Pedale Azonic Wicked - Testate

Pedale Azonic Wicked - Testate

Postat la: 9 iulie 2014

Salutare tuturor!



În cele ce urmează vom face o mică prezentare a acestor pedale și vom încerca să le subliniem plusurile și minusurile.



Prima impresie despre pedale este una cât se poate de bună. Prelucrarea lor emană un puternic iz de calitate iar forma îmbină într-un mod foarte plăcut elementele estetice cu cele practice. Vorbind despre elemente practice, ne-a plăcut foarte mult grosimea de doar 9 mm și șanfrenările muchiilor laterale, calități destul de importante ținând cont că de multe ori ajungem să ”săpăm” cu pedalele prin diverse șanțuri sau rock garden-uri.



Amprenta mare a platformei, de 105 x 100 mm, împreună cu grosimea de doar 9 mm împiedică rotirea nedorită sub talpă, lucru destul de întâlnit la platformele mai groase cu formă clasică.




Article Image 1


Totuși, cel mai impresionant lucru la aceste platforme este greutatea și dacă este să îi dam Cezarului ce i se cuvine, atunci vom lauda și noi acest aspect.



Ca mai toată industria, nici Azonic nu face excepție la prezentarea "corectă" a produselor. Dumnealor pretind o greutate de 316 grame pentru pereche, în timp ce cântarul nostru indică o greutate de 326 de grame. 10 grame nu este un capăt de lume, mai ales dacă ținem cont de faptul că o pereche de platforme cântărește în medie 550 de grame. dar în industria noastră aceasta strategie, chiar dacă mincinoasă, a devenit ceva normal. Dacă este să acordam un minus, putem să îl acordăm întregii industrii, nu doar brand-ului Azonic.




Article Image 2


Aprofundăm puțin analiza și ajungem la un mare semn de întrebare. Devine cât se poate de evident faptul că scăderea greutății a fost imboldul principal al inginerilor când s-au pus la treabă. Semnul de întrebare pe care îl am e legat de clientela țintă la care s-au gândit.



Greutatea sau, mai bine spus, scăderea acesteia reprezintă un factor cât se poate de important în mountainbiking-ul de azi, însă cu precădere în probele de anduranță. În primul rând datorită specificului acestor probe dar și pentru că aici beneficiem de o extensie a posibilităților în reducerea greutății. Componentele destinate disciplinelor de anduranță beneficiază prin definiție de un "tratament" mai domol din partea noastră.



În contrast, în disciplinele cu motor gravitațional, fiabilitatea câștigă prioritate față de scăderea greutății. Cădem, lovim și frecăm diversele componente. Mai adaug aici și șocurile imense și multitudinea acestora, la care le supunem.



Ideea de platformă ca produs este incompabitilă cu orice probă de anduranță, pedalele clipless (SPD sau cum doriți să le numiți) având o eficiență inegalabilă. E ca și cum cum ai folosi o mașină de Formula 1 în WRC.

Chiar dacă scăderea greutății a fost prioritară în design, este lesne de înțeles că această categorie nu face parte din clientela țintă.



Categoria de hobby, de plimbat prin parc se elimină singură prin prețul produsului. Orice pedale normale ne vor servi în acest caz. Doar dacă nu cumva suntem hipsteri și ele s-ar potrivi de minune cu fixie-ul nostru pestriț.



Interesant, nici disciplinele gravitaționale nu vor îmbrățișa cu mare drag acest produs. Pinii (bolțurile) care sunt responsabili cu aderența pedalelor sunt din aluminiu. Pentru un câștig de câteva grame avem în schimb un minus mult prea mare, dacă ținem cont de durata de viață a acestora. Concret: ai frecat cu ele pe jos, ai agățat un bolovan sau - Doamne ferește! - ai făcut un grind pe pedală? La revedere, nu mai avem pini!



Deci, dacă te dai la street, freeride, all-mountain sau downhill și ești în căutarea unor platforme cu un bun raport între preț, calitate și fiabilitate în timp, aceste pedale sigur nu sunt pentru tine.



Singura disciplină în care le văd sensul este cea de dirtjumping. Monoblocul de aluminiu din care sunt prelucrate este bine gândit să facă față șocurilor primite. De asemenea, terenul cu care avem de face nu va avea un efect atât de dăunător asupra pinilor, fiindcă discutăm de pământ versus aluminiu. Amprenta mare ne oferă un plus de stabilitate și ne va fi și mai ușor după un trick să readucem picioarele în contact cu acestea. Greutatea scăzută nu este foarte relevantă, dar clar e bine venită!




