Forum
Esti aici:
Subiect: Recomandare upgrade roti cursiera de buget
#10445
Postat de Adrian Damian
Subiect deschis de la 26 iulie 2020 la 11:39
Raporteaza
Salut.
Nu de mult timp (cateva luni) sunt posesor de cursiera entry level (Claris/Sora) ca sa ma familiarizez si eu cu ciclismul de sosea si sa mai am o alternativa la mtb pt zilele ploioase. Dupa cum spune si titlul , as dori sa schimb rotile actuale (care cred ca sunt mai mult pt city bike 19mm inner width si 32 spite) cu ceva pentru cursiera. Mentionez ca actualele au uzura, la roata spate e inegala, iar fostul proprietar a fost prost si a utilizat bicicleta cu sabotii tociti ajungand sa depaseasca suprafata de franare.
Am mai citit si subiectele de aici , am mai cautat si pe forumuri de afara si marea majoritate discuta de roti scumpe/performante. Inca nu sunt chiar acolo , asa ca bugetul meu e undeva la 100euro +- (SH sau mega oferta online)
Am cateva intrebari:
1. Am inteles ca tendinta e sa se foloseasca anvelope de 28-30, deci preferabil ar fi sa gasesc roti cu 15-17mm inner width ?
2. Conteaza butucul daca e cu rulmenti incapsulati sau bile ?
3. Suprafata de franare/ indicatorul de uzura; exista/ati observat vreo diferenta la franare intre cele cu sant vs cele cu gauri ?
4. Nr de spite ? Eu am 72kg, ma gandesc ca nu ar trebui sa intampin vreo problema , dar nu cred ca voi alege ceva sub 20 /roata.
Daca sunt alte aspecte de luat in calcul, astept sugestii.
Inca nu am cautat pe piata locala, insa din ce discutii am prins pe forumurile de afara au aparut doua nume mai des: Mavic Aksium si Bontrager TLR/TLR Race. Aveti experienta cu acestea doua? impresii? Orice alte sugestii sunt binevenite.
Multumesc
Nu de mult timp (cateva luni) sunt posesor de cursiera entry level (Claris/Sora) ca sa ma familiarizez si eu cu ciclismul de sosea si sa mai am o alternativa la mtb pt zilele ploioase. Dupa cum spune si titlul , as dori sa schimb rotile actuale (care cred ca sunt mai mult pt city bike 19mm inner width si 32 spite) cu ceva pentru cursiera. Mentionez ca actualele au uzura, la roata spate e inegala, iar fostul proprietar a fost prost si a utilizat bicicleta cu sabotii tociti ajungand sa depaseasca suprafata de franare.
Am mai citit si subiectele de aici , am mai cautat si pe forumuri de afara si marea majoritate discuta de roti scumpe/performante. Inca nu sunt chiar acolo , asa ca bugetul meu e undeva la 100euro +- (SH sau mega oferta online)
Am cateva intrebari:
1. Am inteles ca tendinta e sa se foloseasca anvelope de 28-30, deci preferabil ar fi sa gasesc roti cu 15-17mm inner width ?
2. Conteaza butucul daca e cu rulmenti incapsulati sau bile ?
3. Suprafata de franare/ indicatorul de uzura; exista/ati observat vreo diferenta la franare intre cele cu sant vs cele cu gauri ?
4. Nr de spite ? Eu am 72kg, ma gandesc ca nu ar trebui sa intampin vreo problema , dar nu cred ca voi alege ceva sub 20 /roata.
Daca sunt alte aspecte de luat in calcul, astept sugestii.
Inca nu am cautat pe piata locala, insa din ce discutii am prins pe forumurile de afara au aparut doua nume mai des: Mavic Aksium si Bontrager TLR/TLR Race. Aveti experienta cu acestea doua? impresii? Orice alte sugestii sunt binevenite.
Multumesc
Postat de Adrian Damian la 26 iulie 2020 la 11:39
0
0
Upgrade-ul la roti e un lucru important in ideea in care iti poate imbunatati sau inrautati felul in care merge bicicleta.
Recomandarea mea, avand in vedere ca saptamanal construiesc in medie 5-7 seturi de roti custom, e sa faci un efort sau sa mai stai putin si sa mai economisesti ceva si sa iei roti mai bune.
Pe la 100 de euro nu iei nimic spectaculos. Dar deja pe la 280-300 gasesti roti pe la 1500 de grame cu specificatii foarte bune.
