Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Alexandru Pufan - "Minciuna are picioare scurte si adevarul o prinde din urma"


razvan balan

Trimite mesaj
Posturi: 106
Subiecte: 4

#398929 28 martie la 19:14

Salutare, am stat mult si m-am gandit daca sa postez aici sau nu patania mea, dar, da, cred ca, pentru noi, pentru comunitatea noastra, este de ajutor!

Numai asa putem cerne TĂRÂȚA si face lumina, fiecare, facand ce trebuie in patratica lui!!!

Anul trecut, prin decembrie, am inceput sa ma uit prin bazar dupa o bicicleta „de enduro” ... Gasesc un anunt cu o YT Capra, 27.5” la un pret decent, vanzator – Alexandru Pufan, om activ si redactor aici pe site – Alex, te astept cu comentarii pertinente!!!

Vorba lunga ... saracia omului, asa ca o sa trec la subiect:

Discutam putin pe WhatsApp, imi trimite niste poze, si o descriere, incat sa imi dau seama de starea bicicletei:

[18:42, 12/20/2018] Yt: Transmisia are 7 luni de utilizare
[18:43, 12/20/2018] Yt: Bicicleta are fix 400 ore de utilizare, am trimis suspensiile la ace of spanners după fiecare suta
[18:43, 12/20/2018] Yt: Franele sunt noi
[18:44, 12/20/2018] Yt: Si roata de spate e schimbată cu una mai bună
[19:05, 12/20/2018] Yt: Aspectul e nașpa sincer, dar funcțional e ok

Ok, desi nu stiu cum a masurat el cele 400 ore, dar - daca tehnic e totul ok – nu are joc in furca, nu trozneste, nu are bratele la furca si tija la amortizor frecate sau lovite, restul se rezolva sau nu conteaza.

Una peste alta, ma duc s-o vad personal. Ajung la Drobeta pe la 9 seara, ne vedem la el la birou. Ma uit putin la ea, trag de una, de alta - mai greu cu probatul - era sfarsit de decembrie, frig, ploaie ...

Ce pot sa zic, nu trozneste, transmisia are mult peste 7 luni, este la al doilea lant, foaia cam mancata, schimbatorul cam lovit.... pretul rezonabil, 5mii si un pic lei, batusem ceva drum, deci inghit si zic c-o iau.

Pana acum toate bune si frumoase...

Acum, de vreo 2 saptamani, ca a venit caldura, ma apuc si eu de surubarit, o curat, ung putin una alta, schimb o pereche de placute, indrept schimbatoru – era stramb si ... ajung la furca...

Furca culiseaza frumos, dar parca nu are 170mm cursa. Iau, masor ..., mda 161mm. Furca - un Lyrik, care trebuia sa fie de 170 sau 180.

OK, probabil are tija in ea de 160mm, dar de ce ... ? Ma duc la un amic cu magazin, cumpar o tija pt upgrade DebonAir si ma apuc de treaba.
Desfac suruburile de la lower, scot lowerul si .... bratul din stanga este lovit si tocit, are 5 ciupituri, iar acoperirea neagra este curatata – se vede ca s-a mers cu ea asa.


https://drive.google.com/file/d/10sCkQk-pWxU6XngcKgleDyDLGadopJa0/view

Acum mi-am raspuns la intrebare – furca a fost lovita si apoi a primit o tija mai scurta pentru a ascunde juliturile in interior !!! ingenios !!!

Plin de draci, ii scriu lui Alex – o da in tribune si imi zice ca nu stie nimic, ca el nu a umblat in furca, singurii care desfacut-o au fost cei de la Ace Of Spanners – Brasov si au schimbat burduful de la charger – era spart.

Apoi nu mai zice nimic, nu mai raspunde la niciun mesaj...

Tinand cont de urmatoarele:
- bicicleta a fost cumparata de noua de la YT (am primit factura de achizitie)
- cursa, din fabrica a venit de 170mm, nu 160 cum am cumparat-o eu

singurele concluzii pot fi:

1. ori cei de la Ace Of Spanners, l-au tepui pe domnul Pufan si i-au schimbat upperul cu unul lovit
2. ori domnul Alexandru Pufan, redactor www.dirtbike.ro, organizator de concursuri si om respectat in comunitatea noastra nu este decat un mincinos tepar!!!

La cum il stiu pe Cezar sigurul lucru pe care l-a facut a fost sa incerce sa repare o furca lovita - exclud varianta 1 deci ramane varianta 2.

Domnul Alexandru Pufan a lovit furca, apoi a trimis-o la Bv unde baietii i-au micsorat cursa, au lustruit julitura, i-au schimbat burduful rupt si bucsa de sus din bratul stang, probabil - ca la masinile rasturnate, chituite si revopsite, de la samsari !

