Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Un Marino Custom


Ioachim Mihalache

Trimite mesaj
Posturi: 197
Subiecte: 7

#416746 2 iunie la 12:53

Salutare tuturor!

Povestea asta începe cu ceva timp in urma când, cu gândul să upgradez actuala bicicleta, am inceput sa strâng bani și piese pentru proiect. Între timp, mergând din ce in ce mai frecvent cu bicicleta pe câteva coborâri de aici din Iași mi am făcut vreo câteva idei despre piesele care ar trebui înlocuite. Bineînțeles, in final am sfârșit prin a constata că prețul tuturor pieselor necesare egalează prețul bicicletei. Pornisem cu bicicleta greșită la drum. Așa că sezonul actual m a prins cu un set de roți destul de zdravene, o transmisie completa și destule parale pentru un proiect nou. Nu sunt suficient de naiv sa cred că voi reuși să termin bicicleta in timp util pentru actualul sezon, așa încât nu mă grăbesc prea tare.Deschid acest topic ca să adresez aici, grupat, toate întrebările privitoare la acest build, care se vor ridica pe parcurs.

Am 1.76, 72 de kg de a lungul anului, și atâta timp cât rotile își păstrează contactul cu solul, mă dau la un nivel rezonabil. In sensul in care știu să iau virajele, sa aleg liniile(obligat mai degrabă de faptul ca am doar 100 de mm de cursă și un lanț tare bucuros să zboare din locul lui). Chiar un drop micuț din când în când, dar nimic ieșit din comun pentru că traseul nu cere așa ceva. Nu știu să sar, dar mi ar placea tare mult sa învăț(actuala bicicleta este o bariera serioasă, și mentala, și fizica). Pe lângă potecile de aici din Iași, as vrea sa merg lunar la Brașov, Piatra Neamț sau Dorna, după caz, unde știu că mai există trasee cat de cat serioase și unde as putea sa "descătușez" potențialul bicicletei. Și al meu, de ce nu.

Știu că o decizie mai înțeleaptă ar fi fost sa învăț întâi toate astea pe un metal mai capabil și abia după să iau și bicicleta acesta. Dar bugetul nu mă ajută, așa încât această variantă iese din discuție. Achiziția unei biciclete la mana a doua este de asemenea exclusă (sponsorizarea părinților nu se alocă decât dacă proiectul are amprentă personala)

Cadrul ar urma să fie construit custom la Marino, unde s a concretizat și proiectul lui George (cine știe, știe). Recunosc, nu sunt inca hotărât între un hardtail vs full squish, dar ce știu este geometria. Comanda cadrului (singura componentă plătită de părinți) se va materializa undeva in iulie, după ce termin cu bacul. Cate ceva despre geometria la care m am gândit (comuna pentru oricare din variante, plus minus juma de grad pe ici pe colo):
Roți pe 27.5, obligatoriu din cauza înălțimii
Head angle undeva in zona de 63°
Seat tube angle undeva la 78° (voi pedala destul de mult, spre traseu)
Chainstay de 440 de mm (as prefera ceva stabil mai degrabă decât ceva agil)
Reach de 450 de mm ( la 1.76 încălțat, cred că ar fi un reach bun pentru când stau cocoțat pe pedale)

Indiferent de natura cadrului, in fața voi merg pe 180 de mm. Pare mult, este mult, dar după un an de coborât chestii cu furca de la profil, dureri de maini etc, prefer prea mult travel decât prea puțin.
Daca proiectul se va concretiza Intr un full, pe spate voi merg pe 170 de mm.
Mereu m am gandit dacă am realmente nevoie de atâta cursă, cu gândul ceea ce a zis Maximilian de mai multe ori - o geometrie buna face o diferență mai de amploare decât o cursa mare. A doua opțiune, ar fi 160 de mm față/150 de mm spate. Asta voi vedea. Cursa furcii se poate modifica in funcție de cum voi decide și nici nu costă așa de mult. Factorul final va fi reprezentat probabil de ideea mea de bicicleta de vis (pentru că asta și este, în esență. Chiar daca e pe buget)

Probabil că va întrebați de ce postez acum, daca acest cadru va fi comandat in iulie? Din păcate, piesele nu așteaptă să termin eu cu examenele ca să dispară din stoc. In prezent, am găsit pe afisport un Yari nou nouț la 2000 de lei, pe care l as pune in balanță cu o furca de aici din bazar, un Lyrik RCT3, din 2018, pe care as putea sa l obțin ceva mai ieftin. Las un link mai jos. Pe care din ele sa merg? Nu mă pot lauda cu cine știe ce experiență în materie de mers pe furci evoluate (Pike RC sau RCT3, de 160 de mm, nu mi aduc aminte, Fox CTD de 130 de mm și cam atât), așa încât mă îndoiesc că pentru mine Motion Control versus Charger chiar va fi ceva sesizabil.

