Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Recomandare upgrade roti cursiera de buget


Adrian Damian

Trimite mesaj
Posturi: 810
Subiecte: 11

#409628 26 iulie la 13:39

Salut.

Nu de mult timp (cateva luni) sunt posesor de cursiera entry level (Claris/Sora) ca sa ma familiarizez si eu cu ciclismul de sosea si sa mai am o alternativa la mtb pt zilele ploioase. Dupa cum spune si titlul , as dori sa schimb rotile actuale (care cred ca sunt mai mult pt city bike 19mm inner width si 32 spite) cu ceva pentru cursiera. Mentionez ca actualele au uzura, la roata spate e inegala, iar fostul proprietar a fost prost si a utilizat bicicleta cu sabotii tociti ajungand sa depaseasca suprafata de franare.

Am mai citit si subiectele de aici , am mai cautat si pe forumuri de afara si marea majoritate discuta de roti scumpe/performante. Inca nu sunt chiar acolo , asa ca bugetul meu e undeva la 100euro +- (SH sau mega oferta online)
Am cateva intrebari:
1. Am inteles ca tendinta e sa se foloseasca anvelope de 28-30, deci preferabil ar fi sa gasesc roti cu 15-17mm inner width ?
2. Conteaza butucul daca e cu rulmenti incapsulati sau bile ?
3. Suprafata de franare/ indicatorul de uzura; exista/ati observat vreo diferenta la franare intre cele cu sant vs cele cu gauri ?
4. Nr de spite ? Eu am 72kg, ma gandesc ca nu ar trebui sa intampin vreo problema , dar nu cred ca voi alege ceva sub 20 /roata.
Daca sunt alte aspecte de luat in calcul, astept sugestii.

Inca nu am cautat pe piata locala, insa din ce discutii am prins pe forumurile de afara au aparut doua nume mai des: Mavic Aksium si Bontrager TLR/TLR Race. Aveti experienta cu acestea doua? impresii? Orice alte sugestii sunt binevenite.

Multumesc

Vlad Sabau
Redactor

Trimite mesaj
Posturi: 708
Subiecte: 18

#409629 26 iulie la 14:46

Upgrade-ul la roti e un lucru important in ideea in care iti poate imbunatati sau inrautati felul in care merge bicicleta.
Recomandarea mea, avand in vedere ca saptamanal construiesc in medie 5-7 seturi de roti custom, e sa faci un efort sau sa mai stai putin si sa mai economisesti ceva si sa iei roti mai bune.
Pe la 100 de euro nu iei nimic spectaculos. Dar deja pe la 280-300 gasesti roti pe la 1500 de grame cu specificatii foarte bune.

De obicei rotile custom au mai multe avantaje:
- sunt contruite manual deci atentia la detalii e mai mare decat in cazul rotilor de fabrica facute de roboti
- sunt personalizabile, pe langa culori la nipluri sau butuci alegi ce e potrivit pentru tine in materie de piese
- sunt mai usor de intretinut
- gasesti piese de schimb mai usor

Si-ti mai recomand sa iei din Romania, pe langa garantia locala, sprijini magazinele care la randul lor sprijina sportivi si/sau evenimente locale.

Magazinele din afara n-o sa faca asta niciodata.

Sper sa-ti fi fost de ajutor
Vlad

+1
Marius Chereja

Trimite mesaj
Posturi: 216
Subiecte: 2

#409631 26 iulie la 15:39

Având în vedere ce bicicletă ai și faptul că ești începător nu cred că are rost sa bagi sute de euro în roți. Probabil second hand rămâne cea mai bună opțiune, mai e varianta RCZ, eu am prins la ofertă un set de roti Easton la 70 de euro (+20 transportul), urmează să îmi ajungă în vreo două săptămâni, astea sunt, posibil sa mai apară le stoc:
https://www.rczbikeshop.com/default/easton-wheelset-axr-aero-700c-clincher-shimano-black-7051350-7051222.html

