Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Rapoarte transmisie


Stefan Negrea

Trimite mesaj
Posturi: 60
Subiecte: 15

#411537 25 octombrie la 20:13

Salut! Am o bicicleta de trekking care are urmatoarea transmisie: 8x3 shimano deore ,pinioane 13-28 si angrenaj 48/38/28 T. Mi se pare ca pedalez cam greu. Credeti ca raportul acesta este bun? De asemena, pinioanele si lantul trebuie inlocuite.Sa aleg alt raport al pinioanelor? Sa pun cu mai multi dinti dar sa fie compatibili cu angrenajul ? Am nevoie de sfatul vostru,al profesionistilor! merci!

Ioachim Mihalache

Trimite mesaj
Posturi: 39
Subiecte: 4

#411538 25 octombrie la 20:33

Posibil sa pedalezi greu tocmai pentru că pinioanele și lanțul sunt uzate, desi nu prea îmi vine a crede. De pedalat greu pedalezi greu probabil pentru că nu folosești rapoartele corecte la transmisie; de exemplu, daca pedalezi in sarcină, la deal și mergi cu foaia din mijloc, care e uriașă la 38 de dinți cu pinionul de 17 sau 23 ( sper sa nu greșesc, deși nu prea te relevanță), da pedalezi greu. Daca vrei sa mergi mai ușor, tre sa te apropii de un raport de 1:1, adică să mergi cu foaia din mijloc cu pinionul de 28. Da, teoretic in oraș, daca nu urci cine știe ce dealuri sau pante abrupte, foaia mica și pinionul mare dau 1:1 și e mai mult decât suficient. Da și tu detalii, să știm și noi când pedalezi greu, la deal, la vale, pe plat? Ce rapoarte folosești când ți se pare că merge greu? Nu ne dai suficiente date. Cât despre schimbat pinioanele și pus altele mai mari, mă îndoiesc că deraiorul ar fi compatibil. De obicei, schimbatul casetei cu una mai extinsă sau cu pinioane mai mari înseamă deraior și shifter nou, eventual freehub nou și lanț nou adică o grămadă de bani. Așa că nu ți fie teamă, detaliază și lumea o să ți poată răspunde în cunoștință de cauză. De asemenea, daca am zis pe aici vreo prostie, rog colegii de forum să mă corecteze și să nu mi de-a în cap:)))

+1
Marius Chereja

Trimite mesaj
Posturi: 216
Subiecte: 2

#411539 25 octombrie la 20:42

La Deore ar trebui să poți pune pinion de 32 liniștit, te ajută la urcări și ar trebui sa fie suficient.

Stefan Negrea

Trimite mesaj
Posturi: 60
Subiecte: 15

#411540 25 octombrie la 20:58

Ioachim Mihalache, pedalez greu și pe plat dar și pe urcare . Mi ar placea sa pedalez cat mai ușor, deoarece am și genti cu încărcătură după mine când plec. Asta cu Pedalatul greu am constatat o când era bicicleta cheala, fara nimic pe ea:)). Totusi, Deore din ce știu suport pinioane mai mari. Crezi că a fi bine sa pun 11-32 in valoare cu angrenajul 48/38/18?

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2303
Subiecte: 3

#411541 25 octombrie la 21:08

Umfla rotile, pune cauciucuri cu profil semislick.

