Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

care este viteza maxima atinsa de o cursiera?


marius macarie

Trimite mesaj
Posturi: 129
Subiecte: 28

#274834 3 februarie 2013 la 09:14

care este viteza maxima atinsa de o cursiera? am niste contraziceri pe acesta rubrica de pe facebook http://www.facebook.com/groups/104037933017443/410953845659182/?notif_t=group_activity

Tudor Costin
Moderator

Trimite mesaj
Posturi: 2114
Subiecte: 25

#274836 3 februarie 2013 la 09:39

Maxima atinsa unde, pe plat, la plasa, la vale?

+1
marius macarie

Trimite mesaj
Posturi: 129
Subiecte: 28

#274837 3 februarie 2013 la 09:41

Tudor Costin: Maxima atinsa unde, pe plat, la plasa, la vale?

pe plat!

Tudor Costin
Moderator

Trimite mesaj
Posturi: 2114
Subiecte: 25

#274838 3 februarie 2013 la 09:44

Pe plat la plasa asta e un exemplu elocvent http://www.youtube.com/watch?v=NrIh_XhGPxY

Un fost membru
Posturi: 2229
Subiecte: 12

#274839 3 februarie 2013 la 09:44

in general o cursiera nu prea prinde viteza. trebuie un ciclist pt asta... de asemenea nu ai spus in ce conditii... velodrom, drum drept. coborire...
exemplu rando.. casartelli cind a murit in 1995 lovind acea bordura in giro avea 80km/h pe coborire.
la drum drept as zice ca ating aprox 50km/h in sprinturi
pe velodrom banuiesc ca se ating viteze mai mari dar pt foarte putin timp. plus ca acolo sint alte conditii

+2
marius macarie

Trimite mesaj
Posturi: 129
Subiecte: 28

#274840 3 februarie 2013 la 09:51

JDM Al Khalid: in general o cursiera nu prea prinde viteza. trebuie un ciclist pt asta... de asemenea nu ai spus in ce conditii... velodrom, drum drept. coborire...
exemplu rando.. casartelli cind a murit in 1995 lovind acea bordura in giro avea 80km/h pe coborire.
la drum drept as zice ca ating aprox 50km/h in sprinturi
pe velodrom banuiesc ca se ating viteze mai mari dar pt foarte putin timp. plus ca acolo sint alte conditii

deci pe drum drept si cu o cursiera cu cadru de otel! tipul cu care m-am contrazis spune ca prinde 70km/h! un profesionist da! dar nu un amator cu o cursiera cu cadru de otel!

ultima modificare: 3 februarie 2013 la 09:51

Un fost membru
Posturi: 2229
Subiecte: 12

#274841 3 februarie 2013 la 09:56

70km/h in drum drept ? am fooooooooooooarte mari dubii.. poate doar la modul exemplificat de Tudor.. tailgating.
nu atingi 70km/h nci cu mama carboanelor si ultralegerelor.. la viteza aia fizica e limitarea nu bicicleta

0
marius macarie

Trimite mesaj
Posturi: 129
Subiecte: 28

#274842 3 februarie 2013 la 09:59

JDM Al Khalid: 70km/h in drum drept ? am fooooooooooooarte mari dubii.. poate doar la modul exemplificat de Tudor.. tailgating.
nu atingi 70km/h nci cu mama carboanelor si ultralegerelor.. la viteza aia fizica e limitarea nu bicicleta

corect! si mai sunt cativa care sustin acest lucru ca prind 70km/h http://www.facebook.com/groups/104037933017443/

Tudor Costin
Moderator

Trimite mesaj
Posturi: 2114
Subiecte: 25

#274843 3 februarie 2013 la 10:00

Da kilometraj nu are nimeni din cei ce se lauda cu asa viteze?

+2
marius macarie

Trimite mesaj
Posturi: 129
Subiecte: 28

#274844 3 februarie 2013 la 10:02

Tudor Costin: Da kilometraj nu are nimeni din cei ce se lauda cu asa viteze?

poate au dar stiu sa se uite? asta-i intrbarea!

+1
Dan Dinu

Trimite mesaj
Posturi: 15
Subiecte: 2

#274845 3 februarie 2013 la 10:08

Parerea mea e ca poti prinde 70 km/h pe plat pe o cursiera de otel daca ai un vant foarte, foarte puternic din spate, ai o presiune de peste 8 bari in roti, ai un raport de 53x11 si mai ales niste picioare foarte puternice si antrenate! Si cursiera sa nu fie mai grea de, sa zicem, un 10 kg.