Orice sugestii/observații sunt binevenite, da va rog nu mi dați în cap

https://www.dirtbike.ro/bazar/furca-rockshox-lyrik-2018-180mm-travel-boost-gat-tapered-458704
https://afisport.ro/furca-bicicleta-rockshox-yari-rc-27-5-inch-180-mm-negru

ultima modificare: 4 iunie la 02:23

+1
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 3021
Subiecte: 4

#416757 2 iunie la 15:56

Ai lift unde zici ca sunt traseele alea? Brasovul e cam departe. La Piatra habar nu am ce partii sunt, iar la Dorna e o gluma proasta partia mare, m-am dat pe ea cu snowboard-ul si a trebuit sa imping la picior ~1 km, iar cea mica e scurta si doar cu teleschi. Mai e Ghimes, insa si acolo au teleschi, n-a fost gandita infrastructura pentru MTB.

Avand in vedere cele de mai sus, eu as ramane la ceva 64..65°/75° ca sa nu urce oribil, adica asa ceva, desi cred ca esti mai bine deservit de ceva mai generic gen Nukeproof Scout sau Commencal Meta HT AM si iti ajunge si mai repede de octombrie.

https://nordestcycles.com/en/product/bardino-2-frame

George are unde se da si a luat Marino dupa un sezon de dat cu Hello Dave.

ultima modificare: 2 iunie la 16:24

0
Ioachim Mihalache

Trimite mesaj
Posturi: 197
Subiecte: 7

#416758 2 iunie la 16:11

Brașov e departe da, dar am prieteni acolo la care pot sta o noapte, doua. Ziua, am telecabină până sus, nu? La Piatra Neamț este traseul pe care avea loc TCP, si care e deschis pentru oricine, oricând. Și în Piatra am prieteni.
De Dorna, nu știu de vreo partie pe care sa poți merge cu bicicleta. Am fost pe acolo de mult ori, și am descoperit tot felul de poteci unde cu siguranță lumea coboară pe doua roți. Poate am descoperit accidentat coborârea de la DornaXtreme, mai știi?
Oricum, per total, am unde să mă duc, as avea și cu cine.
De asta as merge pe ceva cu un seat tube atât de abrupt, ca să pot urca, lifturi nu există de niciun fel pe aici prin zonă. Pe bicicleta, cat de mult pot (și mă tin destul de bine) push bike când cedez. Durează, pe bicicleta, vreo 45 de minute urcarea. Dar nu mă plâng.

ultima modificare: 2 iunie la 16:14

Ioachim Mihalache

Trimite mesaj
Posturi: 197
Subiecte: 7

#416759 2 iunie la 16:19

Gelu Vlad:

Avand in vedere cele de mai sus, eu as ramane la ceve HT cu ST de 75° max ca sa nu urce oribil, adica asa ceva, desi cred ca esti mai bine deservit de ceva mai generic gen Nukeproof Scout sau Commencal Meta HT AM si iti ajunge si mai repede de octombrie.

https://nordestcycles.com/en/product/bardino-2-frame


Cum spuneam in mesajul meu interminabil, indiferent de cursa, indiferent că va fi full sau HT, cadru va fi custom, altfel nu pot duce proiectul la bun sfârșit:)). Cat despre head angle,un unghi de 65° cu un sag de 30% la o furcă de 150 de mm se transformă în vreo 67.5, adică cam tot atât cât am și în momentul de față, pe bicicleta actuala

ultima modificare: 2 iunie la 16:29

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 3021
Subiecte: 4

#416760 2 iunie la 16:27

Pai nu-ti trebuie custom, aia iti zic, pentru ca astepti >6 luni si risti s-o dai in bara grav. Exista exact lucrul de care ai nevoie chiar sub nasul tau.

https://www.dirtbike.ro/bazar/cadru-otel-sonder-signal-st-mtb-hardtail-agresiv-marimea-m-nou-451893