ultima modificare: 25 octombrie la 22:11

+2
Stefan Negrea

Trimite mesaj
Posturi: 60
Subiecte: 15

#411542 25 octombrie la 21:15

Sunt destul de umflare iar cauciucurile sunt noi

Ioachim Mihalache

Trimite mesaj
Posturi: 39
Subiecte: 4

#411543 25 octombrie la 21:19

Daca, virgulă, caseta de care zici cu 11-32 are 8 pinioane, da, zic că e o idee bună, cum a zis și @MariusChereja, îți lărgește gama de viteze și la deal, cu 28/32 ar trebuie sa funcționeze. Îți dau totuși exemplu faptul că zilele trecute urcam, pe șosea, pe bicla cu roti de 2.3 lățime la deal pe o panta pe care n aș califica o ca abrupta, și cu foaia de 22 cu pinionul de 30, fără alt echipament decât un rucsac și ceva lipsa de antrenament, cam gâfâiam:)))). Eu zic așa. Caută modelul de deraior pe care îl ai și vezi care e numărul maxim de dinți pe care îl poate lua, probabil 36. Ia caseta cu 11-32 si întreaba la un service daca se poate să ți înlocuiască pinionul de 32 cu unul de 36 ( bazandu mă pe faptul că producători precum Commencal au de vânzare kit uri de conversie de la 1x9 la 1x10 care presupun adăugarea unui pinion mare și a unui pinion mai mic pe caseta deja existenta, înlocuirea ar trebui sa fie posibilă). Așa o să ai cea mai buna varianta posibilă. Dar chiar și fără schimbarea ultimului pinion, caseta noua tot va fi un improvement și o să simți o diferență. Un ultim colac de siguranță ar fi ca înainte să iei caseta noua, sa duci bicla la service să ți inspecteze transmisia, sa fii sigur că nu sunt alte cauze în afară de rapoartele puține. E bătaie de cap, dar macar sa fii sigur. Sper să ți fie de ajutor ce am zis aici

+2
Stefan Negrea

Trimite mesaj
Posturi: 60
Subiecte: 15

#411544 25 octombrie la 21:49

Mulțumesc mult ! Îmi este de mare ajutor tot ceea ce mi ai explicat. Mă bucur că există oameni atât de expliciți.

Teodor Jagate

Trimite mesaj
Posturi: 921
Subiecte: 9

#411545 25 octombrie la 22:19

”Am nevoie de sfatul vostru,al profesionistilor! merci!” Nu este nici un profesionist pe aici, suntem niște băieți care ne ajutăm reciproc cu sfaturi din ce am mai învățat de pe Tube, de pe forumul acesta minune și din experiența proprie sau de la alții. Auzi, da câte kile ai? Și kâte kile are bicicleta? Că dacă ai un trekking de 15 kile și tu aștepți să zbori la deal pe așa ceva, nu va merge în veci, poți să ai și pinion de 42t. Bicicleta aia nu e făcută să meargă repede, ci să mergă încet, mai ca pentru moși și recreere, așa. Dacă te mai și întreb de greutatea roților sigur te bag în ceață. Nu degeaba ăia care merg repede au roți de 1200g, 1400G, 1500g, etc. Dacă tu ai roți de 2 kile jumate și ai cauciucuri de 1 kil bucata și vrei să mergi ȘI repede, nu la transmisie trebuie să lucrezi. Și mai depinde de ce înseamnă ”REPEDE” la tine, cu bicicleta încărcată. Fiecare ciclist, în funcție de PICIOARELE lui și de ANTRENAMENTUL lui are un mod diferit de a înțelege cuvântul ”REPEDE”.

ultima modificare: 25 octombrie la 22:21

+1
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2303
Subiecte: 3

#411547 25 octombrie la 22:22

Are deore cu 8v, ala nu cred ca merge cu pinion mai mare de 32 de dinti. Transmisia e cu rapoarte ok pentru Bucuresti. Daca merge greu ori nu ai deloc antrenament, ori ai niste tractoare de anvelope, ori nu mai au deloc vaselina butucii, ceea ce ar fi grav.

Poti urca pana la etajul 4 fara sa gafai? Fara bagaje.

Nu e de mosi, nu stiu exact ce trekking ai dar majoritatea sunt ca sa cari cu ele si sa faci drumetii. Sau sa te dai prin sat. Am si eu unul. E ca un Harley al bicicletelor. Super stabil, easy rider. Poti merge si tare cu el pana pe la 25 km/h, dar se urneste mai greu. Daca poti sustine 30 e super, eu nu cred ca pot decat cu cursiera cand sunt antrenat, pe plat.

