Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Centrat corect sau defect?


Bogdan Banilievici

Trimite mesaj
Posturi: 5
Subiecte: 1

#410934 18 septembrie la 23:21

Salut,

Va rog, putin ajutor. Recent mi-am schimbat camera și cauciucul de pe spate si cu ocazia asta am dus-o la centrat. Problema mai apoi, cand am pus roata înapoi in cadru, foarte tare tragea stanga. Am luat cheia de spite si am destrans si strans opusul pana a revenit la mijloc. Acum a sesizat o alta problema, a fost nevoie sa destrang destul de mult spitele pe stanga, iar pe dreapta le-am strans foarte tare si am observat ca in mers acum se aude un zgomot enervant ca si cum spitele destranse au joc si se freaca una de cealaltă.
Exista vre-un mod prin care pot remedia asta, sau e janta defecta? Intreb in ideea in care, daca strang cat de putin spitele pe stanga si roata incepe sa traga stanga, iar pe dreapta nu prea mai am ce strage, sunt spitele ca si corzile de chitara..

Adrian Damian

Trimite mesaj
Posturi: 817
Subiecte: 11

#410935 19 septembrie la 00:03

Bogdan Banilievici: .. foarte tare tragea stanga. *AICI* Am luat cheia de spite .

* Trebuia sa mergi inapoi cu roata sa ti-o faca cum trebuie. Spitele trebuie tensionate corect, nu dupa ureche sau ochi. Roata trebuie destresata de cateva ori pe parcursul intregului proces.
Daca nu ai posibilitatea sa o calibrezi acasa, du-o la un alt atelier/mecanic
https://youtu.be/Jw25tqAcn_4?t=371

ultima modificare: 19 septembrie la 00:13

+2
Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 3483
Subiecte: 13

#410938 19 septembrie la 08:19

Bogdan Banilievici: ...mi-am schimbat camera și cauciucul de pe spate si cu ocazia asta am dus-o la centrat.
Problema mai apoi, cand am pus roata înapoi in cadru, foarte tare tragea stanga.
Am luat cheia de spite si am destrans si strans opusul pana a revenit la mijloc. ..


Sigur batea de la janta si nu de la anvelopa ?

Nu cred ca vreun service centreaza asa prost.

Cum s-a zis proasta miscare aia in care te-ai bagat tu la spite.

Marin Popescu

Trimite mesaj
Posturi: 1344
Subiecte: 50

#410939 19 septembrie la 08:26

Ce naiba înseamnă destrang?

+1
Cristian Marian

Trimite mesaj
Posturi: 926
Subiecte: 5

#410942 19 septembrie la 11:01

Asa se zice in Transilvania la a slabi un surub ;)

+1
Bogdan Banilievici

Trimite mesaj
Posturi: 5
Subiecte: 1

#410943 19 septembrie la 12:28

Bate de la janta, nu de la anvelopa. Am pus janta in cadru fara anvelopa si asa am centrat-o.

Mulțumesc de traducere, destrans = desfacut. ???? Mai de prin Ardeal.. ????

Adi Petre

Trimite mesaj
Posturi: 134
Subiecte: 3

#410977 21 septembrie la 04:45

ce am inteles eu:

1. ai tensiunea din spitele pe partea fara pinioane foarte inegala;
2. janta ar fi destul de stramba in caz ca ai slabi complet toate spitele sau daca ai aduce toate spitele la fix aceeasi tensiune;
3. tensiunea medie nu e foarte ridicata cat sa ai janta precomprimata semnificativ, deflectia jantei in sarcina/socuri e pronuntata si spitele inmuindu-se s-or freca una de alta ca nici nu or fi prea drepte, posibil ca cineva sa le-o fi strambat in mod intentionat. am vazut o astfel de opera, probabil ""mesteru"" o fi zis ca asa, daca indoaie spitele, nu se vor desuruba din nipluri atunci cand spitele ajung la tensiune zero. vorba aia... meseria nu se invata, se fura. si pe client il furi ca nu stie cum sa evalueze treaba si asta se face prin a observa ca e tensiunea varza ca variatie. degeaba ai centrat cat sa nu vezi/simti vreo imperfectiune in cercul rotii daca spitele sunt cu tensiunea prastie. o treaba facuta cu simt de raspundere trebe sa tolereze mici imperfectiuni in lateral/radial runout (la 0.1mm sa zicem) pt ca variatia in tensiune sa fie redusa pe potriva. impacata capra cu varza ca sa zic asa. daca au fost facute prost rotile de la inceput atunci s-au deformat jantele si la fiecare incercare de a corecta treaba situatia s-a agravat incat acum oi avea si radial runout aiurea, chiar daca lateral o fi redus. radial runout e mai important sa fie redus decat lateral runout.