+1
Marin Popescu

Trimite mesaj
Posturi: 1342
Subiecte: 50

#409632 26 iulie la 16:11

La 500 lei cele mai ok sunt Mavic Aksium

+1
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2303
Subiecte: 3

#409633 26 iulie la 16:31

De ce nu-ti construiesti ceva cu butuci Shimano pe bile sau Miche Primato pe rulmenti si niste jante DT sau Mavic daca vrei buget. Cam de 700 de lei? Cum zice Vlad, nu se compara cu cele spitate mecanic. Nici nu spargi pusculita. Nu stiu ce spatiere ai la butucul din spate dar daca ai 135 poti pune butuci Deore. Cu butuci pe rulmenti eu nu am rabdare de extractoare de rulmenti, comandat rulmenti si tampenii. Eu 32 de spite pun, always J bend. Sapim Leader am pus de la Maros, ca sa le pot returna daca nu e buna lungimea. Aveau si mai fancy, Laser cred, insa rotile mele sunt de scandal si trebuie sa reziste la bombardament. DT au un calculator de spite pe site, iar la butucii Shimano gasesti toate dimensiunile. Poftim jante, tubeless inca:

https://www.bike-components.de/en/DT-Swiss/R-460-Road-Rim-p51064/
https://www.bike-components.de/en/Mavic/Open-Elite-28-Rim-p45682/
https://www.bike-components.de/en/Shimano/FH-RS400-Rear-Hub-p43865/
https://www.bike-components.de/en/Shimano/HB-RS400-Front-Hub-p43866/

Sh mai mult gunoaie am vazut cu freehub-ul ciupit si scumpe. Ma lipsesc. Din tara iau cand nu au adaos comercial 30% in plus fata de preturile de de end user de afara si sunt capabili sa-mi livreze produsele comandate in timp util, daca le au.

Daca vrei mai buget de atat:
https://www.rosebikes.ro/shimano-wh-rs100-cl-road-wheels-2669379

ultima modificare: 26 iulie la 21:07

+2
Marin Popescu

Trimite mesaj
Posturi: 1342
Subiecte: 50

#409635 26 iulie la 17:01

1- la piesele alea se adauga transportul inca 15 euro
asta inseamna undeva la 730 lei
2- la care adaugi manopera+spitele te duce lejer 900 lei

La cursiere bucuci spate au 130mm aia de 135mm sunt pe frane pe disc ce in cazul lui nu e.

Au fost in bazar Mavic Aksium noi la 500 lei
https://www.decathlon.ro/roata-sosea-700-mavic-aksium-id_8331679.html
mavic noi 750 lei

ultima modificare: 26 iulie la 17:02

+1
Adi Petre

Trimite mesaj
Posturi: 134
Subiecte: 3

#409636 26 iulie la 17:37

butuci pe rulmenti etansati. e de preferat sa ai niste zecimi de watti pierduti la frecarea acelor etansari incat sa nu demontezi frecvent ca sa cureti si sa regresezi butucii. iar daca rulmenii mai crapa dupa oarece abuz de ploi si mizerie... ii inlocuiesti si aia e. daca esti obsedat de spiritul competitii si spiritul craciunului si alte spirite atunci nu vrei neaparat fiabilitate.

apropo... urasc shimano, mai ales cand vine vorba de butuci.

la anvelope de 28mm pe sosea ti-as recomanda sa cauti jante cu minim 17mm, preferabil spre 21mm. dezavantajul ar fi ceva grame in plus care nu prea se simt la viteza constanta. avantajul este de rolling resistance mai mic si de control mai bun, mai ales pe roata fata.

mai scapa si astia niste chestii adevarate printre bazaconii si sterilitati:
https://youtu.be/yrHxQg1OW0A

nu ti-ar recomanda sa mergi pe jante cat mai late pt ca vei avea vulnerabilitati. e ok 17mm dar nu cauta mai mari de 21mm, e contraindicat. unless... competition.

rotile la care ajung sa lucrez eu foarte rar cu instrumente foarte ieftine - cheie de spite, soricei, ureche si o nivela laser cumparata recent - sunt rotile mele cu foarte putine exceptii de a ajuta prieteni.