De obicei rotile custom au mai multe avantaje:
- sunt contruite manual deci atentia la detalii e mai mare decat in cazul rotilor de fabrica facute de roboti
- sunt personalizabile, pe langa culori la nipluri sau butuci alegi ce e potrivit pentru tine in materie de piese
- sunt mai usor de intretinut
- gasesti piese de schimb mai usor
Si-ti mai recomand sa iei din Romania, pe langa garantia locala, sprijini magazinele care la randul lor sprijina sportivi si/sau evenimente locale.
Magazinele din afara n-o sa faca asta niciodata.
Sper sa-ti fi fost de ajutor
Vlad
Recomandarea mea, avand in vedere ca saptamanal construiesc in medie 5-7 seturi de roti custom, e sa faci un efort sau sa mai stai putin si sa mai economisesti ceva si sa iei roti mai bune.
Pe la 100 de euro nu iei nimic spectaculos. Dar deja pe la 280-300 gasesti roti pe la 1500 de grame cu specificatii foarte bune.
De obicei rotile custom au mai multe avantaje:
- sunt contruite manual deci atentia la detalii e mai mare decat in cazul rotilor de fabrica facute de roboti
- sunt personalizabile, pe langa culori la nipluri sau butuci alegi ce e potrivit pentru tine in materie de piese
- sunt mai usor de intretinut
- gasesti piese de schimb mai usor
Si-ti mai recomand sa iei din Romania, pe langa garantia locala, sprijini magazinele care la randul lor sprijina sportivi si/sau evenimente locale.
Magazinele din afara n-o sa faca asta niciodata.
Sper sa-ti fi fost de ajutor
Vlad
Postat de Vlad Sabau la 26 iulie 2020 la 12:46
0
0
Având în vedere ce bicicletă ai și faptul că ești începător nu cred că are rost sa bagi sute de euro în roți. Probabil second hand rămâne cea mai bună opțiune, mai e varianta RCZ, eu am prins la ofertă un set de roti Easton la 70 de euro (+20 transportul), urmează să îmi ajungă în vreo două săptămâni, astea sunt, posibil sa mai apară le stoc:
https://www.rczbikeshop.com/default/easton-wheelset-axr-aero-700c-clincher-shimano-black-7051350-7051222.html
https://www.rczbikeshop.com/default/easton-wheelset-axr-aero-700c-clincher-shimano-black-7051350-7051222.html
Postat de Marius Chereja la 26 iulie 2020 la 13:39
0
0
La 500 lei cele mai ok sunt Mavic Aksium
Postat de Marin Popescu la 26 iulie 2020 la 14:11
0
0
1- la piesele alea se adauga transportul inca 15 euro
asta inseamna undeva la 730 lei
2- la care adaugi manopera+spitele te duce lejer 800 si ceva cu spite normale
La cursiere bucuci spate au 130mm aia de 135mm sunt pe frane pe disc ce in cazul lui nu e.
Au fost in bazar Mavic Aksium noi la 500 lei
https://www.decathlon.ro/roata-sosea-700-mavic-aksium-id_8331679.html
mavic noi 750 lei
asta inseamna undeva la 730 lei
2- la care adaugi manopera+spitele te duce lejer 800 si ceva cu spite normale
La cursiere bucuci spate au 130mm aia de 135mm sunt pe frane pe disc ce in cazul lui nu e.
Au fost in bazar Mavic Aksium noi la 500 lei
https://www.decathlon.ro/roata-sosea-700-mavic-aksium-id_8331679.html
mavic noi 750 lei
Postat de Marin Popescu editat la 26 iulie 2020 la 15:02
0
0
butuci pe rulmenti etansati. e de preferat sa ai niste zecimi de watti pierduti la frecarea acelor etansari incat sa nu demontezi frecvent ca sa cureti si sa regresezi butucii. iar daca rulmenii mai crapa dupa oarece abuz de ploi si mizerie... ii inlocuiesti si aia e. daca esti obsedat de spiritul competitii si spiritul craciunului si alte spirite atunci nu vrei neaparat fiabilitate.
apropo... urasc shimano, mai ales cand vine vorba de butuci.
la anvelope de 28mm pe sosea ti-as recomanda sa cauti jante cu minim 17mm, preferabil spre 21mm. dezavantajul ar fi ceva grame in plus care nu prea se simt la viteza constanta. avantajul este de rolling resistance mai mic si de controlul mai bun, mai ales pe roata fata.
mai scapa si astia niste chestii adevarate printre bazaconii si sterilitati:
https://youtu.be/yrHxQg1OW0A
nu ti-ar recomanda sa mergi pe jante cat mai late pt ca vei avea vulnerabilitati. e ok 17mm dar nu cauta mai mari de 21mm, e contraindicat. unless... competition.
rotile la care ajung sa lucrez eu foarte rar cu instrumente foarte ieftine - cheie de spite, soricei, ureche si o nivela laser cumparata recent - sunt rotile mele cu foarte putine exceptii de a ajuta prieteni.
