Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Roti enduro 29


Alex Danciu

Trimite mesaj
Posturi: 29
Subiecte: 4

#407657 1 iunie la 18:46

Salut. Sunt interesat de un nou set de roti pentru enduro. Ceea ce ma interesează ar fi sa scad aproximativ 1kg din greutatea biclei. M-ar interesa sa fie boost, 30mm latimea interioară a jantei și să fie asimetrice. De preferat sa fie custom made. Aștept sfaturi. Va mulțumesc frumos.

ultima modificare: 1 iunie la 18:47

JDM Al Khalid

Trimite mesaj
Posturi: 2223
Subiecte: 12

#407658 1 iunie la 19:11

1. ca sa te ajutam sa scazi aproximativ un 1kg din greutatea bicicletei, trebuie sa stim ce roti ai acum si ce greutate au ele. Sa scazi 1kg doar din roti e aproape imposibil in conditii normale.
2. ce buget ai?

Alex Danciu

Trimite mesaj
Posturi: 29
Subiecte: 4

#407660 1 iunie la 19:21

1.Rotile sunt cele standard de pe foxy 2020 aluminiu. Au cu mult peste 2 kg, încă nu le-am cântărit deoarece le am făcut tubeless ready. Din ghidon se mai poate scădea ceva dacă treci la carbon dar nu cred ca este o investitie rentabilă.
2. Bugetul sa zic maxim 3000 RON. Dacă ies sub este și mai bine.

JDM Al Khalid

Trimite mesaj
Posturi: 2223
Subiecte: 12

#407664 1 iunie la 20:18

Ai putea sa te uiti la Dt Swiss XM1501 (1780gr) sau EX1501 (1788gr), ambele disponibile cu janta cu ID 30mm. Dar Dt Swiss nu ofera jante asimetrice.
Poti sa te uiti pe actionsports.com ce builduri iti ofera cu Dt Swiss 240 sau 350 cu jantecu latimea dorita, au Dt Swiss, ZTR.
Poti incerca ceva build cu jante WTB Kom Light sau Tough (ambele simetrice insa) si butuci Dt Swiss 240/350 sau Hope.

Cred ca mai jos de 1750-1800 gr si latimea dorita nu poti merge. De asemenea, nu insista prea mult pe ideea de janta asimetrica. Are anumite avantaje dar nu e solutia la toate problemele.

Din ghidon nu poti sa scazi mai mult de 50-60 gr daca treci de la ceva decent la ceva din carbon.
Problema cu bicicletele bune si dorinta de a scadea din masa total e ca e foarte greu sa reusesti in buget rezonabil. Pur si simplu trebuie sa mergi pe diferente mici de greutate si costuri mari. Merita sa dai 120-150 euro+ pentru un ghidon de carbon pentru 50-60 gr in minus?

ultima modificare: 2 iunie la 17:40

+2
Dan Dinoiu

Trimite mesaj
Posturi: 117

#407665 1 iunie la 20:33

Nu inteleg ce urmaresti cu scaderea in greutate a unei asemenea biciclete dar ma rog...

Ca sa scazi serios din greutatea rotilor trebuie sa cauti cauciucurile cele mai usoare si sa treci pe carbon, insa atunci trebuie sa ai un buget mai mare, 900+ euro, si o sa ajungi pe la 1700+g... din aluminium gasesti mai ieftine dar mai grele, in jur de 1900+g, si nici alea prea ieftine... niste jante ok gasesti aici https://r2-bike.com/PRAXIS-WORKS-Rim-29-AL-32-mm, rotile aici https://praxiscycles.com/product/al32-mtn-wheels-boost/
De asemenea WTB are jante de aluminiu asimetrice dar mai grele un pic https://www.wiggle.co.uk/wtb-asym-i-29-tcs-rim/

Daca nu ai avea nevoie de jante asimetrice ai gasi roti mai ieftine...https://www.bike-discount.de/en/buy/dt-swiss-e-1900-spline-30-29-sram-xd-boost-wheel-set-792397

PS: JDM, ma tem ce el are nevoie de roti boost, care sunt un pic mai grele...

ultima modificare: 1 iunie la 21:25

+1
Alex Danciu

Trimite mesaj
Posturi: 29
Subiecte: 4

#407667 1 iunie la 20:48

JDM, ai dreptate, nu se merită atâta bani pentru 60 de grame. Va mulțumesc frumos pentru sfaturi!