pur si simplu am ajuns sa inteleg ca uniformitatea tensiunii trebe sa ilustreze ca jantele au fost indreptate daca au fost busite. nu am lucrat pt a asambla roti cu jantei noi, cu imperfectiuni minore. intotdeauna m-am chinuit pe roti cumparate SH.
goal-ul meu este +/-0.05mm radial si lateral iar tension variance +/-5%. asta necesitand timp nu foarte scurt petrecut pt a indrepta janta, nu numai pt reglajele de tensiune si runout.

e o ecuatie pt densitate liniara, lungime a vibratiei, tensiune si frecventa in Hz. asta daca e sa faci treaba calculat si nu te grabesti mergand doar dupa ureche. gasesti pe net un tone generator. chestia asta cu urechea e minimalista si iti ia mai mult timp. nu cred ca voi ajunge sa cumpar vreun tensiometru de-ala fancy pt ca nu imi propun sa lucrez la roti castigand o paine din asa ceva. o data ce am rezolvat niste roti - ale mele de regula, pt <<prieteni>> nu imi bat capu - nu mai am de ce sa lucrez din nou.

vrei spite putine doar in ideea de a scadea frecarea cu aerul. ti-as recomanda sa eviti spoke count de 24 si sub, mai ales pt frane disc.

daca vrei frecare redusa cu aerul cauta mai ales pt roata spate spite cu profil aero. pe fata te-ar putea deranja daca bate vantul din lateral cu spite late.

daca te apuci sa lucrezi la roti trebe sa notezi printre altele ca frecarea niplurilor pe janta trebuie sa fie pe cat posibil redusa (sa fie evitat contactul direct metal pe metal, sa fie pelicula ferma de lubtifiant rezistent la strivire) si sa folosesti un lubrifiant pt angrenaje daca nu ai ceva dedicat pt surubarie. waxy shit. lubrifiat si filetul spitelor dar si contactul niplurilor cu janta. iar spitele trebe sa nu ramana in stres torsional. ori pui etichete directionate pe spite (adica petreci ceva minute mai mult).. ori mergi la feel, dai cu cheia de spite inapoi pt a elibera stresul torsional. de regula nu umbli la spitele DS dupa ce ai facut reglajul la tensiune moderata ci cresti tensiunea DS in mod indirect, umbland pe NDS. ma rog... daca niplurile nu sunt bine asezate in janta (nipluri noi etc.) poti sa pricepi ca primul reglaj este intermediar si ajungi sa cobori tensiunea in spite pt un al doilea reglaj dupa ce ai facut prima etapa de stress relieving.

ultima modificare: 26 iulie la 17:46

-1
Adrian Damian

Trimite mesaj
Posturi: 810
Subiecte: 11

#409646 27 iulie la 01:33

Multumesc pentru promptitudine si sfaturi.
Am inteles, de fapt eram constient de importanta unor roti bune si de faptul ca daca se merge pe varianta custom poti sa ajungi in final la un produs de o calitate superioara fata de ceva facut pe banda, insa calitatea costa. Iar din pacate, in acest moment al "carierei" mele de ciclist de sosea, nu prea pot sa imi justific un upgrade de o valoare egala sau mai mare decat valoarea intregii biciclete.

Voi mai analiza optiunile,, verific putin piata.locala , insa cred ca deocamdata inclin spre un set gata facut. Poate voi lua in considerare varianta custom la o viitoare bicicleta care sa vina din start echipata mai pretentios.

Mersi Marius si Gelu pt linkuri, O sa fiu mai atent la newsletter-ul rcz.
Daca gasesc ceva interesant o sa revin pentru indrumare.

Marius Chereja

Trimite mesaj
Posturi: 216
Subiecte: 2

#409659 27 iulie la 15:30

Momentan le găsești pe astea la ofertă, dacă ești dispus să aștepți 20 de zile lucratoare, și să dai aproape 140 de euro, cu tot cu transport:
https://www.rczbikeshop.com/default/mavic-2020-rear-wheel-aksium-elite-700c-clincher-11sp-shimano-black-102120006.html

ultima modificare: 27 iulie la 15:34

-1
Adrian Damian

Trimite mesaj
Posturi: 810
Subiecte: 11

#409660 27 iulie la 15:49

mersi , dar setul complet e 220e ... in linkul acela e doar roata spate

0
Marius Chereja

Trimite mesaj
Posturi: 216
Subiecte: 2

#409661 27 iulie la 16:32

Da, greseala mea, nu am fost atent.

