Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Parere Schwinn Moab 2 Cr-Mo


Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 1026
Subiecte: 6

#387318 2 noiembrie 2017 la 09:15

Ieri m-am impiedicat prin bazar de cadrul urmator:
https://www.dirtbike.ro/bazar/cadru-schwinn-mtb-otel-chromoly-cr-mo-bicicleta-346852

Pentru ca tot cautam de ceva vreme un cadru de otel mi s-a aprins beculetul si m-am gandit ca ar fi bun pentru a face din el ceva mic si jucaus, in principal pentru dat cu el prin oras (mers la munca, carat cartofii de la piata, dat prin diverse gropi si canale fara capac, etc.). Ca idee ma gandeam sa iasa ceva in genul asta:



Din ce-am gasit pe net am ajuns la concluzia ca e un Moab 2 din '97 - '98, facut prin Taiwan sau alta zona cu mana de lucru ieftina (nu e HG). Se pare ca folositorii de asa ceva se declara foarte multumiti (unii chiar amorezati complet) de cadrul asta.

Stie cineva ceva despre el? Ar merita sa bag bani in el?

ultima modificare: 2 noiembrie 2017 la 09:21

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 3836
Subiecte: 14

#387335 2 noiembrie 2017 la 16:35

e marime FOARTE mare, cu roti pe 26.
imo nu e potrivit pt scopul tau.

Nu-nteleg de ce vrei jucausa pt naveta/ mers la piata, eu as lua oricand mai rapida/ usor de pedalat
E vreo problema cu actuala/Eastway ?

ultima modificare: 2 noiembrie 2017 la 16:37

Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 1026
Subiecte: 6

#387338 2 noiembrie 2017 la 16:53

Nu-i aia din poza. Aia e doar de model - ce as vrea sa iasa. Vezi linkul de la inceputul postului. E un cadru de 18.5 dupa masuratorile vanzatorului (19" conform catalogului Schwinn).
Eastway-ul e blana, merge racheta si nu pleaca nicaieri. Sincer sa fiu treaba cu Schwinn-ul e mai mult un moft.

ultima modificare: 2 noiembrie 2017 la 17:05

Florin Dandu

Trimite mesaj
Posturi: 902

#387339 2 noiembrie 2017 la 17:01

Ăsta cică e de 19'' ( http://singletrackworld.com/forum/topic/fs-lovely-condition-1997-schwinn-moab-retro-frame ), cel de pe DB pare de 21-22 - țeava care unește seatstay-urile e mult mai lungă.

Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 1026
Subiecte: 6

#387340 2 noiembrie 2017 la 17:38

Intr-adevar, cel de pe DB pare mai mare decat cel de pe singletrack. O sa mai verific o data in catalog. Oricum, chiar daca ar fi de 21 tot ar fi ok (cred). Am 185 inaltime - hibrida de la profil e 56/58 (ST/TT) si mai am un Rose pe 27.5 marime 21 care imi vine manusa. Deci cred ca m-as descurca si cu asta.

Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 1026
Subiecte: 6

#387342 2 noiembrie 2017 la 19:24

ST'ul are 470mm, adica 18.5in. TT'ul are 585mm, adica 23.1in. Bate fix pe fix cu marimea 19 din catalogul Schwinn.
Deci e posibil ca cel de pe singletrack sa fie mai mic (poate un 17"?). In plus, cel de acolo e varianta A1, de aluminiu.
Am elucidat si data fabricatiei - Feb 1997, confirm inscriptiei de pe head badge.

Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 1026
Subiecte: 6

#387346 3 noiembrie 2017 la 09:29

Daca tot am lamurit aspectele importante (marimea si data fabricatiei :)))) ), am facut ce m-a taiat capul si l-am luat, fapt care conduce la noi dileme.
La momentul respectiv bicicleta era echipata cu o furca RS Indy XC cu travel de 63mm (da shit, mancaț-aș!). Evident, n-am niciun interes sa-i pun asa ceva, ci vreau sa-i iau o fixa.
Specificatii clare pentru RS-uri mai vechi de '99 n-am gasit on-line, ci doar speculatii, iar de experienta personala nici nu se pune problema - la momentul '97 ma dadeam cu o Olympia de "fer" cu sticker Shimano pe chain-stay (demență totală, bro!) si nici nu-mi inchipuiam ca exista si altceva pe lume :))))

Are cineva vreo idee ce ATC mi-ar trebui pentru fixa? Vreun pasionat de vechituri poate?

ultima modificare: 3 noiembrie 2017 la 09:38

Maximilian Munteanu
Editor in chief

Trimite mesaj
Posturi: 5948
Subiecte: 67

#390324 10 aprilie 2018 la 14:00

Pentru orice nelămuriri legate de furci de dinainte de 1999 poți să mă întrebi cu încredere. :)

Nu ironiza ăia 63 de mm, că erau mă-sa la vremea lor. Long travel însemna 80 mm, iar Z1-le cu 110 mm era considerată cam pe bună dreptate furcă de freeride. Fix atât avea și Mr. T-ul și DHO-ul era la 100. Still some pretty damn good times

