Forum
Esti aici:
Subiect: Roti enduro 29
#10276
Postat de Alexandru Danciu
Subiect deschis de la 1 iunie 2020 la 16:46
Raporteaza
Salut. Sunt interesat de un nou set de roti pentru enduro. Ceea ce ma interesează ar fi sa scad aproximativ 1kg din greutatea buclei. M-ar interesa sa fie boost, 30mm latimea interioară a jantei și să fie asimetrice. De preferat sa discutam mare. Aștept sfaturi. Va mulțumesc frumos.
Postat de Alexandru Danciu editat la 1 iunie 2020 la 16:47
0
0
1.Rotile sunt cele standard de pe foxy 2020 aluminiu. Au cu mult peste 2 kg, încă nu le-am cântărit deoarece le am făcut tubeless ready. Din ghidon se mai poate scădea ceva dacă treci la carbon dar nu cred ca este o investitie rentabilă.
2. Bugetul sa zic maxim 3000 RON. Dacă ies sub este și mai bine.
2. Bugetul sa zic maxim 3000 RON. Dacă ies sub este și mai bine.
Postat de Alexandru Danciu la 1 iunie 2020 la 17:21
0
0
Nu inteleg ce urmaresti cu scaderea in greutate a unei asemenea biciclete dar ma rog...
Ca sa scazi serios din greutatea rotilor trebuie sa cauti cauciucurile cele mai usoare si sa treci pe carbon, insa atunci trebuie sa ai un buget mai mare, 900+ euro, si o sa cantareasca in jur de 1700+g... din aluminium gasesti mai ieftine dar mai grele, in jur de 1900+g, si nici alea prea ieftine... niste jante ok gasesti aici https://r2-bike.com/PRAXIS-WORKS-Rim-29-AL-32-mm, rotile aici https://praxiscycles.com/product/al32-mtn-wheels-boost/
Daca nu ai avea nevoie de jante asimetrice ai gasi roti mai ieftine...
Ca sa scazi serios din greutatea rotilor trebuie sa cauti cauciucurile cele mai usoare si sa treci pe carbon, insa atunci trebuie sa ai un buget mai mare, 900+ euro, si o sa cantareasca in jur de 1700+g... din aluminium gasesti mai ieftine dar mai grele, in jur de 1900+g, si nici alea prea ieftine... niste jante ok gasesti aici https://r2-bike.com/PRAXIS-WORKS-Rim-29-AL-32-mm, rotile aici https://praxiscycles.com/product/al32-mtn-wheels-boost/
Daca nu ai avea nevoie de jante asimetrice ai gasi roti mai ieftine...
Postat de Andi Noiu editat la 1 iunie 2020 la 19:25
0
0
JDM, ai dreptate, nu se merită atâta bani pentru 60 de grame. Va mulțumesc frumos pentru sfaturi!
Postat de Alexandru Danciu la 1 iunie 2020 la 18:48
0
0
Alex, ca posesor de Foxy 29, care nu a rulat nici un metru cu DT-urile E1900 care veneau standard cu bicicleta, îți pot spune următoarele:
1. Ar trebui să urmărești să îți faci niște roți de calitate în general, nu musai mai ușoare. Vrei ca roțile să ruleze bine și să fie durabile și rigide torsional. Contează mult cum te dai, dacă ești ciocan și nimicești jante sau mai degrabă reținut, nu sari și mergi încet. Eu am renuțat la ce-ți spuneam fiindcă 28 de spițe la 1.91 m și stilul meu de dat nu suna a idee bună, dar știu oameni care au roțile ălea și au ținut destul de bine.
2. Caută butuci buni, jante bune, nu te zgârci la spițe și în nici un caz nu lăsa un neica-nimeni să-ți facă roțile, că asta e la fel de important ca și suma componentelor. Degeaba ai butuci King și jante Reserve, dacă le spițează Ionică, care n-a mai făcut decât roți de Rich Bike. Ca reper, eu mă dau cu butuci Hope Pro 4, cu jante DT EX511 și 32 de spițe Sapim D-Light cu nipluri Polyax de aluminiu, montate și centrate de un om cu experiență. Au 2000 km de dat, inclusiv un sezon de enduro, juma de specială pe jantă, fără inserție, 2 spițe rupte, un rulment spart și CushCore spate din iulie încoace. Mă declar mulțumit. Cu CushCore de la început poate le-aș fi făcut cu XM481. Butuci la fel de buni sunt și cei de la DT, doar că eu am avut filme coloristice. Orice DT cu ratchet e bun. Pentru figuri, Industry 9, Onyx, Chris King etc. Dacă mi-aș permite din nou Chris King, mi-aș pune ieri. Ia însă în calcul că mai sunt firme care fac butuci buni. Novatec-urile scumpe merită, mai ales variantele cu Cantilever pe care nu le prea găsești, Race Face Vault, dar și noile NukeProof cu engagement rapid.
3. Nu ignora seturile de roți făcute de-a gata. Băieții ți-au dat sfaturi bune mai sus. Dacă iei DT, vezi să fie cu ratchet. Alfel, Hunt și-au construit o super reputație pe roți făcute deștept și ți le pot livra cu tot cu cauciucuri faine. Superstar au și ei o gamă interesantă de mix and match. Și probabil mai sunt opțiuni.
4. Nu pricep de ce e așa important să fie asimetrice jantele. Detaliul ăsta, care te limitează mult și poate fi mai degrabă gimmick, e mai puțin important decât să ai jante de calitate, care pot fi simetrice, asimetrice, cu capse, fără capse etc. WTB-urile, din ce știu eu, sunt din material moale. Mai bine uiți de ele. Studiază și jantele de la Dartmoor, NS și Spank, că s-ar putea să găsești lucruri interesante acolo.