De chainstay nici de roti n-are sens sa te cramponezi. Unde merge 29 cu 2.2.. 2.6" merge si 27.5 cu 2.8", dar mai bine pui 29 cu 2.4" si dropper. Eu sunt mai scund decat tine si nu ma deranjeaza, ba chiar e fun sa nu-ti pese asa de mult de obstacole.

ultima modificare: 2 iunie la 16:42

+1
Ioachim Mihalache

Trimite mesaj
Posturi: 197
Subiecte: 7

#416761 2 iunie la 16:40

Știu de cadrul respectiv. Din februarie, săptămânal, iau la rand site urile, unul câte unul: bazarul de aici, bikehouse, bikenature etc. Cunosc toate ofertele, inclusiv acest Signal. Problema, pe lângă preț, este faptul că eu nu am bugetul necesar pentru întreaga bicicleta. Doar pentru echiparea ei. Părinții au fost de acord să plătească cadrul doar în ideea in care eu îmi pun amprenta asupra lui. Adică decid geometria, dimensiunile și ceilalți parametri. De asta citesc tot ce prind legat de geometrie, de materiale și așa mai departe, de aici sau de pe alte forumuri. Ca să pot duce acest proiect la final. Și poate fi dus la final doar in acest caz. Un cadru gata construit nu ma ajută. Mulțumesc oricum
Trebuie sa mă cramponez de roti pentru că le am gata construite..Rotile sunt capitol încheiat, la fel și transmisia

ultima modificare: 2 iunie la 16:49

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 3021
Subiecte: 4

#416763 2 iunie la 16:54

Pai e la pret bun ala, 610€. Nu il mai iei cu banii aia din cauza de taxe vamale. De fapt nu il mai iei deloc pentru ca nu mai fac shipping in Romania. Ce roti ai? Ai jante macar de 30 mm intern?

Anyway, la cadre o mai dau in bara si aia de proiecteaza de ani buni, de exemplu omul de la Nordest a dat-o cu niste chesii minore gen portul de dropper plasat prea sus si care te incurca la colierul schimbatorului de foi, ala de care nu-l mai pune nimeni. Alta faza, bidonul de hidratare de pe suportul de pe ST freaca pe cadru si da jos vopseaua, motiv pentru care am pus un autocolant acolo. Vreau sa zic ca ai o gramada de locuri unde sa gresesti cu cadrul si ca e ultrasuficient sa echipezi tu bicla. Dupa ce echipezi vreo 4-5-6 bicle si inveti chestii, poti sa-ti faci si cadru custom mai linistit ca n-ai sa gresesti groaznic. Nu zic sa nu faci, doar sa fii pregatit de esec.

PS: Daca o faci oricum si iese ok, poti sa vii apoi sa imi zici ca "vezi ca n-am gresit, fraiere". Am sa ma simt mai bine daca iti iese ceva ok decat daca ai s-o dai in bara.

ultima modificare: 2 iunie la 17:19

+1
Ioachim Mihalache

Trimite mesaj
Posturi: 197
Subiecte: 7

#416764 2 iunie la 17:00

Gelu, daca nu fac cadrul custom, nu primesc banii de la părinți și nu pot construi bicicleta:)))) In cadru gata construit nu mă ajută. Roțile sunt pe butuci Novatec din seria XD( seria de top de la Novatec, nu freehub ul Sram pt 12 viteze), spițe D light și jante Remerx pe 27 de mm intern. Tubeless ready

ultima modificare: 2 iunie la 19:33

Ioachim Mihalache

Trimite mesaj
Posturi: 197
Subiecte: 7

#416765 2 iunie la 17:00

Gelu, nu as zice așa ceva niciodată unui om așa de bine intenționat ca tine. Știu ce risc îmi asum cu asta. Face parte din ideea proiectului. Primul de anvergura și complexitatea asta in care mă implic. Scopul acestui topic este să mă ajute sa evit pe cât posibil greșelile majore și să mi de-a cunoștințele de care am nevoie sa duc proiectul ăsta la final. Apreciez și răspunsul și sinceritatea

ultima modificare: 2 iunie la 17:28

Dan I

Trimite mesaj
Posturi: 360
Subiecte: 9

#416766 2 iunie la 17:04

Eu cred ca nu zice rau Gelu, e bine sa iti faci cadru la comanda dupa ce ai experienta si intelegi care e treaba. Din teorie pe hartie nu vei simti nimic, mi se pare mai naturala alegerea unui cadru custom dupa ce te-ai dat o vreme pe genul acela de bicicleta si ai identificat probleme la ea. Eu in nici un caz nu am ajuns la nivelul la care am nevoie de ceva custom.