de regula cu o astfel de janta - asa cum o ai acum - nu prea are rost sa te chinui sa o indrepti foarte precis, o poti indrepta cat de cat in 10-20 minute asa incat sa ajunga sa poata fi folosita cu ce amaraciune de butuc oi avea pe ea. cine stie sa indrepte roti de regula iti sugereaza sa iei o alta janta cu care sa iti faca o treaba care sa te tina. ca o fi si janta mai buna (scumpa) sau nu... e alta discutie.

vezi insa daca lucrezi mataluta la spitat si centrat si tensionat sa te asiguri ca-s niplurile gresate - atat filetele spitelor cat si contactul niplurilor cu janta, unde intra si preseaza niplurile in janta. asta una. a doua chestie pe care o neglijeaza si nu ii duce capu pe multi sa o faca... sa asigure ca nu ramane stres torsional in spite. asta insemnand ca la infiletarea niplurilor trebe sa dai indarat. cat anume si cum masori/observi cat s-au torsionat spitele pana sa se infileteze efectiv in nipluri... iti pui capul la contributie. io daca vreau sa fac o treaba cat mai buna inmoi toate spitele si le pun etichete ca dupa aceea sa stiu ca nu mai am de ce sa centrez rotile... inspectia urmand sa o fac prin ciupirea spitelor mai degraba. cine lucreaza la rotile altora si are pretentie sa ia bani pt chestia asta o avea nevoie de tensiometru ca sa lucreze mai rapid. clientul insa nu stie nici sa isi foloseasca urechea ciupind spitele insa.

retine: tb sa asiguri ca ai pe cat posibil o tensiune uniforma in spite daca vrei sa iti reziste roata, asta merge la pachet cu centrarea radiala. sub 0.1mm radial ar trebui sa tintesti sa ai. ca iti iese sau nu e alta discutie. la fel si cu abaterea in tensiune, daca o nimeresti la un semiton sau doua. +/-20% (enorm) cica ar fi toleranta in variatia in tensiune... asta la casele de toleranta care este.

ultima modificare: 21 septembrie la 04:48

+1
Bogdan Banilievici

Trimite mesaj
Posturi: 5
Subiecte: 1

#411096 26 septembrie la 11:18

Salut, mulțumesc frumos de ajutor. Cel mai probabil voi merge cu ea la un service sau am sa cumpar o janta noua. Dupa cum am si spus mai sus, roata se invarte foarte uniform, doar ca, a trebuit sa desfac foarte tare spitele pe partea opus ca janta sa revina pe mijlocul cadrului, cat despre partea opusa, spitele ca si coarda de chitara.
probabil cum spui si tu, janta s-a deformat.

Marin Popescu

Trimite mesaj
Posturi: 1344
Subiecte: 50

#411101 26 septembrie la 20:23

pe cuvant daca am inteles ceva din asta
roata se invarte foarte uniform, doar ca, a trebuit sa desfac foarte tare spitele

-3
Bogdan Banilievici

Trimite mesaj
Posturi: 5
Subiecte: 1

#411141 30 septembrie la 14:45

Marian Popescu, sincer nu imi pasa. Toata lumea care a scris a înțeles ce anume indrug, doar tu esti mai inteligent si faci tot comentarii pe langa subiect, al doilea chiar. Daca ai o sugestie, te rog, daca nu, nu. Dintr-o postare de 200 de cuvinte, nu intelegi 2 si de fapt nu înțelegi nimic incat sa poti da un raspuns ok? Ma îndoiesc.

+1
Marin Popescu

Trimite mesaj
Posturi: 1344
Subiecte: 50

#411148 30 septembrie la 18:37

fara suparare
unde ai auzit tu de destrngere
sau
a desface ceva foarte tare ( in afara de o sticla de votca)

Poate vrei sa spui am slabit foarte mult spitele.

invata sa te exprimi clar

-1
Bogdan Banilievici

Trimite mesaj
Posturi: 5
Subiecte: 1

#411167 4 octombrie la 09:52

Fara suparare, da. Ce e într-adevar penibil nu e ca am gresit eu, ca am avut niste greseli in exprimare, e faptul ca pe un forum unde se discuta pe tema bicicletelor, exista oameni ca tine sa faca pe maestri gramaticii, unde toti au înțeles ce anume vreau sa spun, doar tu, nu, domnu' de la capitala! Chiar nu merita efortul, numai bine!

ultima modificare: 4 octombrie la 09:53

+1

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2020 DirtBike.ro