata corporala impotriva aerului.

foarte multi se pacalesc cum ca ar merge cu mult mai repede pe anvelope cat mai inguste si alea foarte presurizate. chiar daca ai avea sosele netede peste tot si niciun risc sa busesti rotile la borduri etc. (depinde si cat de apt esti cu tehnica)... tot e neglijabila diferenta de viteza.

http://bikecalculator.com/

pt cineva care isi cauta o bicicleta fara sa mai aiba nicio alta prin debara se cam impune un soi de strutocamila, ceea ce se numea impropriu mai demult semicursiera. cel mai important bike tb sa fie beater bike.

https://www.stiridecluj.ro/files/images/6/b16753f32b8709369dded151b60ed397.jpg

ultima modificare: 15 iunie la 14:10

+2
Adi Petre

Trimite mesaj
Posturi: 165
Subiecte: 4

#417002 15 iunie la 14:25

1. cu ghidon flat/riser poti sa mergi pe caroserie cu cativa cm mai mare (lunga) decat pe ghidon drop. deci la 167cm nu mai ai toe overlap. iar eu la 177cm cu caroserie ca pt drop bars si head angle de 73 abia ca nu aveam toe overlap cu pedalier de 170cm.

2. daca insisti sa ai drop bars atunci ai varianta de caroserie cu head angle mai mic (dar care nu prea se mai numesc cursiere) asa incat sa nu ai toe overlap. diferenta de greutate si aerodinamicitate a caroseriei e neglijabila in comparatie cu beneficiul stabilitatii (siguranta) in mers - viraje, franari intense. accidentarile pot fi destul de grave daca mergi pe cursiera facuta sa aiba marginal gain pe aerodinamicitate. cu alte cuvinte esti mult prea limitat in trafic daca trebuie sa mergi precaut, fara riscuri.

3. daca ai caroserie si ghidon care sa NU se inscrie in categoria "cursiera" - care inseamna bicicleta de competitii sportive in care se face rabat la siguranta individuala ca nici nu ai trafic rutier - poti sa schimbi oricand anvelopele punand altele mai mari. in ultimii ani in plan competitional si-au facut aparitia destule caroserii care inghit anvelope de 28mm dar in comert nu ai foarte multe caroserii in care sa poti baga mai mult de 25mm. si ca fapt divers, principalul motiv pt care la cx nu prea vezi ghidon flat/riser tine de regulamentul care nu te lasa cu ghidon mai lat de 50cm. sa poti fi depasit usor si totodata daca incerci sa impingi pe cineva in decor sa fie mult mai evident acest lucru. e mai ampla miscarea intregului corp pt a face slalom in raza mica daca ghidonul este mai ingust. deci siguranta proprie e mai mare pe ghidon ceva mai lat de 50cm insemnand ca poti atenta mai bine la siguranta altora.

ultima modificare: 15 iunie la 14:33

+2

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2021 DirtBike.ro