-1
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2303
Subiecte: 3

#409675 27 iulie la 22:29

Mda, Shimano sau Mavic-urile alea recomandate de Marin sau iti faci cu DT 460 si RS400. La Shimano am rezerve din cauza spitelor putine, la Mavic IW de 15 mm, o sa stea aiurea 30. Ia 17-18 mm.

ultima modificare: 27 iulie la 22:33

Marius Chereja

Trimite mesaj
Posturi: 216
Subiecte: 2

#409742 29 iulie la 12:27

https://www.rczbikeshop.com/fr/dt-swiss-wheelset-p1850-spline-700c-9x100mm-9x130mm-black-101119006-102119006.html?utm_medium=email&utm_campaign=29072020%20FR_news%20129%20-50%20pourcent%20roues%20next%20r%2029aeffect%20r%2029%20h1950p1850%20des%20prix%20fous&utm_content=29072020%20FR_news%20129%20-50%20pourcent%20roues%20next%20r%2029aeffect%20r%2029%20h1950p1850%20des%20prix%20fous+CID_867927d02861c268a1014e77fb34f2aa&utm_source=mailcoach&utm_term=DT%20SWISS%20Paire%20de%20roues%20P1850%20SPLINE%20700C%209x100mm%20%209x130mm%20Black%20101119006%20%20102119006%20%2012999e%20au%20lieu%20de%2037587e

129.99 cu cod de reducere RCZDB93

+2
Marin Popescu

Trimite mesaj
Posturi: 1342
Subiecte: 50

#409746 29 iulie la 13:20

Foarte bun pretul
Nu reusesc sa gasesc modelul asta pe net.
Le-a gasit cineva pe undeva, vreau si eu informatii cu privire la greutate

ultima modificare: 29 iulie la 13:26

Adrian Damian

Trimite mesaj
Posturi: 810
Subiecte: 11

#409750 29 iulie la 14:01

caut si eu de vreo jumatate de ora informatii. Nu inteleg de ce nu se gasesc pe ste-ul oficial. Psibil sa fie identice cu P1800? Or fi produse OEM?
Ceva modele si exemple am gasit pe Ebay , dar alea sunt cu disc.
LE: le-am gasit ca echipare standard pe Focus Izalco Race 9.8 2019/20

ultima modificare: 29 iulie la 14:27

Marin Popescu

Trimite mesaj
Posturi: 1342
Subiecte: 50

#409754 29 iulie la 15:16

posibil sa fie roti oem
Am gasit si eu
https://www.thebicyclelounge.co.uk/-focus-izalco-race-9.8-ultegra-road-bike
Sunt oem rotile
Daca nu as fi avut rotile de acum le-as fi luat si eu
Dar parca as vrea sa le stiu greutatea.

Dar sa nu te astepti ca iti vin in 20 zile, dureaza de fapt mai mult, posibil sa vina dar sanse mici

Pretul este foarte bun in schimb.

DAR MASOARA SPATIUL LA FURCA SI CADRU, JANTELE POSIBIL SA FIE LATE CAM DE 22MM, VEZI SA AI SPATIU

Adrian Damian

Trimite mesaj
Posturi: 810
Subiecte: 11

#409782 30 iulie la 12:32

Am observat un aspect deranjant la ofertele de pe rcz si anume ca odata intrat in contul meu , preturile difera(cresc) fata de cele din email. Initial am crezut ca e ca la biletele de avion, dar am observat ca acest fenomen e prezent nu numai la oferte , ci si la produsele la liber, exista un pret cand intru pe site si alltul dupa ce ma loghez.

