Forum

Subiect: Sfaturi curatare lant

#10638

Adrian Doroftei
Postat de Adrian Doroftei
Subiect deschis de la 8 noiembrie 2020 la 15:29
Raporteaza
Ma gandeam sa achizitionez un dispozitiv special pentru curatat lantul deoarece nu sunt sigur cum ar trebui sa-l curat, ce produse sa folosesc si cat de des. Am vazut si chestii pe youtube pe subiectul asta, dar voiam sa vad si pareri de aici. Este muc off mai bun decat alte branduri la dispozitivele de genul? Ce alte variante de curatat lantul aveti si ce produse folositi? Multumesc
Postat de Adrian Doroftei la 8 noiembrie 2020 la 15:29
0
0
Muc off eu zic ca este cel mai bun dintre toate din toate punctele de vedere
Postat de Ionut Oli la 8 noiembrie 2020 la 16:17
0
0
Poți să-l cureți și cu aur, tot 1500-2500 km te ține la MTB. Așa că...șervețele umede și 0 efort. Câți bani dai pe produse e curățare, îți iei lanț nou.
Postat de Teodor Jagate editat la 8 noiembrie 2020 la 18:35
0
0
Dat jos și ținut în motorină, peste noapte, dacă vrei sa arate curat, mai ales după ture de vară în care adunăm mult praf. Sticlă de Nestea, cu gura largă, scuturat bine, apoi șters, iese lacrimă.
Postat de Marius Chereja la 8 noiembrie 2020 la 19:51
0
0
Iese lacrima DAR e munca multa pt ceva estetic, in rest nu faci nimic... durata de utilizare a lantului e similara cu ce fac acum:
Sters cand e murdar, (ocazional si cu degresant pe carpa cand e FOARTE murdar), apoi reungere.

Nu ma (mai) complic sa-l dau jos fiindca
Teodor Jagate
Poți să-l cureți și cu aur, tot 1500-2500 km te ține la MTB.
Postat de Calin Neagu editat la 9 noiembrie 2020 la 10:03
0
0
nu stiu de voi dar eu cand imi curat lantul folosesc o periuta de dinti deoarece dupa 5-6 plimbari nu pot sa zic ca e foarte murdar dar e vizual mizeria iar dupa ce ii dau cu apa iau o periuta si pun fairy ca pasta de dinti si frec , dupa care clatesc si mai dau o data cu peria sa fiu sigur ca e curat , asa fac si pe foi si pe pinioane chiar daca sunt putin murdare iar dupa ung de fiecare data cu muc off dry sau wet
Postat de Ionut Oli la 9 noiembrie 2020 la 12:53
0
0
Minu Cristian
Minu Cristian
@minu.cristian
Salutare! Pentru curatare folosesc o tehnica destul de simpla, ce mi s-a parut si cea mai eficienta pana acum: o sticla cu gura lata sau un borcan de plastic cu 2-300 ml de benzina in care pun lantul si agit puternic, las sa se decanteze mizeria (timp in care ma ocup de pinioane, foi, rotite), dupa sterg excesul si las sa se usuce. Ideea e ca asa se curata lantul si in interior, acolo unde conteaza de fapt. De curiozitate am pus un magnet puternic pe capacul borcanului si asa arata pilitura de metal dintr-un lant necuratat de o luna.
Article Image

Pentru lubrifiat folosesc ceva home-made :))) 1/4ceara de albine, 1/4 parafina si 1/2 ulei de parafina, topite la foc mic si scufundat lantul pentru 5 min. Tine cam 100-120km, e ok si pentru praf si pentru umezeala, transmisia ramane mai curata iar amestecul se poate refolosi. Am incercat recent si Squirt wax lube, tot pe baza de ceara, si se comporta foarte bine.
Postat de Minu Cristian la 9 noiembrie 2020 la 22:32
0
0
Multumesc pentru raspunsuri!
Postat de Adrian Doroftei la 10 noiembrie 2020 la 09:51
0
0
Salut!
Redeschid subiectul. Am inteles de la Gelu si dintr-un clip video ca lantul se curata in asa fel incat sa indepartezi uleiul lipicios de conservare cu care vine din fabrica. In special cel dintre role si bolt. Se pune degresant ( pe viitor voi folosi si eu detergent de vase Amway - este biodegradabil) pe o carpa cu care se infasoara lantul, apoi derulez lantul din pedale spre inapoi. Sau folosesti perii. Pui degresant pe perii. Sau dispozitiv de degresat lant.
Teodor spune de servetele umede.
Acum folosesc ceara, dar degresez lantul la o bicla a unei rude.
Deci eu procedez gresit cand cand pompez dintr-un recipient cu pompita degresant si indrept jetul spre interiorul zalelor. Normal ca ajunge si pe role si ar intra si sub ele. Cu atat. Ai mult daca folosesti degresant spray. Ala intra si mai bine in interstitii.
De asemenea daca pompez peste rotitelor de la schimbator ar putea intra la rulmentii rotitelor?
Dar cand pompez intre zale o fac ca se indepartez nisipul si pietricelele inglobate in ulei. Uneori este posibil ca transmisia sa fie fara nisip, dar curge de pe roti si cadru cand le speli.
Si degresantul inmoaie. Nu dau cu jet puternic din zgarcenie. Sa nu se consume degresant. Apoi pun si jet de apa pe partea inferioara a lantului la mijoc intre caseta si foaie ca sa se indeparteze uleiul degresat.
Urmaresc sa indepartez nisipul si pietricelele din transmisie, nu sa-l fac frumos.
Postat de Florin Vasiliu editat la 23 iunie 2022 la 09:36
0
0
Și după ce scoți degresantul din fabrică cu ce vei lubrifia Florine ?
Dacă îl faci cu ceară ok, dar dacă îl dai cu ulei e prostie să îndepărtezi lubrifiantul stock.
Postat de Calin Neagu editat la 21 iunie 2022 la 09:37
0
0
Imi cer scuze! Am vrut sa scriu “sa NU indepartezi uleiul lipicios de conservare cu care vine din fabrica”.
https://m.youtube.com/watch?v=hodXyOkyP94
Uleiul din fabrica oricum se curata in timp. Cel de pe zonele exterioare. Cel dintre role si bolt si dintre zaua exterioara si zaua interioara mult mai greu. Acolo ar fi zonele importante.
Cum spune Gelu nu mi se pare rau, am vazut si in tutoriale, dar mi se pare greu iarna. Ca sa nu-mi inghete mainile pulverizez usor, fara presiune mare, fara consum mare in interiorul zalelor, unde intra dintii. Oare sa curete si uleiul ala dintre bolt si rola? Recipient cu pompita, nu spray.
Gelu, ziceai ca nu este bine sa scoti lantul si sa-l bagi intr-un vas cu benzina tocmai ca sa nu cureti uleiul de sub role. Nu stiu daca iti mai aduci aminte.
La bicla mea folosesc ceara, deocamdata. Dar mai curat bicla unei rude care foloseste ulei.
Shimano are acel ulei foarte cleios. KMC nu are.
Postat de Florin Vasiliu la 23 iunie 2022 la 11:09
0
0
Acasa, dar nu m-am gandit sa folosesc apa calda. Cu furtun de la un camin de apa din curte. Nu am folosit galeata.
Postat de Florin Vasiliu la 23 iunie 2022 la 18:54
0
0