Daca vrei sa faci o bicicleta pe piese, ok, dar nu vad de ce nu ai putea cumpara un cadru gata-facut? Ai o intelegere cu parintii? Suna bine dream-build si alte visuri, dar realitatea e ca te vei complica (timp in asteptare, taxe vamale, intarzieri). Ai nevoie de asta acum?

EDIT:
Ioachim Mihalache: Gelu, daca nu fac cadrul custom, nu primesc banii de la părinți și nu pot construi bicicleta
E o treaba personala, nu trebuie sa-mi raspunzi, dar de ce e impusa conditia asta? Banii sunt bani, tot la fel pleaca din buzunar ca e custom sau gata facut.

ultima modificare: 2 iunie la 17:08

+1
Ioachim Mihalache

Trimite mesaj
Posturi: 197
Subiecte: 7

#416769 2 iunie la 17:24

Știu foarte bine că Gelu e bine intenționat. Mereu a fost un tip amabil cu toată lumea. Știu că e complicat. Știu că sunt taxe vamale, știu că risc ceva mergand in direcția asta.
Și da, asta a fost înțelegerea. Ca orice oameni care au impresia că toate bicicletele sunt la fel și care muncesc pentru banii pe care îi câștigă, suma pe care as da o pentru un cadru li se pare aberantă. Am ajuns totuși la un acord, in care eu primesc banii pentru achiziționarea cadrului, dar doar dacă sunt implicat activ în crearea lui. Tata a fost gata să mi propună să mă apuc de un curs de sudură ca să l pot asambla singur. Deci da, asta e înțelegerea. In afara ei, e imposibil sa duc proiectul la bun sfârșit

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 3021
Subiecte: 4

#416771 2 iunie la 17:57

Idee cu cursul de sudura nu e rea, doar ca dupa aia iti trebuie aparat de sudura, atelier, stand pentru aliniat cadre, freza, tuburi etc. Nu merita pentru un singur cadru, insa merita ca sa stii suda TIG.

http://www.fidusa.gr/el/press-media/

ultima modificare: 2 iunie la 18:04

+1
Ioachim Mihalache

Trimite mesaj
Posturi: 197
Subiecte: 7

#416772 2 iunie la 18:01

Chiar am in plan sa învăț sudură, însă in timpul facultății, nu acum. Durează destul de mult și nici nu am experiența/aparatura necesară să sudez un cadru. De asta am și ajuns la Marino.
Totuși, din cele două furci? Yari nou sau Lyrik la mana a doua?

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 3021
Subiecte: 4

#416773 2 iunie la 18:09

Nou. La mana a doua vin cu coloana de ghidaj taiata prea scurt si fara intretinere facuta. Bani aruncati. Yari sau Lyrik detalii.

Ioachim Mihalache

Trimite mesaj
Posturi: 197
Subiecte: 7

#416774 2 iunie la 18:29

Pai am pus link uri cu ambele. Lyrik ul l as scoate mai ieftin decât Yari . Are un damper mai bun și e Intr o stare buna, as spune. Yari e nou nouț, dar e mai scump. Și mai puțin performant. Tot la nivel de damper. Charger Vs Motion Control. In rest, același air spring, aceeași cursa de 180 de mm, spațiere boost.

Dan Dinoiu

Trimite mesaj
Posturi: 255

#416777 3 iunie la 07:35

Salut, ideea cu Marino nu e rea, nu risti nimic cu el, eu nu am auzit pana acum de tepe insa va trebui sa astepti, lead time-ul e foarte mare acum....

Ce nu este in regula este geometria pe care vrei sa iti construiesti bicicleta... o cursa de 180mm este foarte foarte mare dupa toate criteriile, va fi un hardtail extrem, potrivit penntru trasee foarte abrupte si tehnice ( gandeste-te la rock garden-uri verticale) ... in plus va trebui sa reglezi furca foarte bine si in functie de fiecare traseu, in conditiile in care tu nu prea ai experienta decat cu o furca de 100mm... apoi reachul este mult, mult prea mic pentru tipul de bicla pe care vrei sa il faci... 475mm este un minim/ sweet spot.... si mai sunt chestii discutabile acolo...