Article Image 3


După o mică cercetare, am găsit pedalele Wicked în două variante, însă nu reușesc să îmi dau seama care, ce și cum sunt. Generații diferite, variante diferite? Există în general o mare lipsă de informație clară pe internet în cazul produselor Azonic.

Fac această mențiune deoarece o variantă are pini inserați via cheie negativă, iar a doua inserați via cheie fixă. Până și pe website-ul DHS BikeParts, importatorul mărcii din România, imaginea produsului este diferită de cea pe care am primit-o spre testare.




Article Image 4


Să vedem deci ce știe varianta pe care o avem, cea cu pinii mai mari:

Cel mai grav defect - de fapt singurul defect - al acestor pedale îl reprezintă pinii. Pe lângă faptul că alegerea materialului este greșită, problemele continuă:



Dimensiunea acestora în secțiune scade dramatic aderența iar înălțimea lor descalifică toate eforturile de scădere a grosimii secțiunii pedalei (acei 9 mm). De asemenea, dispunerea acestora lasă de dorit. Să nu credeți că doar fachirii sunt în stare să se întindă pe un pat cu cuie. Oricine poate, pentru că sunt multe cuie. Acest lucru îl întâlnim și la alți producători și de aici se naște obiceiul de scoatere sau înfiletare a pinilor. Pinii mulți nu înseamnă neapărat un lucru bun. E de preferat să avem puțini dar așezați unde trebuie. Aceeași greutate răspândită pe mai puțini pini se traduce în aderență sporită.E logic.



Ca să mai pun niște gaz pe foc, concurența ne oferă platforme cu pini pe care ii putem achiziționa din orice magazin de șuruburi, sub forma de știfturi filetate M2.5 sau M3, dar la pedalele Azonic Wicked un schimb de pini înseamna comandă specială, asta în cazul în care este disponibil un asemenea pachet la vânzare.




Article Image 8


Deși pedalele se află cam în "prețul corect" al pieței de platforme, nu cred ca își au locul acolo datorită limitărilor în utilizare. Cel puțin ele sigur nu sunt pentru clienții cu simț practic într-ale datului. Concurența are produse cu fiabilitate mult peste Wicked, chiar dacă acest lucru este obținut în detrimentul greutății. În categoria de platforme, fiabilitatea va fi întotdeauna mai importantă decât greutatea scăzută!



Tot aici aș dori să mai adaug și elementul de hype. Pentru că hype-ul este cel mai vandabil produs de pe lumea aceasta, indiferent de industrie sau piață. Nici în cazul nostru nu este diferit. În acest sens, oare nu se întreabă nimeni cum de o pereche de platforme costă mai mult decât o pereche de pedale clipless? Păcat! Ar trebui să ne întrebăm! Fiindcă din punct de vedere ingineresc - design, metode de producție etc.- situația ar trebui să fie fix pe dos și asta cu o mare diferență de preț! Totuși, să nu punem asta în cârca platformelor de față sau în cârca Azonic. Acest minus mare ar trebui pus în cârca fiecăruia dintre noi, pentru ca noi generăm și îmbrățișăm acel hype, de care industria profită din plin. Nu ne putem supăra pe cel care culege fructele de pe craca bogată care îi flutură la nas exact în drumul său, nu?



Din punct de vedere al construcției, lucrurile stau destul de bine. Platforma concretă a pedalei este de tip monobloc, executată prin frezare din tablă de aluminiu. Nu am reușit să găsesc nicăieri date foarte precise despre material. Materialul este specificat ca fiind aluminiu extrudat, dar relevanța acestei specificații e ca și cum am spune ”Mere! Dar de care mere? Mere din pom! Ahaaa!”



Corpul de aluminiu se rotește pe axul din oțel CrMo pe sistem de bucșe metalice teflonate. Întâlnim un singur rulment axial în capătul opus al axului, iar el are ca scop reducerea frecării în tensionarea laterală a pedalei.

Șurubul de strângere al jocului axial beneficiază de o contrapiuliță, acel con de aluminiu. Conul de aluminiu, în schimb, nu prezintă protruziuni pentru angajarea unei chei de strângere. Asta înseamnă clește și o bucată de cauciuc sau o cârpă la strângere.Design-ul bate funcționalitatea.