Maximilian Munteanu
Editor in chief

Trimite mesaj
Posturi: 5735
Subiecte: 66

#407673 1 iunie la 23:13

Alex, ca posesor de Foxy 29, care nu a rulat nici un metru cu DT-urile E1900 care veneau standard cu bicicleta, îți pot spune următoarele:

1. Ar trebui să urmărești să îți faci niște roți de calitate în general, nu musai mai ușoare. Vrei ca roțile să ruleze bine și să fie durabile și rigide torsional. Contează mult cum te dai, dacă ești ciocan și nimicești jante sau mai degrabă reținut, nu sari și mergi încet. Eu am renuțat la ce-ți spuneam fiindcă 28 de spițe la 1.91 m și stilul meu de dat nu suna a idee bună, dar știu oameni care au roțile ălea și au ținut destul de bine.

2. Caută butuci buni, jante bune, nu te zgârci la spițe și în nici un caz nu lăsa un neica-nimeni să-ți facă roțile, că asta e la fel de important ca și suma componentelor. Degeaba ai butuci King și jante Reserve, dacă le spițează Ionică, care n-a mai făcut decât roți de Rich Bike. Ca reper, eu mă dau cu butuci Hope Pro 4, cu jante DT EX511 și 32 de spițe Sapim D-Light cu nipluri Polyax de aluminiu, montate și centrate de un om cu experiență. Au 2000 km de dat, inclusiv un sezon de enduro, juma de specială pe jantă, fără inserție, 2 spițe rupte, un rulment spart și CushCore spate din iulie încoace. Mă declar mulțumit. Cu CushCore de la început poate le-aș fi făcut cu XM481. Butuci la fel de buni sunt și cei de la DT, doar că eu am avut filme coloristice. Orice DT cu ratchet e bun. Pentru figuri, Industry 9, Onyx, Chris King etc. Dacă mi-aș permite din nou Chris King, mi-aș pune ieri. Ia însă în calcul că mai sunt firme care fac butuci buni. Novatec-urile scumpe merită, mai ales variantele cu Cantilever pe care nu le prea găsești, Race Face Vault, dar și noile NukeProof cu engagement rapid.

3. Nu ignora seturile de roți făcute de-a gata. Băieții ți-au dat sfaturi bune mai sus. Dacă iei DT, vezi să fie cu ratchet. Alfel, Hunt și-au construit o super reputație pe roți făcute deștept și ți le pot livra cu tot cu cauciucuri faine. Superstar au și ei o gamă interesantă de mix and match. Și probabil mai sunt opțiuni.

4. Nu pricep de ce e așa important să fie asimetrice jantele. Detaliul ăsta, care te limitează mult și poate fi mai degrabă gimmick, e mai puțin important decât să ai jante de calitate, care pot fi simetrice, asimetrice, cu capse, fără capse etc. WTB-urile, din ce știu eu, sunt din material moale. Mai bine uiți de ele. Studiază și jantele de la Dartmoor, NS și Spank, că s-ar putea să găsești lucruri interesante acolo.

5. Poți scăpa de roțile actuale, după ce le faci pe ăstea, ca să mai amortizezi din bani. Eu, spre exemplu, căutam astă toamnă un set de roți de 29” cu jante de 30 mm și butuci boost și nu avea nici dracu' așa ceva, deci mi-am făcut custom pe ieftineală: jante Octane One, butuci DiamondBack și spițe Leader, de mi-au ieșit sub 150 EUR setul. Dar încă nu m-am dat cu ele și nu am mari pretenții, că sunt roți de rezervă, făcute pe buget. Ce vreau să zic e că deja există piață pentru OEM-uri.

6. A propos de economisit grame, tu ai o gașcă de metal inutil în brațele ălea SX. Cred că găsești Shimano SLX sau chiar XT pentru Boost la prețuri rezonabile. Altfel, văd că ai schimbat pipa cu una mai lungă. Nu o vinde pe cea cu care a venit bicicleta, că s-ar putea să tragi concluzia că mergea mai bine cu ea. Pe testate zic.

Spor!
Mx

+1
Constantin Varniski

Trimite mesaj
Posturi: 46
Subiecte: 4

#407685 2 iunie la 01:40

...si mai in gluma, poti ruga un amic sa iti care sticla de apa...si ai scapat de 500gr :)

Alex Danciu

Trimite mesaj
Posturi: 29
Subiecte: 4

#407695 2 iunie la 09:35

Salut Max. Îți mulțumesc frumos pentru sfaturi!

Maximilian Munteanu
Editor in chief

Trimite mesaj
Posturi: 5735
Subiecte: 66

#407698 2 iunie la 10:03

Uite aici:

https://eu.huntbikewheels.com/collections/mtb-wheels/products/hunt-trailwide-mtb-wheelset

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2020 DirtBike.ro