Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Un aspect mai putin discutat referitor la replici


Eduard Motoi

Trimite mesaj
Posturi: 606
Subiecte: 22

#342610 6 mai 2015 la 16:22

Nu stiu de cate ori s-a discutat despre problema replicilor din industria cliclismului, dar am citit chiar acum articolul de pe site privitor la replici si cred ca sunt unele lucruri care sunt uitate la capitolul asta.

In primul rand, chinezii copiaza de obicei doar lucrurile care sunt usor de copiat, gen tricouri, ghidoane, sei, chiar si cadre de carbon. Eu nu am auzit sau vazut pana acum copii dupa XTR sau Record. De ce oare?

Totodata, pentru a explica fenomenul replicilor din industria ciclismului, trebuie sa ne reamintim putina istorie. Stim cu totii ca faimoasa companie Specialized a luat fiinta dupa ce fondatorul ei(nu i-am retinut numele) a luat un mtb din SUA si l-a dus la clonat in Asia(Japonia, cred), ca sa poata produce ieftin milioane de mtb-uri si sa faca el o gramada de bani.

In acelasi stil, Schwinn a folosit producatorul asiatic Giant ca sa produca biciclete ieftine si sa faca multi dolari. Dupa o vreme, tipii de la Giant au inceput sa foloseasca cunostintele dobandite de la americani ca sa faca biciclete bune sub nume propriu. Si astfel, Giant a ajuns o companie celebra, pe cand compania cu traditie Schwinn a luat-o la vale, devenind o companie semi-fantoma, cel putin in perceptia populara.

Ce incerc eu sa exemplic aici e faptul ca occidentalii sunt responabili pentru transferul tehnologic care a avut loc pe tot parcursul secolului 20 din Europa si SUA inspre Japonia, China si Indonezia. E de mirare atunci ca asiaticii s-au gandit si ei sa foloseasca noile cunostinte pentru a-si realiza propriile companii de succes? Si aici intra atat companiile oneste, cat si fabricile unde se fac replici la scara industriala. Nu e foarte greu sa furi tehnologie in conditiile in care intr-o singura cladire din Shenzen pot lucra mai multe companii din acelasi domeniu. Unele produc biciclete de 5000 de dolari, altele fac biciclete de 200 de dolari.

Si ce e mai profitabil, sa faci biciclete pentru muncitori sau cadre din carbon pentru snobii cu bani din Occident, in conditiile in care costurile de productie sunt similare? Nu toti chinezii sunt idioti, asa cum ar vrea companiile americane. Cine vrea sa descurajeze replicile si munca in conditii de sclavie nu are decat sa nu mai cumpere bunuri din Asia, ca chinezii nu forteaza pe nimeni sa le cumpere produsele.

Atat timp cat faci export voluntar de tehnologie, trebuie sa te astepti si sa iei teapa la un moment dat. Pana la urma, meseria se fura, nu se-nvata.

ultima modificare: 6 mai 2015 la 20:30

+2

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2021 DirtBike.ro