Concluzie - teapa de 300 si ceva de Euro (conform - https://www.bike-components.de/en/RockShox/Lyrik-RCT3-A1-2016-2017-27-5-Spare-Parts-p56246/ kitul nr. 3) ...

Imi pare rau Alex, dar chiar trebuia sa atrag atentia asupra acestei situatii!

p.s. va rog, fara comentarii de genul: asta patesti daca cumperi la mana a doua sau daca nu ai fost atent atunci, degeaba te trezesti acum, etc.

ultima modificare: 28 martie la 19:20

+9
Un fost membru
Posturi: 7
Subiecte: 1

#399744 3 mai la 10:55

Asta nu e in regula . Va semnalat ca acea suspensie i-a fost schimbat burduful spart ?
O furca julita/lovita se inlocuieste deoarece reparatia corespunzatoare presupune costuri mai mari decat una noua . Si daca iesi la acelasi cost ,tot o furca veche e .
Lustruirea juliturilor nu e posibila in contextul functionarii la 100% din capacitate si a fiabilitatii date de producator . Semeringul si bucsa se resimt oricat de bine a fost lustruit - sunt facute sa functioneze pe o anumita cota si pe o suprafata cu o anumita rugozitate -daca se modifica acea cota si suprafata e evident ca trebuie modificate si materialele de contact !

razvan balan

Trimite mesaj
Posturi: 106
Subiecte: 4

#399748 3 mai la 13:19

... ce se poate repara sau ce merită sau nu a fi reparat, e altă discuție. Subiectul l-am deschis să aflați și voi ce tip de oameni avem printre noi, asta dacă nu știați deja.... :(.

ultima modificare: 3 mai la 13:19

+3
Un fost membru
Posturi: 7
Subiecte: 1

#399774 4 mai la 22:22

Tocmai asta am vrut sa subliniez si eu ,cum ca un biciclist pasionat i-si da seama ca ceva nu e in regula la bicicleta care o foloseste de noua .Cred ca exprimarea mea a fost prea tehnica si s-a pierdut esenta .

razvan balan

Trimite mesaj
Posturi: 106
Subiecte: 4

#399812 6 mai la 22:03

Update:

Azi m-a contactat Alex, l-a anuntat un amic despre topic.

Din cate am inteles, intr-adevar, dupa revizia 2 (a facut 4 revizii, toate in acelasi loc), furca a avut o cursa mai mica, iar daca incerca sa traga cu mana, in sus, de pod, bratele se extindeau, un pic, apoi reveneau. Argumentul ar fi fost ca: „au scos aerul (presiunea) din lower ca s-o faca mai sensibila” – furca este un Rock Shox Lyrik solo air, ...poate ma lamureste si pe mine cineva .... ce aer, ce presiune are lower-ul in el? Si da, bucsele au fost schimbate dupa fiecare service (personal nu stiam ca e necesara operatia la cca 100h de functionare).

Nu in ultimul rand, trebuie punctat ca, s-a oferit, fara sa-i spun eu nimic, sa suporte ½ din pretul unui upper.

Totusi, pentru mine ramane un mister, poate ne lumineaza putin cei de la service – sunt sigur ca a ajuns si la urechile lor povestea - ce s-a intamplat cu furca aia?

ultima modificare: 7 mai la 08:32

+1
Bogdan Action

Trimite mesaj
Posturi: 88

#399823 7 mai la 10:23

furca a avut o cursa mai mica, iar daca incerca sa traga cu mana, in sus, de pod, bratele se extindeau, un pic, apoi reveneau.
E normal sa se extinda in momentul in care tragi de ea in sus, ala e arcul negativ care actioneaza acolo, fie el de otel pecum la Manitou, DT, DVO, fie camera de aer negativa ca la Rockshox si Fox.

au scos aerul (presiunea) din lower ca s-o faca mai sensibila” – furca este un Rock Shox Lyrik solo air, ...poate ma lamureste si pe mine cineva .... ce aer, ce presiune are lower-ul in el?
Asta e o treaba destul de des intalnita la furci, dar se rezolva extrem de simplu, bagi de exemplu un soricel de plastic intrre simering si brat si iti iese tot aerul prins in lower.
Aia cu schimbatul bucselor la fiecare 100 de ore e de noaptea mintii...
In concluzie, ala trebuie sa-ti explice tie mai degraba de ce bratul din stanga este lovit si ciupit si mai ales de ce ti-a ascuns treaba asta, restul sunt harneli de doi lei.
Daca tot s-a oferit sa suporte jumatate din costuri, eu zic sa marsezi sa sa-ti cumperi un nou CSU, asta pana nu se suceste...

razvan balan

Trimite mesaj
Posturi: 106
Subiecte: 4

#399953 saptamana trecuta marti la 11:42

Cred ca pot considera inchis topicul, desi, as fi vrut sa aud si o parere a celor de la Ace Of Spanners – Brasov.... sunt sigur ca au habar de ce s-a intamplat cu furca aia, dar, probabil, prefera sa pastreze "confidentialitatea datelor" ... , Alex sustine ca furca lui nu a fost lovita inainte de a ajunge la service.