-2
Un fost membru
Posturi: 2229
Subiecte: 12

#274846 3 februarie 2013 la 10:10

si un kilometraj calibrat. relativ off topic.. un kilometraj banuiesc ca trebuie montat conform specificatiilor. daca montezi senzorul de pe spite undeva la 3cm de butuc evident ca iti va arata viteze din astea de podracer. daca il vei monta lipit de janta va arata mult sub viteza reala.

-15
Un fost membru
Posturi: 2229
Subiecte: 12

#274847 3 februarie 2013 la 10:12

@ dani dinu.. cu vint puternic din spate deja dispare obiectivitatea testului. argument invalid! se respinge! :)

Adrian Radulescu

Trimite mesaj
Posturi: 437
Subiecte: 3

#274849 3 februarie 2013 la 10:30

Nu conteaza unde montezi magnetul ciclocomputerului pe spite, acesta va trece prin dreptul senzorului captor montat pe furca tot de atatea ori pe minut la aceeasi viteaza, indiferent unde ar fi montat (langa butuc sau langa janta). ;)

+24
Sebastian Liciu

Trimite mesaj
Posturi: 365
Subiecte: 18

#274850 3 februarie 2013 la 10:44

JDM Al Khalid: un kilometraj banuiesc ca trebuie montat conform specificatiilor. daca montezi senzorul de pe spite undeva la 3cm de butuc evident ca iti va arata viteze din astea de podracer. daca il vei monta lipit de janta va arata mult sub viteza reala.

Sensorul daca este montat langa butuc, sau langa janta, la o singura rotatie a rotii senzorul trece tot o singura data prin fata receptorului de semnal. Asa ca, asta nu are nicio treaba.

Putea foarte simplu sa fie setat prost la diametrul rotii, iar tipul ce a masurat, sa fie in cadere libera, pedaland de sa-i sara mustaru de la micii de anul trecut.

Asa am prins si eu 67 km/h cu un mtb cu gume slick de 1.5, aplecat cu gura la pipa, dar era panta cu inclinatie foarte mare.

In concluzie, viteza maxima depinde de cum bate vantu, daca-i vale, antrenament si daca alimentatia ta proteica pt muschi este corecta, sau reprezinta semintele si berea din timpul meciului.

ultima modificare: 3 februarie 2013 la 10:47

+1
Andrei Nicorescu

Trimite mesaj
Posturi: 107
Subiecte: 3

#274853 3 februarie 2013 la 11:48

Facand un calcul ajungem asa:

O roata de 700x23c are 2123mm circumferinta.
Daca avem un angrenaj cu foaia de 53 dinti si o caseta cu pinionul mic de 11 dinti rezulta urmatoarele:

La o cadenta de:
70 avem viteza de 43.2 km/h
80 avem viteza de 49.7 km/h
90 avem viteza de 55.6 km/h
100 avem viteza de 61.7 km/h
110 avem viteza de 67.8 km/h
120 avem viteza de 74.2 km/h
130 avem viteza de 80.3 km/h
140 avem viteza de 86.5 km/h
150 avem viteza de 92.7 km/h
160 avem viteza de 98.7 km/h

Cred ca ajunge :)

+5
Alex Campanie
Moderator

Trimite mesaj
Posturi: 1048
Subiecte: 11

#274854 3 februarie 2013 la 12:01

Andrei Nicorescu: Facand un calcul ajungem asa:

O roata de 700x23c are 2123mm circumferinta.
Daca avem un angrenaj cu foaia de 53 dinti si o caseta cu pinionul mic de 11 dinti rezulta urmatoarele:

La o cadenta de:
70 avem viteza de 43.2 km/h
80 avem viteza de 49.7 km/h
90 avem viteza de 55.6 km/h
100 avem viteza de 61.7 km/h
110 avem viteza de 67.8 km/h
120 avem viteza de 74.2 km/h
130 avem viteza de 80.3 km/h
140 avem viteza de 86.5 km/h
150 avem viteza de 92.7 km/h
160 avem viteza de 98.7 km/h

Cred ca ajunge :)

