Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Suport prins bicicleta pe perete


Cristi Pop

Trimite mesaj
Posturi: 32
Subiecte: 3

#408855 3 iulie la 13:47

Salut,

A venit timpul să imi organizez garajul de biciclete și cea mai bună soluție ca să economisesc spațiu ar fi sa agăț bicicletele de roata din față/spate.

Sunt ceva dezavantaje pentru furcă/frâne hidraulice? Am două cursiere și două hardtail-uri pe care vreau sa le agăț.

Un fost membru
Posturi: 2229
Subiecte: 12

#408856 3 iulie la 14:17

Te referi la ceva gen
As vrea sa spun ca sint fan, dar nu e cazul.
Nu cred ca are furca ce sa pateasca daca o lasi cu presiune in ea, frina nici atit. Dar pur si simplu ideea de a agatat bicicleta de roata mi se pare ciudata.

Daca ai de gind sa folosesti tavanul, nu mai bine folosesti niste cirlige metalice, invelite in burete gen https://www.dedeman.ro/bucuresti5/izolatie-teava-alfaflex-d-28-x-6-mm-l-2-m/p/2021219 , agati bicicleta de top tube si gata?

Cristi Pop

Trimite mesaj
Posturi: 32
Subiecte: 3

#408857 3 iulie la 14:26



La asa ceva ma refeream.
Stiu ca e destul de comuna solutia asta, dar ma gandesc ca poate pentru mtb e mai cu cantec din cauza uleiului din frane si suspensie.

Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 691
Subiecte: 13

#408858 3 iulie la 14:34

Pentru furcă este chiar benefică suspendarea, eu întotdeauna întorc bicicleta cu rotile in sus înainte de tură, iar la frâne nu contează (dacă sunt aerisite, adică situația corectă).
Cu putina imaginație îți poți realiza singur un astfel de sistem cu materiale care se găsesc la îndemână.
La HT, mai ales dacă sunt grelute, parcă nu as suspenda cum este poză, aș lăsa cu roataedin spate pe sol

ultima modificare: 3 iulie la 17:55

+2
Cristi Pop

Trimite mesaj
Posturi: 32
Subiecte: 3

#408859 3 iulie la 14:53

Sincer nici eu nu gasesc nici o explicatie pentru care NU ar fi bine suspendarea de roată. Am gasit pe internet toti felul de povești cum că le curgea lichid din furca sau erau probleme la frane. Din cauza asta am zis ca intreb si aici, sa fiu sigur totusi.

Nu intenționez să cumpăr cărlig special pentru biciclete cănd pot sa improvizez și să modific eu după cum am nevoie.

Cred că cel mai bine ar fii cursierele să le pun mai sus, agatate de roata din spate si mtb-urile mai jos, agatate de roata din fata, cea din spate sa stea pe sol.

Mersi de raspunsuri.

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 1965
Subiecte: 3

#408860 3 iulie la 15:07

Am eu doua cuiere verticale in paralel. Singura problema e ca trebuie sa am grija mare cand aliniez bicicletele ca sa nu se loveasca una de alta si ca murdaresc peretele cu roata. Ma gandeam sa prind un profil U cu gauri pe perete ca sa pot muta carligul mai sus sau mai jos si sa am ghidaj pentru roti si sa nu mai murdareasca peretele.

ultima modificare: 3 iulie la 15:08

Un fost membru
Posturi: 2229
Subiecte: 12

#408861 3 iulie la 15:09

Mai bine mergi pe asa ceva
Eviti zone mici de stres, bicicleta sta in pozitia normala.

Robert Chiras

Trimite mesaj
Posturi: 125
Subiecte: 2

#408865 3 iulie la 17:30

Eu nu inteleg ce fel de stres ar putea fi pe bicicleta daca o tii sprijinita de perete, pe roata din fata sau spate. Adica, bicicleta ne poate tine in carca (si mai ales prin hartoape pentru un MTB), dar nu e in stare sa isi tina greutatea proprie pe o roata?
Eu folosest ceva de genul asta (luat tot de pe AliExpress): https://www.aliexpress.com/item/4000747000634.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.33a377d9WCYGja&algo_pvid=dd24840b-00ed-4c8b-95de-38c862979690&algo_expid=dd24840b-00ed-4c8b-95de-38c862979690-1&btsid=0b0a187915937861781215261e609a&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_
E micut, nu sare prea tare in ochi cand bicicleta lipseste, si o tine chiar bine de roata. Singurul dezavantaj, cum a zis si Gelu mai sus, e sa ai grija la perete, ca il poti murdari cu roata care sta pe podea.
Cu suportii aia, iti poti tine mai multe biciclete una langa alta, pe care le alternezi: una cu roata fata sus, urmatoarea cu roata spate sus.