Asamblarea este cât se poate de simplă, iar ca variantă de construcție pusă în practică este una dintre cele mai bune; simplitate, rigiditate și greutate scăzută. Efectul dăunător al apei, noroiului sau a altor intemperii este cu mult scăzut față de cazul clasic cu bile sau rulmenți.
Aș dori menționez faptul că pedalele nu sunt gresate. Recomand o gresare înainte de a le pune în uz.




Article Image 5


Concluzie:



Ce ne place:

- amprenta mare a platformei care ne oferă un grad mare de stabilitate

- grosimea redusă care împiedică răsucirea pedalei sub picior și totodată ne oferă loc mai mare între pedală și posibilele obstacole

- structura robustă de tip monobloc și șanfrenările canturilor laterale

- greutatea scăzută

- eloxarea bine executată și rezistentă

- design-ul

- calitatea construcției, care este impecabilă



Ce nu ne place:

- aderența scăzută

- pinii din aluminiu

- prețul

- limitarea în uz practic pe multiple discipline, așa cum am menționat mai sus



Discutăm despre un produs cât se poate de bun din toate punctele de vedere, dar stricat cu brio de alegerea pinilor. Păcat, fiindcă în afară de pini și de efectul dezastruos pe care îl generează, pedalele ar fi excelente și potrivite pentru toate disciplinele gravitaționale.



În cele de mai sus aveți părerea personală, ca tester de scurtă durată al acestor pedale. Fiecare dintre noi avem dreptul să judecăm cele de mai sus după propriile noastre convingeri. Să ținem cont și de faptul că acesta este un review scurt, care prin natura sa ne oferă informații limitate față de un test de lungă durată.



Își merită Wicked banii? Sunt ceea ce ne dorim? Asta rămâne la latitudinea fiecărui cititor.



Până data viitoare!


Toate cele bune,

Mitzu



Foto: Mircea Ignat




Article Image 6
Raporteaza

17 Comentarii

Leon Selegianu
6 august 2014 la 15:47
Ah, deci e de bine... Totusi brandurile bune se mai respecta si trimit piese de schimb. Interesanta aventura oricum . Spor la pedalat !
0
0
Ciprian Burca
6 august 2014 la 15:48
asta nu stiu, eu am rezolvat cu vinzatorul, nu am cumparat de la chinezi eu, ei sunt importatori, nimic mai mult, eu le-am achizitionat din timisoara de la pravalie de biciclete, restul e treaba lor, se descurca ei
0
0
Leon Selegianu
6 august 2014 la 16:52
Corect. Fiecare cu **** aia a masii cum se zice Romaneste ! :) Fiecare cu responsabilitatea sa. Magazinul de vinde e responsabil catre cumparator de marfa ce o vinde. Iar Chinezii (care de fapt sunt Romani d'ai nostri, 98\% ce muncesc acolo la Deva) ca Importatori, au responsabilitatile lor fata de Magazine. Societate de consum. ..pfff... C'est la vie !
0
0
Ciprian Burca
6 august 2014 la 17:04
nu nu, patronii sunt orezari, sclavii 100\% romani, directorii sunt romani, dar putini la numar, pleava e romaneasca toata. DHS romania este firma condusa de chinezi, ma refer la patronat.
0
0
Leon Selegianu
6 august 2014 la 17:50
Lumea, globul, va trebui sa se adapteze ... China este peste-tot ! :) Mancare, produse, finante, lideri ... nu exista loc din care sa nu fie parte integranta. Dar, e OK. Asta e Globalizarea. Si nu vad intoarcere inapoi spre izolarea statelor. Decat daca ne loveste un meteorit sau unii nebuni pornesc razboi. Romanii merg in Uk, Britanicii vin in sate din Romania, Africanii in Franta/Spania, etc, etc, ect... iar China ajunge peste-tot. Si, oricat de ciudat ar fi, e normal ! - Oameni suntem toti, aceleasi nevoi, aceleasi tampenii, aceleasi vise... doar punerea in aplicare, "metodologia" difera. :) Ha-ha .... La baza... we're all star dust !
0
0

Scrie un comentariu

Share

Promovarea ta aici!
Google Ads
Promovarea ta aici!
Google Ads
Promovarea ta aici!

Solicita acum promovarea afacerii tale pe platforma noastră. DirtBike.ro este site-ul comunităţii de cicliști și portalul numărul unu din România cu anunțuri de vânzare de biciclete, piese, accesorii si echipamente.

Google Ads