Mx

+1
Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 1026
Subiecte: 6

#390325 10 aprilie 2018 la 14:25

Intre timp am rezolvat-o. Am vorbit cu bajetii de la Sram, au cautat ei prin anale si-au sarit cu un 430 +/- 5mm.
Acu' sunt in faza de cautat furci, ca inca nu m-am hotarat ce-i pun :)

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2671
Subiecte: 4

#391461 13 mai 2018 la 15:34

Daca vrei rigida, vezi Salsa Cromoto. Cea cu disc + canti are ATC de 425 mm, exact cat ai nevoie ca sa inlocuiesti o furca cu suspensie cu cursa de 63 mm. Noi ai fi 100-120$ insa sunt out of stock peste tot. O sa fie interesant sa gasesti una.

Si eu am avut aceesi problema pe un Marin Pine Mountain din '99, dar imi trebuia o furca cu ATC de 440 mm (ex: Kona P2, Soma sau IRD). Pana la urma am pus un Rockshox Recon Silver TK la care am bagat distantiere ca sa-i duc cursa la 80 mm.

+1
Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 1026
Subiecte: 6

#391476 13 mai 2018 la 22:53

Am tot cautat Salsa aia, dar n-am gasit decat una SH si avea gatul prea scurt din pacate. Acum cochetez cu un On-One (tot CrMo) cu a2c 430mm, dar sunt putin blocat in proiect... Asta pentru ca m-am dat recent cu un SID de prin 2000-ish (cred, nu-s chiar sigur) si mi s-a parut super potrivita pentru ce vreau eu sa fac. Asa ca am suspendat putin achiztiile si mai studiez problema

ultima modificare: 13 mai 2018 la 22:56

Radu Barbuc

Trimite mesaj
Posturi: 108
Subiecte: 3

#395975 18 octombrie 2018 la 12:49

Ai reusit sa gasesti furca potrivita?

Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 1026
Subiecte: 6

#395978 18 octombrie 2018 la 17:06

Am ramas setat pe acel On-One, doar ca e putin cam inalta (440mm). Sincer sa fiu nici n-am mai prea cautat, ca m-am pierdut in diverse alte proiecte si upgrade-uri.

ultima modificare: 18 octombrie 2018 la 17:06

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2671
Subiecte: 4

#395981 18 octombrie 2018 la 17:37

Daca mai cauta cineva, am gasit si furci Exotic rigid din duraluminiu sau carbon. Au cam toate dimensiuntile ATC cu sau fara prezoane pentru frane V/cantilever. On One e cam inalta pentru cadre care au fost echipate cu furci telescopice cu cursa de 60-65 mm. Are trebui ATC de 425-430 pentru ele.

https://www.carboncycles.cc/index.php?s=0&t=12&q=fork_selector&

ultima modificare: 18 octombrie 2018 la 17:41

+1
Radu Barbuc

Trimite mesaj
Posturi: 108
Subiecte: 3

#396034 21 octombrie 2018 la 08:55

Te intrebam pentru ca am gasit o varianta care cred ca ti s-ar potrivi, daca nu te deranjeaza look-ul ei clasic.
https://www.ridewill.it/p/en/ridewill-bike-093350-fork-trekking-cyclocross-cr-mo-steel-1-1-8-disc-cantilever-black/147532/

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2671
Subiecte: 4

#396035 21 octombrie 2018 la 09:04

E pentru roata de 28" (700C) furca respectiva.

Radu Barbuc

Trimite mesaj
Posturi: 108
Subiecte: 3

#396036 21 octombrie 2018 la 09:11

Evident, dar daca foloseste frana pe disc si i se potriveste atc-ul nu are importanta.

Radu Barbuc

Trimite mesaj
Posturi: 108
Subiecte: 3

#396037 21 octombrie 2018 la 09:16

Respectiv la ce balonaj accepta (am avut mai demult o furca identica pt un proiect) am pus cauciuc de 50-622.
Cu 26" estimez ca ar intra un 2.2".

Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 1026
Subiecte: 6

#396038 21 octombrie 2018 la 09:52

Mda, ar fi o varianta. Tot e putin cam inalta, dar e mai ok decat cea de la On One. Idea e ca furca originala avea 430mm fara a lua in considerare sag-ul. Ideal ar fi sa ma situez cu furca fixa undeva la 425mm, dar avand in vedere ca nu va fi o bicicleta care sa rupa muntii-n doua, nu cred sa am probleme daca ii maresc putin a2c-ul.

Radu Barbuc

Trimite mesaj
Posturi: 108
Subiecte: 3

#396056 21 octombrie 2018 la 21:02

Si eu cred ca 1 cm in + sau - nu ar modifica geometria substantial.
Mai aveau pe bike-discount un RST fix de aluminiu cu 420 atc dar cu offset mai mic, de 43 mm.
Nu stiu ce cauciuc accepta maxim.

Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 1026
Subiecte: 6

#396059 21 octombrie 2018 la 21:46

Aluminiu parca n-as prea vrea. E prea rigid. Am furca de aluminiu pe hibrida pe care o mai scot si la gravel din cand in cand. Cand ajung acasa ma simt de parca as fi dat cu rotopercutorul in pereti toata ziua. E drept ca m-am obisnuit cu ideea, dar parca m-as orienta spre otel. Asta-i si motivul pentru care ma gandisem initial la acel On-One: nu-i extrem de grea pentru o furca de fier (1,1 kg) iar lumea zice ca-i foarte ok din punct de vedere al rigiditatii.

Radu Barbuc

Trimite mesaj
Posturi: 108
Subiecte: 3

#396065 22 octombrie 2018 la 13:07

Am avut si eu furca de otel pe o bicla, acum am de aluminiu pe actuala. (tot hibrida). Nu prea am simtit diferenta intre ele. Pune anvelopa mai lata daca iti permite furca, sigur o sa sporeasca comfortul

+1
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2671
Subiecte: 4

#396066 22 octombrie 2018 la 13:43

Numai daca are curbura absoarbe ceva. Furca On One probabil ca absoarbe la fel de mult ca si una din aliminiu. Rigid = țeapăn, deci nu prea absoarbe. Mai sunt niste furci Trigon cu curbura pentru 26" dar ma indoiesc ca vrei sa dai 200$ plus transport pe o furca taiwaneza de calitate.

https://www.trigoncycles.com/show-58399.html

ultima modificare: 22 octombrie 2018 la 14:02

+1
. bibi

Trimite mesaj
Posturi: 3517
Subiecte: 15

#396067 22 octombrie 2018 la 14:20

E doar o iluzie ca furca trebuie sa fie curbata! Important e unghiul pe care il face furca aia cu pamantul. Si care la nicio bicicleta nu e de 90 de grade!
Vezi toate cataloagele Kona de pana in 1995. Nu vei gaso decat furci fixe drepte! Si daca nici Joe Murray nu intelegea cum se comporta un cadru pe teren accidentat.....

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2671
Subiecte: 4

#396068 22 octombrie 2018 la 14:37

As the story goes, Ernesto Colnago and the Ferrari engineers discovered that a curved fork didn’t absorb road vibrations and shocks as well as a straight bladed fork. From this testing, Colnago’s PRECISA fork was born and many other brands followed, though the dampening characteristics of straight legs remains debatable.
https://cyclingtips.com/2012/05/whats-in-a-fork/

Mda, se pare ca nu conteaza atat curbura cat materialul, diametrul si forma sectiunii tuburilor furcii.

ultima modificare: 22 octombrie 2018 la 14:40

Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 1026
Subiecte: 6

#396071 22 octombrie 2018 la 15:54

Radu Barbuc: Am avut si eu furca de otel pe o bicla, acum am de aluminiu pe actuala. (tot hibrida). Nu prea am simtit diferenta intre ele. Pune anvelopa mai lata daca iti permite furca, sigur o sa sporeasca comfortul
Aici te-as contrazice. Mie mi se pare ca e dierenta ca de la cer la pamant intre Al si Fe. Evident ca depinde de la caz la caz. Exista si furci de otel foarte rigide, care te zduncina de numa'... Spre exemplu Kona P2.
Cand ies cu hibrida offroad in general pun anvelope de CX cu balon de 33. Mai sus nu m-as duce, ca-si pierde tot farmecul. Cand voi avea vreodata bani o sa ii fac cadou o furca mai rasarita.

Gelu Vlad: Mai sunt niste furci Trigon cu curbura pentru 26" dar ma indoiesc ca vrei sa dai 200$ plus transport pe o furca taiwaneza de calitate.
Adevar graiesti! Famelie mare, renumeratie mica, dupa buget... Daca aveam 200$ pentru furca mai puneam inca 50 si-mi luam eXotic de carbon... :(

ultima modificare: 22 octombrie 2018 la 15:58

Alex Dorgo

Trimite mesaj
Posturi: 132
Subiecte: 4

#396077 22 octombrie 2018 la 21:47

Acum pe bune , ce mare smecherie cu exotic ?

Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 1026
Subiecte: 6

#396078 22 octombrie 2018 la 22:09

Am avut una pe mana acum vreo doi ani - era pusa pe un MTB single speed cu care mi-am facut de cap vreo saptamana. Ce pot sa zic?! Usoara, suficient de flexibila cat sa ofere control si sa te conecteze cu terenul. Pe teren cat de cat nivelat (smooth) e o minune - super rapida si manevrabila. Pe teren accidentat tre' sa ai grija cum iti alegi tariectoria, dar asta e valabil pentru orice rigida. Oricum, daca gresesti sau daca ai lipsuri pe partea tehnica, eXotic-ul te mai iarta - cel putin in comparatie cu una de aluminiu, care da cu tine de pereti instantaneu.

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2671
Subiecte: 4

#396082 23 octombrie 2018 la 09:27

Care exotic, cea cu coroana din aluminiu sau cea integral din carbon?

Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 1026
Subiecte: 6

#396086 23 octombrie 2018 la 11:15

Cea mufata - Al + C

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2021 DirtBike.ro