+2
Marius Chereja

Trimite mesaj
Posturi: 188
Subiecte: 2

#408869 3 iulie la 19:27



Suport cu prindere pe pedala, optimizare maximă a spațiului.

+1
Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 691
Subiecte: 13

#408872 3 iulie la 21:07

Asta ultimul mi se pare cam nașpa. Dacă vrei să iei bicicleta din spate trebuie să o dai jos pe cealaltă. În funcție de spațiul disponibil prin jur poate fi incomod.
Cel mai practic este în opinia mea cel cu montare pe perete vertical.

+1
Marius Chereja

Trimite mesaj
Posturi: 188
Subiecte: 2

#408873 3 iulie la 22:10

Sunt două suporturi separate, nu e obligatoriu sa le pui așa. Pentru mine funcționează, e bicicleta mea si a soției, de obicei ieșim împreună. Oricum, e foarte simplu, ridici bicicleta puțin și o iei jos, nu vad ce e greu. E foarte eficient pentru că ocupa puțin spațiu, poți trece foarte aproape de bicicletă față de una care vine drept în jos din tavan sau pe perete. Suportul e asta:

https://www.marosbike.ro/depozitare/suport-bicicleta-pe-perete-force.html

Adrian Damian

Trimite mesaj
Posturi: 762
Subiecte: 11

#408885 4 iulie la 13:57

In functie de diversi factori, acest suport poate sau nu sa fie optim. Personal nu il vad util pentru stocarea a mai mult de 2 , sa zicem 3 biciclete si asta in conditiile in care bicicletele respective sunt folosite ocazional, exceptand situatia fericita cand ai disponibil la intrarea in casa un perete intreg pt biciclete. Eu nu as duce mai departe de hol o bicicleta folosita zilnic, iar ca sa o sterg de praf in fiecare zi mi se pare timp irosit.

Asta mi se pare cel mai destept pentru ca sustine roata intreaga, fara riscul de a zgaria janta,, insa e si cel mai scump :
https://www.youtube.com/watch?v=SEbjiMbBvco
Evident exista si variante DIY :
https://www.youtube.com/watch?v=D9NGzNWb_rQ
https://www.youtube.com/watch?v=bT_cQmDm1VU

Mai e si varianta asta :
https://www.emag.ro/suport-metalic-fixare-bicicleta-maxim-25-kg-prindere-perete-accesorii-incluse-is00000890/pd/D2JP3ZBBM/?X-Search-Id=574bd1aa0456ef21368b&X-Product-Id=41558083&X-Search-Page=1&X-Search-Position=0&X-Section=search&X-MB=0&X-Search-Action=view

+2
Cristi Pop

Trimite mesaj
Posturi: 32
Subiecte: 3

#408921 6 iulie la 14:56

Mersi de raspunsuri, pana acuma cel mai tentant e linkul trimis de Adrian Damian:
https://www.youtube.com/watch?v=bT_cQmDm1VU

Cred ca o sa incerc sa imi fac si eu asa ceva, O sa postez aici cum a iesit.

Ar fi bun un topic ca asta pentru solutii elegante si/sau utile pentru depozitarea bicicletelor. Sa adauge fiecare ce solutii sau idei au.

Un fost membru
Posturi: 2229
Subiecte: 12

#408925 6 iulie la 16:15

Robert Chiras: Eu nu inteleg ce fel de stres ar putea fi pe bicicleta daca o tii sprijinita de perete, pe roata din fata sau spate. Adica, bicicleta ne poate tine in carca (si mai ales prin hartoape pentru un MTB), dar nu e in stare sa isi tina greutatea proprie pe o roata?


Hai ca ca iti explic cit esti de penibil cu ironiile tale. O roata de bicicleta este facuta sa absoarba forte care actioneaza din exteriorul jantei , radial, spre butuc (de-a lungul spitelor ca sa pricepi tu). In momentul in care agati o bicicleta de 12-14kg de janta, intr-un montant de circa 1cm diametru, conduci la aparitia unor forte care nu sint normale. In acel moment fortele actioneaza spre exteriorul rotii. Teoretic o roata tensionata corect, ar trebui sa reziste fara probleme dar in nici nu caz din motivul (prost de altfel) explicat de tine.
Iti dau alte exemple.. ghidoanele de bicicleta din fibra de carbon, facute sa reziste la zeci de kilograme aplicate pe capete dar care pot crapa daca le pui end baruri. Tije de sa din fibra de carbon care pot crapa daca stringi qr-ul prea tare. Simplul fapt ca anumite componente pot prelua anumite forte, nu inseamna ca sint indestructivile.

Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 691
Subiecte: 13

#408926 6 iulie la 16:27

Nu prea as compara aluminiul cu carbonul în privința comportamentului la diversi solicitări.
Problema e o văd altfel: tensiunile exercitate pe jante în timpul utilizării bicicletei sunt temporare în sensul că datorită deplasării îl schimbăm permanent locul unde acționează. Dacă am agăța o bicicletă de jante cu un cârlig, mai ales dacă bicicleta este grea, tensiunea produsă la interacțiunea cu cârligul este localizată și durează un timp mult mai lung, poate zile întregi.
Aceasta poate conduce la stres anormal asupra jantei.
Mai depinde și cum este fixată bicicleta: dacă este suspendată vertical, în genul suportului de tavan, tensiunile sunt mult mai mici și corespund doar greutății bicicletei. Dacă este agățată de un perete vertical, fără să atingă solul, forțele pot fii și de 10 ori mai mari. Dacă este nevoie am să dau o explicație suplimentară, prof of concept, că să fie clar.
De aceea am și spus că este o idee cam proastă să agăți bicicleta pe perete vertical fără să se sprijine pe sol.

ultima modificare: 6 iulie la 16:28

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 1965
Subiecte: 3

#408928 6 iulie la 16:59

E sarcina statica de 12..14 kg, n-are ce sa pateasca roata. Fortele de smulgere ale spitelor care apar la viraje cu ocupant calare sunt mai mari. Cele laterale chiar iti deformeaza elastic janta. Iti poti da seama de asta cand iti freca discul la pedalat in picioare. Tin bicicleta agatata de roata de ani de zile fara niciun fel de probleme.

ultima modificare: 6 iulie la 17:42

Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 691
Subiecte: 13

#408930 6 iulie la 19:10

acum Am niște treabă pe acasă dar diseară am să fac o schemă să vedeți ce se întâmplă atunci când bicicleta este sprijinită cu cârlig de perete vertical. Apar acolo niște momente de forțe care fac ca sarcina asupra roți să fie mult mai mare decât în cazul în care bicicleta este pur și simplu atârnată de tavan. De asemenea o să vedeți de ce este cel mai sigur să o sprijini vertical dar cu roata din spate pe sol.

Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 691
Subiecte: 13

#408938 6 iulie la 23:26

Am revenit cu teoria, mi s-a parut interesant de analizat.
Toate explicațiile cu ceva calcule estimative sunt intr-un document pdf pe care îl puteti accesa din link-ul de mai jos:
https://drive.google.com/file/d/1y3LmWTzlczsk8_Yo2Ae27rhGaOdXn6sw/view?usp=sharing

Mie cele mai stress-free pentru bicicleta și ușor de realizat mi se par cea din postul #408861 (JDM Al Khalid) sau sprijinta pe perete vertical dar cu roata spate pe sol.
Solutia din clipul pus de Adrian Damian mi se pare iarasi interesanta si cu solicitari minime pentru bicicletă dar e mai greu de facut DIY.

ultima modificare: 6 iulie la 23:27

+1
Robert Chiras

Trimite mesaj
Posturi: 125
Subiecte: 2

#408951 7 iulie la 10:54

JDM Al Khalid: Robert Chiras: Eu nu inteleg ce fel de stres ar putea fi pe bicicleta daca o tii sprijinita de perete, pe roata din fata sau spate. Adica, bicicleta ne poate tine in carca (si mai ales prin hartoape pentru un MTB), dar nu e in stare sa isi tina greutatea proprie pe o roata?


Hai ca ca iti explic cit esti de penibil cu ironiile tale. O roata de bicicleta este facuta sa absoarba forte care actioneaza din exteriorul jantei , radial, spre butuc (de-a lungul spitelor ca sa pricepi tu). In momentul in care agati o bicicleta de 12-14kg de janta, intr-un montant de circa 1cm diametru, conduci la aparitia unor forte care nu sint normale. In acel moment fortele actioneaza spre exteriorul rotii. Teoretic o roata tensionata corect, ar trebui sa reziste fara probleme dar in nici nu caz din motivul (prost de altfel) explicat de tine.
Iti dau alte exemple.. ghidoanele de bicicleta din fibra de carbon, facute sa reziste la zeci de kilograme aplicate pe capete dar care pot crapa daca le pui end baruri. Tije de sa din fibra de carbon care pot crapa daca stringi qr-ul prea tare. Simplul fapt ca anumite componente pot prelua anumite forte, nu inseamna ca sint indestructivile.

