Forum

Subiect: Mavic Cosmic sls

#10729

Dominic Darlea
Postat de Dominic Darlea
Subiect deschis de la 15 ianuarie 2021 la 12:39
Raporteaza
De curând am luat un set dd roti mavic cosmic sls, cu banda frânte alu, întrebarea mea ar fi..as putea sa fac banda de franare neagra, aplicarea unei solutii vopsele etc genul exalith sau suprafata de pe campagnolo. Am avut un set de campagnolo zonda 2018 cu banda aluminu vopsita neagra, dar nu știu exact cu ce...Daca aveți idei sau ati încercat sau știți vreo soluție aștept....
Postat de Dominic Darlea la 15 ianuarie 2021 la 12:39
0
0
Din cate stiu, banda de franare nu se vopseste, ci culoarea rezulta dintr-un proces de anodizare. Acel negru este de fapt un oxid, nu vopsea.
Deci nu as recomanda sa vopsesti suprafata, cel mai probabil o sa se duca cu totul si pana atunci, o sa franeze prost.
Solutia ar fi sa cauti un set negru anodizat.
Postat de Dan I editat la 15 ianuarie 2021 la 15:11
0
0
Am avut Mavic Cosmic SLE, roti similare cu SLS dar cu suprafata de franare cu Exalith. Producatorul sustine ca exalith-ul asigura o franare imbunatatita in conditii de ploaie, umiditate etc. Toate bune si frumoase dar pe ploaie se aduna ,la roata din spate in special, nisip de pe sosea la sabotii de frana, care va actiona abraziv pe minunea de exalith si ghici ce, il va zgaria pana la indepartare, facand roata sa arate ca dracu'. Asadar, exact in conditiile in care spun ei ca iti ofera avantaje la franare, se si distruge repejor exalith-ul peștelui prajit. Le-am vandut fara niciun regret dupa doar doua ture si nu as mai lua niciodata astfel de mizerii de marketing, nici de la Mavic, nici similare de la altii. Insa da, recunosc, aratau misto pe bicicleta :)
Postat de Adrian Radulescu editat la 16 ianuarie 2021 la 09:32
0
0
Gelu Vlad
Mavic aveau pe vremuri si jante "ceramice", tin la fel de mult ca si Exalith. Macar aluminul daca se roade arata tot a aluminiu.

https://yacf.co.uk/forum/index.php?topic=50559.0


Sorry, dar vorbești prostii cât casa. Și spun asta din experiență practică, fiindcă am avut de-a lungul timpului și încă mai am o groază de jante Mavic ceramice. 121, 117, 217 etc. Problema e că multă lume confundă anodizarea dură (CD) cu suprafața ceramică și nu e aceeași mâncare de pește, că stratul ceramic e adăugat peste anodizarea respectivă. În practică asta înseamnă că jantele CD o să arate după o vreme gri cu o suprafață frânată în pete, că nu se duce uniform anodizarea, logic, în timp ce la ceramic rămâne așa for life. Există excepții, mai ales la seriile inițiale de 121, unde se mai ciobește suprafața ceramică. Dar altfel, o jantă cu suprafață ceramică e apogeul în materie de frânare pe jantă. Da, e bine să ai saboți speciali, mai abrazivi, că și janta e mai abrazivă. Dacă ai grijă de ele, ălea pot fi jante pe viață.

...și nu știu câtă lume știe că Bontrager făceau niște jante Mustang high end unde particulele ceramice erau ÎN aliajul de aluminiu, dar asta e deja altă poveste.

Nu am experiență cu Exalith-ul sau în ce fel diferă de Ceramic-ul clasic, deci nu am ce să spun pe tema asta.

Bine, noi ne agităm pe un thread unde un om întreabă cum să facă să umble cu ciora vopsită, la propriu. Îmi aduce aminte de topic-urile unde copiii întrebau cum să facă să-și vopsească brațele furcii cu Kashima. :))))))

Mx
Postat de Maximilian Munteanu la 21 ianuarie 2021 la 10:55
0
0