Aici sunt numere destul de mari deja...
Daca vrei sa mergi constant un 40 este destul, iar daca nu ai picior nici ala 40 nu o sa il poti pastra. Eu in plat cred ca am prins in jur de 50, dar nici nu m-am straduit asa mult. Pe coborare poti sa prinzi un ~65-70 fara mari probleme, dar iti zic eu ca dupa 55-60 incolo deja ti se face frica.
Cand vine caldura o sa incerc un nou top speed in plat si iti mai zic :)). Faza e ca nu trebuie sa ii crezi ep astia care nu au cursiere, ca toti o sa iti zica "Aaa,e cursiera,mergi cu 80 la ora cu ea,intreci masinile". Oricat de destept sau de prost o sa fie omul pe care il intrebi, tot asta o sa iti zica.
In viata reala daca vrei sa mergi cu 45-50 si n-ai antrenament de ciclist, in 15min te gasesc prietenii intins pe marginea drumului :)).

+7
Bodean Ovidiu (Harabeck)

Trimite mesaj
Posturi: 83

#274861 3 februarie 2013 la 12:34

Eu am atins 64 kmh cu un Favorit din 1962 cu baieuri Wolber(umflate ca betonul), cam 8 kg, costum ajustat pe corp, pe plat, fara vant . Toata chestia a durat sub un minut, ca mi-au sarit sigurantele !! Am pedalat langa un Golf al unor prieteni ! Eram si foarte antrenat !!

+3
Un fost membru
Posturi: 2229
Subiecte: 12

#274884 3 februarie 2013 la 13:49

@ sebastian licu.. (am probleme cu optiunea citeaza)
nu folosesc ciclocomputere asa ca poate gresesc. dar in functie de ce se calibreaza ? stiu ca setezi dimensiunea rotii... tu spui ca indiferent de pozitie senzorul va inregistra o rotatie completa.. aproximativ 2100mm la un 700c.. dar un punct situat linga butuc va efectua o rotatie la fiecare N secunde.. un punct aflat pe janta va efectua aceeasi rotatia la X secunde.. unde X > N. asta inseamna ca senzorul va inregistra corect doar distanta parcursa.. in schimb viteza/distanta va fi eronata..

va rog detalii daca gresesc eu :)

-7
Un fost membru
Posturi: 2229
Subiecte: 12

#274885 3 februarie 2013 la 13:53

vad ca Adrian Radulescu are aceeasi eroare in comentariu..
cum sa nu conteze pozitia senzorului pe roata ?
cel mai bun exemplu.. ai 2 sosele de centura.. una la 10km de centru alta la 20km de centru.. perfect circulare etc.

2 masini mergind cu aceeasi viteza fiecare pe o sosea vor avea acelasi timp ? wow :)

-11
Razvan Boeru

Trimite mesaj
Posturi: 223
Subiecte: 2

#274886 3 februarie 2013 la 13:58

JDM Al Khalid: .. dar un punct situat linga butuc va efectua o rotatie la fiecare N secunde.. un punct aflat pe janta va efectua aceeasi rotatia la X secunde.. unde X > N.

X = N

Si asta se intampla pentru ca X are o viteza liniara mai mare decat N. Daca ne gandim nitel spitele nu se lungesc si nici nu se scurteaza, cu toate ca un capat e pe butuc, si unul pe janta.

Ciclocomputerul iti cere dimensiunea rotii pentru ca el asa calculeaza viteza. Indiferent unde sta senzorul pe roata, el scoate viteza din dimensiune si X=N ala (mai numit si T sau perioada).

Practic el stie ca la fiecare T (in secunde) parcurge o distanta de 2piR (lungimea desfasurata a rotii) pe care i-o dai tu cand ii spui ca ai roti de 26" / 28" etc.

ultima modificare: 3 februarie 2013 la 14:03

+8
Alex Campanie
Moderator

Trimite mesaj
Posturi: 1048
Subiecte: 11

#274889 3 februarie 2013 la 14:15

JDM Al Khalid: vad ca Adrian Radulescu are aceeasi eroare in comentariu..
cum sa nu conteze pozitia senzorului pe roata ?
cel mai bun exemplu.. ai 2 sosele de centura.. una la 10km de centru alta la 20km de centru.. perfect circulare etc.

2 masini mergind cu aceeasi viteza fiecare pe o sosea vor avea acelasi timp ? wow :)

Omule, gandeste-te la un ceas. Fie ca ai acele mai lungi sau mai scurte, in 24 de ore tot o rotatie completa se va produce (referitor la acul ce indica ora). Si la bicicleta e la fel, computerul stie cat de mare e roata din setarile facute si calculeaza in functie de numarul de rotatii. Nu conteaza ca pui aproape de butuc sau de janta senzorul.