WOW! Ai facut tu teste din care ti-au reiesit toate alea? Poate ca centimetrul ala de care zici poate sustine si 100Kg. Poate nu, poate da. Ai adus vreo dovada concreta din care sa reiasa ca NU? N-ai adus. Doar vorbe-n vant! SI toate astea, de la unu care spune ca atunci cand sprijini bicicleta pe roata, forta actioneaza spre exteriorul rotii
E usor sa faci pe altul penibil, dar cand vii cu explicatii sa nu aduci absolut nicio dovada concreta care sa iti sustina spusele, nu cred ca esti mai departe fix de cuvantul pe care l-ai folosit chiar TU.

ultima modificare: 7 iulie la 11:03

Un fost membru
Posturi: 2229
Subiecte: 12

#408952 7 iulie la 11:06

Vrei dovezi pentru ce punct? Fortele care se exercita asupra unei roti? Faptul ca anumite componente pot crapa daca sint supuse la forte anormale? Cere lamuri frumos si iti explic.
Diferenta intre noi este ca eu am retineri in schimb tu esti plin de siguranta. Te las pe tine sa tragi concluzia cine ar trebui sa demonteze explicatiile celuilalt.

Adrian Damian

Trimite mesaj
Posturi: 762
Subiecte: 11

#408963 7 iulie la 13:13

Serios acum baieti, ati ajuns sa va certati pe faptul ca o roata poate sau nu sa sustina greutatea unei biciclete ?
@Vlad
Foarte valide punctele mentionate de tine, in toate cele 3 situatii, insa nu cred ca era nevoie de acel mini proiect pentru a demonstra asta, cred ca orice cu putina logica poate deduce rezultatele studiului tau.
@ Vlad si JDM
Insa , intrebarea principala este : chiar crezi cu tarie ca acele forte exercitate asupra uni centimetru de janta, in situatia cea mai critica(3), sunt suficinet de mari incat sa afecteze integritatea jantei ? Ati folosit sintagma "forte care nu sunt normale" , pe baza a ce anume ati dedus lucrul acesta ? Stiti cumva din date concrete care este forta exacta(jouli) necesara pt ca o janta sa cedeze?

https://www.youtube.com/watch?v=OrfF719_goE
https://www.youtube.com/watch?v=OoYKOU7O1r0
UCI specifica faptul ca rotile trebuie sa suporte un impact de 40 jouli (400kg/cm) . Noi vorbim aici de 15kg/cm.
Si din nou , daca atarnarea bicicletelor ar fi fost o problema atat de mare, nu s-ar fi sesizat cineva la un nivel mult mai inalt ? Ori producatorii nu ar fi dat o notificare in acest sens?

+1
Un fost membru
Posturi: 2229
Subiecte: 12

#408964 7 iulie la 13:28

Adrian. E vorba si de directia pe care este aplicata o forta si asta e fizica de liceu. Exista fortele aplicatie din exteriorul jantei spre centru, pentru care sint calculate si proiectate jantele si sint cele testate in clipurile tale, fortele care sint exercitate la o utilizare normala a jantei.
Eu vorbesc despre forte aplicate din interiorul jantei spre exterior. Te rog sa imi arati cine testeaza asa ceva? iti spune eu, nimeni. De ce? Pentru ca e irelevant, o roata nu e facuta sa tragi de janta spre exterior. De asta am folosit sintagman forte care nu sint normale.
Am inchis subiectul, fiecare e liber sa isi atirne bicicleta cum vreau. Asta a fost un alt thread in care oameni care nu au skilluri de baza de fizica sint vocali nevoie mare.

Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 691
Subiecte: 13

#408965 7 iulie la 13:28

Evident ca nu am nici un argument riguros prin care sa sustin ca s-ar strica ceva, eu am afirmat doar ca ”poate conduce la stres anormal asupra jantei”. Acel poate lasa loc de manevra :).
In rest, o parere personala, legata de faptul ca nu as suspenda bicicleta decat in modurile mentionate mai sus (#408861) sau vertical cu roata spate pe sol si un argument ca cel mai nasol mi se pare ca in #408857. Evident fiecare avem cate un punct de vedere, pana la urma face fiecare cum crede. Bicicleta lui, banii lui, problemele lui.


nu cred ca era nevoie de acel mini proiect pentru a demonstra asta, cred ca orice cu putina logica poate deduce rezultatele studiului tau.