pur si simplu am ajuns sa inteleg ca uniformitatea tensiunii trebe sa ilustreze ca jantele au fost indreptate daca au fost busite. nu am lucrat pt a asambla roti cu jantei noi, cu imperfectiuni minore. intotdeauna m-am chinuit pe roti cumparate SH.
goal-ul meu este +/-0.05mm radial si lateral iar tension variance +/-5%. asta necesitand timp nu foarte scurt petrecut pt a indrepta janta, nu numai pt reglajele de tensiune si runout.
e o ecuatie pt densitate liniara, lungime a vibratiei, tensiune si frecventa in Hz. asta daca e sa faci treaba calculat si nu te grabesti mergand doar dupa ureche. gasesti pe net un tone generator. chestia asta e mai buna decat nimic. nu cred ca voi ajunge sa cumpar vreun tensiometru de-ala fancy pt ca nu imi propun sa lucrez la roti prea des. o data ce am rezolvat niste roti - ale mele de regula, pt <> nu imi bat capu - nu mai am de ce sa lucrez din nou.
vrei spite putine doar in ideea de a scadea frecarea cu aerul. ti-as recomanda sa eviti spoke count de 24 si sub, mai ales pt frane disc.
daca vrei frecare redusa cu aerul cauta mai ales pt roata spate spite cu profil aero. pe fata te-ar putea deranja daca bate vantul din lateral cu spite late.
daca te apuci sa lucrezi la roti trebe sa notezi printre altele ca frecarea niplurilor pe janta trebuie sa fie pe cat posibil redusa si sa folosesti un lubrifiant pt angrenaje daca nu ai ceva dedicat pt surubarie. waxy shit. iar spitele trebe sa nu ramana in stres torsional. ori pui etichete directionate pe spite (adica petreci ceva minute mai mult).. ori mergi la feel, dai cu cheia de spite inapoi pt a elibera stresul torsional. de regula nu umbli la spitele DS dupa ce ai facut reglajul la tensiune moderata ci cresti tensiunea DS in mod indirect, umbland pe NDS. ma rog... daca niplurile nu sunt bine asezate in janta (nipluri noi etc.) poti sa pricepi ca primul reglaj este intermediar si ajungi sa cobori tensiunea in spite dupa ce ai facut prima etapa de stress relieving.
apropo... urasc shimano, mai ales cand vine vorba de butuci.
la anvelope de 28mm pe sosea ti-as recomanda sa cauti jante cu minim 17mm, preferabil spre 21mm. dezavantajul ar fi ceva grame in plus care nu prea se simt la viteza constanta. avantajul este de rolling resistance mai mic si de controlul mai bun, mai ales pe roata fata.
mai scapa si astia niste chestii adevarate printre bazaconii si sterilitati:
https://youtu.be/yrHxQg1OW0A
nu ti-ar recomanda sa mergi pe jante cat mai late pt ca vei avea vulnerabilitati. e ok 17mm dar nu cauta mai mari de 21mm, e contraindicat. unless... competition.
rotile la care ajung sa lucrez eu foarte rar cu instrumente foarte ieftine - cheie de spite, soricei, ureche si o nivela laser cumparata recent - sunt rotile mele cu foarte putine exceptii de a ajuta prieteni.
pur si simplu am ajuns sa inteleg ca uniformitatea tensiunii trebe sa ilustreze ca jantele au fost indreptate daca au fost busite. nu am lucrat pt a asambla roti cu jantei noi, cu imperfectiuni minore. intotdeauna m-am chinuit pe roti cumparate SH.
goal-ul meu este +/-0.05mm radial si lateral iar tension variance +/-5%. asta necesitand timp nu foarte scurt petrecut pt a indrepta janta, nu numai pt reglajele de tensiune si runout.
e o ecuatie pt densitate liniara, lungime a vibratiei, tensiune si frecventa in Hz. asta daca e sa faci treaba calculat si nu te grabesti mergand doar dupa ureche. gasesti pe net un tone generator. chestia asta e mai buna decat nimic. nu cred ca voi ajunge sa cumpar vreun tensiometru de-ala fancy pt ca nu imi propun sa lucrez la roti prea des. o data ce am rezolvat niste roti - ale mele de regula, pt <
vrei spite putine doar in ideea de a scadea frecarea cu aerul. ti-as recomanda sa eviti spoke count de 24 si sub, mai ales pt frane disc.
daca vrei frecare redusa cu aerul cauta mai ales pt roata spate spite cu profil aero. pe fata te-ar putea deranja daca bate vantul din lateral cu spite late.