In sfarsit, cel mai bine ar fi sa repoduci un cadru deja clasic, al unei companii, pentru care ai citit reviewuri si despre care sti ca se comporta cum iti doresti.... dar sti ce iti doresti, avand in vedere ca tu ai doar experienta unui hardtail de xc entry level...

In fine, ultima chestie: alaturi de furca este vital sa ai niste roti ca lumea pt genul asta de bicla...

Spor,
Dan

ultima modificare: 3 iunie la 08:21

+2
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 3021
Subiecte: 4

#416778 3 iunie la 09:18

Ce vrea el e oarecum similar cu Marin El Roy doar ca vrea 27.5 deci trebuie sa fie atent la BB drop, 65 mm e cam jos: ~135 mm garda la sol cu anvelope de 29x2.5 si pedalier de 175 mm, ceea ce se traduce in 115 mm cu anvelope de 27.5 cu balonaj identic, deci poate urca linistit cu BB drop-ul in zona 45-55 mm si pune pedalier de 170 ca sa fie absolut sigur. Daca mentine chinstay-ul e posibil sa nici nu mai aiba nevoie de indoitura aia la ST, decat daca vrea sa poata monta vreodata si roti de 29, caz in care trebuie sa compromita BB drop-ul pe la 55-60 mm. Cu doua marimi de roti faci deja compromisuri si la balonaj si la BB drop, pentru ca te cam obliga la 27.5/2.8..3 sau 29/2.2..2.5 cu precizarea ca 2.5 atinge deja de ST, deci 2.4 e mai realist daca tinem cont ca trebuie lasat spatiu si pentru noroi.

https://www.marinbikes.com/gb/bikes/2022-el-roy

Mie chestia cu cursa de 180 mm mi se pare absolut fantezista, e ca si cum ia trece direct de pe Porsche 911 pe Toyota Hilux. Night and day.

ultima modificare: 3 iunie la 09:34

Ioachim Mihalache

Trimite mesaj
Posturi: 197
Subiecte: 7

#416779 3 iunie la 09:49

Mulțumesc mult de feedback, Dan! Chiar apreciez răspunsul și indicațiile. S a marcat. Știu că va ieși ceva extrem. Geometria replica cu ceva modificări pe ici pe colo chiar modelul HT de Enduro, al celor de la Marino. Un grad mai abrupt la seat tube angle, un grad mai abrupt la head angle. Și un pic de travel in plus.

Ioachim Mihalache

Trimite mesaj
Posturi: 197
Subiecte: 7

#416780 3 iunie la 10:37

Gelu Vlad: Ce vrea el e oarecum similar cu Marin El Roy doar ca vrea 27.5 deci trebuie sa fie atent la BB drop, 65 mm e cam jos: ~135 mm garda la sol cu anvelope de 29x2.5 si pedalier de 175 mm, ceea ce se traduce in 115 mm cu anvelope de 27.5 cu balonaj identic, deci poate urca linistit cu BB drop-ul in zona 45-55 mm si pune pedalier de 170 ca sa fie absolut sigur. Daca mentine chinstay-ul e posibil sa nici nu mai aiba nevoie de indoitura aia la ST, decat daca vrea sa poata monta vreodata si roti de 29, caz in care trebuie sa compromita BB drop-ul pe la 55-60 mm. Cu doua marimi de roti faci deja compromisuri si la balonaj si la BB drop, pentru ca te cam obliga la 27.5/2.8..3 sau 29/2.2..2.5 cu precizarea ca 2.5 atinge deja de ST, deci 2.4 e mai realist daca tinem cont ca trebuie lasat spatiu si pentru noroi.

https://www.marinbikes.com/gb/bikes/2022-el-roy

Mie chestia cu cursa de 180 mm mi se pare absolut fantezista, e ca si cum ia trece direct de pe Porsche 911 pe Toyota Hilux. Night and day.