Asta a fost asa, de fun, cat astept bicileta vietii de la Decathlon, care este pe stoc pe undeva. :)

ultima modificare: 7 iulie la 13:29

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 1965
Subiecte: 3

#408969 7 iulie la 14:50

Every spoke on the unloaded wheel has a tension of the order of 100lb [445N].
https://www.cyclist.co.uk/in-depth/85/the-science-behind-spokes

O spita e tensionata la:

445 N / 9,81 m*s^-2 = 45,36 kg

Deci cele 4..5 spite pe care se distribuie ponderea cea mai importanta a masei bicicletei cand o agati in cuier nu tin inca 13 kg? Mai ales ca rezultanta greutatii si a reactiunii zidului ar trebui sa fie aprox. tangentia la linia mediana a jantei, deci distribuita in lungul jantei. Oricum, e o problema interesanta de fizica care merita rezolvata mai riguros.

ultima modificare: 7 iulie la 18:41

Cristi Pop

Trimite mesaj
Posturi: 32
Subiecte: 3

#409383 19 iulie la 16:32

Salutare,

Am reusit sa imi ordonez bicicletele pe perete. Am ramas la prinsul cu ajutorul carligelor de perete.

MTB-urile le-am lasat cu roata din spate pe podea, si agatate de roata din fata de perete.

Cursierele fiind mai usoare am decis sa le spânzur de roata din fata pe perete. Am luat in considerare calculele lui Vlad Fratiman si am decis sa mut carligul cat de sus posibil fata de punctul de contact cu roata.

distanta dintre suport si punctul de contact al rotii cu peretele=~20cm; greutatea bicicletei=~9kg; centrul de greutate= ~35cm Forta rezultata e de ~16kg. Pot confirma ca am tinut mana sub roata din fata si nu e ceva forta iesita din comun. La MTB nu am calculat din moment ce carligul tine doar echilibrul rotii.

Carligele le-am cumparat din Leroy Merlin si pe perete am pus un panou de osb de 16mm ca sa pot muta carligele unde vreau mai usor si sa mai pot adaug carlige printre si deasupra bicicletelor.

Bicicletele ocupa destul de putin loc:
Inaltime: 2m
Latime: 1.85m (cred ca mai pot salva 15cm daca le ingramadesc)
Adancime: 1.10m (de la perete la cel mai departat punct, ghidon sau șa)

Toate bicicletele se pot lua fara a da jos alta de pe perete. Cu cea din dreapta, de langa perete, e mai dificil putin, dar pe aia o folosesc mai rar.



ultima modificare: 20 iulie la 11:04

+1
Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 691
Subiecte: 13

#409394 19 iulie la 21:11

Nu se vad pozele, ceva se întâmplă, uneori când pun link nici mie nu îmi apar. Probabil cât ar trebui o soluție mai bună la această problemă. Îmi dau seama că e vorba de spatiu de stocare care costă, dar poate se găsește o soluție mai directă de pus poze pe site.

Adrian Damian

Trimite mesaj
Posturi: 762
Subiecte: 11

#409399 19 iulie la 23:43

Pasii sunt extrem de simplii. Singurul aspect la care trebuie atentie este selectarea linkului care are *.jpg la final.
Aici e problema la el , nu a incarcat cum trebuie poza.


Cred ca daca imaginea initiala e bmp ti-l transforma in .png in urma upload-ului. JPG este cel mai usor de folosit pt web , asa ca majoritatea exemplelor sunt cu formatul acesta.

ultima modificare: 20 iulie la 00:14

Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 691
Subiecte: 13

#409400 20 iulie la 00:08

Aja, deci e musai sa fie in format jpg? Sau poate sa fie orice format de imagine, dar sa fie la urma extensia, adica nu tot felul de interogari dinamice, cum mai fac anumite site-uri care nu iti furnizeaza imaginea in mod direct si dinamic, printr-o interogare la server. Ma rog, sa nu intru in chestii prea tehnice, faza e ca pozele postate pe situ-uri specializate risca ca dupa un timp sa nu mai fie disponibile, de aceea ar fi mai buna o solutie la care forumul sa aiba mai mult control.

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 1965
Subiecte: 3

#409401 20 iulie la 00:13

JPG sau PNG. De fapt tot ce afiseaza browserul si te lasa site-ul pe care incarci sa incarci. Nu e dinamic, se incarca static dar de pe alt site.

ultima modificare: 20 iulie la 00:14

Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 691
Subiecte: 13

#409403 20 iulie la 00:24

Da, asta e ideea, sa fie imagini statice. Partea nasoala este ca trebuie sa te folosesti de tot felul de site-uri de gazduire, unde de obicei ai limitari daca nu platesti. Google nu prea iti da posibilitatea sa sheruiesti imagini in mod direct (static).

+1

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2020 DirtBike.ro