Sa va mai stresez cu o intrebare legata de Dt Swiss...sunt novice asa ca nu aruncati cu pietre.
Stiu ca sunt un etalon in ce priveste producerea de roti si ca ei se mandresc ca rotile lor sunt handbuilt. Insa imi aduc aminte de un reportaj de pe mtbr.com unde Barbieri zicea ceva de genul ca se pot crea roti destul de bine tensionate folosind masini, insa pentru produse high-end este nevoie de lucru manual. E posibil ca cele entry level sa nu fie handbuilt?

Astea fiind spuse, ma gandesc la rotile de sosea din gama 1800. Acestea vin cu butuci 370, care , din pacate nu beneficiaza de sistemul patentat de DT cu acele roti zimtate, si folosesc sistemul clasic cu 3 clicheti parca. Daca ar fi sa facem o comparatie cu celelalte oferte de pe rcz Easton AXR Aero si am mai vazut ceva de la un producator italian Ursus IZAR , ar mai fi cele de la DT un best buy?

Marius Chereja

Trimite mesaj
Posturi: 216
Subiecte: 2

#409783 30 iulie la 13:35

Chestia cu prețul am observat-o, dar depinde de momentul în care adaugi produsul in cos. Eu sunt abonat la newsletter in franceza si in Engleză. Când vine newsletter-ul in franceza, dacă adaugi produsul in cos prețul e mai mare, cel din mail e valabil doar dacă ești în Franța și Luxembourg. După câteva ore vine mailul in engleză și prețul coșului e cel din mail, și pentru restul lumii.

Cat despre roți, după mijlocul lui august când îmi ajunge setul de Easton o sa revin cu primele impresii.

Marin Popescu

Trimite mesaj
Posturi: 1342
Subiecte: 50

#409785 30 iulie la 13:49

Apare cu reducere cu 10 euro mai mult
https://postimg.cc/JDpJ9PRD

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2303
Subiecte: 3

#409786 30 iulie la 13:49

Nu e din cauza TVA-ului? Ca pot avea coduri diferite de TVA in functie de tara. Asa e si pe bike24 sau hibike cand schimbi tara.

Rotile daca nu-s facute manual si ma indoiesc ca-s facute la sub 300€, le duci la un service sa-ti ternsioneze spitele. Problem solved. Rotile alea DT oricum sunt chilipir si jantele lor sunt beton, chiar si cele mai ieftine jante pe care le fac. Nu sunt e ratchet caseta la astea, e cu 3-prawl, adica au clicheti la fel ca oricare alte roti, diferenta e doar ca suna altfel (mai tare si mai metalic). Butucii lor sunt pe rulmenti. Nu le mai tot compara ca sunt roti buget, ia-le odata si gata, cat mai e valabila oferta aia. Criteriile mele sunt daca au sau nu spite J-bend si cate au, daca e sau nu janta tubeless si ce janta e. Nu cumpar roti cu spite straight pull ca n-am chef sa comand spite speciale din strainatate. Am avut DT Swiss X1900 Spline, asemanatoare, dar cu spite J-bend.

In captura lui Marin de ecran scrie ca-s DT P1800 Spline, nu 1850.

ultima modificare: 30 iulie la 14:04

Marin Popescu

Trimite mesaj
Posturi: 1342
Subiecte: 50

#409787 30 iulie la 13:51

Oferta se termina diseara din ce vad
Dar atentie la termenul de livrare si latimea jantelor au 22,3 mm cam asa.
Sa ii incapa in cadru

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2303
Subiecte: 3

#409788 30 iulie la 13:58

Latimea e 18 mm intern, 23 mm extern, inaltimea 23 mm. Sunt perfecte pentru anvelopa de 28..35 mm. Nu stiu, ia-le daca vrei roti, mai bun de atat nu cred ca gasesti. Am doua seturi de roti cu jante DT.

https://www.bike24.com/p2237455.html

ultima modificare: 30 iulie la 15:10

Marius Chereja

Trimite mesaj
Posturi: 216
Subiecte: 2

#409790 30 iulie la 15:44

Rotile puse de Marin Popescu sunt P1800, alea sunt la ofertă cu 139, deci e ok prețul.