BB drop m am gândit undeva la 40 de mm, angrenajul pe care îl am are 175. Rotile vor fi probabil 27.5x2.5 - nu cred că intră mai mult pe janta de 27 de mm. Desi sincer sa fiu, nu înțeleg exact care sunt intervalele: aici pe forum mi s a spus că merge 2.3 pe jantă de 19 mm(daca e aranjat bine cauciucul), prin alte locuri am văzut că dacă vrei 2.6-2.8 ar trebui jante de peste 35 de mm. Și cumva, astea nu se potrivesc între ele. As vrea tire clearance pentru 2.8, sa intre și 2.6 daca voi schimba rotile, la un moment dat.
De cursa, de acord. E o diferență mare

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 3021
Subiecte: 4

#416781 3 iunie la 10:47

40 e prea mult, o sa stai prea cocotat. Eu ma gandeam undeva la 50..55 mm si e consistent cu Sonder Transmitter care are BB drop de 52 mm cu furca de 150 si spatiu pentru 2.8" - un alt cadru reusit pe care il poti reproduce. Daca ii bagi si o furca de 180 iti arunca BB-ul in aer cu 40 mm. Mai gandeste-te la cursa furcii la modul extrem de serios si pragmatic. 150 mm iti ajung cu varf si indesat.

Latime janta/balonaj anvelopa te uiti la specificatiile jantei. Ideal e sa fie la jumatatea balonajului, deci daca ai ETRTO 60x584 (27.5x2.4" ) iti trebuie janta de 30 intern. Eu pentru 2.4" aveam nevoie de 25..30 mm, am pus 30, desi era mai grea roata. La 2.6..2.8" e preferabil sa fie 30 mm sau peste, 2.8..3.0" 35..40 mm. Dar unii au bagat si pe 25 mm 3.0" deci se poate, desi e aiurea. Tu practic esti cam restrictionat la 2.5" cu jantele alea. >2.6" e deja teriotoriu plus, deci nu mai e 27.5 ci 27.5+.

ultima modificare: 3 iunie la 11:07

+1
Ioachim Mihalache

Trimite mesaj
Posturi: 197
Subiecte: 7

#416783 3 iunie la 13:39

Voi mai vedea cu furca ce fac. Probabil voi rămâne la hardtail. 2.5 este suficient, in opinia mea. Oricum, cu un hardtail nu prea îmi vine să sar. Iar cu anvelope de 2.5, tubeless și cu presiune mica as avea toată aderenta din lume.
Merci de îndrumare, Gelu

ultima modificare: 3 iunie la 17:06

Nagy Attila (AtiBoa)

Trimite mesaj
Posturi: 566
Subiecte: 15

#416784 3 iunie la 14:18

La alegerea cauciucului poate fi util sa verifici si specificatiile/indrumarile producatorului de cauciuc. De exemplu la Maxxis stiu ca poti gasi un tabel unde poti afla pt ce latime de janta a fost gandit fiecare model/latime. Ei sunt care "stiu mai bine" pt ce inner width au creat modelele, nu producatorul de jante. Merita sa depui efort in research si la acest capitol. (sa nu mai vorbim de greutate, rolling resistance, aderenta in diferite conditii, etc, etc. Nu doar latimile difera!)

+2
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 3021
Subiecte: 4

#416789 3 iunie la 15:11

Aka pentru ce vrei tu Maxxis Minion DHR, DHF, Assegai. Da fa ce zice Attila, nu lua nimic de bun.

ultima modificare: 3 iunie la 15:13

+1
Ioachim Mihalache

Trimite mesaj
Posturi: 197
Subiecte: 7

#417267 1 iulie la 14:59

Salutare tuturor!

Ocupat fiind cu bacul, nu am avut fizic timp sa mai aduc un update acestui subiect. Mi am făcut însă temele, am luat în considerare opiniile și recomandările vehiculate pana in prezent și vin cu noile idei.

Pentru inceput, am căutat din nou un cadru care îndeplinește dorințele mele la nivel de travel și geometrie. Am restudiat tot mega threadul de hardtail uri de aici de pe forum, review-uri pe net de la anumite cadre și am descoperit și blogul și creațiile lui Peter Verdone. M am gândit că geometria modelului PVD Blackbird e fix ce am eu nevoie - dar surpriza, nu e. Reach prea mare(493 mm static!); la un travel de 180 mm - care presupune niște schimbări masive de geometrie de la "static" la "dinamic", 64.7° la head angle(static) se transformă în 67°(dinamic, SAG de 30%) care nu e nicio pe departe "agresiv". BB drop ul este inconfortabil de mare - 74mm (e adevărat însă, Blackbird e pe roti de 29)
Am mai cochetat cu alte câteva cadre - Dartmoor Hornet (reach prea mic), Ragley Blue Pig (doar 150 de mm travel), Sick Headbanger (la 62° head angle, e prea slack)