5. Poți scăpa de roțile actuale, după ce le faci pe ăstea, ca să mai amortizezi din bani. Eu, spre exemplu, căutam astă toamnă un set de roți de 29” cu jante de 30 mm și butuci boost și nu avea nici dracu' așa ceva, deci mi-am făcut custom pe ieftineală: jante Octane One, butuci DiamondBack și spițe Leader, de mi-au ieșit sub 150 EUR setul. Dar încă nu m-am dat cu ele și nu am mari pretenții, că sunt roți de rezervă, făcute pe buget. Ce vreau să zic e că deja există piață pentru OEM-uri.
6. A propos de economisit grame, tu ai o gașcă de metal inutil în brațele ălea SX. Cred că găsești Shimano SLX sau chiar XT pentru Boost la prețuri rezonabile. Altfel, văd că ai schimbat pipa cu una mai lungă. Nu o vinde pe cea cu care a venit bicicleta, că s-ar putea să tragi concluzia că mergea mai bine cu ea. Pe testate zic.
Spor!
Mx
1. Ar trebui să urmărești să îți faci niște roți de calitate în general, nu musai mai ușoare. Vrei ca roțile să ruleze bine și să fie durabile și rigide torsional. Contează mult cum te dai, dacă ești ciocan și nimicești jante sau mai degrabă reținut, nu sari și mergi încet. Eu am renuțat la ce-ți spuneam fiindcă 28 de spițe la 1.91 m și stilul meu de dat nu suna a idee bună, dar știu oameni care au roțile ălea și au ținut destul de bine.
2. Caută butuci buni, jante bune, nu te zgârci la spițe și în nici un caz nu lăsa un neica-nimeni să-ți facă roțile, că asta e la fel de important ca și suma componentelor. Degeaba ai butuci King și jante Reserve, dacă le spițează Ionică, care n-a mai făcut decât roți de Rich Bike. Ca reper, eu mă dau cu butuci Hope Pro 4, cu jante DT EX511 și 32 de spițe Sapim D-Light cu nipluri Polyax de aluminiu, montate și centrate de un om cu experiență. Au 2000 km de dat, inclusiv un sezon de enduro, juma de specială pe jantă, fără inserție, 2 spițe rupte, un rulment spart și CushCore spate din iulie încoace. Mă declar mulțumit. Cu CushCore de la început poate le-aș fi făcut cu XM481. Butuci la fel de buni sunt și cei de la DT, doar că eu am avut filme coloristice. Orice DT cu ratchet e bun. Pentru figuri, Industry 9, Onyx, Chris King etc. Dacă mi-aș permite din nou Chris King, mi-aș pune ieri. Ia însă în calcul că mai sunt firme care fac butuci buni. Novatec-urile scumpe merită, mai ales variantele cu Cantilever pe care nu le prea găsești, Race Face Vault, dar și noile NukeProof cu engagement rapid.
3. Nu ignora seturile de roți făcute de-a gata. Băieții ți-au dat sfaturi bune mai sus. Dacă iei DT, vezi să fie cu ratchet. Alfel, Hunt și-au construit o super reputație pe roți făcute deștept și ți le pot livra cu tot cu cauciucuri faine. Superstar au și ei o gamă interesantă de mix and match. Și probabil mai sunt opțiuni.
4. Nu pricep de ce e așa important să fie asimetrice jantele. Detaliul ăsta, care te limitează mult și poate fi mai degrabă gimmick, e mai puțin important decât să ai jante de calitate, care pot fi simetrice, asimetrice, cu capse, fără capse etc. WTB-urile, din ce știu eu, sunt din material moale. Mai bine uiți de ele. Studiază și jantele de la Dartmoor, NS și Spank, că s-ar putea să găsești lucruri interesante acolo.
5. Poți scăpa de roțile actuale, după ce le faci pe ăstea, ca să mai amortizezi din bani. Eu, spre exemplu, căutam astă toamnă un set de roți de 29” cu jante de 30 mm și butuci boost și nu avea nici dracu' așa ceva, deci mi-am făcut custom pe ieftineală: jante Octane One, butuci DiamondBack și spițe Leader, de mi-au ieșit sub 150 EUR setul. Dar încă nu m-am dat cu ele și nu am mari pretenții, că sunt roți de rezervă, făcute pe buget. Ce vreau să zic e că deja există piață pentru OEM-uri.
6. A propos de economisit grame, tu ai o gașcă de metal inutil în brațele ălea SX. Cred că găsești Shimano SLX sau chiar XT pentru Boost la prețuri rezonabile. Altfel, văd că ai schimbat pipa cu una mai lungă. Nu o vinde pe cea cu care a venit bicicleta, că s-ar putea să tragi concluzia că mergea mai bine cu ea. Pe testate zic.
Spor!
Mx
Postat de Maximilian Munteanu la 1 iunie 2020 la 21:13
0
0
...si mai in gluma, poti ruga un amic sa iti care sticla de apa...si ai scapat de 500gr :)
Postat de Constantin Varniski la 1 iunie 2020 la 23:40
0
0
Salut Max. Îți mulțumesc frumos pentru sfaturi!
Postat de Alexandru Danciu la 2 iunie 2020 la 07:35
0
0
Uite aici:
https://eu.huntbikewheels.com/collections/mtb-wheels/products/hunt-trailwide-mtb-wheelset
https://eu.huntbikewheels.com/collections/mtb-wheels/products/hunt-trailwide-mtb-wheelset
Postat de Maximilian Munteanu la 2 iunie 2020 la 08:03
0
0
Discutate recent pe forum