Marin Popescu

Trimite mesaj
Posturi: 1342
Subiecte: 50

#409791 30 iulie la 17:12

https://postimg.cc/sQvTTRDB
p1850 sunt mai scumpe, 152 euro, plus parca vreo 20 transportul

Vlad Sabau
Redactor

Trimite mesaj
Posturi: 708
Subiecte: 18

#409795 30 iulie la 17:58

Gelu Vlad: Latimea e 18 mm intern, 23 mm extern, inaltimea 23 mm. Sunt perfecte pentru anvelopa de 28..35 mm. Nu stiu, ia-le daca vrei roti, mai bun de atat nu cred ca gasesti. Am doua seturi de roti cu jante DT.

https://www.bike24.com/p2237455.html


1. daca ai o spita rupta sau vre-o problema, nu gasesti de rezerva, sau sunt scumpe ca naiba
2. butucul ala spate nu e cel mai rezistent.

Plusuri:
- ca vine cu QR-uri, dar sunt alea ieftine si grele, nimic deosebit
- are valve tubeless


Uite recomandarea mea:
https://cyclemaster.ro/index.php?route=product/product&product_id=1272

Butucii: rulmenti inoxidabili, 6 clicketi, 54 de puncte de cuplare.

Rotile in general: usor de intretinut, usor de servisat, piese de schimb pentru absolut orice, greutate de 1500-1530 grame / set. 100 de grame in minus la roti se simte.

Garantie in tara.

In plus magazinele din tara (multe dintre ele) sprijina sportivi si evenimente la care multi dintre voi particpati. RCZ, bike24 si altii n-o s-o faca niciodata.

Succes in alegere :)

ultima modificare: 30 iulie la 18:02

Marius Chereja

Trimite mesaj
Posturi: 216
Subiecte: 2

#409796 30 iulie la 18:46

La mine P1850 sunt 129.99 (+20 transport).



https://www.imageupload.net/image/o1iKk

ultima modificare: 30 iulie la 18:48

Marius Chereja

Trimite mesaj
Posturi: 216
Subiecte: 2

#409797 30 iulie la 18:50


Vlad ce e de buget la roțile alea? Că asta caută inițiatorul topicului.

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2303
Subiecte: 3

#409803 30 iulie la 20:08

@Marius: 1400 lei ≈ 290€. Cam triplu cat vrea el sa dea.

@Vlad, cu 1. sunt total de acord, de aia am si eu rezerve si imi construiesc cu butuci Shimano, ca nu vreau sa aud de spite straight pull. Ceea ce i-am sugerat si lui, dar il costa 8-900 de lei cu jante DT R460, butuci Shimano RS400 ieftini si spite Sapim Leader tot ieftine. De 2. am auzit ca s-au plans unii la X1900 (acelasi butuc) de caseta. Am avut si eu roti cu butucul ala, n-am avut probleme dar nici nu m-am dat mult cu ele. Is butuci buget, ce sa si zic…

ultima modificare: 30 iulie la 20:25

Vlad Sabau
Redactor

Trimite mesaj
Posturi: 708
Subiecte: 18

#409804 30 iulie la 20:10

Marius,

Rotile alea DT sunt 279 de euro + transportul 20.
Cele cu Bitex si DT sun 1385 de lei adica 285 de euro.

Eu doar faceam o paralela cu DT-urile in cazul in care n-ai prins aluzia.
Roti de buget i-au fost recomandate deja.

Mi-am si spus parerea mai sus ca decat sa isi ia roti de 150-200 de euro mai bine mai asteapta si face un efort pentru a beneficia de avantajele unor roti mai bune.

Altfel e ca si cum ai roti de iarna la masina pe jante de tabla, si-ti pui si alea de vara tot pe tabla... adica nu faci aproape nimic

Succes :)

+1
Marius Chereja

Trimite mesaj
Posturi: 216
Subiecte: 2

#409807 30 iulie la 22:49

Sunt de acord că sunt roți bune, cu preturi pe măsură, dar depinde in ce investești. Dacă dai 1500 de lei pe o cursieră second-hand, ca mine, nu cred că vrei sa mai dai 300 de euro pe un set de roti. Dacă ai o bicicletă scumpă atunci se schimba situația.

+1

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2020 DirtBike.ro