M am oprit în cele din urmă la Pipedream Moxie Mx3. Unghiurile și lungimile se potrivesc aproape perfect pe ce mi as dori, și, cel mai bine, cadrul acceptă o furcă de 170 de mm (exact cat are și Yari ul pe care l am cumpărat). Pe website-ul Pipedream am descoperit întâmplător o scula foarte utilă - un calculator care îți arată cum influențează o furca mai lungă geometria unei biciclete. Pe Moxie, totul este măsurat static, pentru o furca de 160 de mm și roti de 27.5. Cu o furca de 170, geometria arată așa:
Head Tube Angle: 63.6°
Seat Tube Angle: 77.1°
Reach de 470 mm
Wheelbase de 1244 mm
BB drop: -60 mm.

Cu un SAG de 30%, geometria devine asta:
Head Tube Angle: 65.7°
Seat Tube Angle: 79.2°
Reach de 494 mm
Wheelbase de 1222 mm
BB drop:-72 mm

După cum se vede, chiar și la SAG, geometria rămâne destul de agresivă, adică exact ce am urmărit.
In ceea ce privește aspectul cadrului, 18Bikes No7 este dezideratul vizual. Cursa de 170 de mm e bătută în cuie.
Referitor la geometrie sau alte aspecte, ar mai lucruri pe care sa le iau în calcul? Teoretic, peste o săptămână dau comanda de cadru și as vrea sa decid pe ce combinație de unghiuri și lungimi merg.

Sorry for the long post. Orice observație e binevenită.

Mulțumesc!

ultima modificare: 1 iulie la 15:03

Dan Dinoiu

Trimite mesaj
Posturi: 255

#417268 1 iulie la 15:46

Inteleg ca ai luat bacu!!? :)))


Glumesc, bravo, ai luat o decizie buna.... Moxie este unul din cele mai bune hardtailuri agresive produce vreodata, nu ai cum sa gresesti cu ea... In size Long ar fi perfecta pentru trasee agresive/bike parkuri. Eu cred ca vei sfarsi prin a scurta cursa furcii la 160mm, travel care va face bicicleta un pic mai predictibila si mai usor de folosit... se poate face foarte usor modificarea inlocuind air shaftul furcii, costa 30 euro...
Iti recomand sa iti cumperi niste jante un pic mai late, intre 30 si 35 mm ID, te vor ajuta mult mai incolo... combo-ul jante late/cauciucuri de maxim 2.4" e de neegalat pentru genul asta de bicla..

ultima modificare: 1 iulie la 15:47

+2
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 3021
Subiecte: 4

#417269 1 iulie la 15:52

Foarte buna alegerea cu Moxie, numai atentie mare la ST ca este indoit si ai doua unghiuri, probabil iti trebuie si limitator de cursa pe interior ca sa nu ti se blocheze tija de sa in cadru. 18Bikes No7 are total altfel configurate seatstay-urile fata de Moxie, plus intaritura aia instre TT si ST, deci nu inteleg partea cu aspectul vizual. Te referi la culoare?

Cu dropout-urile ce vrei sa faci, pui sliding dropouts ca si pe Moxie? Cam aia e recomandarea mea daca poti sa o faci, pentru ca iti ofera versatilitate si posibilitatea de a schimba dropout-urile, urechea de schimbator si montura de frana cu totul. Daca busesti un filet sau ceva le poti inlocui. Plus ca iti poti ajusta practic chainstay-ul in functie de anvelope si de nevoile tale.

Ai pus in Bike Cad ceea ce ai scris mai sus?

https://www.bikecad.ca/

Ca si jante si anvelope si eu am exact combinatia recomandata de Dan pe Sardinha.