daca te apuci sa lucrezi la roti trebe sa notezi printre altele ca frecarea niplurilor pe janta trebuie sa fie pe cat posibil redusa si sa folosesti un lubrifiant pt angrenaje daca nu ai ceva dedicat pt surubarie. waxy shit. iar spitele trebe sa nu ramana in stres torsional. ori pui etichete directionate pe spite (adica petreci ceva minute mai mult).. ori mergi la feel, dai cu cheia de spite inapoi pt a elibera stresul torsional. de regula nu umbli la spitele DS dupa ce ai facut reglajul la tensiune moderata ci cresti tensiunea DS in mod indirect, umbland pe NDS. ma rog... daca niplurile nu sunt bine asezate in janta (nipluri noi etc.) poti sa pricepi ca primul reglaj este intermediar si ajungi sa cobori tensiunea in spite dupa ce ai facut prima etapa de stress relieving.
Postat de Adi Petre editat la 26 iulie 2020 la 15:46
0
0
Multumesc pentru promptitudine si sfaturi.
Am inteles, de fapt eram constient de importanta unor roti bune si de faptul ca daca se merge pe varianta custom poti sa ajungi in final la un produs de o calitate superioara fata de ceva facut pe banda, insa calitatea costa. Iar din pacate, in acest moment al "carierei" mele de ciclist de sosea, nu prea pot sa imi justific un upgrade de o valoare egala sau mai mare decat valoarea intregii biciclete.
Voi mai analiza optiunile,, verific putin piata.locala , insa cred ca deocamdata inclin spre un set gata facut. Poate voi lua in considerare varianta custom la o viitoare bicicleta care sa vina din start echipata mai pretentios.
Mersi Marius si Gelu pt linkuri, O sa fiu mai atent la newsletter-ul rcz.
Daca gasesc ceva interesant o sa revin pentru indrumare.
Am inteles, de fapt eram constient de importanta unor roti bune si de faptul ca daca se merge pe varianta custom poti sa ajungi in final la un produs de o calitate superioara fata de ceva facut pe banda, insa calitatea costa. Iar din pacate, in acest moment al "carierei" mele de ciclist de sosea, nu prea pot sa imi justific un upgrade de o valoare egala sau mai mare decat valoarea intregii biciclete.
Voi mai analiza optiunile,, verific putin piata.locala , insa cred ca deocamdata inclin spre un set gata facut. Poate voi lua in considerare varianta custom la o viitoare bicicleta care sa vina din start echipata mai pretentios.
Mersi Marius si Gelu pt linkuri, O sa fiu mai atent la newsletter-ul rcz.
Daca gasesc ceva interesant o sa revin pentru indrumare.
Postat de Adrian Damian la 26 iulie 2020 la 23:33
0
0
Momentan le găsești pe astea la ofertă, dacă ești dispus să aștepți 20 de zile lucratoare:
https://www.rczbikeshop.com/default/mavic-2020-rear-wheel-aksium-elite-700c-clincher-11sp-shimano-black-102120006.html
https://www.rczbikeshop.com/default/mavic-2020-rear-wheel-aksium-elite-700c-clincher-11sp-shimano-black-102120006.html
Postat de Marius Chereja editat la 27 iulie 2020 la 13:34
0
0
mersi , dar setul complet e 220e ... in linkul acela e doar roata spate
Postat de Adrian Damian la 27 iulie 2020 la 13:49
0
0
Da, greseala mea, nu am fost atent.
Postat de Marius Chereja la 27 iulie 2020 la 14:32
0
0
https://www.rczbikeshop.com/fr/dt-swiss-wheelset-p1850-spline-700c-9x100mm-9x130mm-black-101119006-102119006.html?utm_medium=email&utm_campaign=29072020%20FR_news%20129%20-50%20pourcent%20roues%20next%20r%2029aeffect%20r%2029%20h1950p1850%20des%20prix%20fous&utm_content=29072020%20FR_news%20129%20-50%20pourcent%20roues%20next%20r%2029aeffect%20r%2029%20h1950p1850%20des%20prix%20fous+CID_867927d02861c268a1014e77fb34f2aa&utm_source=mailcoach&utm_term=DT%20SWISS%20Paire%20de%20roues%20P1850%20SPLINE%20700C%209x100mm%20%209x130mm%20Black%20101119006%20%20102119006%20%2012999e%20au%20lieu%20de%2037587e
129.99 cu cod de reducere RCZDB93
129.99 cu cod de reducere RCZDB93
Postat de Marius Chereja la 29 iulie 2020 la 10:27
0
0
Foarte bun pretul
Postat de Marin Popescu editat la 29 iulie 2020 la 11:26
0
0
Discutate recent pe forum