+6
Un fost membru
Posturi: 2229
Subiecte: 12

#274895 3 februarie 2013 la 15:02

@ Razvan.. am scris gresit.. vorbem de distanta parcursa. distanta X > distanta N
e clar acum. distanta parcursa de senzor nu este luata in calcul. pt computer conteaza doar distanta parcursa de un punct imaginar aflat pe diametrul rotii. Viteza liniara a punctului aflat pe diametru este mai mare decit viteza unui punct aflat mai aproape de butuc. oh well.. e vina mea ca mi`a fost lene sa deschid excelul :)

Dan Dinu

Trimite mesaj
Posturi: 15
Subiecte: 2

#274896 3 februarie 2013 la 15:08

Baieti, daca nu sunteti convinsi de argumentele aduse pentru a prinde 70 de km pe plat cititi topicul acesta: http://www.ciclism.ro/forums/index.php/topic/194-recorduri/ . Sunt cativa care exagereaza dar majoritatea sunt in stare si au facut nebuniile care le descriu acolo! Poate multi stiti de topicul asta dar mi se pare cel mai elocvent pt. a afla de ceea ce pot picioarele unui amator mai mult sau putin antrenat! :)

. bibi

Trimite mesaj
Posturi: 3417
Subiecte: 14

#274901 3 februarie 2013 la 15:31

Topicul acela de pe ciclism e la fel de relevant ca si topicul "Care a fost cel mai greu peste prins?" de pe forumul pescarilor amatori.

Si o lectura interesanta:
http://bicycles.stackexchange.com/questions/7661/why-arent-tour-de-france-riders-going-any-faster

ultima modificare: 3 februarie 2013 la 15:36

Radu Dinu

Trimite mesaj
Posturi: 202
Subiecte: 14

#274902 3 februarie 2013 la 15:34

eu cu un dhs la vale am prins 60 si imi falfaiau urechile si toate cele. Domnu la 70 cred ca a ajuns acasa doar cu mansoanele

Dan Dinu

Trimite mesaj
Posturi: 15
Subiecte: 2

#274903 3 februarie 2013 la 15:41

Boris Sorin - n-am inteles! Poate imi explici si mie.
Radu Dinu - fara sa fiu ironic, treci de stadiul "Dhs" si ai sa vezi ca la alte biciclete poti sa prinzi pe coborari si 100 km/h fara sa iti sara ceva de pe ele. Am avut si eu pe un DHS, stiu ce vorbesc.

0
Radu Dinu

Trimite mesaj
Posturi: 202
Subiecte: 14

#274905 3 februarie 2013 la 15:42

te cred .. am trecut .Am avut un polarx destul de bine echipat.Nu am apucat sa ma dau cu el "top speed" ca hotii au vrut sa se dea ei.
Totusi 100 cred ca e exagerat dar nefiind cunoscator probabil o fi adevarat.

ultima modificare: 3 februarie 2013 la 15:43

+1
Dan Dinu

Trimite mesaj
Posturi: 15
Subiecte: 2

#274907 3 februarie 2013 la 15:48

Fara sa fiu lipsit de bun simt si respect va spun un singur lucru: daca eu, tu, x sau y nu poate sa prinda o anumita viteza pe cursiera asta nu inseamna ca fizic, mecanic nu este posibil. In marile tururi se coboara cu 100 de km/h, se urca cu 30-35 si se merge pe plat cu 65-70 km/h ca sa se scoata mediile alea de 42-44 km/h pe 200 km, cat are o etapa. Iar un amatoar foarte bine antrenat, dupa cateva mii de kilometri poate prinde pe un carbon 65-70 km/h fara sa calibreze kilometrajul sau mai stiu eu ce bazaconii!



http://www.youtube.com/watch?v=-kZSzB4kEE8

ultima modificare: 3 februarie 2013 la 15:51

+2
Un fost membru
Posturi: 2229
Subiecte: 12

#274917 3 februarie 2013 la 16:40

@ dani dinu..
http://www.youtube.com/watch?v=jQwpGLCAMm4
cel mai rapid "ciclist" din lume.. 133km/h in 2009.. tu vorbesti de 100km/h ca de mincat seminte

+2

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2020 DirtBike.ro