PS: Vezi ca s-a schimbat procedura vamala de la 1 iunie la nivel de UE pentru orice import extracomunitar. Va trebui sa-ti scoti nr. EORI la fel ca si PJ si sa-ti iei comisionar vamal + sa platesti ~180 de lei pe hartogarie. Asta doar pentru ca sa te reprezinte in relatia cu vama si sa poti plati taxele vamale si TVA-ul. Ia in calcul toate aceste variabile.

ultima modificare: 1 iulie la 16:05

+1
Ioachim Mihalache

Trimite mesaj
Posturi: 197
Subiecte: 7

#417279 1 iulie la 16:45

@Dan Dinoiu, da, am luat bacul chiar cu brio:)))
Referitor la scurtarea cursei de la 170 la 160, asta bănuiesc că o voi face pe parcurs. Îmi imaginez că după o vreme voi ști exact daca am nevoie de mai puțin travel.
Pe moment, păstrez jantele cu 27 mm IW, daca tot am rotile complete. De schimbat, am sa le schimb după ce mă dau o vreme cu bicicleta. Nu de alta, dar pe moment am niște achiziții mai importante de făcut, de pilda frânele. Mulțumesc și pentru recomandarea cu balonul anvelopei. S a marcat!

@Gelu Vlad, de la Moxie iau doar unghiurile, lungimile și curbura seat tube ului. Le pun pe un cadru care va avea forme diferite de Pipedream(nu mi doresc o replica), un cadru care îmi doresc să arate per total ca respectivul No7, minus câteva detalii pe ici pe colo.
Legat de dropout uri, am citit destul de mult despre Moxie și părerea generală e că se comportă mai bine cu chainstay urile setate pe versiunea de lungime maximă (441 mm). Plus că nu mi place sa știu că axul spate se poate mișca, așa încât voi merge pe dropout uri fixe.
Nu am pus cifrele de sus în BikeCad, ci in calculatorul de pe site ul Pipedream. Nu știam de programul ăsta, merci de pont.
Merci și pentru informarea de ordin legal. S a marcat și asta!

Încă o lămurire. Roata spate e in format non boost. Cum sa procedez? Merg pe dropout de 12x148 și folosesc adaptoare pana cedează roata? Sau merg pe versiunea non boost? Lumea recomandă boost pentru că roata e mai rezistentă, având spițele montate la unghiuri aproximativ egale. Știu că o roată rezistenta e un lucru tare important, mai ales pe un hardtail de enduro, dar pe de altă parte, nici eu nu sunt vreun "ciocan". Mă gândeam că în loc să umblu cu adaptoare la roata spate (că în față, na, mai merge), sa rămân la formatul non boost și in cazul in care nevoia de o roată mai rezistentă devine stringentă, o janta asimetrica rezolva problema(in fond, de ce sa muti o flanșă 5 milimetri la spre stânga, când poți să muți linia niplurilor 3 mm mai la dreapta, cu efecte aproape similare?).

E o idee bună?

Merci încă odată pentru indicații!

ultima modificare: 1 iulie la 16:47

Dan Dinoiu

Trimite mesaj
Posturi: 255

#417280 1 iulie la 17:23

Nu. Alege boost pe roata din spate si schimba-ti butucul, mai tarziu imi vei multumi... standardul 12x148mm este generalizat acum in randul biclelor de trail/enduro si mai tarziu, cand vei vrea sa iti iei o alta bicla sau un cadru full suspension, o sa ai probleme sa transferi rotile de la o bicla la alta... mai bine dai acum un pic mai multi bani si rezolvi pentru totdeauna problema rotilor... argumentul ca rotile boost sunt mai rigide exista si el, dar e marginal, in realitate nu vei simti vreo diferenta intre cele doua standarde, te asigur...

ultima modificare: 1 iulie la 17:29

+2
Ioachim Mihalache

Trimite mesaj
Posturi: 197
Subiecte: 7

#417281 1 iulie la 17:39

Mulțumesc de lămurire! S a marcat
Pe moment este imposibil să schimb butucul spate. Voi merge cu adaptoare pentru boost. Va exista un spacer de 3 mm pe partea cu pinioanele. E o distanță care se poate regla din șuruburile de ajustare a deraiorului? De asemenea, dropout uri boost înseamă că e necesar ca și BB ul sa fie pe standard boost? Sau poate rămâne clasicul BSA pe 73 de mm?

ultima modificare: 1 iulie la 18:40

+1
Dan Dinoiu

Trimite mesaj
Posturi: 255

#417285 1 iulie la 19:06

BB ul poate ramane 73mm. Despre restul nu stiu, sper sa iti raspunda cineva cu experienta in adaptoare...

ultima modificare: 1 iulie la 19:07

+1

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2021 DirtBike.ro