In fine, am primit de la Alex o suma de bani care acopera, cum am spus si mai sus, 50% din valoarea CSU-ului, fara transport.

Cealalta jumatate a ramas ca mi-am asumat-o eu, cand am cumparat o bicicleta second hand.

p.s. Bogdan, arc sau camera negativa la RockShox Solo Air nu prea exista, la fel si presiunea din lower.

ultima modificare: saptamana trecuta marti la 11:43

Bogdan Action

Trimite mesaj
Posturi: 88

#399956 saptamana trecuta marti la 12:55

Razvan, cu siguranta exista o camera negativa, nu cred ca ai vrea sa stii cum se comporta o furca pe aer doar cu una pozitiva. Vechile Reba erau mega configurabile, aveau valva pentru negativ separat si puteai sa bagi ce presiune doreai, astea mai noi au un sistem automat de egalizare pozitiv-negativ. De asta le si spune Solo Air...
Nu mai bine ne documentam putin inainte sa afirmam enormitati din astea cat casa ? Nu de alta dar nu sunt necesare cunostinte de fizica cuantica pentru a intelege cum functioneaza furcile astea.
Mi se pare absolut de bun simt ca cei de la ace of spanners sa nu dea din casa, le-a fost adusa o componenta cu probleme si au incercat s-o repare cum au putut. Nu au nici o datorie sa-ti explice tie ce si cum, cheia e la ala care ti-a vandut-o si care in mod evident iti ascunde lucruri.

Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 493
Subiecte: 2

#399957 saptamana trecuta marti la 13:04

Aia se refera la aerul din lowere ...e oarescum un mit! Nu confundati aerul din lower cu negativ/pozitiv

razvan balan

Trimite mesaj
Posturi: 106
Subiecte: 4

#399958 saptamana trecuta marti la 15:20

De bun simt sau nu ... puteau sa spuna ceva, ...., noi nu stim nimic, nu conoastem clientul, furca era noua cand a fost la noi, a venit varzasi am facut si noi ce am putut ... orice.... Nu cred ca trebuiau sa dea din casa niciun secret. E vorba de o furca ce a fost reparata de mantuiala, de Ace Of Spanners, la cererea clientului sau din propria lor initiativa, nu stiu ...

Daca a cerut clientul asta - e o treaba, daca au facut ei - e alta treaba.

Concluziile le tragem fiecare.

p.s. Bogdan, daca tot ai deschis subiectul, imi explici si mie, te rog, cum e cu camera aia negativa de la bratul solo air (nu-i zic cartus, in viziunea mea ala e altceva) si cu sistemul automat de egalizare pozitiv-negativ? stiu ca nu e locul aici, dar ma omoara curiozitatea.

George Romanescu

Trimite mesaj
Posturi: 670
Subiecte: 9

#399959 saptamana trecuta marti la 15:35

Daca doresti raspund eu Razvan:

SOLO AIR :
https://www.youtube.com/watch?v=0Gsqjmui-hQ
https://www.pinkbike.com/news/Tech-Tuesday-negative-spring-air-shocks-2012.html

Adica , pentru a fi treaba mai simpla cat bagi in camera pozitiva atat va intra si in negativ ca sa nu mai existe un arc de revenire pt negativ

DUAL AIR - vechile Rock Shox aveau inca o valva in lower si erau super configurabile dar pt cunoscatori ....asa ca dpdv costuri si trend spre "idioti" ( make it simple ) s-a renutat de tot la dual air.

Long story short , bratul furcii de arc poate fi pozitiv/negativ:

SOLO AIR
DUAL AIR
ARC / ARC
AER /ARC

Spor

ultima modificare: saptamana trecuta marti la 15:36

razvan balan

Trimite mesaj
Posturi: 106
Subiecte: 4

#399960 saptamana trecuta marti la 16:20

Da, scuze, postul a luat o directie gresita (vina mea - p.s. Bogdan, daca tot ai deschis subiectul, imi explici si mie...)
Cred ca ne putem opri aici cu partea tehnica.

Multumesc.

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2019 DirtBike.ro