ultima modificare: 26 octombrie la 02:00

Radu Muller

Trimite mesaj
Posturi: 255
Subiecte: 5

#411548 26 octombrie la 08:51

Salut ! Eu la bicicleta de oras/treking am folosit pinioane 11/32 cu angrenaj 22/32/44 , dar tinind cont ca sunt clujean ( si avem dealuri serioase pe aici ) ulterior am modificat caseta inlocuind pinionul de 32 cu unul de 36. Specific ca am schimbator Shimano Deore 591 . Caseta 11/32 gasesti la Maros https://www.marosbike.ro/grem-gallery-overlay/3319/4359/ . Trebuie sa fi sigur ca iti " duce" schimbatorul pinion de 32. Acum, la aceeasi bicicleta am trecut la 3x9 cu acelasi angrenaj cu pinioane 12/36 si cu acelasi schimbator. Poti sa vezi bicicleta la profilul meu . Nu e usoara de loc, am butuc cu dinam pe fata, , portbagaj cu cutie pe el, cric central dublu, etc. Este o bicicleta de ture pe asfalt si de oras . Ca anvelope am semislick de 28x1.75 si merg cu min. 3 atm. pe spate si 1.8-2.0 pe fata . Sper ca ti-am fost de folos ! Numai bine !

+1
Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 3464
Subiecte: 13

#411549 26 octombrie la 09:42

Ai si angrenaj cu foi prea mari..

A mea de oras avea 48-36-26, am dat jos foaia mare pt ca nu o foloseam... am ramas cu foaia mijlocie pe care merg 99+% si foaie mica, fara maneta sau deraior foi. (misc lantul cu mana de 2-4x/ an cand fac urcari, nu e mare deranj)
Depinde cum si pe unde mergi... daca faci urcari dese metoda mea nu e practica !

Exista angrenaje 40-30-22 .... 44-32-22, sau un tourney ieftin 42-34-24,
https://www.bike24.com/p2199508.html?menu=1000,2,88
(link doar pt orientare)
Fa un calcul sa vezi ce rapoarte folosesti mai mult, gasesti destule calculatoare online
Daca schimbi angrenajul as lua cu brate 170, cel actual prob e 175

Ar mai fi optiunea sa treci la transmisie 1x, va fi mai scump si probabil NU merita pt o bicicleta ieftina
Gen 1x10 viteze cu foaie 34/ 36 si caseta 11-42.

ultima modificare: 26 octombrie la 10:00

+2
Janos Hegedus

Trimite mesaj
Posturi: 30

#411555 26 octombrie la 10:53

Salut, n-ai rapoarte bune pentru a face ture cu bicicleta incarcata cu bagaje, 1:1 nu este suficient de mic.
Cum au sugerat si cei doi colegi mai sus, ar trebui sa iei in considerare schimbarea angrenajului.
Vorbind simplist, ar trebui sa ai rapoarte de mtb.
Capacitatea deraiorului ia in considerare si nr de dinti de la foi. Simplist vorbind, cu cel actual, daca pui foi mai mici, implicit o sa poti pune si caseta cu pinion mai mare.
La Sunrace gasesti si casete cu 8 pinioane, pana la 40-42 de dinti. Dar astea nu prea te-ar ajuta pentru ca e mare saltul intre nr de dinti, tie iti trebuie ceva care sa te ajute ca sa mentii o cadenta cat mai liniara intre viteze.
Pentru a primi sugestii concrete stabileste un buget disponibil pentru adaptarea asta.

+1
Stefan Negrea

Trimite mesaj
Posturi: 60
Subiecte: 15

#411559 26 octombrie la 14:39

Mulțumesc mult,Radu Muller! Am sa vad ce reușesc să fac .

+1
Stefan Negrea

Trimite mesaj
Posturi: 60
Subiecte: 15

#411560 26 octombrie la 14:43

Calin Neagu,așa a venit bicicleta. Poate daca voi monta pinioane 11-32 va merge mai bine. Urc destul de des cu ea :)

Marius Chereja

Trimite mesaj
Posturi: 216
Subiecte: 2

#411563 26 octombrie la 16:01

Intre 11-32 și 11-36 există și 11-34, soluție de compromis, cel mai bine întrebi la un service, poate merge.

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2020 DirtBike.ro